Motorsiklet kullanicilarina bir soru.
Reklamlar
-
Merhabalar
Ninjayla kaza yapan arkadasimizin konusunda yazmistim,ancak yanit alamadim. Konu acarak bunu size sormak istedim.
...
Diyelimki 100km hiz ile sol seritten gidiyoruz. Arkamizdan tahmini 150 li hizlarla bir motorlu arkadas yaklasiyor.
Durum 1:Arabayi sag seride alip motorcu arkadasa kolaylik saglamali ve yol vermeliyiz.
Durum 2:Seridimizde sabit kalip,motorcu arkadasin bizi uygun sekilde gecmesine izin vermeliyiz.
Durum 3:Hizimizi arttirarak trafigin akisini hizlandirmali,ve motorcu arkadasi takip mesafesinde birakmali. Uygun zamanda seridimizi degistirmeliyiz.
Durum 1 de eger motorcu arkadas bizi sagdan gecmeyi dusunurse sovecektir.
Durum 2 de motorcu arkadas seridinde sabit kalmak istiyor ise yol vermedigimiz icin sovecektir.
Durum 3 te motorcu arkadas onunla kapistigimizi sanip,veyahut ona sekil yaptigimizi sanip sovebilecektir.
Sizce ne yapmali bu durumda? Cevremdeki insanlari motora karsi bilgilendirmeye calisiyorum. Ama bu konuda bir turlu yanita varamadim,hep bi soru isareti olusuyo kafamda.
Soz sizde,yanitlarsaniz sevinirim,keyifli forumlar.
Reklamlar
-
Sti adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Ninjayla kaza yapan arkadasimizin konusunda yazmistim,ancak yanit alamadim. Konu acarak bunu size sormak istedim.
...
Diyelimki 100km hiz ile sol seritten gidiyoruz. Arkamizdan tahmini 150 li hizlarla bir motorlu arkadas yaklasiyor.
Durum 1:Arabayi sag seride alip motorcu arkadasa kolaylik saglamali ve yol vermeliyiz.
Durum 2:Seridimizde sabit kalip,motorcu arkadasin bizi uygun sekilde gecmesine izin vermeliyiz.
Durum 3:Hizimizi arttirarak trafigin akisini hizlandirmali,ve motorcu arkadasi takip mesafesinde birakmali. Uygun zamanda seridimizi degistirmeliyiz.
Durum 1 de eger motorcu arkadas bizi sagdan gecmeyi dusunurse sovecektir.
Durum 2 de motorcu arkadas seridinde sabit kalmak istiyor ise yol vermedigimiz icin sovecektir.
Durum 3 te motorcu arkadas onunla kapistigimizi sanip,veyahut ona sekil yaptigimizi sanip sovebilecektir.
Sizce ne yapmali bu durumda? Cevremdeki insanlari motora karsi bilgilendirmeye calisiyorum. Ama bu konuda bir turlu yanita varamadim,hep bi soru isareti olusuyo kafamda.
Soz sizde,yanitlarsaniz sevinirim,keyifli forumlar.
Merhaba dostum, sorduğun soru çok mantıklı ve araç sürücülerinin sıkıntı yaşadıkları sorunların başında geliyor. Kendi açımdan cevaba gelirsek;
Eğer 100 km civarında seyreden sol şeritteki bir araca 150 km ile yaklaşıyorsam ve gaz kesmiyorsam geçeceğim yeri önceden hesap etmişim demektir. Bu durumda sürücünün şeridindeki pozisyonuna devam etmesi benim için en mantıklı olandır.
Eğer 100 km civarında seyreden sol şeritteki bir araca 150 km ile yaklaşıyorsam ve şeridin soluna doğru yanaşıp hızımı bir miktar azalttıysam ve selektör yapıyorsam sürücünün sağa çekilmesini bekliyorum demektir.
Üçüncü durum kesinlikle yapılmaması gereken bir harekettir bana göre. Çünkü ben o aracın sağından veya solunda geçeceksem planımı ve hesaplamamı o anki hızına göre yapmışım demektir, aracın ani hızlanması veya yavaşlaması beni tehlikeli bir duruma sokar.
umarım derdimi anlatabilmişimdir.
Honda CBR 250 R 67.000 Km + Suzuki GSX-R 600 2.000 Km...
www.youtube.com/ugurcanarpac
-
benim basima geldi bu dedigin . gece 3 gibi acile gidiyordum dikiz aynaisndan motor gordum sag seride geciyim dedim hizli geliyordu saga sinyal verdim bir baktim motor yok olmus serite gecerken yanimda kornoya basiyor kor noktama dusmus ve sinyalimi hice saymis oysaki sadece yol vermek istedim bence kalin seridinizde gecmek isterse yol ister
-
çeşitli şeyler söyleyen olacaktır ama en mantıklısı aldığınız ilk cevap (ugurcan88) çoğu motosikletçinin düşündüğünü, yapacağını yazmış zaten. ayrıca duyarlılığınız için de teşekkürler
-
Motosiklet sürerken, motosiklet sürücüsünün daha yüksek bir süratle bir otomobile yaklaşırken düşündüğü 2 şey vardır:
1. "Umarım saçma veya ani bir manevra yapmaz."
2. "Hangi taraf daha uygunsa oradan geçeyim."
1. düşüncede motosiklet sürücüsü olarak ben genelde otomobilin stabil hareketinin daha güvenli olduğunu düşünerek, hareketlerinden emin olduğumda onu geçerim. 2. düşüncede ise bu otomobili geçerken geçip gideceğim yön müsait mi, başka sinyal verip de o bölgeye geçemeye niyetlenen var mı, ileride bu otomobili geçtiğimde ani fren durumu var mı, geçtikten sonra benim geçişimi fark edemeyecek şekilde süren var mı diye hesap yaparak hareket ederim.
Bir motosiklet sürücüsünün gözünden içinde bulunduğunuz durumu daha iyi değerlendirebilirsiniz şimdi. Kıssadan hisse; eğer cidden böyle tedbirli bir şekilde motosiklet sürücüsünü fark edip kolaylık sağlamak niyetindeyseniz, seyrinizi bozmadan sürüşünüze devam edin ki motosiklet sürücüsü sizin stabil ilerleyişinizden emin olsun. Sizi geçerken zaten kendini "ben buradayım, aman bir sakatlık çıkarmayasın" dercesine belli edecek şekilde kornaya basarak veya ara gaz vererek göz ile fark edememeniz ihtimaline karşı işitsel olarak kendini belli edecektir.
Durum 1'de ve 2'de kimse sövmez. 3 biraz dengesizleştirebilir. Gazı açman aksine motosiklet sürücüsünün planlarını değiştirmesine sebep olacaktır. Hatta gereksiz yere ona yol verememek veya onunla yarışmak gibi bir çaba içerisinde olduğunu bile düşünebilir. Önemli olan trafikteki hiçbir öğeyi zor durumda bırakmaksızın trafiğin akışına uygun olarak doğru seyirde ilerlemektir.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
ugurcan88 adlı üyeden alıntı
umarım derdimi anlatabilmişimdir.
Tesekkur ederim,aciklayici oldu. Adam zaten 2 teker uzerinde gidiyo,bari elimizden geldigince yardimci olalim.
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
benim basima geldi bu dedigin . gece 3 gibi acile gidiyordum dikiz aynaisndan motor gordum sag seride geciyim dedim hizli geliyordu saga sinyal verdim bir baktim motor yok olmus serite gecerken yanimda kornoya basiyor kor noktama dusmus ve sinyalimi hice saymis oysaki sadece yol vermek istedim bence kalin seridinizde gecmek isterse yol ister
Vallahi iste ayni durumlara dusunce,helede bazi zipirlar var 1000cc ye binen. Motor kulturunden bir haber insanlar. Yandan gecerken bide kesiciye sokuyo aleti,ulan diyosun az daha eziyoduk heralde.
emiliosantos adlı üyeden alıntı
çeşitli şeyler söyleyen olacaktır ama en mantıklısı aldığınız ilk cevap (ugurcan88) çoğu motosikletçinin düşündüğünü, yapacağını yazmış zaten. ayrıca duyarlılığınız için de teşekkürler
Ben yanitlar icin tesekkur ederim,motorsiklet kullanip bu lanet istanbul trafigine bir arac daha sokmadiginiz icin saygim sonsuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Önemli olan trafikteki hiçbir öğeyi zor durumda bırakmaksızın trafiğin akışına uygun olarak doğru seyirde ilerlemektir.
Haklisiniz,amacimda insanlari bu dogrultuda yonlendirmek. Yanitiniz icin tesekkur ederim,yalniz katilmadigim bir nokta var o nokta ise 1. Ve 2. Durumlarda motorcularin bir sekilde tepki verecegidir. Helede 600 ve 1000cc ye binen apaci tayfanin aragazlari icinde baya bir hakaret bariniyor diye dusunuyorum.
-
ara gaz da korna gibidir, kısa kullanımında uyarı anlamı, uzun süreli kesiciye girme durumunda küfür barındırır
-
Sollama;
Seni sollamaya çıkan birisi var ise sen sollama yapamaz veya hızını arttıramazsın.
Arkandan süratle yaklaşan motor zaten çizgisini belirlemiştir.
Senin vereceğin masum bir sinyal bile motorcuyu tedirgin edecektir.
Çizgini ve hızını bozmadan devam etmen en sağlıklı karar olacaktır.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Sti adlı üyeden alıntı
Haklisiniz,amacimda insanlari bu dogrultuda yonlendirmek. Yanitiniz icin tesekkur ederim,yalniz katilmadigim bir nokta var o nokta ise 1. Ve 2. Durumlarda motorcularin bir sekilde tepki verecegidir. Helede 600 ve 1000cc ye binen apaci tayfanin aragazlari icinde baya bir hakaret bariniyor diye dusunuyorum.
Olabilir de, olmayabilir de. Peşin hüküm vermemek lazım. Ben de genelde sıkışık trafikte ara gaz tercih ediyorum korna veya selektör yanlış algılanabilir diye. Çünkü otomobil ağırlıklı trafikte korna ve selektrö "yol ver, çekil" gibi anlamlara gelir. Ancak motorun gürültüsü duyulunca "aha bir şey geliyor" dye irkilir insan ister istemez. Siz yine de iyi yönde düşünün.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
ugurcan88 adlı üyeden alıntı
ara gaz da korna gibidir, kısa kullanımında uyarı anlamı, uzun süreli kesiciye girme durumunda küfür barındırır
Ondan bahsediyorum bende,iki kere gaz verse insan anliyoda,boyle derinden bi vututut gelince insanin kulaklar bi cinliyo sanki
ZümeR adlı üyeden alıntı
Sollama;
Seni sollamaya çıkan birisi var ise sen sollama yapamaz veya hızını arttıramazsın.
Arkandan süratle yaklaşan motor zaten çizgisini belirlemiştir.
Senin vereceğin masum bir sinyal bile motorcuyu tedirgin edecektir.
Çizgini ve hızını bozmadan devam etmen en sağlıklı karar olacaktır.
Sollama yapmaktan bahsetmedim,kurdugum senaryoda zaten hali hazirda ben sol seritte seyir ediyorum. Ve motorsikletli kiside benim arkamdan geliyor. Cevabiniz icin tesekkur ederim,yalniz suanda belirttigim sartlarda cevabiniz degisiyor ise tekrar cevaplamanizi rica edicem
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Olabilir de, olmayabilir de. Peşin hüküm vermemek lazım. Ben de genelde sıkışık trafikte ara gaz tercih ediyorum korna veya selektör yanlış algılanabilir diye. Çünkü otomobil ağırlıklı trafikte korna ve selektrö "yol ver, çekil" gibi anlamlara gelir. Ancak motorun gürültüsü duyulunca "aha bir şey geliyor" dye irkilir insan ister istemez. Siz yine de iyi yönde düşünün.
Haklisiniz,iyi dusunelim iyi olsun
-
Durum 2:Seridimizde sabit kalip,motorcu arkadasin bizi uygun sekilde gecmesine izin vermeliyiz.
aynı hızda sabit ilerlerim ve arkadan gelen motorcu arkadaşda herşeyi onceden planladıgı gibi yandaki boşluktan 150+ ile geçer gider
yada planladığı gibi hızını kontrollü bir şekilde azaltarak arkamda kalır.
Tabi tirrek ise arkadan vurup kaputa gelecektir ama o pek ihtimal değil.
-
Motor sürücüsü olarak araçlar İstanbul trafiğinde yol vermediği için sağından geçmek daha uygun oluyor
-
Hiçbirşey yapma, yüksek hızda giden motorcu sen hızlıda olsan seni hareketsiz bir kuka gibi görür ve ona göre davranır bir şekilde seni geçer yeterki sen çizgini ve hızını bozma..
-
durum 4: 100 le gidilen yolda bir motorcu 150 ile geliyorsa en ufak gaz kesmiyorsa... Söverim.
-
Normal de motosikletin o hızda gitmemesi gerektiğinden arabanın hiçbir şekilde yol vermesine gerek yoktur.
-
ben kesinlikle bu gibi durumlarda sağından geçmiyorum. ayna hizasına geçiyorum ve bir süre bekliyorum. herhangi bir yol verme durumu olmuyorsa ve torkum yeterli gelecekse hızlıca sağından geçiyorum ama bunu çok nadir yapıyorum. çünkü aynada gören yol veriyor zaten.
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Motor sürücüsü olarak araçlar İstanbul trafiğinde yol vermediği için sağından geçmek daha uygun oluyor
Yorum icin tesekkur ederim,yukarda ugur arkadasimizinda dedigi gibi selektor yoksa sabit kalmak en iyisi.
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Hiçbirşey yapma, yüksek hızda giden motorcu sen hızlıda olsan seni hareketsiz bir kuka gibi görür ve ona göre davranır bir şekilde seni geçer yeterki sen çizgini ve hızını bozma..
yorum icin tesekkurler,haklisiniz sanirim kontrolunu motorsiklet surucusune birakmak cok daha saglikli olacaktir.
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
durum 4: 100 le gidilen yolda bir motorcu 150 ile geliyorsa en ufak gaz kesmiyorsa... Söverim.
vallahi trafige 1 araba daha girmesinde,isterse 200 le gecsin. Bu arada yorum icin tesekkur ederim
UGzeg adlı üyeden alıntı
Normal de motosikletin o hızda gitmemesi gerektiğinden arabanın hiçbir şekilde yol vermesine gerek yoktur.
Haklisiniz,sabit kalmak en dogru karar. Tesekkur ederim.
Mamba09 adlı üyeden alıntı
ben kesinlikle bu gibi durumlarda sağından geçmiyorum. ayna hizasına geçiyorum ve bir süre bekliyorum. herhangi bir yol verme durumu olmuyorsa ve torkum yeterli gelecekse hızlıca sağından geçiyorum ama bunu çok nadir yapıyorum. çünkü aynada gören yol veriyor zaten.
Heh iste bahsettigim nokta bu,bazilari arkada kalmayi tercih ediyo. Kimi sagdan gecmeyi,kimi isede soldan selektor yapiyo ve bu sekilde uyarmasi cok daha mantikli oluyo. Tesekkur ederim yorum icin
-
Pozisyonu değiştirmemek en doğrusu. Ben birini geçerken acaba saçma bir hareket yaparmi beni gördümu diye degerlendirme yaparım. 150 ile geliyorsam geçeceğim yeri hesaplamisimdir.
Halicin üstünde en sagda emniyet şeridinde gidiyorum, acelesi olan endurocu bi arkadaş yapıştı arkama gecmeye calisiyor, sinyal verdim açılan ilk boşluğa girdim yol vermek için tam o sirada beni geçmek için oda açılan boşluğa hamle yapmış arkadan vuruyordu az daha.
-
Arkadan 150'li hızlarla yaklaşan motorlu arkadaşa hız yapmamasını öğretmeliyiz.
-
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Pozisyonu değiştirmemek en doğrusu. Ben birini geçerken acaba saçma bir hareket yaparmi beni gördümu diye degerlendirme yaparım. 150 ile geliyorsam geçeceğim yeri hesaplamisimdir.
Halicin üstünde en sagda emniyet şeridinde gidiyorum, acelesi olan endurocu bi arkadaş yapıştı arkama gecmeye calisiyor, sinyal verdim açılan ilk boşluğa girdim yol vermek için tam o sirada beni geçmek için oda açılan boşluğa hamle yapmış arkadan vuruyordu az daha.
Sag seride gecmeye korkma sebebimizde bu acikcasi,tesekkur ederim yorum icin
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Arkadan 150'li hızlarla yaklaşan motorlu arkadaşa hız yapmamasını öğretmeliyiz.
Kactanesine ogreticezki baskan,250cc yi gecen hemen hemen herkes +140 gidiyo
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)