sağolun beyler alakanız için...Motulcuyak ezelden...
sağolun beyler alakanız için...Motulcuyak ezelden...
Şu yağ mevzusu illet bir şey. Gittim motul aldım, ipone aldım hepsini denedim hala şu uyduruk otomobil yağı üzerine motosiklet etiketi çakan castrol kadar verim alamadım. Evet motul güzeldir iyidir hoştur ama bence o yağlar büyük motorlara gidiyor. Klasik mineral yağdan aldığım verimi hiçbirinden alamadım.
less is more...
instagram @selimdogantoz & @ironandroad
dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.
Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.
motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.
Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.
motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deiğişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim
Bu başlığa yazan herkese sesleniyorum. Sizin yağ sorununuz psikolojik. Şimdiye kadar sahip olduğum motorların hiçbirine servisin ne marka yağ konduğunu bilmedim, sormadım bile. Hiçbir sıkıntı da yaşamadım. Sadece bir kere 10-30 dan 10-40 a geçtim o da çok sıcaklarda ince geldiği için. Siz yağdan yağa geçiyorsunuz, derdiniz bitmiyor. Koyverin gitsin
Cbf 1000 gibi bi motoru yağ denemek için kimse kullanmaz kullanamaz.Birde büyük motorlar basit değil ses dinleyerek derdini anlayasın.bloğun üzerinde su gömleği var ses dağılır.Bi de dedim ya basit makina değil bir sürü subap var egzantriği ayrı devirdaimi ayrı.Bilgisayara bağlayıp çeşitli yazılımlar ile piston sübap ve krank ısıları takip edilmeli.
Sözün özü küçük motorda eğer hissedebiliyorsanız yakıt kalitesini de yağ kalitesini de anlayabilirsiniz.Büyük motor da yağ koymak bile masraf.
Örnek verdiğim yağların litresi 40 lira her denemede en az 4 litrenin çöpe gitme durumu var. 1000 lik makina kullananlardan kaçı 1000 kilometre sonra çöpe dökmek zorunda kalabileceği yağları deneyebilir?
Öyle bir makinayı riske sokmaya 200 lirayı da çöpe dökmeye değer mi?
Bir de büyük motorları sınırlarını zorlayarak kullanmak çok zor o sırada ne olduğunu hissetmek imkansız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
Başlığın Troll olduğunu algılayamamıştım kusura bakmayın kafanızı şişirdim boş yere
sevgili argadaşlar değerli fikir ve paylaşımlarınız için sağolun varolun...nihayet Cumartesi günü 8000 bakıma girebildim...6000 de koyulan IPONE 10.40 rezilliğinden sonra geçici olarak 7000 de servisin ENEOS marka yağ ile idare ettim...ve size birşey söyleyeyim o yağında ömrü bence 1000 km dir..bunu hissettim...8050 olunca hem ana bakım hem yağ değişiminde kendi yağımı götürdüm ve 100 km yaptım yaklaşık hemen tecrübelerimi yazayım...
bizim kıçıkırık cbf harbiden şahlandı...hissedilir derecede (yok derler inanmayın az bile olsa gidona vuran) titreşimi kalmadı diyebilirim...yani motorun uğultusu azaldı...enteresan bir şekilde kendini iyi topluyor bugün Acıbademe gittim geldim özellikle performansı değişti makinanın...vites geçişleride kaymak gibi oldu...bunu bakalım ne kadar sürdürecek mesele bu...2000 km aynı kalitede olsun başka bişey istemiyorum...şanzıman çok rahatladı ben ki 15 Ocak 2007 dne beri cbf 150 üzerindeyim...bunu rahatlıkla söyleyebilirim...
10 beygirlik motorda yağın ne önemi var diyenlere selam olsun...benim tek derdim viteslerim yumuşak olsun...
ve eğer bana biraz inancınız güveniniz varsa makinanıza IPONE 10.4 yazan 10/40 yağı asla koydurmayın...daha da bişey demiyorum...tam bir şanzıman ve vites dişli düşmanı yağdır...ha gittim silindir sekmanlarımı aşınma testimi yaptırdım...hayır..bilimsel değil kişisel kanaatim...yahu kışın karda vitesi boşa alamadım argadaşlar daha ne diyebilirim...vitesler tak tuk makinamın ..mına koydu resmen yağ...ne koyarsanız koyun ama IPONE bu yağ asla...kış performansı yerlerde...
http://www.pitrider.fr/boutique/imag...pone-104-z.jpg
.
.
Kawasaki z250 sl motul 5000 4t 10w40 kullanıyorum vites geçişleri kemiksiz hissettirmiyor.
Ipone zincir yaglamayi sevdirdi bana :p 1 damla sicrama yapmaz mi ya
Bende Motul kullanıyorum en son bakımda IPONE 10w40 tam sentetik koydum gayet memnunum vites geçişleri çok yumuşak.Bir sıkıntı yaratmadı ki Bunlar kendilerini kanıtlamış markalar.Belki koyduğunuz yağ sizin motora uygun değil, yada size Ipone kutusunda başka birşey verdiler.
cbf 150 = yağ eksiltme
hiç şaşırmadım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)