Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sizce şuana kadar en az kazaya karışan motosiklet türü ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Türkiye'de Cruiser-chopper sayısının az olması en az kaza yapan,kaza yapsa bile en az ölüm oranına sahip olan motosiklet olmasına pek etkisi yok.Zaten arkadaşlar söylemişler yavaş,hantal aletler,kullanıcıları zaten bunları hız için değil efendi gibi sürmek için alıyor.Bir de bunlara ek olarak ağırlık merkezleri çok aşağılarda olduğu için düz giderken kolay kolay dengelerini kaybedip devrilmiyorlar.
    Cruiser'ın ana vatanı ve yollarında milyonlarca cruiser dolaşan Amerika'nın 2005 yılı kaza verilerine bir bakalım.

    Cruiser/standard
    Ölüm sayısı : 1,583
    Kayıtlı motosiklet sayısı:2,778,348
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı :5.7


    Sport/unclad sport
    Ölüm sayısı :430
    Kayıtlı motosiklet sayısı:401,130
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı:10.7

    Supersport
    Ölüm sayısı :1,128
    Kayıtlı motosiklet sayısı:501,002
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı:22.5

    Touring
    Ölüm sayısı :521
    Kayıtlı motosiklet sayısı:807,291
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı 6.5

    Other/unknown
    Ölüm sayısı :388
    Kayıtlı motosiklet sayısı:893,567
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı 4.3

    Rakamlar incelendiğinde SS lerin 5 hatta 6 katı trafiğe kayıtlı cruiser olan Amerika'da SS lerin kazalarda ölüm oranı cruiserların 4 katından bile fazla.
    Kaynak: http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...ar-record-high
    feti_can, k.erkut, axios ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de Cruiser-chopper sayısının az olması en az kaza yapan,kaza yapsa bile en az ölüm oranına sahip olan motosiklet olmasına pek etkisi yok.Zaten arkadaşlar söylemişler yavaş,hantal aletler,kullanıcıları zaten bunları hız için değil efendi gibi sürmek için alıyor.Bir de bunlara ek olarak ağırlık merkezleri çok aşağılarda olduğu için düz giderken kolay kolay dengelerini kaybedip devrilmiyorlar.
    Cruiser'ın ana vatanı ve yollarında milyonlarca cruiser dolaşan Amerika'nın 2005 yılı kaza verilerine bir bakalım.

    Cruiser/standard
    Ölüm sayısı : 1,583
    Kayıtlı motosiklet sayısı:2,778,348
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı :5.7


    Sport/unclad sport
    Ölüm sayısı :430
    Kayıtlı motosiklet sayısı:401,130
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı:10.7

    Supersport
    Ölüm sayısı :1,128
    Kayıtlı motosiklet sayısı:501,002
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı:22.5

    Touring
    Ölüm sayısı :521
    Kayıtlı motosiklet sayısı:807,291
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı 6.5

    Other/unknown
    Ölüm sayısı :388
    Kayıtlı motosiklet sayısı:893,567
    10.000 kayıtlı motosiklette
    kaza sonucu ölüm sayısı 4.3

    Rakamlar incelendiğinde SS lerin 5 hatta 6 katı trafiğe kayıtlı cruiser olan Amerika'da SS lerin kazalarda ölüm oranı cruiserların 4 katından bile fazla.
    Kaynak: http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...ar-record-high
    sanırım bu olaya nokta koyuyor . ama şuda varki ençokta cruiser sürücüsü yaşamını kaybetmiş

  3. #23
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    Mt7den düşmeyen sırasını bekliyor demektir
    BEN GAMSIZ SIGIR MİSALİ KASABIN BIÇAĞINI YALARIM

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım bu olaya nokta koyuyor . ama şuda varki ençokta cruiser sürücüsü yaşamını kaybetmiş
    listeyi dikkatli okuyunuz..
    racing kullanların ölümlü kaza oranı cruiser kullananlardan tam dört misli çıkıyor..

  5. #25
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    listeyi dikkatli okuyunuz..
    racing kullanların ölümlü kaza oranı cruiser kullananlardan tam dört misli çıkıyor..
    Supersport
    Ölüm sayısı :1,128

    Cruiser/standard
    Ölüm sayısı : 1,583

    ben sadece total olum sayısını baz alarak konuştum ama tabiki oran olarak cok daha azlar . birinden 2.5 milyon kullanıcı var birinden 500k .ss kullananların 500 kişiden 1 i ölürken 1800 kişiden 1 kişi ölüyor cruiserde

  6. #26
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Zaten verilerde motosiklet türleri birbirileri ile karşışatırılabilsin diye 10.000 motora kaç ölümlü kaza denk düşüyor diye oran verilmiş.Özellikle cruiserın en fazla olduğu Amerika'yı verdim en fazla cruiser kazası orada.Bu motoiskletleri ve yasadışı motosiklet çetesi üyesi binlerce kişi korumasız ve bazen kanunsuzca tehlikeli bir şekilde kullanıyor.Yanlış bilmiyorsam Amerika'da cruiser sürenlerin pek full-face kask ve koruma kullanma alışkanlıkları yok.Bütün bu kötü şartlara rağmen yine de cruiser en az ölümlü kaza oranına sahip motosiklet.Türkiye'de ise cruiserlarda ölüm oranı çok çok daha az.Benim şahsen bildiğim 2 olay var.Benim tahminim Türkiye'de yıllık cruiser ile ölümlü kaza 10-20 adeti geçmez.Sonuç olarak en güvenli,en az kaza yapan,kaza yapsada en az ölüm oranına sahip motosiklet büyük ihtimalle cruiser.

  7. #27
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    10.000'de 5,7'lik ölüm oranı ile Amerika'da da en düşük ölüm oranı cruiser'da iken, en yüksek ölüm oranı 10.000'de 22,5 ile supersport'ta.

    Rakamsal değerler sizi yanıltmasın. Amerika'da en çok Amerikan üretim cruiserlar kullanılıyor. 2.778.348 cruiser sahibinden 1583'ü yaşamını kaybetmiş. 501.002 supersport sahibinden de 1128'i yaşamını yitirmiş. Ölüm oranları arasındaki farka bakıldığında Amerikada da istisnai bir durum olmadığı ve en az ölümün cruiser tipi motosikletlerle olduğu aşikar.

    Ayrıca dünyada örneğini görmeyeceğiniz tarzda pek çok underground ccc kulübü var. Büyük çoğunluğu yasadışı silah ticareti ve uyuşturucu dağıtıcılığından yargılandığı için bu kulüpler arasında ciddi çatışmalar çıkabiliyor. Güney bölgesinde Meksika sınırına daha yakın olan kulüplerde bu daha da yaygın. Ölüm sayısındaki kazaların bir çatışma sonucu ortaya çıkması da kuvvetle muhtemel.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #28
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Elbette Enduro/kross. :D
    telike bunu beğendi.

  9. #29
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    maxi scooter uleyyyynnn :D

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    lombardini, hiç kaza yapmaz.:-)

  12. #32
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    supersportlar ın kazaya karışma ihtimali daha fazladır bu gerçek , ama benim bu listeye itirazım var kimse kusura bakmasın şimdi bu listede supersport denilen motorların hepsi zx6 ,600 rr,600 f,r 6, cbr 1000 ,cbr 900 , vs mi yoksa bu kategoriye cbr 125 ,r 25 ,cbr 250 vs de ( bunlar ne racing nede supersport dur üreticileri öyle olduğunu söylese de ) dahil mi bunu bilmiyoruz .
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  13. #33
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supersportlar ın kazaya karışma ihtimali daha fazladır bu gerçek , ama benim bu listeye itirazım var kimse kusura bakmasın şimdi bu listede supersport denilen motorların hepsi zx6 ,600 rr,600 f,r 6, cbr 1000 ,cbr 900 , vs mi yoksa bu kategoriye cbr 125 ,r 25 ,cbr 250 vs de ( bunlar ne racing nede supersport dur üreticileri öyle olduğunu söylese de ) dahil mi bunu bilmiyoruz .
    Aynı internet sitesindeki şu kaynaktaki tanımlara göre "Super Sport" büyük ihtimalle 600 cc ve üstü modeller.600 cc altı 250cc 125 cc Racing ve 600 cc ve üstü sport touring modellerini içeren grubu "Sport" olarak tanımlamış."Unclad sport" ta naked modeller oluyor.

    Cruisers are the largest class of bikes. Riders typically are about 49, according to insurance data from the Highway Loss Data Institute. Cruisers mimic the style of American motorcycles from the 1930s to 1960s, such as Harley-Davidsons and Indians.

    Standard
    Standards have basic designs and upright riding positions, with low power-to-weight ratios that result in a user-friendly motorcycle. Their average driver is 46.

    Supersport
    Supersports are consumer versions of racing motorcycles. Reduced weight and increased power allow for quick acceleration, nimble handling and high speeds. The average driver is about 36 years old.

    Sport
    Sport motorcycles are closely related to supersports. Sport bikes are capable of high speeds but don't have the acceleration, stability and handling of supersports. They generally have lower power-to-weight ratios than supersports. The average age of a sport bike driver is 40.

    Unclad sport
    Unclad sport motorcycles are similar to sport bikes and supersports in design and performance but without plastic body fairings or windscreens. The average rider is about 42.

    Touring
    Touring motorcycles have big engines and fuel tanks plus room to haul luggage. They're often outfitted with antilock brakes, audio systems and cruise control. The average driver is age 54.

    Scooter
    Scooters have small wheels, automatic transmissions and small engines, but larger scooters are becoming more popular. The average age of a scooter driver is 52.
    http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/42/9/1
    biyeybaraküs bunu beğendi.

  14. #34
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı internet sitesindeki şu kaynaktaki tanımlara göre "Super Sport" büyük ihtimalle 600 cc ve üstü modeller.600 cc altı 250cc 125 cc Racing ve 600 cc ve üstü sport touring modellerini içeren grubu "Sport" olarak tanımlamış."Unclad sport" ta naked modeller oluyor.

    Cruisers are the largest class of bikes. Riders typically are about 49, according to insurance data from the Highway Loss Data Institute. Cruisers mimic the style of American motorcycles from the 1930s to 1960s, such as Harley-Davidsons and Indians.

    Standard
    Standards have basic designs and upright riding positions, with low power-to-weight ratios that result in a user-friendly motorcycle. Their average driver is 46.

    Supersport
    Supersports are consumer versions of racing motorcycles. Reduced weight and increased power allow for quick acceleration, nimble handling and high speeds. The average driver is about 36 years old.

    Sport
    Sport motorcycles are closely related to supersports. Sport bikes are capable of high speeds but don't have the acceleration, stability and handling of supersports. They generally have lower power-to-weight ratios than supersports. The average age of a sport bike driver is 40.

    Unclad sport
    Unclad sport motorcycles are similar to sport bikes and supersports in design and performance but without plastic body fairings or windscreens. The average rider is about 42.

    Touring
    Touring motorcycles have big engines and fuel tanks plus room to haul luggage. They're often outfitted with antilock brakes, audio systems and cruise control. The average driver is age 54.

    Scooter
    Scooters have small wheels, automatic transmissions and small engines, but larger scooters are becoming more popular. The average age of a scooter driver is 52.
    http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/42/9/1
    Thracian ve MotorKafa bunu beğendiler.

  15. #35
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Çapır kurızır: sürmüyolar zaten mekana çekip izliyolar
    Ss ve türevleri 4 silindirler: cahil cesareti fazla ölen çok
    Maxiscooter: amacı ve kullanıcı profili gereği çok ekşın bilmezler
    Touring: bilinçli kullanıcı, diğer koşullardan dolayı sıkıntı olmazsa kolay kolay can yanmaz
    Enduro cross: arazi kulkanımında sakatlanma bol, ölüm çok az hız yok zaten tam takım korunursan pek bişey olmaz
    Supermoto: camianın apaçileridir baba bi sm nin hakkını veren adam zaten babalar gibi gazlar bişe olmaz acemisi de gazlamaz daha soft kullanır. Genelde düşük hızlarda altından kaçırma tekerde kıçın üstüne oturma vakaları görülür.
    BatuhanK bunu beğendi.

  16. #36
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çapır kurızır: sürmüyolar zaten mekana çekip izliyolar
    Ss ve türevleri 4 silindirler: cahil cesareti fazla ölen çok
    Maxiscooter: amacı ve kullanıcı profili gereği çok ekşın bilmezler
    Touring: bilinçli kullanıcı, diğer koşullardan dolayı sıkıntı olmazsa kolay kolay can yanmaz
    Enduro cross: arazi kulkanımında sakatlanma bol, ölüm çok az hız yok zaten tam takım korunursan pek bişey olmaz
    Supermoto: camianın apaçileridir baba bi sm nin hakkını veren adam zaten babalar gibi gazlar bişe olmaz acemisi de gazlamaz daha soft kullanır. Genelde düşük hızlarda altından kaçırma tekerde kıçın üstüne oturma vakaları görülür.
    Nereden biliyorsun mekana çekip izlediğimizi?

    İzmir'de farklı kullanılıyor galiba "chopper" makinler??

    4 mevsim chopper kullanan bir sürücüyüm,ayrıca benim gibi her koşulda chopper kullanan klüp arkadaşlarımda var.Bir kere bu tarz motorlara "sürmüyorlar" demeniz ayıp!

    Şu forumda herkes 2 teker üstünde farklı tarzlarda keyif alan ve yol yapan insanlarız,farklı tarzları küçük görmenin anlamı ney?

    Evet şurası bir gerçek,chopper- cruiser makineler trafikde en az kazaya uğrayan makineler çünkü sanılanın aksine bu motorları "bir kenara koyup " izleyenler değil,2 teker üstünde özgürlüğü rüzgarın tadını alarak yaşayanlardan olanlar olduğu için zaten farklı tarzların biz chopper kullananları anlamasını beklemiyorum..Bir chopper sürücüsünü ancak bir chopper ruhunu özümseyen bir sürücü anlar ve lütfen bunu tadmayanlar kalkıp anlamsız klişe sözcükler arkasına sığınıp bu tarza gönül verecek arkadaşların önünü tıkamasın..
    Gassal ve Thracian bunu beğendiler.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  17. #37
    KIDI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    [QUOTE=BlackGhost;3826638]Nereden biliyorsun mekana çekip izlediğimizi?

    İzmir'de farklı kullanılıyor galiba "chopper" makinler??

    4 mevsim chopper kullanan bir sürücüyüm,ayrıca benim gibi her koşulda chopper kullanan klüp arkadaşlarımda var.Bir kere bu tarz motorlara "sürmüyorlar" demeniz ayıp!

    Şu forumda herkes 2 teker üstünde farklı tarzlarda keyif alan ve yol yapan insanlarız,farklı tarzları küçük görmenin anlamı ney?

    Evet şurası bir gerçek,chopper- cruiser makineler trafikde en az kazaya uğrayan makineler çünkü sanılanın aksine bu motorları "bir kenara koyup " izleyenler değil,2 teker üstünde özgürlüğü rüzgarın tadını alarak yaşayanlardan olanlar olduğu için zaten farklı tarzların biz chopper kullananları anlamasını beklemiyorum./QUOTE]
    Güzeldi dostum

  18. #38
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    supersoperttur, türkiyede ise cup ve commuter

  19. #39
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden biliyorsun mekana çekip izlediğimizi?

    İzmir'de farklı kullanılıyor galiba "chopper" makinler??

    4 mevsim chopper kullanan bir sürücüyüm,ayrıca benim gibi her koşulda chopper kullanan klüp arkadaşlarımda var.Bir kere bu tarz motorlara "sürmüyorlar" demeniz ayıp!

    Şu forumda herkes 2 teker üstünde farklı tarzlarda keyif alan ve yol yapan insanlarız,farklı tarzları küçük görmenin anlamı ney?

    Evet şurası bir gerçek,chopper- cruiser makineler trafikde en az kazaya uğrayan makineler çünkü sanılanın aksine bu motorları "bir kenara koyup " izleyenler değil,2 teker üstünde özgürlüğü rüzgarın tadını alarak yaşayanlardan olanlar olduğu için zaten farklı tarzların biz chopper kullananları anlamasını beklemiyorum..Bir chopper sürücüsünü ancak bir chopper ruhunu özümseyen bir sürücü anlar ve lütfen bunu tadmayanlar kalkıp anlamsız klişe sözcükler arkasına sığınıp bu tarza gönül verecek arkadaşların önünü tıkamasın..
    Daha önce de başka bir arkadaşın konusunda " çapır motosikletten keyif alamıyprum ne dönüyor ne duruyor" cümlesine karşılık cruiser özgürlüktür, rüzgar Vs diye yazdınız. Yine benzer muhabbet. Şimdi ss sürücüsü de çıksın ne cahili kardeşim ss kullanmak tecrübe ve zeka ister brni küçümsemeyin diye isyan etsin. Maxi scooter ci gelsin ben süt motorcusu muyum, beni ezmeyin desin, SM kullanan çıksın bana apaçi diyemezsin, ayıp be. ben bu motorun verdiği titreşimi seviyorum diye ver yansın etsin.
    Motosikletler içerisinde kabiliyeti çoğu konuda sınırlı olan bu motosikletlerin, mühendisliğin belki de en az olduğu motosikletlerin bu kadar iyi pazarlanmasına hayret ediyorum. Ne özgürlükmüş, ne rüzgarmış...
    O rüzgar bir tek cruiser alanlara esiyor, geri kalanı teğet geçiyor. güzel satıyorlar fikri
    telike bunu beğendi.

  20. #40
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    OHAA EGOYA BAK!
    Arkadaş ben de scooter kullanıcısıyım ama ben de dahil yine scooter kullanan bi kaç arkadaşım ekşının dibidir yani bu kadar alınacak bişey yok. Başımıza ne geliyo rüzgar yüzünden geliyo zaten. Güzel tam kapalı bi kask takın da sinüzit olmayın rüzgardan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce de başka bir arkadaşın konusunda " çapır motosikletten keyif alamıyprum ne dönüyor ne duruyor" cümlesine karşılık cruiser özgürlüktür, rüzgar Vs diye yazdınız. Yine benzer muhabbet. Şimdi ss sürücüsü de çıksın ne cahili kardeşim ss kullanmak tecrübe ve zeka ister brni küçümsemeyin diye isyan etsin. Maxi scooter ci gelsin ben süt motorcusu muyum, beni ezmeyin desin, SM kullanan çıksın bana apaçi diyemezsin, ayıp be. ben bu motorun verdiği titreşimi seviyorum diye ver yansın etsin.
    Motosikletler içerisinde kabiliyeti çoğu konuda sınırlı olan bu motosikletlerin, mühendisliğin belki de en az olduğu motosikletlerin bu kadar iyi pazarlanmasına hayret ediyorum. Ne özgürlükmüş, ne rüzgarmış...
    O rüzgar bir tek cruiser alanlara esiyor, geri kalanı teğet geçiyor. güzel satıyorlar fikri
    Lanet olsun sm kullanırken az çekmiyorum bu sıkıntıyı keşke bize teğet geçse de rahat rahat kullansak.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)