Türkiye'de Cruiser-chopper sayısının az olması en az kaza yapan,kaza yapsa bile en az ölüm oranına sahip olan motosiklet olmasına pek etkisi yok.Zaten arkadaşlar söylemişler yavaş,hantal aletler,kullanıcıları zaten bunları hız için değil efendi gibi sürmek için alıyor.Bir de bunlara ek olarak ağırlık merkezleri çok aşağılarda olduğu için düz giderken kolay kolay dengelerini kaybedip devrilmiyorlar.
Cruiser'ın ana vatanı ve yollarında milyonlarca cruiser dolaşan Amerika'nın 2005 yılı kaza verilerine bir bakalım.
Cruiser/standard
Ölüm sayısı : 1,583
Kayıtlı motosiklet sayısı:2,778,348
10.000 kayıtlı motosiklette
kaza sonucu ölüm sayısı :5.7
Sport/unclad sport
Ölüm sayısı :430
Kayıtlı motosiklet sayısı:401,130
10.000 kayıtlı motosiklette
kaza sonucu ölüm sayısı:10.7
Supersport
Ölüm sayısı :1,128
Kayıtlı motosiklet sayısı:501,002
10.000 kayıtlı motosiklette
kaza sonucu ölüm sayısı:22.5
Touring
Ölüm sayısı :521
Kayıtlı motosiklet sayısı:807,291
10.000 kayıtlı motosiklette
kaza sonucu ölüm sayısı 6.5
Other/unknown
Ölüm sayısı :388
Kayıtlı motosiklet sayısı:893,567
10.000 kayıtlı motosiklette
kaza sonucu ölüm sayısı 4.3
Rakamlar incelendiğinde SS lerin 5 hatta 6 katı trafiğe kayıtlı cruiser olan Amerika'da SS lerin kazalarda ölüm oranı cruiserların 4 katından bile fazla.
Kaynak:
http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...ar-record-high