yardııımmm PLS motor savruluyor rüzgarda
Reklamlar
-
14 Haziran 2006, 15:13
#21
100 Oktan Moderatör (Komtan)
GhOsT cHoPpEr adlı üyeden alıntı
Benim motorumun ağırlığı kuru 150 kg, her gün köprüden 2 sefer geçiyorum sabah ve akşam olmak üzere;
Öncelikle belirtmek isterim ki bu aralar köprünün oldukça sakin zamanları, o kadar şiddetli rüzgar yok, savrulma sorununu çözebilmen için şu soruların cevabını kendi kafanda vermen gerekiyor;
- Aynı savrulma sorununu viyadüklerde başına geliyor mu?
- Savrulma sadece rüzgarlı havalarda mı oluşuyor?
- Başka marka motosiklet ile köprüden geçiş yaptınmı?
Bundan sonra köprü ile ilgili aktarabileceğim bir kaç bilgiyi paylaşayım,
1- afterdarq 'ın belirttiği gibi kontra tekniği rüzgara karşı uygulanan tekniktir, ancak büyük araçların yanından geçerken ve özellikle köprünün ayaklarından geçerken dikkatli olmak gerekir ki bu sıralarda rüzgar bir anda kesilecektir, bunun için tecrübe çok önemlidir.
2- rüzgarın yönü ve şiddeti yanıltıcı olabilir, bir anda soldan esen rüzgar kesilerek arkandan, sağından, önünden şiddeti değişerek tekrar esebilir bundan dolayı 2 şerit arasında, araçların sağı veya solu hizasında ilerlemek yerine, mevcut şeritte pozisyonun korunup iki araç arasında gerekli takip mesafesinde mevcut trafik hızında ilerlemek daha olumludur.
3- Köprüden otomobil, otobüs vb. araçlarla geçerken bile farkedilebilecek şekilde yaylanma sürüş esnasında olabilir, özellikle araçlar köprüde durdukları zaman hissederler bunu.
4- Zemin bozukluğu, özellikle 1. köprüde asfalt üzerinde çukur, tümsekler mevcut, ayrıca şeritler kabartma şeklinde olduğundan motosiklet şeridin üstünde giderken hafif şekilde şeridin sağına soluna basabilir lastikler.
Reklamlar
-
14 Haziran 2006, 15:23
#22
cevaplar aşağıda komtan bi gariplik var ama ne inşallah asfalta yapışmam: pr:
Benim motorumun ağırlığı kuru 150 kg, her gün köprüden 2 sefer geçiyorum sabah ve akşam olmak üzere;
Öncelikle belirtmek isterim ki bu aralar köprünün oldukça sakin zamanları, o kadar şiddetli rüzgar yok, savrulma sorununu çözebilmen için şu soruların cevabını kendi kafanda vermen gerekiyor;
- Aynı savrulma sorununu viyadüklerde başına geliyor mu? evet
- Savrulma sadece rüzgarlı havalarda mı oluşuyor? evet
- Başka marka motosiklet ile köprüden geçiş yaptınmı? evet 125 honda beni tedirgin edecek savrulma yok
Bundan sonra köprü ile ilgili aktarabileceğim bir kaç bilgiyi paylaşayım,
1- afterdarq 'ın belirttiği gibi kontra tekniği rüzgara karşı uygulanan tekniktir, ancak büyük araçların yanından geçerken ve özellikle köprünün ayaklarından geçerken dikkatli olmak gerekir ki bu sıralarda rüzgar bir anda kesilecektir, bunun için tecrübe çok önemlidir. Aynını uyguladım ama çok zorlandım
2- rüzgarın yönü ve şiddeti yanıltıcı olabilir, bir anda soldan esen rüzgar kesilerek arkandan, sağından, önünden şiddeti değişerek tekrar esebilir bundan dolayı 2 şerit arasında, araçların sağı veya solu hizasında ilerlemek yerine, mevcut şeritte pozisyonun korunup iki araç arasında gerekli takip mesafesinde mevcut trafik hızında ilerlemek daha olumludur.
3- Köprüden otomobil, otobüs vb. araçlarla geçerken bile farkedilebilecek şekilde yaylanma sürüş esnasında olabilir, özellikle araçlar köprüde durdukları zaman hissederler bunu.
4- Zemin bozukluğu, özellikle 1. köprüde asfalt üzerinde çukur, tümsekler mevcut, ayrıca şeritler kabartma şeklinde olduğundan motosiklet şeridin üstünde giderken hafif şekilde şeridin sağına soluna basabilir lastikler.
-
14 Haziran 2006, 15:34
#23
100 Oktan Moderatör (Komtan)
jinlun başlığında bu konuyu bir gündeme getirsen, daha ufak ebatlarda bir motor ile aynı şartlarda bu rahatsızlık verecek savrulmayı yaşamaman aklıma ilk motorun aerodinamik yapısını ve lastiklerin yol tutuş kabiliyetinin düşmüş olabileceğini getirdi ancak dediğim gibi diğer jinlun kullanıcılarının fikirlerine başvurman daha sağlıklı olur.
-
14 Haziran 2006, 15:40
#24
saol komtan yeni topic yapalım bakalım
-
14 Haziran 2006, 16:00
#25
motora ters oturmayı dene bakalım sonrada bize yaz ne oluyoooo belki savrulmaz
-
14 Haziran 2006, 16:08
#26
hakketen madem savruluyosa deniz yoluyla karşıya geçebilir
Allah bütün motorcuları ve motor sevdalılarını korusun Allah Türkü korusun.Allah motor alamayanlara sabır versin ( ben yaşıyorum çok zor war ama memnun değilim)
-
14 Haziran 2006, 16:08
#27
Rüzgarsız yerde kullan hiç bir çaresi yok 120 kilo makina 60 da sen tabi savurur.
-
14 Haziran 2006, 16:34
#28
arkadaşlar nie dalga geçiyosunuz ciddi bi konu biz sizin gibi 20 milyarlık motora binemioz kusura bakmayın racing makinada alacak gücümüz yok honda 125 alacak gücümüzde yok kendi çabalarımla alacğım motor bu oldu kusura bakmayın
-
14 Haziran 2006, 17:49
#29
GhOsT cHoPpEr adlı üyeden alıntı
arkadaşlar nie dalga geçiyosunuz ciddi bi konu biz sizin gibi 20 milyarlık motora binemioz kusura bakmayın
racing makinada alacak gücümüz yok honda 125 alacak gücümüzde yok kendi çabalarımla alacğım motor bu oldu kusura bakmayın
yaa bak kızma, savrulman gayet normal lastiklerinden değil, ancak bir taban daha geniş kullanırsan biraz daha konforun olur. ancak savrulman azalmaz. bu konu yandan gelen rüzgarla alakalı, bizde sana takılıyoruz alınma lütfen
-
25 Aralık 2017, 15:19
#30
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler