Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

yardııımmm PLS motor savruluyor rüzgarda

    REKLAM ALANI
  1. #21
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Alıntı GhOsT cHoPpEr adlı üyeden alıntı
    yaw arkadaşlar yardım istedim gördümki hiç birinizin pek fazla bilgisi yok öle görünüyo çoğunuz benim gibi kullanıcı yinede yorumlar için saolun uzmanların olduğubi site bulmak lazım galiba
    Benim motorumun ağırlığı kuru 150 kg, her gün köprüden 2 sefer geçiyorum sabah ve akşam olmak üzere;

    Öncelikle belirtmek isterim ki bu aralar köprünün oldukça sakin zamanları, o kadar şiddetli rüzgar yok, savrulma sorununu çözebilmen için şu soruların cevabını kendi kafanda vermen gerekiyor;

    - Aynı savrulma sorununu viyadüklerde başına geliyor mu?
    - Savrulma sadece rüzgarlı havalarda mı oluşuyor?
    - Başka marka motosiklet ile köprüden geçiş yaptınmı?

    Bundan sonra köprü ile ilgili aktarabileceğim bir kaç bilgiyi paylaşayım,

    1- afterdarq 'ın belirttiği gibi kontra tekniği rüzgara karşı uygulanan tekniktir, ancak büyük araçların yanından geçerken ve özellikle köprünün ayaklarından geçerken dikkatli olmak gerekir ki bu sıralarda rüzgar bir anda kesilecektir, bunun için tecrübe çok önemlidir.

    2- rüzgarın yönü ve şiddeti yanıltıcı olabilir, bir anda soldan esen rüzgar kesilerek arkandan, sağından, önünden şiddeti değişerek tekrar esebilir bundan dolayı 2 şerit arasında, araçların sağı veya solu hizasında ilerlemek yerine, mevcut şeritte pozisyonun korunup iki araç arasında gerekli takip mesafesinde mevcut trafik hızında ilerlemek daha olumludur.

    3- Köprüden otomobil, otobüs vb. araçlarla geçerken bile farkedilebilecek şekilde yaylanma sürüş esnasında olabilir, özellikle araçlar köprüde durdukları zaman hissederler bunu.

    4- Zemin bozukluğu, özellikle 1. köprüde asfalt üzerinde çukur, tümsekler mevcut, ayrıca şeritler kabartma şeklinde olduğundan motosiklet şeridin üstünde giderken hafif şekilde şeridin sağına soluna basabilir lastikler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    GhOsT cHoPpEr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    cevaplar aşağıda komtan bi gariplik var ama ne inşallah asfalta yapışmam: pr:


    Benim motorumun ağırlığı kuru 150 kg, her gün köprüden 2 sefer geçiyorum sabah ve akşam olmak üzere;

    Öncelikle belirtmek isterim ki bu aralar köprünün oldukça sakin zamanları, o kadar şiddetli rüzgar yok, savrulma sorununu çözebilmen için şu soruların cevabını kendi kafanda vermen gerekiyor;

    - Aynı savrulma sorununu viyadüklerde başına geliyor mu? evet
    - Savrulma sadece rüzgarlı havalarda mı oluşuyor? evet
    - Başka marka motosiklet ile köprüden geçiş yaptınmı? evet 125 honda beni tedirgin edecek savrulma yok

    Bundan sonra köprü ile ilgili aktarabileceğim bir kaç bilgiyi paylaşayım,

    1- afterdarq 'ın belirttiği gibi kontra tekniği rüzgara karşı uygulanan tekniktir, ancak büyük araçların yanından geçerken ve özellikle köprünün ayaklarından geçerken dikkatli olmak gerekir ki bu sıralarda rüzgar bir anda kesilecektir, bunun için tecrübe çok önemlidir. Aynını uyguladım ama çok zorlandım

    2- rüzgarın yönü ve şiddeti yanıltıcı olabilir, bir anda soldan esen rüzgar kesilerek arkandan, sağından, önünden şiddeti değişerek tekrar esebilir bundan dolayı 2 şerit arasında, araçların sağı veya solu hizasında ilerlemek yerine, mevcut şeritte pozisyonun korunup iki araç arasında gerekli takip mesafesinde mevcut trafik hızında ilerlemek daha olumludur.

    3- Köprüden otomobil, otobüs vb. araçlarla geçerken bile farkedilebilecek şekilde yaylanma sürüş esnasında olabilir, özellikle araçlar köprüde durdukları zaman hissederler bunu.

    4- Zemin bozukluğu, özellikle 1. köprüde asfalt üzerinde çukur, tümsekler mevcut, ayrıca şeritler kabartma şeklinde olduğundan motosiklet şeridin üstünde giderken hafif şekilde şeridin sağına soluna basabilir lastikler.

  3. #23
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    jinlun başlığında bu konuyu bir gündeme getirsen, daha ufak ebatlarda bir motor ile aynı şartlarda bu rahatsızlık verecek savrulmayı yaşamaman aklıma ilk motorun aerodinamik yapısını ve lastiklerin yol tutuş kabiliyetinin düşmüş olabileceğini getirdi ancak dediğim gibi diğer jinlun kullanıcılarının fikirlerine başvurman daha sağlıklı olur.

  4. #24
    GhOsT cHoPpEr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    saol komtan yeni topic yapalım bakalım

  5. #25
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    motora ters oturmayı dene bakalım sonrada bize yaz ne oluyoooo belki savrulmaz
    let it be

  6. #26
    burik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2005
    Şehir
    balıkesir merkez
    Motosikleti
    haojin as125t yaza inşallah ybr olacak
    hakketen madem savruluyosa deniz yoluyla karşıya geçebilir
    Allah bütün motorcuları ve motor sevdalılarını korusun Allah Türkü korusun.Allah motor alamayanlara sabır versin ( ben yaşıyorum çok zor war ama memnun değilim)

  7. #27
    ZZR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    Malatya/Kernek
    Motosikleti
    ZZR1400 KawaSaKi Rengi:KapKara
    Rüzgarsız yerde kullan hiç bir çaresi yok 120 kilo makina 60 da sen tabi savurur.
    [B] KapTaN 44[/B]

  8. #28
    GhOsT cHoPpEr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    arkadaşlar nie dalga geçiyosunuz ciddi bi konu biz sizin gibi 20 milyarlık motora binemioz kusura bakmayın racing makinada alacak gücümüz yok honda 125 alacak gücümüzde yok kendi çabalarımla alacğım motor bu oldu kusura bakmayın

  9. #29
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    Alıntı GhOsT cHoPpEr adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar nie dalga geçiyosunuz ciddi bi konu biz sizin gibi 20 milyarlık motora binemioz kusura bakmayın racing makinada alacak gücümüz yok honda 125 alacak gücümüzde yok kendi çabalarımla alacğım motor bu oldu kusura bakmayın


    yaa bak kızma, savrulman gayet normal lastiklerinden değil, ancak bir taban daha geniş kullanırsan biraz daha konforun olur. ancak savrulman azalmaz. bu konu yandan gelen rüzgarla alakalı, bizde sana takılıyoruz alınma lütfen
    let it be

  10. #30

    Üyelik
    16 Kasım 2017


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler