Türkiye‘de ikinci el piyasası uçuk olduğu için ikinci el motosiklet hiç almadım. Birgün almam gerekirse öyle uçuk fiyat vermem. Beklerim. Aklı başında birinin motorunu almak insanı pişman etmez.
Türkiye‘de ikinci el piyasası uçuk olduğu için ikinci el motosiklet hiç almadım. Birgün almam gerekirse öyle uçuk fiyat vermem. Beklerim. Aklı başında birinin motorunu almak insanı pişman etmez.
sifir piyasasi boylr oldugu surece normaldir ama ben 500 tl az vercegime gider sifir alirim neye bindigimi bilirim
Sıfır piyasası uçtukça istese adam 5 sene önce aldığı fiyatın üstüne satar. Kim 5 sene önce 100 bine aldığı ve şu an 400 bin olan evini 100 bine satıyor? Sıfır ev değil sonuçta 100 bine satmalı değil mi
Ha sözüm, şu an sıfırının üstüne satılan 2. eller için değil. Onlar ayrı bir çakallar. Ama sıfırın en az %10 altına satıyorsa ve alan varsa bu durum normaldir.
Sizlerin kafasını karıştıran sıfır fiyatın üzerine satmaya çalışanlar...
Arkadaslar kriz yok diyenleri merak ediyorum.. Nerden biliyorlar her zaman kesin ve net olan fakir fakir olarak kalır zengin daha da güclenir bu ülkede..Kriz var arkadaslar bankacılar aglıyor arac kredisi ve Ev kredisi 1 aydır veremedim diyen bankacı arkadasım var. 2 aydır malum sitede Kawasaki bakıyorum ER6-f modeline 22.000 - 25.000 arası motorlar 2013 2014 arası fiyatları zaten belli sıfırına bakıyorum 28,800 allah için şimdi 25.000 2 el ne oldugunu bilmedigin ve risk alarak alıcagın ve nakit alıcagın bir motormu alırsın yoksa 28,800 verip temiz sıfır ilk defa senin kullanıcagın ve banka kredisi ile alabilecegin bir motormu alırsın.. Tabiki herkezin kendi kararı satmak istiyosan bu memlekette tabiki indirim istersin alanda satanda kendinden ödün verir yapabilicegini yapar 2 tarafında işi görülür.. Uzun lafın kısası degerinden fazla istersen ne satabilirsin nede alıcın olur... Dogru fiyat verenin Degerinde fiyat verenin motoru elinde kalmaz.. Herkeze iyi forumlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------
draggy Ev ve Toprak her zaman kar yaptırır.. Uzun vadede bile ama Motor ve Araclarda bu söz konusu degildir.. Motoru aldın kapının önüne cıkarttın anahtarı taktın cevirdin %10 deger kaybeder bu normaldir. En basiti cep telefonu al jelatinini cıkar 2400 TL aldıgın telefonu 1400 satamazsın bu ülkede :D
Arkadaşlar mevsim kış, bilindiği üzere motorda 2. el piyasası bahar ve yaz aylarında canlanıyor.
Panik yok..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Gözlerim yaşardı kişi kendinden bilir işi için fesat demekki herkes biliyor sen ve senin gibilerin niyetini daha dün forumda krediyle motor alicam mantıklı mi diye soruyordun sanırım kredi miktarı yetmedi piyasayı düşürme pesindesin yok 3 e yok beşe falan di filandi bizde bende diyorum ki şiirinin üstünü yazan adama bende karsiyim ancak insanları öyle bezdirdiler ki adam mecbur 3 diyor sonrasında 2 ye veriyor.he abuk subuk yazmaya devam edeceksin biliyorum ve seni kaale almayarak nekadar önemsiz olduğunu ispatliyorum bu mesajdan sonra hadi git kumdan oyna )
.
Zümer 2.el piyasası ne kadar canlanır böyle bilmem ama 0 motor 28.000 Tl iken sen 2014 üne 25.000 istersen cok beklersin piyasa canlanıcak diye yanlış anlaşılmak istemem ama bu kadar da olmaz. ADam 2014 model 60.000 70.000 km yapmış halen sıfırmış gibi davranıyor ben bunlara tutuluyorum..Adam extra birşey de yapmamış :D herkezin malı kıymetli sevgili ülkemde satıcının malı kıymetli alıcının malı kıymetsiz göreceli bir kavram.. Hakkı ne ise onu yazanın motoru kalmaz bekleme yapmaz.
"krediyle motor alıcam mantıklı mı?" diye bir konu açmadım ben. kredi çekmeyi düşünüyorum, daha önce çeken arkadaşlar hangi bankalardan çektikleri konusunda bilgi verebilirmi idi konu başlığı. ama sen ve senin gibi küstahlar konuyu o şekilde yorumlayıp manyakmısın ne kredisi paran yoksa motor alma gibi aptal saptal yorumlarda bulundular. kişiliği 5 para etmez adamsın, bilesin.
Güzel arkadaşlarım lütfen yüz yüze baksanız birbirinize söyleyemeyeceğiniz şeyleri kalavye başında söylemeyin. İki günlük dünyada kalp kırmanın bir anlamı yok bence.
Ev ve Toprak her zaman kar yaptırmaz. Türkiye gibi arzın az talebin yüksek olduğu piyasalarda bu söz konusudur. Bir nevi enflasyon nedenidir, eninde sonunda bir yerde tıkanacaktır.
Cep telefonu ise teknolojik alettir, Bilgisayar gibi yeni modeller çıktıkça eskisi yeni teknolojiye uymayacak ve fiyatı ucuzlayacaktır. 1995 yılında 130 milyona aldığım telefonu 1998 yılında 300 milyona satmıştım. Ancak o zaman enflasyon çok fazla hissediliyordu ve sıfır fiyatı inanılmaz yüksekti..
Eğer bir ülkede enflasyon varsa (TİK verilerine bakmayın, en basiti aynı özellikte ki aracın fiyatı ne kadar olmuş) ve aynı özellikteki aracın fiyatı 2 birim artmışsa, ikinci elinde oransal artması normaldir.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Bence sıfır motor ile ikinci el arasında yüz de 30 luk bir fark olmalı . Galeriden alıp çıkmış olsa dahi
Serbest piyasa, adam satar satmaz. Niye zorla almaya çalışıyorsunuz, zorla satmak istemeyen adamdan??? 300lira 500lira için kimse gidip de ikinci el motor almaz. Bu adam da fahiş fiyatının farkına vardığında motorun değeri 3bin 5bin düşecek haberi yok. Gidip siz de sıfır alın, adam vermek istemiyorsa neden zorla düşür fiyatı alalım baskısı yapıyorsunuzki? Almayın kakalak gibi kalsınlar motorlarıyla 😃
Üstad daha ne ile itham ettiğini bilmiyor,büyük ihtimal hayatından memnun değil.Normaldir;adam dandik bir kadınla evleniyor,hayatı dandik,kendisi dandik,sonra farkına varıyor ve millete böyle salça olmaya çalışıyor gerek yok.Mutsuz insan böyle yapar,üzerine dediğiniz gibi tam bir küstah.Yapacak bir şey yok muhattap alınması gereken biri değil zaten herkes yazmış olması gerekeni.
Ayrıca arsa/ev ile otomobile/motosiklet nasıl mukayese edilir çok garip gerçekten.Emlak piyasası,devamlı olarak artma göstermiştir(2008 krizinde ABD de durum farklılaşsa da orada da normalleşti sonradan)çünkü nüfus artıyor ve senin bir mülkün var.Doğal olarak artar.Ayrıca değeri artmış gibi gözükse de alım gücü ile kıyaslamak lazım.2002 deki 3.000 TL ile bugünkü 3.000 TL aynı mıdır?Onun gibi düşünün.
Motosiklet alım satımının en durgun olduğu ayları yaşıyoruz yani mevcut durum normal.
Fiyatlandırma konusuna gelirsek, bizim gibi enflasyonla yaşayan ülkelerde kafa karışıklığı normal.
Bazı arkadaşların kafasını karıştıran da bu yani enflasyonun fiyatlara etkisi.
Bunu farklı farklı örneklendirmek mümkün sanırım o zaman durum daha net anlaşılacaktır.
Diyelim ki 10 bin lira ödeyip bir motosiklet satın aldınız.
50-100 km bindiniz ve her hangi bir sebeple satmaya karar verdiniz.
Şimdi siz o motosiklete 10 bin lira fiyat koyarsanız satabilirmisiniz?
Tabi ki satamazsınız alıcı riske girmeyecek ve 0 km olanına yönelecektir.
Demek ki satabilmek için ilgi çekecek bir fiyat belirlemek zorundasınız.
Örneğin 9500 TL yazabilirsiniz.
Bazıları 500 lira için o riske girmem gider sıfır alırım diyebileceği gibi 500 lira iyi para zaten 100 km yapmış sıfır sayılır diyecekler de olabilir.
Gelen tekliflere göre fiyatınızı ayarlarsınız.
Örneğin 9 bin liradan yukarı teklif gelmiyorsa demek ki kullanıcı 500 lira için risk almıyor ama fark 1000 lira olduğunda ilgileniyordur.
Öyleyse sizin motosikletiniz 9 bin lira yani siz hangi rakamı yazarsanız yazın bu fiyattan daha yukarı satamayacaksınız.
Şimdi örneği genişletip enflasyon etkisine bakalım.
Motorunuzu satmayıp 1 yıl boyunca kullandınız ve misal 5 bin km yol yaptınız.
1 yıl sonra motosikletinizin yeni modeli piyasaya çıktı ve hâlâ 10 bin lira yani zam gelmedi.
Maalesef motosikletiniz artık 9 bin lira da yapmayacak demektir. Kimse bin lira fark için 5 bin kmde motosiklet almaz.
Satabilmek için fiyatı düşürmek zorundasınız yani sıfır motosikletle arasında cezbedici bir fiyat farkı olmalı ki insanlar motosikletinizi alsınlar.
Bu durumda motosikletiniz maksimum 8 bin - 8500 lira arasında alıcı bulacaktır. Eğer daha fazla km ya da kaza falan yaptıysanız fiyat daha da düşer.
Ülkemizde iki yıl üst üste aynı fiyat ihtimali yok.
Yani gerçeği örnekleyelim.
Motosikletinizi 10 bin liraya sıfır aldınız, 1 yıl makul bir kmde kullandınız ve satacaksınız.
Ne demiştik motosikletiniz max.8000 lira.
Fakat ertesi yıl motosikletinizin sıfır fiyatı 12500 liraya yükseldi yani %25 zamlandı.
İşte burda işler değişiyor.
İkici el motosikletiniz de otomatikman %25 değerleniyor. Yani 8000+%25=10.000 lira oluyor.
Dikkat edin bu kar değildir. Yapmış olduğunuz şey enflasyon karşısında paranızın değerini korumaktır.
Bunu dolar veya Euro üzerinden de hesaplayabilirsiniz.
Düşünün geçen sene 10 bin liranız vardı ve bu parayla sıfır km bir motosiklet alabiliyordunuz. Bu yıl yine 10 bin liranız var ama sıfır motosiklet alabilmeniz için daha 2500 liraya ihtiyacınız var yani aslında zarar ettiniz. İşte bu zarar o bir yıl boyunca motosiklete binmenizin bedelidir.
Hiç kimsenin sizden daha fazla zarar etmenizi isteme hakkı yok.
Yani her şeyin fiyatı artmışken sizin motosikletinizi hâlâ 8 bin liraya satmanız beklenemez.
Burada kafa karıştıracak tek şey motosikletinizin sıfır fiyatını arttıran etkenin enflasyon dışında bir şey olmasıdır.
Örneğin model- kasa değişikliği, motorda yapılan teknolojik yenilikler ve iyileştirmeler vs.
Bunlar ikinci el motosikletinizde değer artışı getirmez hatta aksine fiyat düşüklüklerine bile neden olabilir.
Motosiklet üzerindeki donanımların etkisi alıcı tercihleri ile ilgili bir durumdur.
Örneğin ben motosikletime asla koruma takozu takmam ve bu var diye bir motosiklete fazla para ödemem.
Fakat örneğin bir topcase takmam gerekiyor ve bu bana atıyorum 500 liraya mâl olacaksa hazır takılı bir motosiklete piyasadan 200 lira fazla verebilirim. Dediğim gibi tamamen kişisel tercih meselesidir.
Örneğin rüzgârı engellemek için öne cam takılı bir motosiklet emsallerinden bir miktar pahalı olabilir ama ben istemem bir başkası isteyebilir.
Durum budur.
Gerçek dışı tartışmalar hiç bir şeyi değiştirmez. Para kolay kazanılmıyor ve kimse parasının eriyip gitmesine göz yummayacağı gibi hiç bir alıcıda daha iyisini alabileceği fiyatı sizin kullanılmış motosikletinize vermez.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bende Xmax 400 ümü satmayı düşünüyorum ve süper tenere almayı planlıyorum, ancak motoru şimdi satarsam düşük sigortadan aldığım motorumu satıp yüksek fiyattan sigorta yaptırmak durumunda kalacağım.
Ayrıca kasko fiyatlarıda çok yükselmiş durumda birde piyasada genel olarak herkes beklemede...
çok hızlı motor değiştirenlerdenim. Bunu hızlı yapabilme nedenim ,ölücülerle hiç muhattap olmam.gerçek alıcıyı bulduğumda 100-200 tl ye takılmam. verir geçerim.Genelde burada sıkıntı oluyor sanırım. Bir arkadaşım ,1,5 yıldır satmaya çalışıyor.şu anda ilk fiyatın altına düştü ancak mal internette eskidi. bir anlamda bilmeyen kalmadı.Bu defa alıcıların aklında bunda bir şey var o yüzden atılmıyor şeklinde kanı oluşuyor. Satıştaki en önemli sıkıntı buralarda. alıcı almak,satıcıda satmak niyetinde olacak ve bunu birbirlerine gösterecekler.Satıcı alıcıya kolaylık sağlayacak ,alıcı da imkanlarını zorlayacak.Karşılıklı samimiyet ve fedakarlık şart.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
zam geleceğini bildikleri için satmıyorlardır size bi anımı anlatayım lm içerdim o zamanlar bakkala gidiyorum yok alla alla her gün aldığım şey birden yok olmuş bi bakkalda gördüm son bir paket kalmış lm var mı dedim yok dedi arkandaki ne dedim karaborsamı yapıyon dedim adam sinirlendi aldım sigarayı çıktım 1 paket sigarayıda karaborsa yapıyorsunuz ulen 1 paketin hepsi kar olsa ne olur yine midem bulandı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
1300 zam yapıldı ama para değerini kaybetti 1300 e iki ekmek alırken şimdi 1 ekmek alıyorsun devlet bu para vermez para alır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)