Adamlar gökdeleni görmeyip çarpıyor motosikletimi görecek
(AEA Altınlı Gece Programından alıntıdır)
Adamlar gökdeleni görmeyip çarpıyor motosikletimi görecek
(AEA Altınlı Gece Programından alıntıdır)
Önü arkası pavyon ışıklarıyla süslü bi Goldwing in yok ise , ne yaparsan yap görünebilirliği azdır motorun. Bu açığı reflektörlü yelek, yan çanta gibi motorun genislemesini sağlayabilcek seylerle tamamlayabilirsin. Yasal olmayan yollardan bahsedersek, ortalığı yıkan açık egzoslarda görünülebilirlik icin ise yarayabilir. Kuryeleri örnek alın, yeşilimsi bi kask ve , neredeyse hepsinde fosforlu yeşil yelek bulunur.
Hayvan gibi ses çıkaran bir egzoza sahip olan modeller.
görüleni bilmem ama duyulanlar burada http://harley-davidson.com/
Tabii ki Goldwing.
No matter how bad your day is
Your bike will always make you feel better.
Fosforlu yelek beyaz kask ile Today'de bile görünürsün. Bir kaç tane de cırtlak kırmızı 3M şerit kullanırsan emin ol gözünü bile alıyorsun arkadaki aracın.
Sürücüsüne göre değişir biraz da. Konumlanmayı öğrenmek, duruma göre yer değiştirmek çok önemli.
Egzosu çılgınca ses çıkaran cub ve cg'ler daha çok dikkat çekiyor
Algıda seçicilikten kaynaklı , polis motorlarına en çok benzeyen yüksek enduro ve turing motorlar. Hele üzerinizde fosforlu yelek varsa kaskınızda fosforlu yeşil yada parlak beyazsa , anında farkediliyorsunuz. Hatta polis olma ihtimali ile işinizi bile kolaylaştıranlar oluyor. (aradan vs geçerken )
Endurolar en rahat görünen motorların başında geliyor bence. Çünkü yüksekler ve çoğu enduro üzerindeki sürücü ile birlikte neredeyse yükseklik olarak jeep ile aynı oluyor. Trafikte arabaların aynalarının üzerinden geçebiliyorsunuz. Far direk ayanaya veya dikiz aynasına vuruyor zaten. Birde üzerinde sis lambaları falan olunca yükseklikten dolayı farlarınız direk adamın suratına vuruyor ve sizi görmemesi baya zor oluyor.
Çok uzun süredir naked kullanıyordum görmüyorlar bizi falan diyordum fakat bir süredir enduro kullanıyorum. Şuan için ise yok abi baya baya görüyorlar ve yol falan veriyorlar diyorum... hee bende 4 tanede sis farı var gece gören tavşan gibi kaldığı için daha çok gözüküyorum.
Bu bilgiyi nereden aldiniz ogrenebilir miyim? Kullanilan km'e gore noirmalize edilmis bir data mi? Cunku bu motorsikletin en cok sattigi yer Amerika, ve orda da sehir icinde kullanilmiyor, eyaletler arasi seyehat icin uretilmis bir arac. Ikinci ellerinin cogu yuzbinlerce km'de.
Bir de Allah askina bakar misiniz su motorsiklete. Herhangi bir naked'dan daha guvensiz olma ihtimali var mi? Yenilerinde airbag var yahu:
2 sene once hurt raporu ile birlikte bir istatistik listesi yayimlanmisti goldwing ennust siralardaydi.. cok uzun bir listeydi bulabilirsem paylasayim.. hatta arkadaslarla hayretler icinde kalmistik..
Guvensizlik konusu gorecelidir, cok konforlu motorlarda risk daha yuksektir ornegin R1200GS o kadar iyi on takim suspansiyon sistemine (telelever) sahiptir ki surucusune yol ile ilgili cok az bilgi aksettirir suruculerde farkinda olmadan limitlerin sonuna kadar gelirler.. buda kaza risklerini arttirabilir..
Sanırım anahtar kavramlar şöyle:
1. Doğru konum. Kör noktalarda pek bulunmadan, diğer yol kullanıcılarının bizi görebilecekleri yerlerde olursak görünürlüğümüz artar.
2. Doğru hız. Diğer yol kullanıcılarının görmesine izin verecek hızlarda olmak görünürlüğümüzü artırır. Ama çok yüksek hızlarla ilerlemek görünmek için dezavantaj. Bölünmüş yolda yavaş giden bir araba ve hemen arkasından yaklaşan, bu arabadan azıcık daha hızlı giden bir halk otobüsü düşünelim. Bu halk otobüsü önündeki aracı sollayacak. Biz motorla 150 üzeri hızlarla geliyorsak otobüs şoförünün aynada bizi görmesi mümkün değil çünkü o esnada çok çok uzaktayız inanılmaz bir hızla olay mahalline yaklaşıyoruz. Daha geçen gün vefat eden motorcu vardı bu şekilde.
3. Beyaz veya fosforlu renk kask. Siyah kask kötü, düz beyaz kask cici. Fosforlu sarı fosforlu yeşil daha da güzel.
4. Daha yüksek motor. Motorun yüksek oturuş pozisyonu ve öne eğilmeyi gerektirmeyen bir yapısı olursa o beyaz kask arabaların hayli üzerinde ve hayli görünür olacak. Bir nesnenin en çok görünen yeri en tepe noktasıdır. Dolayısıyla motorun kendisi değil de sürücünün kafası görünürdür -en üstte bulunduğu için.
5. Ön sis farları. Özellikle LED olanlar gündüz daha çok görünür oluyorlar. Gece aydınlatmaya katkıları hayli az. Zaten sis farları sis için ya da gece görüşü iyileştirmek için değil de esasen diğer yol kullanıcılarına daha görünür olmak için işe yarar.
Bir de insan beyninin kendisine doğru yaklaşan bir nesnenin hızını algılaması için iki uç noktasının değişimini algılıyor. Yani size doğru gelen bir arabanın iki farı arasındaki mesafenin değişimi bizim beynimize yaklaşan aracın hızı hakkında bilgi sağlıyor. Ama tek bir far veya birbirine yapışık iki far çok işe yaramıyor hızın algılanması konusunda. Ama fardan mümkün olduğunda uzak noktalara yerleştirilmiş ve mümkün olduğunda araları açık tutulmuş iki küçük sis farı büyükçe bir üçgen oluşturup diğer sürücüler için hızın algılanmasına inanılmaz katkı sağlar.
Dört tane altı tane on sekiz tane sis farı alayım, çakarlı sis farı alayım. En güçlüsünü alayım araba sürücülerinin gözüne çakayım, ve benzeri düşünceler çok akıllıca değil. Görünür olursunuz da küfür yemenin veya düşman edinmenin bir anlamı yok. Benzer şekilde hayvan gibi ses yapan yasa dışı egzozlar da akıllıca değil.
6. Kara yolları yeleği. Görünürlüğü artırır artırmaya da diğer şeyleri yaptıktan sonra buna gündüz pek gerek kalmıyor. Ama gece arkasındaki reflektif şeritler sebebiyle şart.
7. Arka çantada stop lambaları. Bunlar da motorun kendi fren lambasının yanında görünürlüğü artırır ama çok da elzem değil.
8. Motorun ve montun rengi çok çok çok az etki ediyordur görünürlüğe. Belki cafenin önünde park ettiğinizde görünürlüğünüze katkısı olur.
kawasaki ve yeşil olan her motor görünürdür
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)