Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir Dişli

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    selamlar arkadaşlar kafama takılan sorular var yardımlarınızı bekliyorum.
    motorum yamaha wr 250 r zincir istiyor ses yapıyor düşük hızda
    Tek zincirimi değiştirmeliyim yoksa set halindemi ??
    Ben sadece zincir diyorum ama kimisi set diyor ??
    bu arada motoru 2.000 km de aldım şuanda 5.600 km de

    Hangi markalar sağlam güvenli oluyor en uygun fiyat nerden alınır. yoksa orjinal mi almalı (zincir dişli )
    hatalar affola cepten yazıyorum.

    (Ayrıyetten 2.000 km de zincir Arazide!! kullanılıp hiç yağlanmazsa!! bitermi )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Selam Osis, zincir uzarsa gerilir. Uzama payı kalmazsa ve ya zincir artık iyice deforme olmuşsa bakla sıkışması gibi ve ya bakla ile pimler arasında boşluklar iyice artmışsa yani zincir iyice laçka olmuşsa değişir.

    Elbette set halinde yani ön arka dişli değişmek doğrudur. Maddiyat yoksa dişlileri incele çok bozuk değilse belki kurtarır idare eder. Yağlanması ve sürekli doğru ayarda tutulması önemlidir. Ne sıkı ne gevşek.

    Özellikle cross motorlar için mukavemeti yüksek zincirler var. Onlar nispeten daha dayanıklı ve yine cross motorlar için zincir yağları var.

    İncele kendinde biraz görürsün...
    osis bunu beğendi.

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Hocam 5 binde zincir biter mi? Gevşemiş olamaz mı sıkmayı denediniz mi?
    Shrieker ve osis bunu beğendiler.

  4. #4
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Çok abuk subuk bir yüklenme, fabrika hatası ya da fiziksel bir sürtünme yoksa 5.000'de zincir bozulmamalı. Yine de değişileceği zaman doğrusu ön/arka dişli + zincir set olarak değişmektir.
    Shrieker bunu beğendi.

  5. #5
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Arkadaşların da dediği gibi 5000de zincir değişmez, tabi bu süre zarfında hiç yağlanmamış olabilir, çamura girilmiş temizlenmeden binilmiş olabilir bilemeyiz Maddi durum iyiyse hiç düşünmeden set halinde değiştirin, değilse güzelce bi temizleyip yağlayın gerdirmesini ayarlayıp bi deneyin bakalım.
    Shrieker ve osis bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 5 binde zincir biter mi? Gevşemiş olamaz mı sıkmayı denediniz mi?
    denedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------

    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce güzelce temizlik/yağlama ve ayar yapın/yaptırın.

    Baktınız verimli olmadı set halinde değiştirin.

    Ayrıca araziye girip uzun süre bakımsız kalan zincirin ömrü standartların çok altında olur.
    yarın zincirin dişlinin resimlerini çekeyim yükleyebilirsem yükleyim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

    Herkese cvplarınız için teşekkürler önerilerinizi dikkate alıcam.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    eğer dişlilerin durumu iyi ise değiştirmeye gerek yoktur. motorunuzun kullanıcı kitabında dişlilerin aşınmasını gösteren bir görsel olması lazım. ordan aşınma durumuna bakabilirsiniz.

    benimde çok bilgi sahibi olmadığım ama yine bu forumda okuduğum eski bir konuda tartışılmıştı bu, konuda dişlilerin sakin kullanılan bir motorda çok uzun km ler boyunca aşınma olmuyor ancak dişlilerin eksenleri kayıyor ve sonuç olarak yeni takılan zinciride bozuyor deniyordu. bana mantıklı gelmişti ama bu durum kaç bin km de ortaya çıkar orasını bilemiyorum.
    osis bunu beğendi.

  8. #8
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı osis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar arkadaşlar kafama takılan sorular var yardımlarınızı bekliyorum.
    motorum yamaha wr 250 r zincir istiyor ses yapıyor düşük hızda
    Tek zincirimi değiştirmeliyim yoksa set halindemi ??
    Ben sadece zincir diyorum ama kimisi set diyor ??
    bu arada motoru 2.000 km de aldım şuanda 5.600 km de

    Hangi markalar sağlam güvenli oluyor en uygun fiyat nerden alınır. yoksa orjinal mi almalı (zincir dişli )
    hatalar affola cepten yazıyorum.

    (Ayrıyetten 2.000 km de zincir Arazide!! kullanılıp hiç yağlanmazsa!! bitermi )

    Arazide kullanılan zincirler çok daha fazla çamur , toz , pislik ile iç içe olduğundan dolayı çok daha kısa sürede pislenir. Bundan dolayı sizin bu bakımlarınızı çok daha kısa süreler içerisinde yapmanız gerekmektedir. Fakat galiba siz hiç yapmamışsınız galiba.

    Arazide kullandığınız için ani gaz açmalar , atlayıp zıplamalar çok daha fazla olduğu için normal asfaltta kullanılan zincire göre daha erken biten bir ömrü vardır doğal olarak tabi bu sizin yapacağınız bakım aralıkları ve şekline göre uzar yada sizin yapmadığınız bakımlardan dolayı böyle çat diye biter ömrü. Sonuçta zincir deli gibi sürtünen bir parçadır ne kadar güzel ve az sürtünürse o kadar uzun ömürlü olur. Bakımsız zincir ise dişlinin ömrünü alır götürür. Sağlıklı zincir gerginliğide çok önemlidir.

    2000 km de bir zincirin yada dişlinin ömrünü bitirceğini çok düşünmüyorum fakat bir temizleyin , yağlayın ve gerginliğini ayarlayın derim. Eğer hala düzelmiyorsa set olarak değiştirmenizi tavsiye ederim.
    osis bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı osis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ............ 2.000 km de zincir Arazide!! kullanılıp hiç yağlanmazsa!! bitermi........

    2000 km yağlamassan değil arazide asfaltta bile maalesef biter...

    normalde asfalt kullanımında 500 km der fabrika ama arazi gibi toz toprak,çamur kum fazla olan yerlerde zincir bakımı her arazi sürüşü bitiminde yapılmalı..ağır arazi değilse 250 km de bir en azından muhakkak yağlanmalı..

    aksi halde çok kısa sürede lokal uzamalar olması kaçınılmaz dır..
    osis bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arazide kullanılan zincirler çok daha fazla çamur , toz , pislik ile iç içe olduğundan dolayı çok daha kısa sürede pislenir. Bundan dolayı sizin bu bakımlarınızı çok daha kısa süreler içerisinde yapmanız gerekmektedir. Fakat galiba siz hiç yapmamışsınız galiba.

    Arazide kullandığınız için ani gaz açmalar , atlayıp zıplamalar çok daha fazla olduğu için normal asfaltta kullanılan zincire göre daha erken biten bir ömrü vardır doğal olarak tabi bu sizin yapacağınız bakım aralıkları ve şekline göre uzar yada sizin yapmadığınız bakımlardan dolayı böyle çat diye biter ömrü. Sonuçta zincir deli gibi sürtünen bir parçadır ne kadar güzel ve az sürtünürse o kadar uzun ömürlü olur. Bakımsız zincir ise dişlinin ömrünü alır götürür. Sağlıklı zincir gerginliğide çok önemlidir.

    2000 km de bir zincirin yada dişlinin ömrünü bitirceğini çok düşünmüyorum fakat bir temizleyin , yağlayın ve gerginliğini ayarlayın derim. Eğer hala düzelmiyorsa set olarak değiştirmenizi tavsiye ederim.
    benden önceki sahibi bakımını yapmamış sanırım hiç

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    [IMG][/IMG]
    " width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    arkadaşlar resimler gözüküyormu?
    ön dişliyi sesi keser diye ters yüz yapmıştım !
    şuanda yağı bol biraz normalde böle değil
    unutmadan ön dişliden! ist motoru getirdikten sonra parmak kalınlığında 7 santimlik sert dal parçası çıkarmıştım orda duruyormuş

  11. #11
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Yamaha nın nasıl kullanırsanız kullanın 2000 km de bitecek bir zincir kullanmayacagini düşünüyorum hemde iyi bir cross modelinde sesin zincirden geldiginden eminmisin bence zinciri çok iyi temizleyip kurutup güzelce yağla gerginligini ayarla ben sorun olduğunu düşünmüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------

    Resimlerde zincir gayet sağlıklı görünüyor değiştirme bence
    osis bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha nın nasıl kullanırsanız kullanın 2000 km de bitecek bir zincir kullanmayacagini düşünüyorum hemde iyi bir cross modelinde sesin zincirden geldiginden eminmisin bence zinciri çok iyi temizleyip kurutup güzelce yağla gerginligini ayarla ben sorun olduğunu düşünmüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------

    Resimlerde zincir gayet sağlıklı görünüyor değiştirme bence
    yok neler neler yaptım temizledim herşeyi yaptım denedim ya zincir ya ön dişli zincirdeki izi görüyormusun ? yurkarda resimlerin altında yazdım acep diyorum o ön dişliden söktüğüm sert dal parçasımı bozdu !!! bende şaşırıyorum o km de neden öle boşu boşunada zincir set değişmek istemiyorum.

  13. #13

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Zincir hareketli aksamda zayıf noktadır bu kadar kısa kM'jda zarar görüyorsa baska yerde de problem aramak gerekbilir.
    скиталец

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2015
    Zincir de disli de saglam hocam bosuna kuruntu yapmissin.

  15. #15

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    Alıntı zeroplus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir de disli de saglam hocam bosuna kuruntu yapmissin.
    sağlam olsa ses yaparmı?? ayrıca niye yazayım öle olsa

  16. #16
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı zeroplus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir de disli de saglam hocam bosuna kuruntu yapmissin.
    Buna hareketini görmeden bir şey söylemek güç.

    Arkadaş fotoğrafını atmış ama belki penseyle oynatmaya çalışıp bakınca paslanıp kilitlenen bakla olduğu ortaya çıkacak.

    Buna kendin bakabilirsin kardeş. Al eline penseyi, baklaların bağlantı yerlerinden hafifçe sıkıp oynat. Baklalar birbirinden bağımsız hareket etmeli. Aslında naylon eldiven giyip elinle de bakabilirsin.
    osis bunu beğendi.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  17. #17
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Kardeşim,zinciri bilmem ama arka dişlin ses yapmaya müsait duruma gelmiş.

    Dal parçasının zincire ya da dişliye önemli ölçüde bir zararı olduğunu sanmıyorum.

    Görünen o ki,full takım zincir dişli değişimi gerekiyor.Yok ben sadece zinciri değiştireyim dersen,2000 km. sonra o zincir de bitecek,kaçarı yok.

    Sana tavsiyem,komple değiştir ve bundan sonra temizlik ve yağlamayı en fazla 500 km.de bir yap.
    osis bunu beğendi.

  18. #18
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Dostum eğer zincir gerçekten ömrünü tamamladıysa ve ömrünü bu dişliler üzerinde tamamladıysa hepisini değiştirmek zorundasın sebebi ise,
    Alışım süreci (Rodaj) bu olay sadece motor bloğunda olmaz birbirine temas eden tüm parçalarda olur zincir ve dişli de buna dahildir.
    şuan motorun üzerindeki zincir ve dişli rodajı sonucu bir birine göre oldular yani yeni zincir alıp dişli almazsan bir süre sonra yeni aldığın o zincirde çöp olacaktır çünkü eski dişli kendini eski zincire göre ayarlamıştır.Çoğu insanlar zinciri alıp dişliyi almıyorlar ama bu doğru değil. :
    osis bunu beğendi.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  19. #19

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna hareketini görmeden bir şey söylemek güç.

    Arkadaş fotoğrafını atmış ama belki penseyle oynatmaya çalışıp bakınca paslanıp kilitlenen bakla olduğu ortaya çıkacak.
    hafiften var dediğin gibi bakla sıkışması olabilir belki yada zincirin işi bitmiştir fakat sorun şurda eyer sadece zincirse zincirmi yoksa takımmı almak lazım epey pahalı yada tek ön dişlide sıkıntılı olabilir.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2015
    Dislilerin degismesi icin yeterince sivrilmemis.gordugumu soyluyorum illaki kendini onaylatmak istiyorsan degistir dostum hepsini degistir parcacilarin da tamircilerin de para kazanmasi lazim.zinciri tut elinle sikisan hareket etmeyen parcasi var mi?zincir temizleyici kullandin mi zinciri yeterince temizledin mi ben eminim iyi bir temizlikle piril piril parlar o zincir ve on disliler.niye hemen kiziyorsunuz ki.uyelik tarihimiz yeni diyeyse o tarih yaniltmasin sizi
    osis bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)