Kuralkan'a karşı hakkımı nasıl aramalıyım?
Reklamlar
-
2014 kanuni fox. Birçok defa egzoz civatasını kırdı. Bir defa egzozu servis tarafından değiştirildi. Bugün ise egzoz civatasını kırdıktan 5 dakika sonra EGZOZ İKİYE AYRILDI. Bu çok mu normal yoksa ben mi abartıyorum? Garantisi devam etmekte. Bıktım artık bu egzozdan. Bu konudaki yasal haklarım nelerdir?
Reklamlar
-
Her defasında servise gidip kayıt açıldıysa, onarım formları elinizde ise aynı arızayı sürekli yapmasından dolayı ayıplı mal kapsamına girer, tüketici hakem heyetine gidersiniz. Motor bilirkişiye gider, siz haklı çıkarsanız paranızın iadesini isteyebilirsiniz. Bu konuda örnek olarak açılmış bir sürü dava var. Biraz araştırırsan işlemin 1-4 ay içinde sonuçlandığını, çoğu kararların tüketici lehine çıktığını göreceksin.
-
4 ayda sen paranı alırsan ben yargıtay'ın önünde motorumu yakarım.
Bana sorarsan uğraşma derim
-
Kanuni scooter'ların egzozları çok çürük, seninki de cub olduğundan heralde onlara özenmiş. Git bi tane mondial cub egzozu al tak. Servislerin dırdırını çekme.
-
KARDEŞİM; aşağıyı oku,
"T.C. YARGITAY
13.Hukuk Dairesi
Esas: 2006/12119
Karar: 2006/16550
Karar Tarihi: 19.12.2006
ÖZET: Davacı tarafından satın alınan araçta çeşitli arızaların meydana geldiği, sadece geç çalışmadan dolayı garanti süresi içerisinde 4 kez servise girdiği, farklı nedenlerle toplam 7 kez servise girdiği, böylece yönetmelikte belirtilen ikiden fazla aynı arızanın tekrarlaması ve maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması şartlarının oluştuğu, bu arızanın da gizli ayıp niteliğinde olduğu ve şikayetin giderilmediği dosya içerisindeki bilirkişi raporundan anlaşılmıştır. Açıklanan nedenlerle mahkemece, aracın yenisi ile değiştirilmesine karar verilmelidir.
Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesinde de <tüketicinin onarım hakkını kullanılmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması + unsurlarının yanı sıra bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumunda tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini talep edebileceği> öngörülmüştür.
Yargıtay kararı olduğu için emsal teşkil eder.
Kuralkana bi bu kanunu içereb tebligat çek nasıl olsa o sever böyle tebligat işlerini bajaj ve AEA dan alışığız.
-
öncelikle emin olmalısın ve ispat edebilir durumda olmalısın, servis bu olaylardan dolayı kayıt tuttumu, servis kağıdı varmı? yoksa üstün körü halledip sana teslimmi ettiler, burada sen bilinçlimisin bunları takip ettinmi..
ciddi bişi yapma niyetinde isen bir avukatla görüş, sıkıntını anlat, sana yapman gerekenleri söyleyecek iş ciddiye biner ise karar verirsen vekalet istiyecek senden, bi mutala yapın avukatla ki en son haksız yere yine mahdur olma.
-
Kuralkan'a o konuda ben de çok kırgınım.
-
Kuralkanı havaya soktular dandik dandik motorları göklere çıkartıp. Şimdi kimse ilgilenmez bu konuyla. Her sıkıntıda biz çok sattık satış rakamlarımız biz çok motor sattık falan diyolar da servislere bakıyosun bisikletçiden bozma servisler hep
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Bence sen abartıyorsun. Motor bloğu ikiye ayrılmadıkça sorun yok.
-
telike adlı üyeden alıntı
Kuralkanı havaya soktular dandik dandik motorları göklere çıkartıp. Şimdi kimse ilgilenmez bu konuyla. Her sıkıntıda biz çok sattık satış rakamlarımız biz çok motor sattık falan diyolar da servislere bakıyosun bisikletçiden bozma servisler hep
Abi sabahtır 2 yorumunu okudum cok mantıklı yazmışsın aday ol oy verelim 😂😂
Öbür olaya gelirsek servis kaydını kontrol edin cünkü servisler değiştiriyor ifadeyi mesela bi forumdaş subap ayarına bakın demiş servis isteklerinde ama ne işse servis kağıdını tertemiz yapmışlar yani ifadeyi değiştirmişler.
-
Çinli bile olsa iki yıllık garanti süresinde böyle saçma bir olay yaşatmamalı. Egzoz kaydı oluşturuldu. Benim tek sıkıntım, her 1000 km de bakıma gitmedim. Bir tek eksik yanı bu
-
Janne adlı üyeden alıntı
Çinli bile olsa iki yıllık garanti süresinde böyle saçma bir olay yaşatmamalı. Egzoz kaydı oluşturuldu. Benim tek sıkıntım, her 1000 km de bakıma gitmedim. Bir tek eksik yanı bu
Her 1000km değil o ilk 1000 km olsa gerek.
Kanun numarası 4077. İyicene okuyup haklarınızı öğrenin.
-
Bir bardak suyu alıp kuralkan resmine bakmak kaydıyla içiyoruz sorun çözülüyor
-
malesef her 1000 km.çok ileriki kilometrelerde iki bin şeklinde artıyor
-
Ekrem Ata Abi gel Bajajı kovalayacağına önce kendi markan altındaki ithal çin toplamalarına sahip çık onları kaliteli olarak sat..bana Hint malıyla hava atma Ekrem Abi..kendi çayna toplama malına sahip çık önce...
-
Janne adlı üyeden alıntı
malesef her 1000 km.çok ileriki kilometrelerde iki bin şeklinde artıyor
peder doğru söylemiş...
sen periyodik bakımlarında servise gitme ondan sonra hakkımı nasıl ararım diye sor
maalesef kardeşim öyle bir dünya yok...
-
yavaş yavaş kuralkanın ne olduğu çıkıyor meydana,ALLAH yardım etsin,,geçende kuralkan bajaj jant kırma sorunu ve altın elbiseli adam başlığındada kuralkanı savunan arkadaşlarada yazmıştım,motrunuz arıza verir veya garantiye girme gibi bir sorunla karşı karşıya kaldığınızda kuralkanın ne olduğunu ozaman anlarsınız demiştim,,ALLAH yardımcın olsun kardeşim,adamların mafyavari tavırları var,ama yine peşini bırakma
-
kanuni marka motosiklet sahibiyim 2013 model 0 olarak aldım, ilk sene egzozun susturucu kısmı içeriden kaynağı koptu götürdüm yaptılar, devir göstergesi 2 kere bozuldu, ilk 2 bakımını servise yaptırdım ta ki disk frenden gelen ses yüzünden 3 kere servise gittim balata spreyi sık 1 km demeden tekrar ses her gittiğim de aynı muhabbet artık benden bıkmıştılar neyse ben bu fren kaliperini söker pistonları kendim kontrol ederim dedim ve açtım 2 piston var bir tanesi sorunlu balatanın bir kısmı basılı kalıyor sonra tekrar servise gittim böyle böyle dedim ama yine balata spreyi devam ben de artık kızmıştım bu sefer kuralkana şikayet maili attım, sağolsunlar 1 gün sonra direk telefonumu aradılar servisinize gidin sizinle ilgilenecekler, ben servisin yolunu tuttum tabi ki kuralkanda yetkili kişi bunların kulaklarını çekmiş motosikleti gördüler direk bizi şikayet etmişssin vs. laflar uçuşuyor kimse benim motosiklete bakmıyor içeriye gittim fren her şeyiyle sipariş edildi 3 gün sonra benim malzemeler geldi takma kısmında yine kimse de ses yok ben yapmam onu vs. laflar sonra bir tane usta yaptı
gelelim bundan sonrasına serviste bu tarz yaklaşımlar içerisindeydi diye yine kuralkana mail attım dönüş olmadı ama ben böyle saçma sapan servis görmedim o servise bir daha gitmem dedim ve kuralkan defterini kapattım
ve şunu da söylemeden edemeyeceğim bisiklet tamircisinden motosiklet tamirliğine bürünmüş bir servisten motosiklet tamiri beklemeyin benim çözdüğüm sorunu servis bir türlü çözemedi hatta buradan resim atmıştım zamanında cenkito sağolsun pistonun biri arızalı dedi alt merkez değişirse iş çözülecekti ama işin ustası olmadıkları çok belli hele enjeksiyonlu bir alet olsa ne yapacaklar bilemiyorum
-
Garibim 2 lirasını 3 lirasını biriktirerek ayağım yerden kesilsin şu motosiklet sevdam son bulsun artık diye bir ürünü alıyor sonrası malesef işkenceye dönüyor.
yazık valla....
-
Merhaba
Obarey yazmış ne yapman gerektiğini..
Şunu da anlamıyorum açıkçası ; çok mu zenginsiniz de çin malına para bağlıyorsunuz? Sinir de cabası.. Az daha sabredip alsanız japon bişey..
iyi akşamlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)