Türkiyeye gelen motorların göstergeleri sorunlu bence özellikle ss motorların.Nedense hiçbiri 50 bini geçmiyor, sayaç duruyor heralde.Yamaha r6 larda kronikmiş galiba 33 binden yukarı çıkmıyor ne hikmetse
Türkiyeye gelen motorların göstergeleri sorunlu bence özellikle ss motorların.Nedense hiçbiri 50 bini geçmiyor, sayaç duruyor heralde.Yamaha r6 larda kronikmiş galiba 33 binden yukarı çıkmıyor ne hikmetse
Hondanın az yakan ve ufak cc lerden örnek vermek gerekirse Honda dylanlar ve eski kasa cbr125 ler in çoğu 2 tane 50 bin dönmüş durumda. Ama km ler 35-40 bin de hep.
Daha 5 yıl önce ilk sahibinden 90 bin yapmış Dylan150 vardı. şuan bilinçli birindeyse km kimbilir 150 bindedir ve hala gidiyordur.
işe PCX le gidenler var. günde 60-70 km. 2 yaşındaki pcx lerin bazıları 30 binde. 2011 olanlardan bir kısmı 50 bini geçtiler ama sahibindende 50 bin üstü pek yok
KM takıntını yenebildiğine sevindim abi İzninlede geçen açtığın konudaki yorumumun aynısını bu konu için kopyalıyorum.
Ben hiç bir şekilde km takıntısına saygı duymuyorum açıkcası. Bu kadar takılan insanıda anlamıyorum anlamıcamda açıkcası. Eskide kaldı onlar. Javalar 40 - 50 bin km giderdi ömrü biterdi. Herkesin aklı hala 40 - 50 bin km lerde kaldı...
Millete sattılar 20 binde ölü motorları ondan sonra 20 bin çok...
50 bin km deki motor eski falan değil daha kendisine gelmiş gençliğini yaşayan motordur.
10 bindeki motorun rodajı daha yeni bitmiştir benim gözümde.
Özellikle yeni nesil motorlar son teknolojiye uygun yapılan motorlar için 20 bin km hiç bir şey değil.
Hiç yurtdışı forumlarına bakıyormusunuz yada internet üzerinden motorlar hakkında bazı belgesel yada videolar izliyormusunuz bilmiyorum ama en basit örneğini veriyim ben size.
Geçen izlediğim bir videoda 750.000 km de olan Bmw , 420. 000 km olan yamaha hakkında konuşuyorlardı. Sıfırlar doğru yanlış yazmadım merak etmeyin.
Geçen sene ise İngilterede 300 küsür binde olan KTM 640 adventure sahibi ile konuştum ve adam motoru yanımda çalıştırdı saat gibi çalışıyordu. Daha motoruna anahtar değmemiş... Sadece genel bakımları ve ömrünü bitiren parçalar değişmiş... Şimdide burada video ile izleyince aaa bak adam 500 bin yapmış diyorsunuz dimi komik valla...
Biz burada 10 - 20 -50 bindeki motorlara oooo çok diyoruz... Zenginiz valla ne diyim...
Benim de kilometre takıntım yok.Bir motor alacağım zaman,öncelikle kozmetik durumuna bakarım.Sonra çalıştırıp bir dinlerim.
Bir aykırılık yoksa olay bitmiştir.Şu an kullandığım Hornet 65000 km.de ve debriyaj balatası dahi orijinal.
Bu km.deki iyi bakılmış motorlar daha çok gençtir kanımca.Arkadaş mondial ile 53000 yapmış.İyi bakarsa onun bile 100 bin leri devireceğine kuşkunuz olmasın.
Ama bir de motorunu acımasızca kullananlar var ki,onların motoru 10000 km.de bile olsa alınmaz.
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Sürekli yüksek devir cevirtmeden yapını düzenli düzenli değiştirerek çok rahat 200.000 lerde gider bende bir motor aslında motorun içinde bir sıkıntı olmadıkça motor alınabilir motorun dısındada hasar varsa yedek parçadan bol ne var
motor uzerinde 500.000 km yapmakta ayrı olay
ne kadar sürede yapılır, nasıl yapılır, para yetermi, o kadar zaman bulunurmu?
Varadero ile Türkiyede 500.000 km için sadece yakıt 140 bin tl, 25 set lastik 20 bin tl, her 6-7 bin km de 200 tl yağ artı sarf malzeme(filtre balata buji, zincir ortlaması) 15 bin TL, 15 binde tahmin edilmeyen aksaklıklar için olsa 200 bin tl gerekli.
günde 2 saat ort. motora binsen haftada 5 gün 60 km/saat ortalama ile(trafik durkalk) 2-3 ay da binmesen yılda 9 ayda 30 bin km
15 yıl lazım
Bakınız 2-3 milyon km yaptım diyen kel eğitmen in hesabı hatalı
peki hocam bu motorlar 100.000 km yi geçtiği hiç belli olmuyor mu hep 00000 yazıyor orada. şimdi adam 130000 yapsa orada 30000 yazacak. adam km düşürmedim diye satsa haklı
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
hocam bizde de bi tane lifan var. ilkokul 7 den beridir binerim kendisine. 3 sene önce km göstergesi 55000de bozuldu. ne rektefiye yaptım ne bişey. şuan tahmini bi 80.000 i yakalamıştır
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
4.000 devri geçtiğim pek nadirdir. Anamurdan kalkıp Sertavul geçidini geçmişliğim de vardır. öyle ağır rampalı yollarda ayağımla sürekli motor ısısını ölçerim (yazın bindiğim için ayağımda hep terlik olur). ayağıma ısı geldiği anda kenara çeker dinlendiririm.
Ya yemişim kilometresini siz asıl şu asfaltın güzelliğine bakın, en boktan orman yolu bile mis gibi kaymak gibi pürüzsüz zemine sahip vah benim ülkemin yolları vaaahh....
Biz istesek de bakım yaptıramıyoruz ki. Misal egzantrik zinciri ses yapıyor değiştirtmek lazım, nerede kime değiştirteceksin? Adam o kadarını yapmışken motor toplayalım diyecek.
Ya da şimli motorda sübap ayarını kim yapacak?
Varadero 500000km yapar hatta Türkiye'de de yapmıştır, buyrun:
https://www.youtube.com/watch?v=V7QR1ZX8Y84
Adam varadero ile 450000km yapmış, satmış kilometre 45000'e düşürülüp tekrar satılmış.
Motor ömrü çalışma saati cinsinden ölçülür km cinsinden değil.
Çalışma ömrü 4000saat olsun (ki otomobil motorlarında yaklaşık bu kadar)
Sürekli şehir içinde kullanılırsa:
Ortalama hızı 30km/saat olsa (30km/saat)*4000saat=120000km
Ortalama hızı 40km/saat olsa (40km/saat)*4000saat=160000km
Sürekli şehir dışında kullanılırsa:
Ortalama hızı 80km/saat olsa (80km/saat)*4000saat=320000km
Ortalama hızı 90km/saat olsa (80km/saat)*4000saat=360000km
Benim motorumun ömrü yaklaşık ne olur derseniz de:
EPA Median Life, Annual Activity, and Load Factor Values for Nonroad Engine Emissions Modeling sayfa 4
0-16BG motorlar için 1250-2500 saat
25-50 BG motorlar için 2500-5000 saat
Aradaki farkın sebebi "yük faktörü" 50cc motor sürekli tam yükte çalışırken daha büyük hacimli motorlar çok daha az yükle çalışıyor.
herkez yazmış yok km takılmayın vs ama acaba kullanılmış bi motosiklet alırken ilk neye bakarlar
ben nc almadan önce vstorm bakıyordum 650 sonra ara ara yok arkadaş bi tane 80000 km de buldum oda pek niyetli değil
neyse ara ara bi tane 115000 de buldum ben motoru satana kadar satıl çok kelepirdi kaçırdığıma üzüldüm yani ben kendi adıma söyleyeyim bu gün kullanılmış motor alacak olsam en fazla 130000 km kadar alırım
zannetmiyorumki tr de benim gibi çok mantıkta insan olsun
herke takmış bi km ve kaza olayına ya arkadaş ben kaza yaptım ön amortisörler değişti orj ytekili serviste ama satışa koysam millet buna çöp gözüyle bakar ya arkadaş boru değişti kaynak yapılmadı taşlama yapılmadı boya yapılmadı
gerçek motorcunun bakacağı tek şey geçmişte yapılan bakımları değişen parçaları sarf malzemeri
km olmamalı
eğer km ve yaşına bakıyorsa o motorcu değil galerici dir benim gözümde
ha bu arada bi arkadaşım bu motoru almaya baya baya ciddiydi ama tanıdıktan bi motor buldu onu aldı
yani bu paraya bmw
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-sahibinden-r1200-gs-rallye-235231418/detay
önden kazalarda şase yamulabildiği ve elektrik bağlantıları montajı düzgün olamayabildiği için (yetkili servis dışındaki servislerin yaptığıkları işler) önden kazalı motora temkinli yaklaşıyor insanlar. 10 yaşındaki motorda boya yok diyen yalan söyler zaten. kimsenin değişen boyanan plastik parçalara bakacağını düşünmüyorum eski motor alırken.
bahsettiğim kaza da motor yan dahi yatmadı 30km/h ile U dönüşü yapan aracın arka kapısana tosladım ...
ha yaşı 30 olupta üzerinde orj boya harici boya olmayan motosiklet elbette vardır fakat
onu aramak kerhane de bakire ramaya benzer
güzel paylaşım olmuş.
Motor ömrü konusunda büyük motorla küçük motor arasında tam yükte çalışma mevzusu olduğu gibi, birde çevirdiği devir motor çalışma saaitnde bağımsız olarak motorun ömrüne etki eder.
örn cbr125/cbf150 100km/s 7500dd çevirirken CBF1000 100km/s 4000dd gidiyor. böylece 200bin km deki cbf1000 nin pistonunun yaptığı çalışma sayısı 110 bindeki cbf150 kadar oluyor
Zaten en altta verilen çalışma saatinde 4000 saat ten 1250 saate kadar düşebilecek ortalamada buda göz önünde bulundurulmuş
Anladığım kadarıyla Africa Twin vermişler Varadero sahibine.
Yüce yaradan bütün motorlar 11 binde :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:15 ----------
yüce yaradan bütün motorlar 11 binde
Bu bilinçle kullanılmış 300 binlik motoru alırım; ama bizdeki kullanım tarzı olsun, motosiklet bakım anlayışı olsun, rodajın ne ellerden geçtiği konusu olsun 10 bindeki motordan bile korkarım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)