Herkese merhaba,
2016 ocak ayında 1.000 liraya 2006 model bir ÇİN olan Mondial 151RS aldım, ilk aldığım günün resimlerini sizinle paylaşacağım, ve tabi ki bu motora bu şekilde binmek için almadım
Yıllardır aldığım motorlarda arabalarda değişiklik yapmadan binemiyorum Zamanla yaptığım değişiklikleri sizlerle paylaşacağım, aşağıdaki resimlerde bir önceki Ramzey star'ımın da resimleri var.
Bu eski motorum Ramzey Star 150L, bunu aldığımda Maviydi, ben mat siyaha boyadım ruhsata işlettim, HKS hava filtresi warex kumandalı egsoz havalı korna, 30.000 kw xenon gibi extraları vardı, detaylı resimlerine ulaşamadım olanlar ekte
Mondialı ilk aldığımda çekiş gücünü/ hızını arttırmak için ön varyatörde bazı değişiklikler yaptım ve baya iyileşti.
netten 30 liraya aldığım ön varyatöre yaptığım değişiklikler, kayışın en üst seviyeye çıkmasını sağlayarak hız artışı, ve bilyeleri 2 mm kadar traşlayarak daha hafif hale getirerek serileşmesini sağladım, hassas terazim olmadığı için net ağırlıklarını bilmiyorum ama normalde 13 gr. ağırlığındalar.
Yalnız motoru yeni yapılmasına rağmen rodaj döneminde alttan yağ akıtmaya başladı.
Eski motor olduğu ve daha fazla uğraşmamak için netten bulduğum daha 3.binde olan 150cc asya T7 B motoru buldum,
1-2 gün içinde komple motoru değiştireceğim, ayrıca mondiali aldığımda muayenesi yoktu eski sahibi muayeneyi yaparak bana teslim edecekti, eski rengi gri ama ben siyah yapacağım için muayene esnasında rengini siyaha çevirerek ruhsata işlettirdim,( muayene sırasında renk değişimi çok kolay ve masrafsız bir iş, spreyle motoru siyaha boyadım ve boyayı aldığım boyacıdan 30 liralık boya faturası aldım, plakayı falan yazıyor faturaya, o faturayla muayeneye gittiğinizde motosiklete bakıyorlar renk tespiti yapıp ruhsata işliyorlar)
Aslında ön varyatörle oynamamın amacı şuydu,
Eğer sadece bilyeleri hafifletseydim dediğiniz gibi seri olacaktı ama son hız düşecekti,
Son hızı arttırmak içinde ağır bilyeler gerekliydi, biraz düşündükten sonra hem bilyeleri hafifleterek motorun daha seri olmasını sağladım hemde bilye yataklarını uzatarak bilyelerin yolunu uzattım, bu sayede bilyeler hafif olsa bile bilye yatakları 1 cm daha uzun olduğu için yüksek devirlerde bilyeler daha fazla dışarıya açılarak ön varyatörün kayış yatağını daraltıyor kayış daha fazla yukarıya çıkıyor ve arka varyatörde en alt seviyeye iniyor, bu sayede son hızda da artış oluyor.
Örnek vermek gerekirse; vitesli bisikletler deki vites arttırma küçültme işlemi gibi,
Ama balans sorununu falan hiç düşünmemiştim, zaten varyatörde değişiklik yaptıktan sonra bir gün bindim, farkı hissettim,
Sonra yeni aldığım 2015 model kelle motoru dün taktım, 2 gündür kullanıyorum gerçekten süper, Asya varyatörde baya ilerlemiş olsa gerek, çünkü ben yıllardır scooter kullanıyorum bu kadar seri bu kadar hızlı 150cc motor görmedim, çekişi kalkışı hızlanması son hızı gerçekten süper. motor o kadar sessiz çalışıyor ki çalıştığı fark edilmiyor. aslında motor tipleri gy6 ve diğer modellerin aynısı, ama farklı olan varyatörler. 2 gündür baya mutluyum :D motor bölümü ile ilgili sorunum kalmadı artık kaporta zamanı, Allah nasip ederse 1 hafta içinde iç dış komple kaportayı değiştireceğim,
yarın yapabilirsem yeni motorun seriliğini ve hızını videoya alacağım buradan izlersiniz
Zaman zaman yaptığım değişiklikleri fotoğraflayarak sizinle paylaşacağım, air suspansiyonuna kadar takmayı düşünüyorum, masraflı işler olduğu için bazılarına mantıksız gelebilir ama çok fazla boş vaktim var kapalı otoparkım var ve bu tarz şeylerle uğraşmak beni çok mutlu ediyor.
NOT; Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır, bunu ilk okulda ingilizce öğretmenim bana söylemişti ve yıllardır aklımda bu cümle. Netten araştırmalar yaparak ve riskler alarak her makineyi söküp takıyorum tecrübe ediniyorum. Nasıl olsa BEYİN BEDAVA !