Anket: Panik fren sirasinda dusme riski yuzde kactir
- Katılımcı sayısı
- 87. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Normal sartlarda düsmemesi gerekiyor
-
Yol lastik ve surucu iyiyse % 10
-
Normal sartlarda %20
-
%30
-
%40 hic fren calismayan icin
-
%50
-
%60
-
%70
-
Yol ve lastik ve surucu fren calismamis ise %90
-
Yol ve lastik ve surucu kotuyse %100
Panik frende neden düşülür
Reklamlar
-
Dikkatimi cektigi icin sizlerle paylasmak istedim.
Sukurler olsunki panik frende hic dusmedim. Bol bol pratik yaparim ama niyeyse dusmeyi beceremiyorum sanirim.
Harbiden duz yolda giderken panik frenle nasil dusuluyor bi taktigi felanmi var bana ilginc geliyor saka yapmiyorum.
Sebepleri ne olabilir ki?
Sonucta duz yolda aniden fren yapiyorsunuz ve paaaatt yerdesiniz bu nasil oluyor? Ne sebeple oluyor?
Fren yapmak gercekten zor bir meselemi ? Yoksa fren yapmasini bilmiyormuyuz ?
Belli kaideleri yerine getirilirse yinede panik fren sirasinda dusme riski yuzde kactir ?
Bunu anket acayim bakalim ne cevaplae gelecek.
Reklamlar
-
Bakışın tehlikeye kilitlenmesi, ani ve sert bir frenaj sonucu teker kitlenmesi yere yapışma yapar hocam. Bol bol frenaj çalışmak lazım cidden.
-
Motorda Abs yoksa normal şartlarda ön taraf hafiftir.Motorun dengeli fren yapabilmesi için öne yığılıp, ağırlık dağılımınin öne kayması lazım gelir.Ağırlığın öne kayması için ilk etapta az bir basınç ile motoru öne yığariz, bundan sonra fren başlar.
Panik frende ise bu aşamayı es geçeriz ve ağırlığı öne almadan freni tüm güçle sıktığımiz gagmon tekere yük binmez ve teker kitlenir.Motor ya sağa yada sola yatar tabi tekrar freni bırakmazsak.
-
Gidonu sikmak, vucut agirligini dengelemek yerine istemsiz olarak one dogru yigilmak, on amortisordeki orantisiz agirlik, kisinin genelde on tekeri kilitleyince freni birakir birakmaz tekrar baski uygulayacak kadar sogukkanli dusunememesi .
Sahsimin bu hatalari yapma potansiyeli var, o yuzden yazdim.
-
Bence tek açıklaması var tekerin kilitlenmesi ve denge kaybı
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Gidonu sikmak, vucut agirligini dengelemek yerine istemsiz olarak one dogru yigilmak, on amortisordeki orantisiz agirlik, kisinin genelde on tekeri kilitleyince freni birakir birakmaz tekrar baski uygulayacak kadar sogukkanli dusunememesi .
Sahsimin bu hatalari yapma potansiyeli var, o yuzden yazdim.
bir ara birlikte calisip kendimizi gelistirelim. Bu hatalari minimize edip yapma potansiyelini engellemeliyiz. Cunku calismayinca o his kayboluyor belli zaman sonra.
-
eren3736 adlı üyeden alıntı
Bence tek açıklaması var tekerin kilitlenmesi ve denge kaybı
Çare ABS !
-
panik fren dediğimiz şey sürücünün aniden gelişen bir durumda fren yapmasıdır. yani panik fren ile normal fren arasında aslında bir fark olmaması gerekir.
eğer sürücü ani gelişen bir durumda soğukkanlılığını koruyup doğru teknikle fren yaparsa motosiklet frenleme yüzünden kayma veya devrilme gibi durumlarla karşılaşmaz. sürücü tecrubesiz ise panik halinde frenlere asılır ve düşer...
-
barodi adlı üyeden alıntı
bir ara birlikte calisip kendimizi gelistirelim. Bu hatalari minimize edip yapma potansiyelini engellemeliyiz. Cunku calismayinca o his kayboluyor belli zaman sonra.
Uzun zamandir aklimda Orhan abi. Artik bes on adamla oturup motosiklet uzerine gevezelik yapmak yerine bu tur alistirmalar yapmam gerektigini dusunuyorum. Havalarin isinmasi ve lastik degisimimle daha sik calisir ve iyilesirim umarim.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
[QUOTE=eren3736;3818416]Bence tek açıklaması var tekerin kilitlenmesi ve denge kaybı
Arka teker mi ön tekermi , her ikisi kitlenincemi sadece ?
-
Yanlis anlasilma olmasin bu arada, bosuna ve gereksiz bulmuyorum Istanbul`daki bulusmalari, yeri geldiginde kapali alanlarda pratik yapmaliyiz , zaten zar zor zaman arttiriyoruz, ayni anda hem sohbet edip hem de calisma yapilmis olur
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Uzun zamandir aklimda Orhan abi. Artik bes on adamla oturup motosiklet uzerine gevezelik yapmak yerine bu tur alistirmalar yapmam gerektigini dusunuyorum. Havalarin isinmasi ve lastik degisimimle daha sik calisir ve iyilesirim umarim.
Cok onceden bir kac konu acmistim birlikte calisalim diye foruma. Ama bir kisi bile gelmedi .
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
panik fren dediğimiz şey sürücünün aniden gelişen bir durumda fren yapmasıdır. yani panik fren ile normal fren arasında aslında bir fark olmaması gerekir.
eğer sürücü ani gelişen bir durumda soğukkanlılığını koruyup doğru teknikle fren yaparsa motosiklet frenleme yüzünden kayma veya devrilme gibi durumlarla karşılaşmaz. sürücü tecrubesiz ise panik halinde frenlere asılır ve düşer...
Neye gore niye dusuyor peki
-
Bos bir tenekeye tekme atmakla ici kum dolu bir tenekeye tekme atma arasindaki farktir dusme sebebi.. tenekenin dolmasina firsat vermeden tekme atarsaniz ucar gider... eger dolarsa yerinden oynatilamaz..
-
[QUOTE=barodi;3818426]
eren3736 adlı üyeden alıntı
Bence tek açıklaması var tekerin kilitlenmesi ve denge kaybı
Arka teker mi ön tekermi , her ikisi kitlenincemi sadece ?
büyük oranda ön teker kilitlenince. çünkü arkayı kaydırsakda biraz hata affediyor toparlaması kolay olabiliyor ama ön teker kilitlendiğinde motor fena yalpalıyor ve çok usta bi sürücü değilseniz saniyeler içinde yerde kalıyosun yada motoru yere bırakmak zorunda kalıyosun ben ilk kazamı bu şekilde panik frenle yaptım , birde ciddi bi kaza atlattım yüksek hızdayken önüme araba çıktı frenlere asıldım motor aynı motogp yarışlarındaki gibi dans etmeye başladı ama nasıl olduysa freni bıraktım ve toparladım arabay sıfır bi şekilde yanından geçtim
-
Tamamen acemilik, çinli motorla 110km hızla giderken duran trafikle karşılaştım yine de paniklemedim yavaşlayabildiğim kadar yavaşlarım dedim sakince frenledim önümdeki arabaya 5 metre kala durdum. Başka bir olay daha 1 ay önce Bajaj Pulsar'la buzda kaydım öndeki arabaya giriyodum ama yine paniklemedim frenlemeyi azalttım araba ile refüj arasına sığıştım duramasam da aynaya takar geçerim dedim arka kapı hizasında önümdeki araba ile hızım eşitlendi kurtardım
-
Motorsikleti ayakta tutan dönen tekerleklerin jiroskopik etkisidir, özellikle daha kalın olan arka tekerleğin. Fren esnasında ön veya arka tekerlek kitlenirse, birden bire kaybolan jiroskopik etki motorsikleti sağa yatırır, ki ecnebiler buna "low side" derler. İki kez başıma geldi.
Büyük çoğunlukla tekerin durduğunu farkedip önlem alma mümkün değil, çünkü insan o kadar hızlı bir varlık değil. Gerçi düşük hızda arka tekerin kaymasına motorsiklet tolere eder, ancak yüksek hızda birden bire duran arka teker "noluyo?" diyemeden sağa yatırır motoru. Ki zor değildir, çünkü zaten fren esnasında ağırlık öne kaydığı için arka süspansiyon boşalır, ve ufak bir arka fren bile kilitlemeye yetebilir arka tekeri.
Motorsikletin tipine de çok bağlı. Yapısından dolayı cruiser'larda böyle sorunlar çok yaşanmıyor mesela.
ABS tüm bu sorunları ortadan kaldırır.
-
motoru dik tutamazsan düşersin..
dik tuttuğun sürece istediğin kadar asıl ön frene..
en fazla ön teker üzerine diklenirsin,freni gevşetemezsen motor kafana geçer gene düşmüş olursun
-
barodi adlı üyeden alıntı
Neye gore niye dusuyor peki
zemin kötü olabilir, lastikler ısınmamış olabilir, yerde kaygan bir şeye denk gelebiliriz. bunların hiç biri olmazsa fren mesafesi yeterli olmadığı için öndeki araca çarparak düşebiliriz. sonuç olarak eğer doğru teknik ile fren yapmışsak ve lastiğimiz kayıp düşmemize sebep olduysa sorun yukarıda bahsettiğim faktörlerdendir.
-
2 kere oldu 2sinde de sol ayağımı yere koydum toparladı düzeldi. freni hemen bıraktım diye heralde. panik fren çalışmak şart..
-
önce amortisörü sönümlendiriceksin ondan sonra kademe kademe lastik ve yer üzerinde ki basıncı arttırıcaksın. saniye içinde olur tabi bu. hava yol ve anlık trafiğin durumuna göre de analiz edersin zaten. bunların tersini yaparsan konu başlığının cevabı olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)