Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosikletin fren mesafesi arabaya kıyasla nasıldır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Motosiklet kullanmaya yeni başladım kursun verdiği 2 saaatlik eğitimle max 30 kmh ile gittim hep.A2 almaya hak kazandım.Araba sürmeyi biliyorum 80-90 la giderken frene basınca nerde duracağını kestiriyorum ama motosikletle bu hızlara çıkma şansım olmadı 125-150 cc lik bi motosiklet ile sıradan bi arabanın fren mesafesini kıyaslar mısınız?Hangisi daha rahat durur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    FakirCustom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    izmir/karşıyaka
    Motosikleti
    sibirya 250r namı diğer cıbır.
    Motoruna fren kalitesine balatalara kaliperlere gore degisir. Kesin bi bilgi yoktur. Aldigin motora gore kendin alisir gozun arabaya alistigi gibi

  3. #3
    M.Cankurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 (2013)
    Şahsen bende motorumu aldım %90 ön fren %10 Arka fren kullanıyorum.

    4 Yıldan fazla araba tecrübem var. Ve diyeceğim o ki şahsi fikrim arabalara göre aynı mesafede duramıyoruz. Yada bu benim acemiliğimden kaynaklanıyor da olabilir. Ama şahsen ben araba sürüdüğümden daha geç ve uzun mesafede durabiliyorum.

    Tabiki @FakirCustom arkadaşın da dediği gibi aynı araba sürerken nasıl mesafeyi anlayabiliyorsak motosiklet sürdükten sonra bu tecrübeye ulaşacağız.
    Ride to live,Live to ride

    Honda CBR 125R (2015) > Yamaha YZF R25 (2016)

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    4 Lastiğin toplam taban genişliği alanı ve sürtünme kuvveti hesaplanırsa tereddütsüz 4 tekerliler motosiklete göre daha kısa mesafede durur diyebiliriz.

    Bu fren dinamiği diye geçer ve her motosiklette bu olay farklıdır.
    O yüzden kendi motoruna alıştığın zaman başka motorlarda alışana kadar frenlemelerde acemilik yaşarsın.
    Ustalaştıkça bu eylem kendiliğinden oturur bilinçaltınıza ve farklı motor bile olsa ilk frenlemeden sonra artık nerede durabileceğinizi beyniniz hesaplar.
    obarey bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  5. #5
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Kısa cevap daha uzundur (maalesef böyle)

    Ayrıca arabada fren yapmak çok yetenek istemez. Frene abanırsın, lastik az kaysa da tekrar dönmeye devam eder. Araba hala tekerlerin üzerinde.
    Motosikletin fren limitlerini kullanmak çok daha zor. Beceri ve deneyim gerektirir.
    Arka tekerdeki hata biraz idare ediyor ama özellikle acemi sürücülerde(ben de buradayım : ) ön frendeki anlık hatada yerdeyiz.

    Bu yüzden bolca deneme gerekiyor. Acil fren yapmaya her an ihtiyacımız olabilir. Uygun alanda antreman şart

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    100 km hızla giden ortalama bir otomobil 40 mt de dururken motosiklet ise modeline göre 50-60 mt de durabilir ki buda tecrübeli sürücü için geçerli...yeni başlayan biri motosiklette bu kadar sert fren yaparsa büyük ihtimal düşer ( abs yoksa kesin düşer)

  7. #7
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Sanırım iş görür. Scooter değil ama.

    schumacher__ bunu beğendi.

  8. #8
    FakirCustom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    izmir/karşıyaka
    Motosikleti
    sibirya 250r namı diğer cıbır.
    ben ön arka aynı oranda ezerek kullanıyorum. daha iyi duruyor. çakılıyor motor. böyle alıştım

  9. #9
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Araba ve motosiklet icin de kaliperler, hortum ve balatalarla alakalidir ama soyle diyelim:

    Ikisi de esdeger seride pahali brembo kaliper ve balatalara sahip biri motosiklet (m4 serisi olsun) ve otomobil (m8 diyelim) 100 kmden 0a ayni anda ayni baskiyla frenleme yaptiginda kesinlikle otomobil daha kisa surede duracaktir.

  10. #10

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    10 senedir araba kullanan ve yeni motosiklet kullanan birisi olarak,en dandik araba bile motosikletten daha iyi durur.

    Frenleme mesafesini motosiklette oldukca geride tutmak lazim.frenleme esnasinda dusseniz bile carpacaginiz seye oldukca yavas carpmak daha guvenli olacaktir..motosiklet araba kullanmaktan kiyas edilmeyecek kadar cok daha zevkli ama malesef ulkemizde motosikletten daha guvenlidir..

  11. #11
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet kullanmaya yeni başladım kursun verdiği 2 saaatlik eğitimle max 30 kmh ile gittim hep.A2 almaya hak kazandım.Araba sürmeyi biliyorum 80-90 la giderken frene basınca nerde duracağını kestiriyorum ama motosikletle bu hızlara çıkma şansım olmadı 125-150 cc lik bi motosiklet ile sıradan bi arabanın fren mesafesini kıyaslar mısınız?Hangisi daha rahat durur?
    Fren mesafesi olayını zamanla ve tecrübe ederek öğreneceksiniz.

    Bu öğrenme sürecinde (acemiliğinizde diyelim) özellikle önde disk, arkada kampana fren kullanan ve ABS'siz bir motosiklet kullanıyorsanız ; "Her zaman durabileceğiniz hızlarda gidin" derim.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  12. #12
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Arabaların teker yüzey alanı motosiklete göre yaklaşık olarak 4-5 kat daha fazladır lakin F=AM, kütlen fazla ise onu durdurabilemk için gerekecek kuvvet de dolayısı ile daha büyük olacaktır.

    Arabanın 1 ton motorun 200 kg oladuğunu kabul edersek 5 kat yüzey alanından kaybedip 5 kat ağılıktan kazandık. Dolayısı ile şartlar az çok eşitlendi gibi duruyor.

    4 yıldır motosşklet, daha uzun yıllardır araba kullanıyorum. Motosiklette doğru frenleme yapabiliyor isen olduğu yere çakarsın motoru, bana göre arabadan daha kısa sürede duruyor motosiklet.
    hasmet bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    debriyajı sıkarak yavaşlamayın motor freni büyük ölçüde yavaşlatıyor zaten sizi, ön freni de motor düzken kullanın çünkü motoru arka fren değil ön fren durdurur

  14. #14
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Arabada 4 teker var yani fren esnasında sağa sola devrilme durumu çok zor.Ağır olduğu için fren esnasında kayma olasılığı da motosiklete göre bayaa az.

    Bence
    araba ile 1 birim mesafede sağlıklı durabiliyorsak
    motosiklette 1,5 birim mesafede sağlıklı durabiliriz.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...........bana göre arabadan daha kısa sürede duruyor motosiklet..........

    keşke yazdığın doğru olsaydı,koskaca motosiklet sitesi mutlu olurdu

    ne yazık ki yanlışsın

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keşke yazdığın doğru olsaydı,koskaca motosiklet sitesi mutlu olurdu

    ne yazık ki yanlışsın
    Hayır asıl sen yanılıyorsun sevgili kardeşim.

    Doğru fren yapıldığında motosiklet özellikle kuru zeminde otomobilden önce durur.

    Sorun kullanıcıların nasıl fren yapacağını bilmemesinden kaynaklanır.

    Sevgilerimle
    Thracian bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #17
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Uzun süre araba kullandıktan sonra motosiklet kullanmaya ilk başladığım zamanlar yaşadığım sorun, fren mesafesini ayarlayamamaktı. Her seferinde yüreğim ağzıma geliyordu son anda kaçarak kurtuluyordum. Bu durumda motosiklet daha geç duruyor gibi geliyor.

    20.000km tecrübeden sonra bazen arabadan daha önce durdum gibi hissediyorum.

    Bu işin testini yapan mutlaka olmuştur. Arabanın 4 tekeri var ama ağırlık olarak daha fazla. Belki motosiklet haif olduğu için daha erken duruyor olabilir.

  18. #18
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bence motosiklet daha kısa mesafede durur.Hatta duruyor.Ben geçen fren çalışırken motordan inip gidiyordum, arabada hiç böyle bir G kuvveti yediğimi hatırlamıyorum.Arabanın Dört teker olması önemli değil sonuçta en önemli şey ağırlıktır.100 metre mesafede binek araba ile binek motor arasında Motor 5 6 metre daha kısa mesafede durur diye düşünüyorum.

  19. #19
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Mükemmel lastik kondisyonlarında, fren aksamının kalitesi çok yüksekse bariz bir şekilde motosiklet daha kolay durur. Ortada 10 kat kadar bir ağırlık farkı var. Ama motosiklete ve sürücüye göre değişir, otomobilde durmak çok kompleks değildir.

  20. #20
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Kısa ve öz olarak;

    Hayır.

    Tabi bunu scooter olarak değerlendiriyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)