Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletin fren mesafesi arabaya kıyasla nasıldır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır asıl sen yanılıyorsun sevgili kardeşim.

    Doğru fren yapıldığında motosiklet özellikle kuru zeminde otomobilden önce durur.

    Sorun kullanıcıların nasıl fren yapacağını bilmemesinden kaynaklanır.

    Sevgilerimle


    hocam bana en kısa mesafede duran motosikletin adını ve değerlerini yazarmısınız ?

    yalnız rica ediyorum,yukarıda bir arkadaşın paylaştığı videodaki gibi gayri ciddi bir çalışmayı sunmayın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    Selamlar, foruma yeni geldim, hoşgeldim )
    araba vs motorsiklet fren mesafeleri gayet açık anlatılmış burda,motorsiklet açık ara daha iyi fren konusunda. umarım merak giderici olur.
    https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA

  3. #23

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    bununla ilgili bir video hazırlıyacağım . kendi motosikletimle bir otomobili 100 km hıza ulaştıktan sonra belirli çizgide fren yapmaya başlayıp aradaki mesafeyi ölçeceğim.
    ilginç bir tez olacak.tabi lastikler ısınmış basınçları kusursuz olacak.

  4. #24
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bununla ilgili bir video hazırlıyacağım . kendi motosikletimle bir otomobili 100 km hıza ulaştıktan sonra belirli çizgide fren yapmaya başlayıp aradaki mesafeyi ölçeceğim.
    ilginç bir tez olacak.tabi lastikler ısınmış basınçları kusursuz olacak.
    yürü be kim tutar seni. araba yanından geçmeye devam ederken yap bi stoppie de izleyelim ağır çekimde
    barodi bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabaların teker yüzey alanı motosiklete göre yaklaşık olarak 4-5 kat daha fazladır lakin F=AM, kütlen fazla ise onu durdurabilemk için gerekecek kuvvet de dolayısı ile daha büyük olacaktır.

    Arabanın 1 ton motorun 200 kg oladuğunu kabul edersek 5 kat yüzey alanından kaybedip 5 kat ağılıktan kazandık. Dolayısı ile şartlar az çok eşitlendi gibi duruyor.

    4 yıldır motosşklet, daha uzun yıllardır araba kullanıyorum. Motosiklette doğru frenleme yapabiliyor isen olduğu yere çakarsın motoru, bana göre arabadan daha kısa sürede duruyor motosiklet.
    okuduğum en mantıklı cevap. tamamen katılıyorum.

    zaten "sey_47" nıcklı uyenın paylastığı videoyu izlersek yeterli olacaktır.

    hatta "jashuatree" nickli üyenin paylaştıı video daha açıklayıcı

  6. #26
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    fren mesafesi lastiklerde oluşan sürtünme katsayısı ile alakalı diye biliyorum.
    4 tekerin yere temas noktası daha fazla olacağı için daha kısa mesafede durur gibi teoride.
    ancak günümüz teknolojisinde, motosikletler için çok özel, çok farklı lastikler ve fren sistemleri mevcut.
    o yüzden kullanılan araca göre durum değişir.

  7. #27

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    peki o zaman olaya farklı bir açıdan bakalım,madem tekerlek fazlalığı en önemli kriter.

    60km/h hızla giden 4 tekerlekli bir araba mı daha kısa mesafede durur, yoksa 60km/h hızla giden 10 tekerlekli bir kamyon mu ?

  8. #28
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki o zaman olaya farklı bir açıdan bakalım,madem tekerlek fazlalığı en önemli kriter.

    60km/h hızla giden 4 tekerlekli bir araba mı daha kısa mesafede durur, yoksa 60km/h hızla giden 10 tekerlekli bir kamyon mu ?
    Hay ağzın bal yesin
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  9. #29
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    katildigim bi konferansta 12 metre daha kisa demisti 70 lemi 80 lemi ne giderken . motorlar yapisi geregi daha kisa surede duruyor tabi tecrube ve bilgiyle beraber

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Birbirine zit gozuksede de hemen hemen herkes hakli, cunku kendi deneyimini yazmis. Bence sirayla bu faktorlere dayaniyor:

    1. Motorsikletin fren takiminin kalitesi (amele scooter ile orta sinif vitesli Japon arasinda ciddi fark var)
    2. Motorsikletin agirligi, tipi (cruiser vs SS arasinda ciddi fark var)
    3. Surucu deneyimi (tekerlek kitlemeden, dolayisiyla dusurmeden durabilme, motorsiklet dustugu anda durma mesafesi uzuyor)

    Normal sartlarda eli yuzu duzgun bir motorsiklet hafif oldugu icin bir cok arabadan hizli kalkip hizli durma ozelligine sahip olmakla birlikte, acil durumlarda tekerlegi kitlemeden freni etkili cekebilme, cok cok az motorsiklet kullanicisinin yapabildigi bir sey.

    Teorik olarak hepimiz biliyoruz ama pratik olmadan hic bir ifadesi yok. Neredeyse 15 senedir motorsiklet kullaniyorum. 3 kez acil fren ihtiyacim oldu. Hepsinde de dustum. Efektif fren icin sadece bazi motorsiklet kurslarinda ozel dusmeyen motorsiklet uzerinde egitim veriyorlar (etrafina uzun demirlerin ucunda kucuk tekerlekler monte edilmis.) Insanlar gittikce daha siddetli fren yaparak limitlerini arttiriyorlar. Ortalama ogrenci en az iki kat daha kisa mesafede durabiliyormus egitimden sonra.

    Bu tip kurslar malesef ne ucuz, ne her yerde var. Alternatif olarak yapabileceginiz en iyi sey, ve genel olarak guvenliginizi de arttiracak olan sey, ABS ozellikli bir motorsiklet almak. Sonucta efektif fren egitimi, yolda cakil oldugu zaman da ise yaramayacak, ama ABS tekerin kilitlenmesini engelleyecektir. Ilk kazam yol calismasi oldugu icin cakil uzerinde olmustu.
    gokberk6426 bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu soruya hangi motor ve hangi araba sorusuyla karşılık vermek gerekir. Normalde 1200 kg'lık bir otomobilin o ağırlıkla 150 kg'lık motosikletten önce durması mümkün değildir ama onun da dört tekerleği var değil mi ? Diğer yandan işi formüle vurursak, teorik olarak da aslında olay kütleden tamamen bağımsızdır. Genelde ucuz motosikletlerin ne frenleri ne de lastikleri bir otomobilinkiyle yarışamaz. Otomobilde sürücü çok kafayı yormadan basar frene geçer, motorcu ise kırk kere hesap yapar. O yüzden bu işin genellemesi yoktur, antremanla öğrenilmelidir. Motordan motora göre bile değişir. Uyduruk Çin malı lastikle düşmeden 50 metrede durursun, Michelin lastikle 40 metrede.

  12. #32
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    aracın ağırlığını düşünen kişi sayısı çok az hemen fizik kuralına vurmuşsunuz lastiklerin tutunduğu alan fazla diye arkadaşın dediği gibi ağırlık kuvveti de dahil etmeniz gerekir fizikten bahsediyorsak ve en önemli şeyi unutmuşsunuz lastiklerin yapısı, motosiklet lastiklerine neden arabanın 3 katı para veriyoruz hamurunun çok daha iyi zemin tuttuğundan, eğer çok prof. birisi iseniz arabayla hemen hemen aynı mesafade durabilirsiniz ama limitlerde frenleme motosikletçinin en zor yapacağı şeylerden birisidir, Allah kimseye limitlerde frenleme ihtiyacı göstermesin.

  13. #33
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bana en kısa mesafede duran motosikletin adını ve değerlerini yazarmısınız ?

    yalnız rica ediyorum,yukarıda bir arkadaşın paylaştığı videodaki gibi gayri ciddi bir çalışmayı sunmayın...
    Buradan nereye ulaşmaya çalıştığını anlayamıyorum dostum. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim fren mesafesi ağırlık artış oranının karesi kadar uzar.Ortalama olarak bir motosikletin 7 katı ağırlığı olan bir otomobili aynı mesafede durdurabilmek için 49 kat daha iyi frenleme kapasitesi olan lastik, fren v.s. sahip olması gerekir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #34
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Konuya sonradan panik fren karışmış.
    Motosikletin hiç şansı yok panik frende..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  15. #35
    Pilot90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    GSXR 1000
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 Lastiğin toplam taban genişliği alanı ve sürtünme kuvveti hesaplanırsa tereddütsüz 4 tekerliler motosiklete göre daha kısa mesafede durur diyebiliriz.

    Bu fren dinamiği diye geçer ve her motosiklette bu olay farklıdır.
    O yüzden kendi motoruna alıştığın zaman başka motorlarda alışana kadar frenlemelerde acemilik yaşarsın.
    Ustalaştıkça bu eylem kendiliğinden oturur bilinçaltınıza ve farklı motor bile olsa ilk frenlemeden sonra artık nerede durabileceğinizi beyniniz hesaplar.
    tamamen katiliyorum. nokta net.

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buradan nereye ulaşmaya çalıştığını anlayamıyorum dostum. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim fren mesafesi ağırlık artış oranının karesi kadar uzar.Ortalama olarak bir motosikletin 7 katı ağırlığı olan bir otomobili aynı mesafede durdurabilmek için 49 kat daha iyi frenleme kapasitesi olan lastik, fren v.s. sahip olması gerekir.


    hocam şimdi üç yılda fizik kuralları mı değişti yoksa motosiklet sektöründe büyük bir sıçrama mı oldu oraya ulaşmaya çalışıyorum

    sorduğum sorunun cevabını biliyorsunuz çünkü 3 yıl önce sizinle bu konuyu başka bir ortamda konuşduk..

    o zaman bana cevaben dediniz ki ''Yapılan ölçümlerde manete dokunulduğu andan itibaren (intikal süresi dahil değil) en kısa fren mesafesi 95 km/s de 43 metrelik mesafe ile BMW K1300S e ait ''

    oysa bir Porsche 911 GT 28 mt de,sıradan bir otomobil sayılabilecek Opel Astra ise 36 mt de 100 km den 0 a düşüyor..

    şimdi siz ileri seviyede sürücüsünüz , BMW K1300S kullansaydınız bir Porsche den daha iyi dururum mu diyorsunuz..

    hadi Porsche den vazgeçtik sıradan bir otomobilden önce yani 36 metrede durabilirmisiniz
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    Bence hafifligin durmaya etkisi,agirligin durmaya etkisinden cok daha az.bence yere saglam basan bi arac ondan cok daha hafif hatta abs li bi motosikletten cok daha once durur..

  18. #38
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Evetttttttt, yine bir fren konusu ve yine ortalık ısınmaya başlamış... Kamyoncu dayı gibi Heeeeh Affferinn sizeeee diyerek konuya giriş yapıyorum;

    Konuya net bir cevap ile başlayayım. Bir motosiklet bir arabaya göre daha çabuk durur. Bu doğru. Ama her zaman her koşulda değil. Nasıl durur kısmı ise işin meşakkatli tarafı. Neden daha çabuk durur, İşi fiziksel olarak açıklamaya gerek duymuyorum,zaten bir arkadaş belirtmiş. Daha çok alaylı bir ifade herkesin anlaması açısından mantıklı olacaktır.

    Genel kanı bir arabanın motosiklete nazaran daha iyi duracağını veya durduğunu düşünmekte, ve gözlemlemekte, çünkü 4 ayrı diskin eş zamanlı frenlemesinin ve 4 lastiğin tutunmasının daha iyi frenleme sağlayacağını düşünür.. Aslında gözlemlerin bir çoğu doğru. Çünkü gözlemlenen kriterler yanlış. Bu arabada yaptığımız fren ile motosiklette yaptığımız frenin şiddetinin aynı olmamasından ileri gelmektedir, çünkü motosikletin iki tekerlek üzerinde olmasının vermiş olduğu tedirginlik(Kayma,devrilme,stopie)frenleme şiddetini düşürmekte. Aslında aynı şiddeti uygulayan 2 sürücüyü gözlemlerseniz motosikletin daha önce durduğunu görürsünüz.

    Burada ana etken ağırlık. İfade etmek gerekirse: Arabanın 1.200 Kg olup, motosikletin 200 kg olması ve aynı hızda gidebiliyor olması gibi.Çok kafa karıştırmadan hemen kafada kalacak şekilde örnekleyelim. Elden ele karpuz taşıdığınızı düşünün 1 kg'lık karpuzu tutmaya çalışırken zorlanmazken 5 kg'lık bir karpuzu tutmaya çalışmak sizi başka bir noktaya bile itebilir, oysa ikisinin de hızı aynıdır ve fren sistemi olarak siz de aynısınız fakat karpuzların ağırlıkları farklıdır.

    Bu durum fizik olarak net bir durumdur.. Bu durumu değiştirebilecek yüzlerce etken madde mevcuttur. Sürücü/lastik/fren/disk/yol/kaliper/yağmur/çamur/rampa/vs. vs.vs.

    Sonuç fizik olarak hafif olan daha kolay durur, tabi şartlar izin verdiği sürece.
    Thracian bunu beğendi.

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şimdi üç yılda fizik kuralları mı değişti yoksa motosiklet sektöründe büyük bir sıçrama mı oldu oraya ulaşmaya çalışıyorum

    sorduğum sorunun cevabını biliyorsunuz çünkü 3 yıl önce sizinle bu konuyu başka bir ortamda konuşduk..

    o zaman bana cevaben dediniz ki ''Yapılan ölçümlerde manete dokunulduğu andan itibaren (intikal süresi dahil değil) en kısa fren mesafesi 95 km/s de 43 metrelik mesafe ile BMW K1300S e ait ''

    oysa bir Porsche 911 GT 28 mt de,sıradan bir otomobil sayılabilecek Opel Astra ise 36 mt de 100 km den 0 a düşüyor..

    şimdi siz ileri seviyede sürücüsünüz , BMW K1300S kullansaydınız bir Porsche den daha iyi dururum mu diyorsunuz..

    hadi Porsche den vazgeçtik sıradan bir otomobilden önce yani 36 metrede durabilirmisiniz
    Öncelikle aranbam.com dan okuduğun değerler çok güvenilir olmayabilir 36 mt BMW M3 ün duruş mesafesidir standart astranınki 39-41 mt arasındadır.

    Son üç yılda değişen sektör değil benim bilgi birikimimdir. Sana o gün anlattığım test BMW K1200S ile yapılmış bir teste aitti ve motoron dergisinde yayınlanmıştı. O makaleye dayanarak o cevabı verdim. Ama bugün bilgilerim daha taze ve şu cevabı rahatlıkla verebilirimki ortalama bir motor ile ortalama bir otomobilden önce rahatlıkla durabilirim. Porsche örneğine gelirsek, motogp de kullanılan motorlardan herhangi biri ve ısınmış fren - lastik kombinasyonları ile dahi o mesafede durulamıyor ancak bunun sebebi motorun duramaması değil stopie problemi. Maalesef arka tekerlek yerden kesildiği an daha fazla yavaşlamak fizik kanunlarına göre mümkün değil. Arkadan motorlu 924 de ise böyle bir problem yok

  20. #40
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle aranbam.com dan okuduğun değerler çok güvenilir olmayabilir 36 mt BMW M3 ün duruş mesafesidir standart astranınki 39-41 mt arasındadır.

    Son üç yılda değişen sektör değil benim bilgi birikimimdir. Sana o gün anlattığım test BMW K1200S ile yapılmış bir teste aitti ve motoron dergisinde yayınlanmıştı. O makaleye dayanarak o cevabı verdim. Ama bugün bilgilerim daha taze ve şu cevabı rahatlıkla verebilirimki ortalama bir motor ile ortalama bir otomobilden önce rahatlıkla durabilirim. Porsche örneğine gelirsek, motogp de kullanılan motorlardan herhangi biri ve ısınmış fren - lastik kombinasyonları ile dahi o mesafede durulamıyor ancak bunun sebebi motorun duramaması değil stopie problemi. Maalesef arka tekerlek yerden kesildiği an daha fazla yavaşlamak fizik kanunlarına göre mümkün değil. Arkadan motorlu 924 de ise böyle bir problem yok
    otomobil dergileri ile üreticinin değerleri her zaman farklı çıkmıştır,tabi bu fark 2-3 belki 4 mt olabilir..

    fren konusunda düşündüğüm,ağır spor turingler (BMWK1300s,KAWASAKİ1400gtr gibi) otomobillerin fren performansına yaklaşabilirler..

    hafif yada yüksek motosikletler ise bir otomobilin fren kabiliyetine sahip değildir,

    daha güçlü servo kullanmak her zaman iyi netice vermeyebilir..

    yazdığınız gibi ya motorun arkası havalanır,yada ön teker tutuş kaybından yatarsınız..

    ıslak yada kaygan zeminde ise çok severek bindiğimiz motosikletlerimizin hiç şansı yok bence..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)