bir motosiklette kaydırmalı debriyaj olmadığını nasıl anlarız
bir motosiklette kaydırmalı debriyaj olmadığını nasıl anlarız
5'den 4 'e cektiğinde tekerlek kitleniyorsa yoktur :D
Acemi biri olarak benim sormak istediğim ise.
Kaydırmalı debriyaj nedir ne işe yarar ?
Ride to live,Live to ride
Honda CBR 125R (2015) > Yamaha YZF R25 (2016)
sadece 5-4 içinmi geçerli yoksa bütün viteslerdemi 5den-4de çekeren gaz vermen gerkiyo değilmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
kaydırmalı debriyaj olmayan motorlarda vites düşürürken gaz vermen gerekiyo vermezsen arka teker kitliyo bildiğim kadarıyla
kaydırmalı debriyaj : yeni nesil ss motosikletlerde ve bazı motogp araçlarında kullanılan, viraja daha yüksek hızlı girmeyi sağlayıp arka tekerin kitlenmesini engelleyen teknoloji. amacı vites küçültürken arka tekerin gücünü dengelemektir. slipper clutch, back torque limiter gibi isimleri vardır markasına göre. yani acemi olarak vites kücültürsen veya hatalı kucultursen arka tekeri kitlemekten koruyor
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Suziki xf 650 Freewinda kaydırmalı debriyaj varmıdır ben hep vites düşürürken alışkanlık gaz veririm
Vites düşürmenin kaydırmalı debriyaj ile pek alakası yok.Kaydırmalı debriyaj vites düşürdükten sonra debriyajı bıraktığında sana yardımcı olur arka tekeri kitletmez.Diyelim 5. viteste gidiyorsun sert fren yaptın hızlı yavaşladın vitesi direk 3'e düşürürsün.Kaydırmalı debriyaj bu işe yara yani 5-4-3 değilde direk 3'e atarsın veya 2'ye.Yarışçıların 6'dan 2'ye düşürdüklerini biliyorum.
aea diyoki vites düşürürken gaz verilmesi gerekiyor diyor
ama seninde diğin daha mantıklı geldi
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::
Evet çok doğru vites düşürürken fır fır diye hafif gaz verip vitesi düşürmeliyiz ama bu bizim için yani yarışçılar milisaniyeleri hesapladıkları için örnek olarak 240 ile gidiyorlar düzlükte sonra viraj var viraja girmeden önce olabildiğince geç ve sert fren yapmaya çalışıyor o arada debriyajı sıkıp vites pedalına atıyorum 3 kere 4 kere çat çat çat diye basıyor ve bırakıp o arada viraja girmiş oluyor.
saol teşekkür ederim
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::
Kaydırmalı debriyaj, kullanıcıların vites değiştirirken yapacağı hataları önlemeye yardımcı olur. Hızlısınızdır çat diye vites düşürürsünüz gaz kesmeden hele birde viraj alıyorsanız veya yön değiştiriyorsanız arka teker kitlenir ve kıç atar, düşüp yaralanma ihtimaliniz de var tabi. Ayrıca kaydırmalı debriyaj bildiğim kadarıyla ıslak ve yeni nesil tip olduğu için debriyaj maneti de çok daha hafif ve seri şekilde kavranabiliyor, buda yoğun trafikte sert debriyajla yaşanan el ve omuz ağrılarını yok edebiliyor.
Bende olmadığı kesin suan standart yeni nesil makinalarda varmıdır yoksa sadece moto gp vb yarış makinaların da mı vardır?
Bildiğim kadarıyla şuan Türkiye'de Kawasaki ve KTM'nin bazı modellerinde mevcut örn; Duke 390-250, Z300-Ninja 300
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
bende sonradan gördüm kardeşim isim değiştirilmiyo galiba yada değiştirliyomu biliyormusun
sen nereden buldun KUVVETMİRA kelimsini
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::
Birazdan şahinci tayfa gelir: "yokuş yukarı 2. viteste tam gaz bi anda bırak debriyajı, stop etmiyosa kaydırmalıdır kanka" diye
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)