Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Artçı Problemı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    Arkadaşlar 1 senedir Mondial Mh Drift Kullanıyorum
    İlk öğrendım motosıklet
    Yalnız şöyle bir sorunum var kendi kg 60 arkama 50 kg adam binse bile direksiyonda hiç tepkı kalmıyor.
    yani resmen direksıyon bomboş oluyor ve bütün yükü resmen siz tasıyormussunuz gibi oluyor.
    Tek kişi iken 40 yıllık motorcu artçu ile aralara bıle gıremıyorum denge kalmıyor.
    Sebebı nedır ve nasıl çözerım Şimdiden teşekkur ederım
    Tavsıye uzerıne buraya soruyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Yeni bir motorsiklet alarak 😊

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    O durumu biliyorum, artçı alınca motosiklet sürmek işkence haline geliyor. Fakat tamamen motosikletle alakalı, o motosiklet ile en tecrübeli sürücü bile aynı şeyleri yaşar. Ağırlık merkezi aşşağıda olan bir motosiklet ile bu sorun olacağını sanmıyorum.
    Değnekci bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O durumu biliyorum, artçı alınca motosiklet sürmek işkence haline geliyor. Fakat tamamen motosikletle alakalı, o motosiklet ile en tecrübeli sürücü bile aynı şeyleri yaşar. Ağırlık merkezi aşşağıda olan bir motosiklet ile bu sorun olacağını sanmıyorum.
    Hocam Mesela Geçen Artçı ıle honda cb 125 e bındım bukadar etkılenmedım Bencede Motosıkletten kaynaklı sanırım gerçi Pek artçı ıle tecrubem yok ama normalde bukadar etkı edecegını dusunmuyorum teşekkurler

  5. #5
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Aynı şey bende de oluyor. Bazen arkama 90-95 kilo adamları alıyorum dönüşlerde önü kalkacakmış gibi geliyor.

    Arka amortisörle oynayıp artçıyı da kendinize yakın oturtursanız bir nebze daha rahat gidersiniz. Ne kadar motorun arkasına yaslanırsa o kadar öndeki hissizlik artıyor. Yalnız onun ayarını da iyi yapmak lazım en ufak bir frende ikiniz de depoya çıkmayın.
    Değnekci bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şey bende de oluyor. Bazen arkama 90-95 kilo adamları alıyorum dönüşlerde önü kalkacakmış gibi geliyor.

    Arka amortisörle oynayıp artçıyı da kendinize yakın oturtursanız bir nebze daha rahat gidersiniz. Ne kadar motorun arkasına yaslanırsa o kadar öndeki hissizlik artıyor. Yalnız onun ayarını da iyi yapmak lazım en ufak bir frende ikiniz de depoya çıkmayın.
    Amortısoru Sertleştırmem gerekıyor sanırım faydası olurmu sızce benım dusuncemde yumuşak amartısorde motorun arkasının yere yakşatıgı onun havada kaldığı tarafında

  7. #7
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Biraz sertleştir amortisörleri. Bir de artçı alacağın kişinin sana sarılmasını söyle. İyice yapışsın arkana.

    Bu şekilde turla biraz. Baktın daha rahat oluyor yola çıkarsın.

  8. #8
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Arka amortisörü sertleştirmen lazım ayrıca lastik havalarını da 2 kişiye göre ayarla.
    Artçı peglere basarken de ayak uçları ile bassın ve çuval gibi oturmasın dizleri ile size kilitlensin aranızda boşluk kalmasın.

    Ama en önemlisi eğer bunları yaptıktan sonra da güvenli hissetmiyorsanız artçı ile dolaşmayın, riske girmeyin.

  9. #9
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Herkesin söylediği gibi arkaları biraz sertleştir, arka lastiğin havasınıda ayarla ama bunlardan sonrada olmazsa motorun önünü 3-4 santim alçalt yani bas çünkü zaten driftin önü yüksek amartisör aralığı çok.

  10. #10
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Artçın sabit ise o motor değişecek..
    Bazı firmalar aerodinamik, sönümleme, ağırlık dağılım ve merkezleme, fren ve tork dinamiği işine bütçe ayırmadan şasiyi demircide yaptırıp üzerine teker, lastik, zincir, motor takıp piyasaya sürüyor.
    Sıfır bazı motorlarda ön ve arka teker aynı çizgide bile olmuyor.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşim,

    Artçın arkanda otururken nereden tutunuyor ???. Eğer belinden değilde motorun kuyruğundaki kulplardan tutunuyor ise aynen yazdığın sorunlar oluşur. Artçının beline sarılmadan sadece ellerini senin beline koyarak tutmasını iste. Bakalım sürüş değişecekmi .

    Sevgilerimle

  12. #12

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    bende drift kullanıyorum öyle bir sorun yaşamadım

  13. #13

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    15 senelik kurye bile motoru artçı ile deneyip bu nasıl motor lan şeklinde yorum yapti sanirim bir sıkıntı var suspansiyonlarda


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)