artı olan yönü ilk ayaklığı açmayı unutuşunda belli olur
eksi yönü rüzgar alması falan.
en sevdiğim motor şeklidir.çıplak dik oturuş pozisyonu.bence motorun en klasik şekli ve ilk atası.sadece rüzgar dezavantajı var.motoru seven rüzgarı da sevmeli bence.cc ler gibi gidiş ve daha rahat bir oturuş şekli.
peki naked motorların yan yatmada grenajlı motorlara göre daha çok masrafı mı olur. ? mesela metal üzerindeki cizikler veya sürtünme izlerini herhalde düzeltemeyiz. sanki grenajlı motorlarda sürtünen, kırılan kısmı değiştirme avantajı var. birde naked motorların temizliği daha zor gibi görünüyor.
Nakedin görünüşü mükemmel bana göre ama o rüzgar varya adamı sersemletiyor.60km kullandıktan sonra mal gibi oluyordum.En büyük eksisi bu bence.Ama yok ben şehir içi kısa mesafelerde kullanacağım dersen al tepe tepe kullan.Ama şehir dışı off off.
SS motorlar hız göstergesi iken Naked motorlar daha çok güç göstergesi gibi duruyor. SS e göre çok daha rahat bir kullanımı mevcut. Her yönlü kullanımı olan motorlar chopper sürmedim hiç ama Chopper lara oranla şehir içinde daha iyi olduklarını tahmin edebiliyorum. En iyi örnekler için;
http://www.totalmotorcycle.com/photo...Sport1000c.jpg
https://i.ytimg.com/vi/eefauk1nvUc/maxresdefault.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/imag...696-2608_3.jpg
Ayrıca klasik nakedlar ve cafe racerlar da ayrı bir güzel oluyor;
https://i.ytimg.com/vi/hpojA3izdSY/hqdefault.jpg
http://cdn.silodrome.com/wp-content/...afe-Racers.jpg
Bu motora, boya ve kaska göre değişiyor.
Rüzgar tüneli testinden geçmiş güzel bir kask rüzgarda titremiyor, misler gibi akıyor her hızda. Tabii ki rüzgar sarsmasa bile geri itiyor. Ancak hafif öne eğimli oturuş pozisyonu ile dengeliyor.
Bazı naked motorların gösterge paneli önünde küçük pencere gibi birşey olabiliyor, yahut far biraz şekilli ve eğimli olabiliyor. Malesef bu kısım yüksek hızda kask civarında türbülansa yok açabiliyor, boynunuza göre değişmekle birlikte. Kendi deneyimim:
Honda 919: 130km altı sorun yok. HJC kaskla uzun süre yüksek hız, rüzgar boynumu geri ittiği için ağrıtıyor. Ama titreme yok.
Honda CB1000R: 120 üzeri HJC kask acayip titriyor, ancak Arai sakin. Yine de kask seviyesinde çok hava akımı oluşuyor.
KTM superduke 1290R: Arai kaskla 130km civarı hızda bir saat kullandım. Hiç bir rahatsızlık yok. HJC ile denemedim.
Chopper, daha doğrusu Cruiser, düşük hızda süper rahat, koltukta oturur gibi. Ama 90km üzeri rüzgar acaip geri itiyor, eğer ön cam yoksa. Durum naked'tan daha kötü, çünkü hafif öne doğru oturmak yerine dik oturduğunuz için rüzgara karşı elciklere asılmak zorunda kalıyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------
İkincisi naked, ama birincisi yarı cruiser sayılır, çünkü pegler selenin çok önünde. Bir Ducati için ağır da.
Biraz retro olsa da en temel naked: CB1100
Naked motor candır. Her zaman gönlümde ilk sırada yer alıyor. Tek eksi denebilecek nokta rüzgar. Hız tutkusu olmayana pek koymaz. Olanda aftermarket camlar ile derdini büyük oranda çözebilir. Üstelik herkesin belirttiği gibi allah göstermesin kaza durumunda hasar ve masraf durumu da daha az oluyor. Üstelik aşağıda gördüğün bizzat kendi motorumdaki gibi koruma demiri takılabildiği için düşme durumunda hem ayakların motor altında kalmasını hemde motorun yerle temasını önlüyor.
Naked'a cam takılabiliyor ama bu gidon hissini, özellikle yüksek hızda, çok etkiliyor. Çünkü cam, gidonla birlikte dönüyor. O yüzden ön cam istiyorsanız, baştan sabit ön camı olan motorsiklet tercih edin.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)