Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Naked Motor ( + ve - yönleri )

    REKLAM ALANI
  1. #21
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fransızca dan gelen bir kelime carénage
    Türkçe Kaplama demek..

    Bizde ise 50 çeşit kullanımı var.. Kaplama deyin geçin..

    Karanaj
    Karenaj
    Granaj
    Grenaj
    Gırenaj
    Girenaj

    Okunuşu dinlemek için Buradan hoparlör simgesine tıklayın
    Türkçe olarak Kaporta demek daha doğru değil mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    artı olan yönü ilk ayaklığı açmayı unutuşunda belli olur
    eksi yönü rüzgar alması falan.
    Nuansiyen, tinerci ve beko12345 bunu beğendiler.

  3. #23
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artı olan yönü ilk ayaklığı açmayı unutuşunda belli olur
    eksi yönü rüzgar alması falan.
    Biraz daha açarmısın tam anlamadım
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  4. #24
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkçe olarak Kaporta demek daha doğru değil mi ?
    Kaporta da İtalyanca'dan gelme olması lazım

  5. #25
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Alıntı Nuansiyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha açarmısın tam anlamadım
    yani yazar demek istiyor ki;
    koruma takozu olmasına rağmen yere düşüp grenaj hasarı alan motosikletlere nazaran, naked motorda grenaj olmadığı için düşünce küçük bir koruma takozun varsa hasar almaz, cebinden para çıkmaz.

  6. #26
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı Nuansiyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha açarmısın tam anlamadım
    Motoru düşürünce naked'ta daha az hasar olur demek istemiş.

  7. #27
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani yazar demek istiyor ki;
    koruma takozu olmasına rağmen yere düşüp grenaj hasarı alan motosikletlere nazaran, naked motorda grenaj olmadığı için düşünce küçük bir koruma takozun varsa hasar almaz, cebinden para çıkmaz.
    Yazarlar çok güzel söylemiş , okuyucu etkilendi
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  8. #28
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı GB79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaporta da İtalyanca'dan gelme olması lazım
    Bu işin Türkçesi yok mu yav
    GB79 bunu beğendi.

  9. #29
    eçkideyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2012
    Şehir
    RİZE
    Motosikleti
    2007 suzuki bandit 1200 s ABS
    en sevdiğim motor şeklidir.çıplak dik oturuş pozisyonu.bence motorun en klasik şekli ve ilk atası.sadece rüzgar dezavantajı var.motoru seven rüzgarı da sevmeli bence.cc ler gibi gidiş ve daha rahat bir oturuş şekli.

  10. #30

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    peki naked motorların yan yatmada grenajlı motorlara göre daha çok masrafı mı olur. ? mesela metal üzerindeki cizikler veya sürtünme izlerini herhalde düzeltemeyiz. sanki grenajlı motorlarda sürtünen, kırılan kısmı değiştirme avantajı var. birde naked motorların temizliği daha zor gibi görünüyor.

  11. #31
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Nakedin görünüşü mükemmel bana göre ama o rüzgar varya adamı sersemletiyor.60km kullandıktan sonra mal gibi oluyordum.En büyük eksisi bu bence.Ama yok ben şehir içi kısa mesafelerde kullanacağım dersen al tepe tepe kullan.Ama şehir dışı off off.
    Nuansiyen bunu beğendi.

  12. #32
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    SS motorlar hız göstergesi iken Naked motorlar daha çok güç göstergesi gibi duruyor. SS e göre çok daha rahat bir kullanımı mevcut. Her yönlü kullanımı olan motorlar chopper sürmedim hiç ama Chopper lara oranla şehir içinde daha iyi olduklarını tahmin edebiliyorum. En iyi örnekler için;

    http://www.totalmotorcycle.com/photo...Sport1000c.jpg

    https://i.ytimg.com/vi/eefauk1nvUc/maxresdefault.jpg

    http://s1.cdn.autoevolution.com/imag...696-2608_3.jpg

    Ayrıca klasik nakedlar ve cafe racerlar da ayrı bir güzel oluyor;

    https://i.ytimg.com/vi/hpojA3izdSY/hqdefault.jpg

    http://cdn.silodrome.com/wp-content/...afe-Racers.jpg

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nakedin görünüşü mükemmel bana göre ama o rüzgar varya adamı sersemletiyor.60km kullandıktan sonra mal gibi oluyordum.En büyük eksisi bu bence.Ama yok ben şehir içi kısa mesafelerde kullanacağım dersen al tepe tepe kullan.Ama şehir dışı off off.
    Bu motora, boya ve kaska göre değişiyor.

    Rüzgar tüneli testinden geçmiş güzel bir kask rüzgarda titremiyor, misler gibi akıyor her hızda. Tabii ki rüzgar sarsmasa bile geri itiyor. Ancak hafif öne eğimli oturuş pozisyonu ile dengeliyor.

    Bazı naked motorların gösterge paneli önünde küçük pencere gibi birşey olabiliyor, yahut far biraz şekilli ve eğimli olabiliyor. Malesef bu kısım yüksek hızda kask civarında türbülansa yok açabiliyor, boynunuza göre değişmekle birlikte. Kendi deneyimim:

    Honda 919: 130km altı sorun yok. HJC kaskla uzun süre yüksek hız, rüzgar boynumu geri ittiği için ağrıtıyor. Ama titreme yok.

    Honda CB1000R: 120 üzeri HJC kask acayip titriyor, ancak Arai sakin. Yine de kask seviyesinde çok hava akımı oluşuyor.

    KTM superduke 1290R: Arai kaskla 130km civarı hızda bir saat kullandım. Hiç bir rahatsızlık yok. HJC ile denemedim.

  14. #34
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    O zaman güzel bir örnek daha ;



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Ama Allah izin verirse Ehliyetimi alınca bunu istiyorum ;
    Tnt 25

    mandarake bunu beğendi.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS e göre çok daha rahat bir kullanımı mevcut. Her yönlü kullanımı olan motorlar chopper sürmedim hiç ama Chopper lara oranla şehir içinde daha iyi olduklarını tahmin edebiliyorum.
    Chopper, daha doğrusu Cruiser, düşük hızda süper rahat, koltukta oturur gibi. Ama 90km üzeri rüzgar acaip geri itiyor, eğer ön cam yoksa. Durum naked'tan daha kötü, çünkü hafif öne doğru oturmak yerine dik oturduğunuz için rüzgara karşı elciklere asılmak zorunda kalıyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------

    Alıntı Nuansiyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman güzel bir örnek daha ;

    http://i.hizliresim.com/gZ9PM0.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Ama Allah izin verirse Ehliyetimi alınca bunu istiyorum ;
    Tnt 25

    http://i.hizliresim.com/NrOLjQ.jpg
    İkincisi naked, ama birincisi yarı cruiser sayılır, çünkü pegler selenin çok önünde. Bir Ducati için ağır da.

    Biraz retro olsa da en temel naked: CB1100

    Nuansiyen, essegesse ve mandarake bunu beğendiler.

  16. #36
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Naked motor candır. Her zaman gönlümde ilk sırada yer alıyor. Tek eksi denebilecek nokta rüzgar. Hız tutkusu olmayana pek koymaz. Olanda aftermarket camlar ile derdini büyük oranda çözebilir. Üstelik herkesin belirttiği gibi allah göstermesin kaza durumunda hasar ve masraf durumu da daha az oluyor. Üstelik aşağıda gördüğün bizzat kendi motorumdaki gibi koruma demiri takılabildiği için düşme durumunda hem ayakların motor altında kalmasını hemde motorun yerle temasını önlüyor.

    Nuansiyen ve mandarake bunu beğendiler.

  17. #37
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked motor candır. Her zaman gönlümde ilk sırada yer alıyor. Tek eksi denebilecek nokta rüzgar. Hız tutkusu olmayana pek koymaz. Olanda aftermarket camlar ile derdini büyük oranda çözebilir. Üstelik herkesin belirttiği gibi allah göstermesin kaza durumunda hasar ve masraf durumu da daha az oluyor. Üstelik aşağıda gördüğün bizzat kendi motorumdaki gibi koruma demiri takılabildiği için düşme durumunda hem ayakların motor altında kalmasını hemde motorun yerle temasını önlüyor.

    http://i.hizliresim.com/AqDLYX.jpg
    Gerçekten çok iyi duruyor
    Green Arrow bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  18. #38
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Naked, yillardan beri ayni aslinda.
    Sade, saf fakat istedigin gibi kisisellestirebilirsin ozellikle eskileri


    Ruzgar isi bence - degil + sı. Yolu hissederek suruyorsun ve fazlada basmiyorsun.
    mandarake ve Nuansiyen bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    honda pcx
    Naked mi dediniz ?

    Nuansiyen bunu beğendi.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Naked'a cam takılabiliyor ama bu gidon hissini, özellikle yüksek hızda, çok etkiliyor. Çünkü cam, gidonla birlikte dönüyor. O yüzden ön cam istiyorsanız, baştan sabit ön camı olan motorsiklet tercih edin.
    Green Arrow bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler