sıfır çinli hintli alacağına ikinci el japon al diye boşuna demiyoruz !!!!
kuralkan
aea
sıfır çinli hintli alacağına ikinci el japon al diye boşuna demiyoruz !!!!
Tebrik ediyorum Hepimizi, Çok düzeyli tartışma oluyor genelinde Arada bir kıymetli bilgilerde var. Fakat konu, merkezden ayrılmak üzere
Yanlış anlamayın siz bir yerden başlanması gerektiğini bilmiyormusunuz. Keza bizim nüfusumuzdan az ülke olupta her türlü araç gereç silahını yapan ülke yokmu. Bu elini taşın altına koymadan para kazanma zihniyetinin devam etmesinimi istiyorsunuz. Yerli uçağımız, arabamız yok en azından bir motosiklet olmasını istemiyormusunuz. Bunu yapmakta (50-60 lı yıllarda oto ve askeri sanayimizin gelişmesini nasıl engellendiğini biliyorsunuzdur umarım)Her önüne gelen abidik gubidik bir motosiklet montajını yapsın. 3-5 sene sonra bunlar çöp olsun. Arada bu burjuva bozuntuları zenginliğini artırsınmı istiyorsunuz. (Burjuvalara karşı değilim. Yeterki adam gibi yatırım yapsınlar) Birde bir motor yapmanın zor olduğunu beyan ediyorsunuz gözünüzde her şeyi büyütmeyin. Elbet yapılır ve biraz arkada durulmasıyla ayakta kalır imalat yapan firma. Açık ve seçik ifade edeyim En başta Kuralkan sonra Mondial ve en sona Küba firmaları bir türlü bu işe yanı imalata girmeleri gerekir. Kuralkan öğünüyorsa kaç yıldır bu işteyiz diyorsa. Bende sorarım "Hyundai firması veya Proton firması vb" firmalar mortaja başladıktan sonra kendileri kaç yıl sonra üretim (kendi namlarına) yapmaya başlamışlar. Kusura bakmayın
Bazı sektörlerin kendine has dinamikleri var. Bir ülkenin/milletin kumaşının buna uygun olması gerekir.
Türkiye yi çok fena kullandılar şimdiye kadar. Şuanda Türkiye otomobil yedek parça üretiminde dünyanın söz sahibi ülkesidir. Textilde yada gıdada olduğu gibi sizin markalaşmanızı engellerler. Aslında bizim uyanık ticaret erbapları içinde bu çok iyidir. Neden üretim yapasınkı al kardeşim sat kardeşim.
Hiçbir zaman çinliler iyi malzeme kullanarak motosiklet üretmeyecek, hintlilerde.. Çünkü onların düşük maliyet ve çok satış takıntıları genetik bir takıntı gibidir.
Hyundainin ilk ürettiği arabalr berbattı. Şimdi Tucson ve i30 ile avrupalıları ciddi sarstıklarını görebiliyoruz. Koreliler yapısal olarak bize benziyorlar kalite algıları var Türklerinde kalite algısı var bu satın aldıkları arabalardan belli. Ancak kaliteyle eşleşen ticaret adamlarımız yok.
Çünkü doğru düzgün kalite algısı olan vatandaş kısa vadeli köşeyei hemen dönme işlerine girmiyor. Yoksa Türkiye G.Kore den daha kaliteli araba yapar. Know How u otomotiv sektöründe Korenin çok önündedir. Ancak en büyük iş adamımızdan en küçük esnafımıza kadar çabuk para kazanma derdindeyiz.
Bu tamamen devlet politikası olacak birşey. Devlet diyecekki sen elin hintlisini bu ülkeye sokuyosan ya ucuza vereceksin millet binecek.Yada sen üret ben sana vergi muafiyeti uygularım. Devlet dünyadaki ticari markalaşma serüveninden çok geride kalmıştır. Dünya yol aldı biz siyaset tartıştık.
Bunun her örneği Amerikada ve Avrupada var. Honda Amerikaya araba sokana kadar göbeği çatlıyor. Yerli sanayine destek sen olacaksın. Alıp satana değil üretene para kazandıracaksın.
5.000-10.00 km deki ilk motorunu almış, motor hakkına hiçbir fikri olmayan veletrin 14.000 devir ceviren R25 lerin motorunu bilinçsizce yıpratmaları ve teceavuz edip 6 ayda 600RR, .r6 için satılığa çıkarmaları geliyor aklıma.
10 bin km ye gelince 2-3 kez düşmüş cbr250 ler var. fiyatlarda sıfıryla yarıştırılıyor.
YBR ve cbf olsa biraz katılırımda, onlarada pulsar gibi gazlamıyor.
İkinci el japonlarda çok iyi durumda veya uygun fiyatlı olsalardı, bu kadar insan pulsar 200 almazdı.
Ama pulsarda kredisini hızla tüketiyor, kuralkan doğru yolda değil...
Ankete oy veremedim.
Kim haklı derken bence iki tarafta haksız. İki tarafta haklı.
Firma haklı ticari markaya zarar verecek bir açıklama olmuş.
E adamda haklı böle bi bilgi var internette, biride görüş sormuş ona, o da kendi görüşünü ve duydugu bişeyi özetlemiş.
Firma haksız her bajaja laf söyleyene tekzip mi yayınlatacaksın. Gönder bi test motoru denenesin ya da çık samimi şekilde böyle bi şey olamaz de fizik var bilim var. deneylerle göster kaç f kuvveti lazım senin jantını kırmaya? çok basit bi test.
E adamda haksız ticari faaliyeti olan bi firmaya kamu oyunda saygın sözü geçen biri olarak amiyane tabirle b.k atıyosun.
Ama burda kaybeden her halukarda kuralkan olmuştur. Benim kulağıma gelmeyecek bir jant kırılma olayı burada sua n 24. sayfa da tartışılıyor.
ek olarak Adam ı karşısına aldıi bu adamın fanı kuralkanın fanından daha çok. ve müşteri bu taraf.
Özet: çok kötğü bir PR çalışması oldu Bacac için.
Kısmen katılıyorum ama milletlerle ilgili genelleme yapmamakta fayda var. Olay yine vicdanı olan bir iki insana bakıyor, onlardan da her yerde var. İki örnek:
Toyota: Amerika için ürettiği araçların gaz pedallari takılı kaldı. 89 kişi öldü. Toyota olayı örtbas ettiğini kabûl etti. Yargılanmamak için 1.2 milyar $ verdi. Kimse intihar falan etmedi, hapse bile girmedi.
Takata: Dünyadaki en büyük airbag üreticilerinden biri. Honda, BMW, Ford dahil bir sürü firma kullanıyor ürünlerini. Kötü patlayıcı ve adi malzeme kullandıkları için airbag açılınca yırtıliyor, içinden hızla fırlayan metal parçalar, şarapnel misali insanların yüzüne göğsüne geliyor. Kaç kişi öldü, yüzlerce ciddi yaralanma var. Degil intihar vs., Takata sorunu 2004'ten beri biliyormuş, senelerce ört bas etmişler. Hala sonuç bekleniyor.
2. El Taiwan'lı baktım ben öncesinde , sıfırı çok değer kaybediyor , 2. elde , sonra baktım ekspertiz vb uzun iş , kendimde anlamıyorum , ustada önerdi Pulsar 200NS aldım , memnunum.
Bu arada anket
İkiside haksız ve
%60 kuralkan , %40 AEA haksız
%40 kuralkan , %60 AEA haksız
seçeneklerini de içersin , seçim sistemi değişsin.Bizde genelde avukat olayları pek sevilmez.
Kuralkan sorunun peşine düşüp insanların can ve mal emniyetini araştırıp koruyacağına,aea ın peşine düşmüş,haktan hukuktan bahsediyor. Bajaj motorlarının cantlarının ne kadar dandik olduğunu bütün dünya internette şakır şukur konuşuyor. Bi tek kuralkan ın haberi yok herhalde. Yuh diyourm başka bi şey demiyorum.Motorun dandik olması önemli değil. en fazla arıza yapar çekersin sağa biter. ama cant,lastik,fren gibi şeyler en önemli konular. İnsan hayatına bir anda son verebilecek şeyler. Maalesef kuralkanın motorları da bunlardan nasibini almamış motorlar. Mondial bile gitti dünyanın en iyi motosiklet fren sistemlerinden bir tanesinin distribütörlüğünü aldı. En azınan seçenek sunabilecek duruma geldi. Kuralkan da böyle bir çaba yada zihniyet yok. yazıklar olsun..
İstemez miyim kendi araba ve motorsikletimizi yapmamızı? Zamanında siyasi yollarla dışarıdan adamakıllı araba girişini zorlaştırıp, yıllarca millete ısıtılmış 70 model kuş serisini kakalayanlari da kınıyorum.
Ama bu hesap kitap işi. Risk o kadar büyük ki. Kuralkan değil Koç, Sabancı seviyesinde ancak girilebilecek bir iş. Onlar da tek başlarına giremez, devletin istemesi, fedakarlık yapması ve ciddi katkı sunması lazım.
Bakın yerli araba için Koç'la konuşuldu. Sonra olmadı o iş. Niye? Belki Koç tırstı. Zamanında ne yaptıkları ortada. Ama zannetmiyorum şimdiki hükümetin Alman araba sevdalısı vatandaşın senelerce devlete vereceği milyonlarca TL ÖTV'den fedakarlık edip vergi vermeden yerli araba almasına izin vereceğine.
Kolay değil bu iş. Güçlü ekonomi, güçlü siyasi irade, cesaretli şirketler lazım. Olmaz mı? Tabii ki olur. Ancak son 5-6 sene içerisinde böyle bir şey olmamasına şaşırmamak lazım. Bakar mısınız ülkenin durumuna?
Nasıl? Hyundai-Kia, son on senenin tek büyük otomotiv başarısıdır. Görünüş olarak diğer markaları taklit ederek bir yere varamayacaklarini anlayınca 7-8 sene kadar önce (yanlış olmasın, AEA gibi yapmış olmayayım ) California'ya dizayn stüdyosu açtılar. Şimdiki güzel arabalar ordaki çalışmaların ürünü.
Sonra yol tutuşu açısından Alman ve Japonlarin cok gerisinde olduklarını görünce en son Genesis modeli için İngiliz Lotus firması ile birlikte çalıştılar.
Daha bu işin pazarlama yönü var. Hyundai'in Amerika'da başarısı, hala her aracı için verdiği 7 yıl, 160 bin km garanti sayesinde oldu. Yoksa tercih edilmesi mümkün değildi.
Araba üretmek sorun değil. Ama diğer üreticilerle aynı kalitede aracı daha ucuza üretip satabilmek, günümüz piyasasında imkansıza yakın. Günümüzde "know how" konusunda Kore'nin değil önünde olmamız, yanına yaklaşmamiz bile mümkün değil.
Ancak: petrol bitiyor. Alternatif enerjiler ön plana çıkıyor. Petrol ürünü yakan motorlar tarih olma yolunda. Bu değişim esnasinda güzel bir fırsat yakalanabilir belki. Nasip.
Ancak önümüzdeki kısa planda daha çok karnımızı doyurmaya, savaşta ölmemeye, provokasyona gelmemeye, ve akl-ı selim'e odaklanmakta fayda olduğunu düşünüyorum.
Çok güzel şeyler yazmışsın Haşmet Arkadaşım.
Yalnız şuraya bir dip not belirteyim. Türkiye gerçekten "motor" haricinde tüm otomobil parçalarında üst düzey know how sahibi. Bunu çok iyi biliyorum. Motor ayrı bir uzmanlık alanı olmasa koca Mercedes Renaulttan Diesel motor alıp koymaz arabasına..
Bu mesele birazda kolay para meselesi. Bizler sermaye birikimi yeni oluşan bir milletiz. Ve maalesef bu sermaye birikimi tamamen ticaret kurnazlarının elinde büyüyor.
Hangi ülke kuş serisi gibi tuhaf ve crash testi bile olmayan bir arabayı 2000 li yıllara kadar satılmasına izin verirdi ki..
Şimdi bunlar iş adamı oluyor öylemi...
Kalite asla tesadüf değildir Jphn Ruskin in dediği gibi.
Ancak kendimize ne Hintlileri nede Çinlileri örnek almayalım. Alıyor isek G.Korelileri falan alalım razıyım. Çok başka dünyalar bu iki kafa..Detaya inince farkedilir.
Arkadaşlar arkadaşlar,
BArkın motoru eleştirmedi..... Kronik can kırdığını söyledi ve geri toplatıldığını. birincisi bu tamamen yalan bir haberdi.
Şimdi birinin sizin hakkınızda yalan söylediğini düşünelim; o işin arkasını bırakmaz ve dürüstlüğünüzü ispat ederseniz. bunu mutlaka en az bir kere yaşamışsınızdır. Kuralkan'da bunu yaptı. Bende olsam aynısını yapardım.
Barkın'a yasal uyarı metni gitti. YASAL.... Ama ne varki netten bazı çığırtkan arkadaşlar bunu tehdit olarak algıladı. Neye tehdit diye sorarlar adama. Yasal hak kazanılmış ve uyarı hakkı doğmuş. Bu uyarı hakkını kullanma talebi üzerine uyarı metnı YASAL ÇERÇEVEDE HAZIRLANMIŞ.
Kuralkan Bajaj markasına her olumsuz yorum yapana dava açsaydı;
Kafa grenajı sineğe benziyor,
Motor zorlasamda sakinde gitse aynı yakıyor,
Bence Qute pahalı,
Anenger'i bu açlığa rağmen getirmeyi düşünmeyenler işleri bıraksın holdingde dediğimde bir dava da bana açılırdı.
Ekrem Bey bizzat beni çağırıp görüşlerimi aldı, dinledi ve değerlendireceğini söyledi. geri dönüşlerde olumlu yöndeydi hoşuma gitti.
Altın Ekibin tarafsızlığı demiş bazı arkadaşlar!!!!
Hani şu Yamahanın sponsor olduğu,
Fuar öncesi MT25 gelecekken Bajajı kötüleyen,
Daha önce x model yaramaz diyen daha sonra eski videoyu kaldırıp abı çift silindirli harika bi makine diyen Barkın abi mi?
Kesin tarafsızdır.
Peki Bajajı savunan bizler????
Bizlerin ne çıkarı var.
Kuralkan hepimize ayrı ayrı para ödeyecek değil ya.
Ama ben Şu an Barkın abinin yapmadığını yapacağım.
Benim Bajaj'dan çıkarım var onu size hiç çekinmeden söyleyeceğim.
Benim Kuralkan Holdingten çok büyük bir çıkarım var.
4.200 Türk Lirası karşılığında 125st Discover aldım; aldığımdan beri;
Hızlı geri dönüş,
Sıkıntılara müdahale etme,
Soruları anında cevaplama,
Güzel servis kalitesi,
Az yakıt,
Ucuz yedek parça gibi bir çok çıkarım oldu.
Ve tüm Bajaj kullanıcılarıda bu çıkarı elde ettikleri için;
MOTOSİKLETLERİNİ VE MARKAYI SEVMEYE BAŞLADILAR.
Arkadaşlar sizler birer motosiklet kullanıcısısınız;
Lütfen bir eleştiri yaparken Motosiklet Ruhunuzu bir kenara bırakmayın!!!
Bajaj sayesinde (Uygun fiyat ve yedek parça desteği) motosiklete binmeye başlayan;
O sayede sizin savunduklarınızı savunup, siz Motosiklet sürücülerini anlayan bir fert olmuş insanları (bizleri)
Lütfen taraflı bir şekilde yönlendirmeye çalışmayın.
Kulaktan dolma bilgiler yaymayın.
Ben BAjaj olmasa motosiklet alamaz, aranıza katılamaz, sizleri anlayamazdım..
Daha düne kadar Altın Adam küçük cc neden tanıtmıyor,
Barkın neden hep Yamahayı övüyor,
Yolda karşılaştık bir foto çektirmedi,
Şu etkinlikte yardım ve reklam için para istediğine şahit oldum diyen adamlar Barkın arkandayız diyor.
Arkadaşlar Barkın zaten Bajaj'ı övmüyordu ama Bajaj sattı. Satmaya devam ediyor ve edecekte;
Yeterki adil rekabet olsun ve kötülemeye çalışılmasın.
Lütfen herkes elini vicdanına koysun ve Kuralkan'ın sahibi/genel müdürü gibi düşünsün.
Kaç kişi bu yoruma ben susar cevap vermezdim derse;
Dilerim Rabb'im onu bu şekilde sınar ve gerçeği görür...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
Hırsızın ne çaldığını bırakıp nasıl girdiğine kafa yormak olmuş burası.
Yorumları okuyorum hep Barkına hak verilmiş AMA ne kırık jantlar fotoları var ne başka bişey.
Konu tatsızlıktan haklılığa gelmiş.
Asıl konu; yasal hakklarını kullanarak haklılığını ispat edip yasal yolla hakkını koruyan firma TEHDİTKAR sayılırken,
BArkın DÜŞERSİN KAMYON ALTINA GİRERSİN KOLUN BACAĞIN KIRILIR cümlesiyle korkutarak, kötülerken dürüst oluyor.
bir arkadaş aba altından sopa gösteren kuralkan demiş :D
Dostum sen ya konuyu anlamamışsın yada deyimi!!!
Aba altından sopa göstermek; başkalarına sezdirmeden, üstü kapalı korkutmak yada kişiye direk değil dolaylı yoldan baskı kurmak anlamına gelir.
HANİ ŞU ABİNİN BU MOTORA BİNERKEN OLURSA; KOLUN BACAĞIN KIRILIR; ÖLÜRSÜN derken YAPTIĞI ŞEY GİBİ.
fuar öncesi insnları bu markadan soğutmaya çalışır gibi.
Bir anlamadığım noktada;
Mekanik ve Motor dersinde (ayrı ayrı 3 hocadan duydum) BİR MOTORUN YAĞYAKMASI bizim için KIYAMET ALAMETİDİR diyorlardı.
Ama ne hikmetse KRONİK YAĞ YAKAN MOTORLAR yakıyor ama gidiyor diye konuşulurken bazı markalar eleştiri yağmuruna tutuluyor.
Doğru söyleyen ata sözünü kullanan arkadaşa da ben bir atasözü ile cevap vermek isterim.
Güzel hizmet veren BAJAJ, taşlanır... ANLADIN MI??
Kronik jant kırma var ya hani (!!!!) dostum kaç tane satılmış, kaç tane kırılmış, fotosu ispatı vr mı varsa açıklık getirin...
nette girdiğimde envayi çeşit japon markasının da bu tür kazalar ve sorunlar başına geldiği görülüyor.
Sizler tecrübelisiniz daha iyi bilirsiniz AMA BEN ÇEVREMDE 30 KŞİNİ SORUN YAŞAMADIĞI BİR OLAYDA SÖZDE BİRKAÇ KİŞİNİN SORUN YAŞADIĞINI DUYARSAM; DOSTUM SİZDE SORUN VARMIŞ, KULLANAMAMIŞSINIZ. MOTORUN DİLİNDEN ANLAMAMIŞSINIZ, DAHA ÖNCE VURA ÇARPA BİR SORUN TEŞKİL EDİP (O SORUN DAİMA BEN BURADAYIUM DER) ONUN DİLİNDEN ANLAMAYARAK O SORUNU BÜYÜTMÜŞSÜNÜZ DERİM.
Ama siz abilerimiz, abilerin abisi Barkın ne derse inanmayı seçebilirsiniz. Ama bu benim dinim değil.
Siz farklı bir dine inanıyrsunuz.
Haklılık haksızlık konusunda;
BÖYLE BİŞEYİ İSPAT EDEMEYEN AEA YAYINA BUNU NEDEN DEDİ demek yerine
KURALKAN NEDEN YASAL YOLLARA BAŞVURDU diyorsunuz ya;
Bundan sonra kazalarda kameramda görüntüsü var diye kimseyi tehdit etmeyin!!! o daha büyük tehdit sayılır.
YASAL HAK YADA HAKLILIK OLMASI NASILSA UMRUNUZDA DEĞİL...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Cbr 250 ler ve honda konşuk servislerinin sıkıntılarına hiç denk gelmedin galiba..
Açılan sandık sayısı 280 Kesinleşmemiş sonuçlara göre
kuralkan 59 oy ile 21.07%
aea 221 oy ile 78.93%
oy almıştır
bu andan sonra çıkacak oyların şeçim sonuçlarına etki edeceği ön görülmüyor
kamuoyuna saygı ile duyurulur.
@ilterirfan; hocam asıl siz hiç anlamamışsınız. Kuralkan önce rica şansını deneyip bu olayı fırsata çevirebilirdi (böyle böyle sorun Türkiyede hiç yaşanmadı, yaşanmayacağının garantisini veririz, sorun olursa kesinlikle arkasındayız vs. vs.)
Olmazsa veya ricasını aea yerine getirmezse o zaman yasal hakkını kullanabilirdi. Ama ne yaptı? Direkt en sert yolu seçti, kendi kaybetti. Demek ki güvenmiyor, arkasında da durmayacak ki bu yolu seçti diye düşünüyor insanlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Alınız;
http://www.indiancarsbikes.in/featur...-break-126779/
http://www.indiancarsbikes.in/featur...-break-126700/
http://www.ktmforums.com/forums/duke.../14266?page=26
http://www.xbhp.com/talkies/motorcyc...ences-328.html
http://bharathautos.com/ktm-390-duke...ng-danger.html
http://www.xbhp.com/talkies/motorcyc...ences-233.html
Ha bu arada sıradaki yayında biri ktm linklerinide aea'ya gönderebilirse iyi olur.
Mesajıma istinaden beni şucu bucu diye nitelendiremeyeceğiniz şekilde yazdım (not: 2 bajaj alıp titreşimden satmış biriyim).
Bence Baran Eleştirilerini Daha dikkati Yapmalıy,Kuralkan'da Daha fazla eleştiriye açık Olmalı Kanıtlarla Ve ılımlı bir dille Konuşmalı idi...
tekrar soruyorum, Türkiyede kaç olay yaşanmıştır?
Bajaj yada ufak cc segmentinde titremeyen motosiklet var mı?
Ben ege turu yaptım öyle çok titreşimden rahatsız olmadım.
Daha önce bir videomda vibrasyondan ayağımın altının yara olduğunu söylemiştim hatta;
buna karşılık sorunun başka birşeyden kaynaklandığını anladım.
Ama buna rağmen bana kuralkan dava açmadı.
Ama satışı önleyecek karalama yapan, sitemizde reklamlar şu ücretten yayınlanır diyen bir adamı ilah yapıyorsunuz..
maalesef bizim ülkemizde deneyerek değil duyarak karar veriyoruz..
Parası olan almasın arkadaşım MT125 ile başlaın. Ama kimsede bu kadar çamur atmasın. dediğim gibi dilerim böyle bir olayla karşılaşırsınız ve hakkınızı rencide olduğunuz taraflar karşısında değilde o kişiye bir daha yapmaması ricasında bulunarak giderirsiniz.
bizler ticari işletmeler değilim ama ikamet ettiğiniz yerde ailenizin yda onurunuzun zedeleneceği bir olayda nasıl davranırdınız görmek isterdim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
[QUOTE=GP500-1st;3815680]5.000-10.00 km deki ilk motorunu almış, motor hakkına hiçbir fikri olmayan veletrin 14.000 devir ceviren R25 lerin motorunu bilinçsizce yıpratmaları ve teceavuz edip 6 ayda 600RR, .r6 için satılığa çıkarmaları geliyor aklıma.
10 bin km ye gelince 2-3 kez düşmüş cbr250 ler var. fiyatlarda sıfıryla yarıştırılıyor.
YBR ve cbf olsa biraz katılırımda, onlarada pulsar gibi gazlamıyor.
İkinci el japonlarda çok iyi durumda veya uygun fiyatlı olsalardı, bu kadar insan pulsar 200 almazdı.
Reklamın iyisi kötüsü olmaz bu bir. Hala herkes Bajaj kullanıyor. Bu olaya susmus olsa kabullenirdi bu da iki..
@ilterirfan ; niçin şu mesajımın tamamını okuyorsunuzda aradan bajajı kötüleyen tek kısım olan titreşim mevzusunu cımbızla çekip alıyorsunuz? Bugüne kadar ağır marka destekçisi, kraldan çok kralcı kimle karşılaştıysam hep aynı davranışı gösterdi. Rica ediyorum; Allah rızası için mesajımın geri kalanını görmezden gelmeden tekrar okur musunuz?Cımbızla çekiştirmeden.
Ve evet var düşük cc'de titremeyen; cbf150. Şimdi bunu da burdan çekip ama yağ yakıyor diye olaya girerseniz hiç tartışmayalım çünkü anlaşamayacaz.
hakan'dan gelen soru
-abi cbr250 mi bajaj pulsar mı?
barkından gelen cevap
-hakan abi bajaj 200 pulsarların, özellikle o karenajlıların (pulsar rs200leri kastediyor)geri çağrılması söz konusuymuş, (burada geri çağrılma "ihtimali"ni aktarıyor hem de 3. ağız olarak.)ön jantları kırılıyormuş. (yine 3. ağızdan bir duyum aktarıyor.)Bununla ilgili çok fazla soru geliyor bir arkadaş sormuş bajaj 200ns inceleyecekmisiniz diye, ya dedik ön jantı kırılıyormuş, (yine 3. ağızdan bir duyum aktarıyor.) arkadaş "ee sırf bu mu?" diyor. daha ne olsun abi? sırf bu mu ne var yani iki takla atarsın, kolun kırılır, bacağın kırılır belki bir kamyonun altında kalırsın, nedir yani? bu kadar büyütecek ne var bunda? di mi? bence de çok bişey yok.
abi görüyorum ki hepimiz türkçe konuşuyoruz ama kimse kimseyi anlamıyor. buna o avukat ve o avukata bu emri veren de dahil.
1.si barkın bütün ithamlarını "miş-muş" ekleriyle bir duyum olduğunu ifade ederek yani 3. ağız olarak aktarıyor. Konunun birincil kaynağını merak edenler azıcık araştırma ile bulabilirler. hanimiş o, hanimiş nerdeymiş diye burada gezinmesin kimse.
2.si barkın kırmızı ile işaretlediğim bütün o iğneleyici alaycı konuşmasını inceleme talebi olan arkadaşın "ee sırf bu mu?" şeklinde olayı hafife alan cevabı üzerine veriyor. barkının cevabı burada bajajı eleştiren ya da iğneleyen bir cevap değildir, barkının cevabının hedefi arkadaşın olayı umursamaz düşüncesinedir. bahsi gecen motorun yerine x marka y marka bir motor olsaydı ve dialog aynı şekilde gerçekleşseydi barkının tavrı yine aynı olurdu. çünkü o cümlerlerde eleştirilen şey motor değil arkadaşın "ee sırf bu mu?" şeklince güvenliği hiçe sayan düşüncesidir.
şimdi kuralkana gelecek olursak sanki motoru kendileri tasarlamış mühendisliğini ve üretimini kendileri üstlenmiş gibi bir eda ile ortaya atlayıp hop ille de motorum canım motorum güzel motorum diye etrafta gezinmek nedir? distribütör olarak varsa bir rahatsızlığın burda düşünmen gereken asıl konu potansiyel müşterilerinin kaybı değil mevcut müşterilerinin can güvenliği olmalıdır. o yüzden bu duruma karşı takınacağın tavır eğer ki araştırmasını bilmiyorsan karşı taraftan konu ile ilgili delil isterken bir yandan da bajaj globalden konu ile ilgili bilgi istersin. aslı var mıdır, yok mudur? varsa sorun giderilmiş midir? ondan sonra dönersin barkın'a dersin ki bak kardeşim böyle bir açıklamada bulunmuştun, biz marka ile görüştük şöyle bir metinle durumun izahını, savunmasını yapıp ve aldıkları önlemlerden bahsettiler. rica edersek senin de düştüğün bu yanlış algıyı en yakın yayın tarihinde bu metni yayınlayarak düzeltebilir misin?.
ama yok mantık ve düşünce belli gerisini anlatmaya gerek yok.
kusura bakmayın bilale anlatır gibi anlatmaya çalıştım çünkü gördüm ki 24 sayfa olmuş ama kimse barkının ifadelerini anlamamış.
bu arada barkını severim ama askeri de değilimdir askerlik arkadaşı da. izlerken de gayet akıl süzgecinden geçirerek izlerim. siz de öyle yapmayı deneyin.
imla hataları için özür dilerim.
esen kalın.
Merhabalar..
Ya şu satarken zarar edecek diye kıvranan arkadaşlara "tamam haklısın böyle bir iddaa yokmuş , zarar etmeyeceksin " deyin de rahatlasın artık konu.
AEA yurtdışındaki bir konuyu aktardı millet nelerden bahsediyor. sizin hikayelerinizi dinlemeye gerek yok uzun uzadıya. Kısaca derim ki; götüne güvenmeyen sahaya çıkmasın arkadaş.. Çok konuşup boş konuşmaya gerek yok. Haklı ise firma açsın davasını. Sonucunu hep beraber görürüz.
İyi akşamlar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)