Benim bildiğim jant (ister araba ister motor) bir yere/birşeye çarparsa önce yamulur.. Haa darbe şiddeti o kadar güçlüdür ki bir seferde ezilir ve kırılır. Yada telli jantlarda teller ezilerek eğilir haliyle çemberde eğrilir..
Şimdi bu olaydaki janta bakınca eğrilik göremiyorum ( belki vardır) ancak dış çemberde jant kollarının bir birleri ile yaklaşık aynı uzunlukta (biz mühendislerin kesme/kayma/makaslama dediğimiz) kopması gözleniyor..
Bajaj diyorki bir sitede, motosiklete saatte 80km hız ile yandan gelen bir şey vurmuş, bu durum jantı kırmış, sürücü ve artçısı düşmüş.
Sürücü de diyorki, ben fren yaptım jant kırılınca öptük yeri kaza oldu.
Sizin aklınız yolda giderken saate 80km hızla size çarpacak ama sadece jantınıza çarpacak bir olay/bir cismi alıyor mu? Valla benim aklım almıyor.
Ama jantın görüntülerine bakınca MALZEME(ve/veya döküm) KUSURUNDAN DOLAYI, (frenlemenin yarattığı) KESME KUVVETİNE DAYANAMAMIŞ ve dış çember ile iç çemberi birbirine bağlayan KOLLARIN kopması gibi görünüyor. Resimlere bakarak anca bu kadarını söylyebilirim. Jantı elime alma imkanım olmadığı için kesin fikir belirtemem ama metalürjik olarak kırım/kopma noktasının görüntüsünden bile kesin sonuca varılabileceğini bilin.
Benim fikrimdir doğru da olabilir yanlışta. Naçizhane bilginize
kazasız belasız...