Herkese iyi Forumlar.
evet arkadaşlar sorum açık lütfen her ağzı olan değil bilen arkadaşlarımız yardımcı olsun ki kimsenin kafası karışmasın .
Herkese iyi Forumlar.
evet arkadaşlar sorum açık lütfen her ağzı olan değil bilen arkadaşlarımız yardımcı olsun ki kimsenin kafası karışmasın .
Ön frene bas 1. viteste debriyajı yavaşça bırak motor çalışmaya devam ediyorsa hayırlı işler.. Tam bitiş hali..
Ayrıca 2. viteste sakin giderken dip gaz yaptığında ivmelenme yerine sadece bağırıyorsa yine aynı şey. Bitme sinyalleri
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Vites değiştirirken debriyajı sert bıraktığında debriyaj kitlemeyip motor bağırıyosa debriyaj eskimiştir. Motorda ciddi oranda çekiş düşüklüğü, yokuş çıkamama sorunu başladıysa da debriyaj bitmiştir debriyajın kesinlikle değişmesi gerekir.
arkadaşlar bende birşey sorayım. Debriyaj değiştireceğim bende alırken şöyle birşey var. "Debriyaj balatası" ve "Debriyaj balatası ve sacları" şimdi bu saclar ne işe yarıyor değişmesi gerektiğini nasıl anlıyoruz?
debriyaj da 1 adet balata 1 adet sac olarak devam eder üstü aşıjıyor heralde tam bende bilmyorum
Orta Sehpada boştayken çalıştırdığında arka tekerlek dönüyorsa ilk sinyaldir.
Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
Arkadaşlar bu konu gerçek canımı sıktı motor kullanırken çok rahatsız ediyor özellikle debriyajdaki bahsettiğim durum ve zincirdeki takur tukur sesler ben bunu balataya bağlıyorum ama siz ne düşünüyorsunuz önemli benim için
değişmesi gerektiğini anlamak diye bişey yok.debriyaj balatası+sacları+yayları hepsi takım olarak değiştirilmeli sağlıklı olması için.
bitmiş yayların altına pul koyan uyanıklarda var sıksın diye,yüksek devirde seyrederken devir kafasına göre sallanıp durur veya kavrama sakin sakin oluyorken çat diye yakalayıp atladığı yerler olur ordan belli eder kendini
güncel güncel ......
Ama ne yazık ki ilgilenen fazla arkadas yok
Bende bir soru sorayım ısınan debriyajın kafasına gör kavraması neyin habercisidir motor:cbf 150
Güncel.....
Debriyajın Balatasınin bitmesi, motorun gitmemesiyle anlaşılır.Basarsın gaza, devir yükselir ancak motor gitmez.Yokuşlarda sıkıntı yaşarsın.Nedeni debriyaj balatasıninda her balata gibi bir ömrü olmasıdır.Takarsin 3 vitese motoru o şekilde kaldırmaya çalışırsın motor kalkıyor ise balata yavaş yavaş alarm vermeye başlamış demektir.Motorun performansı düşer yakıtı artar, bunu kullanıcı farkeder, yani fark etmesi lazım.Biran önce debriyaj setini komple değiştirin.
Mesela motorla 2. Viteste 2000-3000 düşük devirde giderken aniden gaz kolunu çevir eğer motor biraz bekleyip sonradan gitmeye başlarsa debriyaj balatasi bitmiştir
Arabanın aynısı.
Motor vitestedir ama gitmez. Balata bitik olduğu için kavrayamaz ve tekeri döndüremez. Bu şekilde çok kolay anlaşılır bittiği.
Bitmeye yakın olduğu ise en kolay performansından anlaşılır. Motor gidiyordur fakat can çekişmeye başlamıştır performansı düşer. Hatta sen gazı açtığında geç güç aktarır , bağırır tekere gücü düzgünce veremez vs vs.
Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor( her seferinde debriyaj telini daha sıktım ama şu an max sıkabileceğim konumda yinede aynı problem var) ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor bunlar balatadan mı yoksa ön arka dişli ve zincirinde mi değişmesi lazım ?
bu dediğinin balatanın bitmesiyle alakası yok, eğer daha önceden debriyaj telini değiştirdiysen sorun debriyaj telinin uzun olmasıdır. debriyaj telinin motor bloğuna bağlı olan kısmından söküp, debriyaj levyesiyle motor bloğu arasındaki tel mesafesi daha kısa olacak şekilde ayarlaman gerekiyor. bu ayarı yaparkende levyenin olduğu kısımda tel ayarını ortalara getirmelisinki kısaltma işlemi bittikten sonra kendine göre ince ayarlar yapabilesin.
bu arada debriyaj balatasının bitmesine işaret eden durumlar;
-kalkışta sarsıntı yapması
-yüksek vites düşük devirde ani gaz açmalarda devirin yükselmesi ancak motorun devire göre daha yavaş hızlanması veya hızlanmaması
-ani kalkış yapmak istediğimiz durumlarda aynı şekilde devirin yükselmesi ama motorun yeteri kadar hızlanmaması
Teşekkürler arkadaşlar yarın motoru bi gösterim tekrar haber verecem sizlere
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)