1000 TL etmeyen ufak tefek işlere git gele kullandigim çin malı motora "1200TL" sigorta altında çıkmıyor. Sigortasız gezen 3 milyon araç var bizde bu kervana katılmak zorunda birakildik.
1000 TL etmeyen ufak tefek işlere git gele kullandigim çin malı motora "1200TL" sigorta altında çıkmıyor. Sigortasız gezen 3 milyon araç var bizde bu kervana katılmak zorunda birakildik.
Bi imza kampanyası filan bişiler gerekiyor
İyi bir imza şart...
Bizim değil, devletin bu işe bir dur demesi lazım.
Zarar ediyoruz demekten başka bir şey çıkmıyor ağızlarından. Şu an istanbul'da oturan, 30 yaş altı bir birey motosiklet almak istese en iyi ihtimalle 1000-1500 tl arası sigorta ödeyecek. 125 ve 150cc'lik motorlar için üstelik.
Bir de buna zarar diyorlar. Bunun adı zarar değil, soygundur.
Ama adamlar da haklı. "Ben hep 50 liralık benzin alıyorum" zihniyeti hüküm sürdükçe onlar da kaymağını yiyecek bu işin. Müstehaktır.
Sigortalara dur diyorum. Daha fazlası için sandık diyorum. Milli iradeye saygı lütfen.
axa sigorta geçen hafta 2.5binlik motora 7540 lira sigorta teklifi verdi
1000 lira yine iyiymiş.
Bunu Yapanların sebep olanların Allah evlerine ateşlar sarsın
Hala olayı kavrayamamışsınız. SİGORTANIN SİZİN ARACINIZIN BEDELİYLE ALAKASI YOK. Bu bedel, bulunduğunuz şehirdeki kaza riski, o şehirdeki kazaların maddi-bedeni zarar boyutları, sizin yaşınızdan, önceki kazalarınızdan, aracınızın kaza oranından ortaya çıkan tutarlardır. Kasko ile karıştırmayın.
--TRAFİK SİGORTASININ SİZİN ARACINIZIN DEĞERİYLE ALAKSI YOKTUR.--
Bu bedel görmemiş, kazma şoförlerimiz ve saçmasapan trafik yapısının ortaya çıkardığı yüksek kaza oranlarından ve en önemlisi de son zamanlarda ortaya çıkan DEĞER KAYBI BEDELLERİ dolayısıyla artmaktadır. Her boka ehliyet vermeyip, kuralları adam akıllı uygulasalar, insanlar araçlarını insan gibi kullansa fiyatlar böyle olmaz. Çuvaldızı biraz kendimize lütfen...
--TRAFİK SİGORTASININ SİZİN ARACINIZIN DEĞERİYLE ALAKSI YOKTUR.--
Burası Türkiye, bütün olanlardan sonra bunlar bana hiç de absürd gelmiyor aslında..
Normalde olması gerekene gelirsek, bu trafik sigortasına ya ZORUNLU dememeleri lazım, zorunluysa da insani bir ölçüde TAVAN FİYAT belirlemeleri lazım..
Şimdi tek tek zamları sıralamayayım, benim anlayamadığım bu sefer ki sigorta zammına neden alışamadık ? Limitlerimizin sınırına mı geldik ?
Rahmetliden bir skeç geldi aklıma
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
Cuvaldizi az da kendinize batiriniz.. Ileri surus tekniklerini 4 teker icin kullanabilse vatandas.. sadece ileri daha ileri bakarak kazalarin yarisindan cogunu engelleyebilir.. Sirket araci diye hor kullanmasa mesela az vicdan olsa... Bu primler bu kadar artmaz..
o zaman zorunlu demeyeceksin buna.Kimse diğerleri kaza yapıyor diye fazla sigorta ödemek zorunda değil.
Bazi imza kampanyalari var, ise yarayacagina inaniyorsaniz imzalayin:
https://www.change.org/p/zorunlu-tra...al-ba-yildirim
Arkadaşlar 10 Aralıkta bu konu ile ilgili birşeyler yazmıştım yine tekrarlıyorum..
"Bu memleketin sigorta şirketleri inovasyonu ve matematiği en geri kalmış sektördür. Direkt ve endirekt bu şirketlerle işim oldu..
Kuzey Avrupada ve Amerikada özellikle motorlu araç sigorta maliyetlerini risk rasyoları belirler. Örn. Sen 1999 Nissan Primera aldın araba ucuz ama yedek parça olarak şuanki sıfır Nissan dan çokta farkı yok Bu nedenle onunda risk rasyosu 9 sa 9 dur. Türkiyede ki gibi saçma sapan fiyata ve yaşa göre poliçe fiyatlama modeli yok adamlarda.
Birliğin anlattıklarının özetini size açık açık söyleyeyim ( çok iyi bildigim bir husustur ) Aslında diyorki bu arkadaşlar
"Kotu niyetli bir suru adam sahte hasarlarla bizi kazıkladı ama biz doğru düzgün denetim ve matematik hesaplar yapamadığımız için en hep 2 yıl geriden geldik , şimdi ettiğimiz zararları devlet serbest bıraktığı için masum insanlardan çıkaracağız nasılsa serbest piyasa var"
"1000 liranın hatta 2000 liranın altına exper göndermedik zamanımız yoktu fotoğrafla hasar ödedik dolayısıyla birsürü şark kurnazını zengin ettik. ( çünkü 2000 tl altı hasar oranı en yüksek adet hasarın gerçekleştiri bölümdür. ÖRn. yılda 1 mio hasar dosyası varsa bunun 800 bini 2000 TL altıdır ) "
"Ne yedek parçanın, neden otomobilin farkında değiliz otomobil firmaları bize istediği fiyatı veriyorlar biz sadece pazarlık yapıyoruz %15 indirim alınca mutlu oluyoruz."
Arkadaşlar size çok net bişey soyleyeyim Türk oto sanayi jargonuyla sigorta experinin söylediği hasarın 1/3 ü esas alınır gerçek hayatta. Yani adamlar 2/3 kazık yerken hiç dememişlerki biz hangi arabaya hangi parçayı kaçtan takıyoruz.
Bir diğer hususta yedek parça meselesi örn. Valeo yu volkswgen kutusunda alırsan atıyorum 500 odersin. Valeo kutusuyla alırsan 200 odersin aslında ikiside aynı parçadır ve sigorta şirketi bunu gözüne soksan bile bişey anlamaz..
Özeti şu ki Türk Sigorta şirketleri hep zarar edeceklerdi ki devlet bunlara bir jest yaptı dediki tarife serbest bunlarda nasılsa zorunlu diyerek trafik sigortalarına yüklendiler..
Ortada matematik hesap falan varsa bu kesinlikle bu adamların iş bilmezliğinden ve hasarı yönetememelerinden kaynaklı. Birsürü kötü niyetli adamın zararını iyi niyetli insanlara yükleyecekler.
Sormak lazım çok bilen sigorta şirketine kardeşim motosiklet trafik sigortasının primini neye göre hesaplıyosun. Karşı tarafa vereceği maddi zarar nedir bu aletin??? Arabanınkinden neden pahalı yapıyosun bunu???
Devletin bunu serbest bırakması hatadır. Eğer tüketiciler bu durumu kabul ederlerse çok ciddi ve saçma sapan bedeller ödenmeye devam edecek. Yani sigorta şirketlerinin görevini yapmamasının bedelini vatandaş ödeyecek..."
Ben sigorta şirketlerinede şaşırıyordum, nasıl yetiştiğine dair. Arabaların yedek parçaları ve sigortadan para alınacağını duyunca işcilikler aşırı pahalı oluyor. 40 binlik araba 20-30 bin masraf çıkartıyor. Bence direk vatandaşa yansıtacaklarına bu duruma çözüm bulmaları lazım.
Ayrıca kim bilir millet bu sigorta şirketlerini nasıl dolandırmış, dolandırıyordur.
Ekonomi gayet iyi! Bu bahsedilen paralar çok küçük rakamlar. Ödeyin. Ne kadar paracı olmuşsunuz millet olarak. Yoksa istikrarı mı bozmak istiyorsunuz?
doğru.
1- ama benim motosikletimin (kanuni motocar diye geçiyor.) türkiye genelinde 100 tane falan satıldı ve benim bölgemde tek kazası olmayan bir araç.
yani benim kullandığım motor hiç kazaya karışmamış, ss ya da apaçi (çita 150r gibi) gibi bir motor değil.
2 - sigorta sahibinin 8 yıldır değişmediği motorun tek kazası yok. başka bir araçla da kazası yok.
3 - sigorta sahibi 52 yaşında.
4- motorun ve sigortalının ikameti (uşak-eşme) kaza oranı en düşük şehirler arasında.
5 - sigorta ücretini alayhime etkileyen tek şey, sigorta sahibinin (annem) ilkokul mezunu, ev hanımı olması.
6 - ikametin bulunduğu şehirde, en yaygın araç, reno toros ve çin malı motorlar. gelir düzeyi düşük. yani kazalarda, sigorta şirketine pek yük düşmüyor.
yani bu sonuçlara bakınca, sigorta şirketlerinin, "bu yıllık da benden olsun" demesini beklerdim geçen yıl 41 tl çıkan sigortaya 200tl teklif veriyorlar.
ekleme: motorumun ederi, şu an 2000tl. yani değer kaybı ne olabilir?
Orası beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Ben milletin muhtemelen hiçbir zaman çarpmayacağım arabası için para ödemek istemiyorum. Herkes kendi sigortasını kendisi yaptırsın. Motosiklet kazalarının kaçta kaçında gidip bir başka araca vuruluyor ? Çoğu kazada motorcu kendisi kayıp düşüyor, olan kendisine oluyor. Geçen gün ben de araca çarpmakla düşmek arasında seçip yapıp düştüm gitti. Hem motosikletin marka ve modeli önemli değilse o zaman neden sigortacı sistemden sorguluyor ? Değer kaybının katılması ise bu cahil milletin bir kat daha işine geleceğinden, nasılsa sigorta karşılıyor diyeceğinden daha da dikkatsiz kullanıma sebep olacaktır. Kazaları önlemenin eğitimden sonraki birinci kuralı suç oranına bağlı olarak kazaya karışanlara sağlam bir ceza geçirmektir. Örneğin adam ters yöne girip kaza yapmışsa onun ocağını söndürecek bir ceza keseceksin ki giremesin, bu kadar basit.
O sigorta şirketlerine ve buna çanak tutan devlete aldıkları bu paralar haram olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)