Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Direksiyon sınavında 1.vites yeter mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    1 hafta sonra direksiyon sınavım var vites değiştirirken stop etmekten korkuyorum.125 cc lik bi motosiklet 1.vites ile max hızı nedir? 1.vites ile sınavı tamamlama imkanım var mıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Activa-Pcx-cbr250r-Xj6N-BAVYERALI :) K1200R
    Kalkış yaptıktan sonra 2. Vitese al rahat rahat yeter sana 2 1 acemi olduğundan gaz kesersen motor öne kapanır acarsin Atılgan olur 2 de tolere eder ve dışardan anlaşılmaz

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    125cc motor 1. viteste 25-30km yapar bağıra bağıra ama o şekilde mevcut sınav sistemine göre sınavı geçemezsin. 2. 3. vitesleri de kullanman lazım. Kısacası diğer insanlara ayak uydur direksiyon sınavında, diğerleri 3. viteste giderken sen 1. viteste motoru bağırtırsan sınavdan kalırsın.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    teşekkürler.

  5. #5
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    nick-entry uyumu
    ATAdamZU, gorkemerden ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  6. #6
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Denge çubuğundan geçerken hızını arttır ve hızlı geç, yavaş gidersen çubuk aşamasında zorlanabilirsin.

    8 çizerken vites 2 de olsun yarım debriyaj ile 8 çiz daha rahat dönersin.

    Sınavda trafiğin hızına uy, çok hızlanma çokta yavaş gitme, hangi şeritte gidiyorsan o şeridin ortasında git kenardan gitme.Sağa veya sola dönüş varsa dönmeden önce dönceğin yönün şeridine gir.Kırmızı ışıkta vitesi boşa almayla uğraşma debriyaja basarak 1.viteste bekle.Dönüşlerde sinyali unutma, döndükten sonra sinyali kapatmayı da unutma.İnşallah başarılı olursun heycanlı olmayana aşırı kolay bir sınav.

  7. #7
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Arkdaşlar haklı, 1nci vites olmaz.. bileğininde gaza tam alışmadığını kabul edersek giderken akıcılığınız olmaz...
    eğer mükünse 1 de kalkıp hemen 2 ye atın ...

    Ben sınav sırasında acaba 3 e atsammı diye düşünmüştüm ama sonra yavaşlarken kaç kere vites düşüreceğimi şaşırırım diye 2 de kalmıştım .. yegane sorun kavşak dönüşünde yavaşlarken vites düşürme halinde oluşabilir (kavşakta durmak gerekebilir, ben durdum ama vites düşürmede ve takibinde hızlanırken arttırmada sorun yaşamadım)

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    parkur sınavında mesafe kısa olduğu için biz 2. vitese atmadan bitirmiştik parkuru

    denge rampasında sıkıntı yaşamıştım sınavdan önce sınav yerinde pratik yaparken (pratik yapmaya izin verdiler bu arada) ama sınav esnasında sıkıntı olmadı(mümkün olursa sor sınava girmeden önce kendi eksiğini görürsün)

    parkuru tamamlarsan işallah sıkıntı çıkmaz, trafiğe çıkmadan önce eğer kurs aracına binip önceki kursiyerleri izleme şansın varsa en azından kafanda birşeyler oluşur güzergah hakkında, şurada sinyal verir burada yolu ortalarım gibi...

    sınav olup bittikten sonra mutlaka gözetmeni görüp bi Allah razı olsun demeyi ihmal etme...

  9. #9
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Prosedüre göre her kursiyerin sınavda 30 dk kullanma hakkı var.
    1-2 tur dan sonra alışırsın korkma

  10. #10
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Ben ilk parkuru 1. viteste bitirdim. Trafikte artık 5'e kadar çıktım. Yavaşlamak istediğinde gaz kesmeden evvel debriyajı çek ki motor yığılmasın; hem dengen bozulmaz hem de "n'abıyo la bu mal?" demezler

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Çok az tecrübem var kurs ders için arıycaz diyo ctsi günü olacak ne zaman vercekleri belli değil olmazsa sınav günü birilerinden rica edip yarım saatte öğrenmeye çalışcam.

  12. #12
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    kalk ve 2 ye al, tüm parkuru 2 de tamamla. 1 de çok zorlanırsın themaniacjoe' nun dediği gibi.

  13. #13
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 hafta sonra direksiyon sınavım var vites değiştirirken stop etmekten korkuyorum.125 cc lik bi motosiklet 1.vites ile max hızı nedir? 1.vites ile sınavı tamamlama imkanım var mıdır?
    Olur. Neden olmasın. "Ehliyeti sadece 1. vites için alıyorum" dersin. Adamlar ehliyetine "1.vites için geçerlidir" yazıp versinler. Misal, yarım ekmek oluyo. Yarım döner oluyo.
    Mengu16 ve bindiregandi bunu beğendiler.

  14. #14
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    1. viteste çok torkludur hayvan, en ufak bi gaz açmanda öne doğru atlar, en ufak bi gaz kolunu salmanda öne doğru yığılır.
    o yüzden 2. viteste devam ederek daha sakin kullanabilirsin.

  15. #15

    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 > Pulsar 200 NS
    hani ne zaman bu direksiyon sınavı ben kursu arıyorum tarih belli değil diyor. Sınav tarihi belli olmaz mı kurs bilmez mi nasıl bir kursa kayıt oldum acayip bişey

  16. #16

    Üyelik
    10 Eylül 2015
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    Rks cruiser 250
    sürücü kursunu sıkıştır ve haftaiçinde bi kaç gün ders al 10 saat alma hakkın var hakkını kullan gerekirse şikayet etceğini söyle motoru kaldırdığında vitesi 2 ye at yoksa birde olmuyo kaldırmada pratik yapman gerek bu hafta itibari ile parkurda ani fren yaptırıp tekrar kaldırıyolar intercom veriyolar yolda gerektiğinde hızlan yavaşla gibi komutlar veriyolar
    şimdiden hayırlı olsun

  17. #17
    akbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Z one 180 - MT 07
    Bu videonun sana faydası olacaktır.

    youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /

  18. #18

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    Daha vites değiştiremeyen sürücü ehliyet mi alacak yani?
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  19. #19
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Kizacaksin ama bu halinle kalmanda fayda var, sas kaza ehliyeti alip gozu karartip yola cikarsan bedelini uzuvlarinla odersin..

  20. #20
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    1.vites çok atak oluyor ben tüm parkurda 2.vitesi kullandım.Sadece trafikte 3.vitesi kullandım
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)