süpermoto . plaka çıkarma , motor seçimi
Reklamlar
-
merhaba. forumu üye olmadan uzun zamandır takip ediyordum zaten. ama süpermoto hakkında bilgi edinmek için iletişime geçmem gerekti. umarım güzel olur. merak ettiğim şu trafiğe çıkacak süpermotolar hangileri 450cc ve üstü. nette bölük börçük bilgi var , konu başlığı da var ama baştan sona anlatmak yerine hep konu ortada dağılmış. 450 ve üstü(701cc ye kadar) kullanan var mı
Reklamlar
-
forzabjk abide vardı 690 enduro, favorim.. 690 smc var. Güzel ülkemizde pek fazla supermoto seceneği yok bildiğim kadarıyla, eski drz 400 ler vardı
-
Ktm lerin tuzluları dışında uygun fiyatlı olarak drz400sm veya xt660x var benim bildiğim. Mz baghira bir de.
Onun dışında ktm 640 ların da sm halini bulabilirsiniz. 450 cc tek silindir kros motosikletler bildiğim kadarıyla saat hesabı çalışan bakım isteyen aletler. Onlara da jant lastik takarak gerçek bir sm sahibi olabiliyoruz. Neticede işin özü enduro-kros motosiklet+ 17 inch jantlar ve amortisör ayarlı ise asfalt şartlarına göre yapılan ayar, değilse yay değişimi.
-
drz ler yaşına göre ikinci elde pahalı bence. ama yeteneklerine uzun bakım aralıklarına laf yok. yedek parça sıkıntısı varmış tabi. 690 sm illaki çok tatlı ama daha hafif 450 lik ve uzun bakım aralıkları olan plakalılar bana daha uygun. tabi bir sene kadar vaktim var önümde.... 450 exc ler nasıl kullanan yada bileniniz varmı( plakave bakım aralığının saatmi km mi oluşu hakkında)
-
maddi durumunuz iyiyse temiz bakımlı bi exc den iyi bir holigan motosikleti olur gerçekten. Ama ben cesaret edip saatlik makinaya girememiştim bunda en büyük etken motosikleti ulaşım için de kullanmam.
Bence en mantıklısı drz, parçası da bulunur dert etmeyin-hem yurt içi hem yurt dışlı- Hele hele drz lere jet kit ve big bore kit uygulandığında tadından yenmez
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
maddi durumunuz iyiyse temiz bakımlı bi exc den iyi bir holigan motosikleti olur gerçekten. Ama ben cesaret edip saatlik makinaya girememiştim bunda en büyük etken motosikleti ulaşım için de kullanmam.
Bence en mantıklısı drz, parçası da bulunur dert etmeyin-hem yurt içi hem yurt dışlı- Hele hele drz lere jet kit ve big bore kit uygulandığında tadından yenmez
big bore ve jet kiti biraz anlatırmısın.
exc km hesabı uzun bakım gerektirenler değilmiydi, saatli olaklar sx ler die biliyordum
-
exc ler de saat ile çalışıyor. Jet kit özetle hava yakıt karışımını zenginleştiren bildiğim kadarıyla karışım miktarını arttıran karbüratör iğneleri. Bu motordan tam performans almayı ve emisyon bilmemnesini hiçe saymayı sağlıyor. big bore kit de silindir hacmini arttırıyor. Daha büyük piston vs.
sanırım en verimlisi 435 cc kit. Bunlar yapılıp hava filtresi ve egzozla desteklendiğinde fabrika çıkışı haline göre epey güç artışı sağlanıyor. Maliyeti 1000 tl yi bulmaz. Bunların sonunda da sıfır ve daha güçlü motorunuz olur
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
exc ler de saat ile çalışıyor. Jet kit özetle hava yakıt karışımını zenginleştiren bildiğim kadarıyla karışım miktarını arttıran karbüratör iğneleri. Bu motordan tam performans almayı ve emisyon bilmemnesini hiçe saymayı sağlıyor. big bore kit de silindir hacmini arttırıyor. Daha büyük piston vs.
sanırım en verimlisi 435 cc kit. Bunlar yapılıp hava filtresi ve egzozla desteklendiğinde fabrika çıkışı haline göre epey güç artışı sağlanıyor. Maliyeti 1000 tl yi bulmaz. Bunların sonunda da sıfır ve daha güçlü motorunuz olur
drz uzun zamandır takip ediyorumda çok cezbedici .bende 4 aydyr mct 250 cafe racer 'a çevrilmiş olanı var emanet öotor. emanet olmasından bide her şeyine dikkat ediyorum. gaz tepkisi ufak bi değişse hemen karbratör ayarı falan. şimdi super moto da kesin kararlıyım ve drz en mantıklısı masrafsız dayanıklı. yalnız en genç olanları 2009 model yani 6 yaş ve üstünde, artı tarzı gereği çok hırpalanmış olcak. 435 cc ve üstü yapsam ömür kısalmazmı ? buda beni üzer.
-
hırpalanma kısmında haklısınız aslında big bore yapmak eğer krank vs sağlamsa motoru sıfırlamak gibi bir şey oluyor. Ömrü ne kadar olur inanın bir fikrim yok. Ama yine de bir ''saat ile çalışan motosiklet'' kadar kısa olmaz hatta kıyas bile yapılamayacak kadar uzun ömürlü olur. Zaten devamlı canını alarak kullanmayacaksanız muhtemelen yeni silindir yıllarca sorunsuz çalışır. Yanlış hatırlamıyorsam sağlamlık açısından 435 en çok tercih edileni.
Bir de eklemek isterim sm olarak alacağınız xt660 ların da bir çoğu dahil tabiri caizse eşek gibi kullanılma ihtimali çok yüksek motosikletler. Debriyaj, amortisör, kaplin lastikleri, zinciri dişlisine iyice bakıp ona göre fiyat vermek gerek. Benim düşünceme göre şase ve motor sağlam olduktan sonra uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız masrafları düşüp değişmesi gereken parçaları yenilemek en mantıklısı
-
şasi ve motor harici fiyattaan düşseler gerçekten güzel olur ama öle hakkaniyet nerde. biz bile satarken aynı mantıkta hareket ediyoruz nekadar kar sağlasak okadar iyi diye. ama yapmamak lazım işte... sonra kendi işimiz olduğunda böle sorular üstüne sorular eklenip duruyor. hele birde azıcık takıntılı biriysen resmen battın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)