Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

her motora binmeden jikleyi açıp en az 2-3 dk ısıtmak zahmetli iş

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    2007 model motorumda böyle, jikleyi açmazsam 5-10 sn sonra stop ediyor yani neye dayanarak bunu 5-10 sn yapmışlar motor 5-10 sn de değil kemikleri hiç bir yeri ısınmıyor, yok mu buna bir çözüm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    enjeksiyon candır

  3. #3
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    çalıştırmadan jikleye al baş marşa çok ama çok hafif gaz ver 10-15 saniye tıpı rölantideki gibi sonra bırak akışına stop etmez ben bisanda öyle yapıyorum sorun yok.

  4. #4

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    ben üç gün sonra çalıştırdım havalar çok soğuk olduğu için zor çalıştı karbıratörlü araçlar biraz zahmetli oluyor enjeksiyonlu araçlar gibi değil hemen istop ediyor inşallah ilerde durumları düzeltirsek enjeksiyonlu bir motor almak niyetindeyim rks cruiser çok hoşuma gidiyor hem enjeksiyonlu.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim karbüratörlü motorumda elcikten jikle var. Jikle tam çekili çalıştırıp 2 dakika sonra yarıya indiriyorum. 4-5 dakika sonra silindir kapağı ısındığında da jikleyi tamamen kapıyorum. İlk vitesli motorum da dandik bişey olmasına rağmen karbüratörüne honda activa jikle teli bağlamıştım yine gidondan kontrolü vardı jiklenin

  6. #6
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Enjeksiyon kraldir. Ne ayar, ne jikle, tek marsta çalışıyor.
    İlker41 bunu beğendi.

  7. #7
    truck123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Motosikleti
    Mh Drift 125
    Bende drift var jiklwyi en ustte alinca istop ediyo ortada calisiyo ama sanki bi farki yok gibi anlasilir bi yani varmi bu jiklenin calisip calismadigi

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    İlk motorsikletim sekiz yaşında karbüratörlü bir Honda'ydı. Enjeksiyonlu gibi çalışıyordu walla. Enjeksiyonlu motor her türlü daha iyi tabi. Ama kaliteli ve ayarlı olunca karbüratörlü motorsiklet da gayet iyi çalışıyor bence.
    İlker41 bunu beğendi.

  9. #9
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Aynı durumdan bizde muzdaribiz 2014 ybr esd ısınması 5 dakıka alıyor Ankara civarında isen mecbursun hem havalar soğuk iken motoru ısıtmadan yola çıkılmaz motora zarar verir ki ybr zaten soğuk iken gaz yemiyor .Şimdi enjeksiyonlu motor iyidir hoş amma bakım maliyeti faazladır karbüratörlü candır honda spacy de sabah soğuk ta ilk çalıştırdığınızda gaz yemiyor ısınması lazım karburatörlününde soğuklar geçene kadar her sabah böyle devamm malesef..

  10. #10

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Sürtünen parçaların yağlanması için gerekli süre. Sürtünme oranını azaltmak için gerekli ısıtma olayı.
    Sporcuların da ilk olarak ısınması gerekli değil mi? Koşucuların, yüzücülerin, Atletlerin?
    Tez canlı olmayın.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Darkfriairs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürtünen parçaların yağlanması için gerekli süre. Sürtünme oranını azaltmak için gerekli ısıtma olayı.
    Sporcuların da ilk olarak ısınması gerekli değil mi? Koşucuların, yüzücülerin, Atletlerin?
    Tez canlı olmayın.
    Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------

    Alıntı AZADE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı durumdan bizde muzdaribiz 2014 ybr esd ısınması 5 dakıka alıyor Ankara civarında isen mecbursun hem havalar soğuk iken motoru ısıtmadan yola çıkılmaz motora zarar verir ki ybr zaten soğuk iken gaz yemiyor .Şimdi enjeksiyonlu motor iyidir hoş amma bakım maliyeti faazladır karbüratörlü candır honda spacy de sabah soğuk ta ilk çalıştırdığınızda gaz yemiyor ısınması lazım karburatörlününde soğuklar geçene kadar her sabah böyle devamm malesef..
    Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.

  12. #12
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------


    Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.
    1)motor yağı ısınınca daha akışkan hale gelir
    2)enjektör, ecu, sensörler falan derken maliyetler yükselir

  13. #13
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Enjeksiyon tembel mühendislerin icadından başka bir şey değil . Ben karbüratörlerimi , motor ısınırken dinlemeyi, bir sigara yakıp vakit geçirmeyi seviyorum . Zaten ECU muhabbetine karbüratörlü büyük cc motor kalmadı , bırakın son dinazorlar olarak keyfini sürelim
    ogzcngdk bunu beğendi.

  14. #14
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------


    Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.
    honda spacy alpha 2015 model ilk bakima 30 tl verdim. Ikinci bakimi 4000 km veya 6 ay hangisi once dolarsa idi 6 ay daha once doldu 55 tl verdim. Motor hava nasil olursa olsun gaz vermeden tek marsta calisiyor.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)motor yağı ısınınca daha akışkan hale gelir
    2)enjektör, ecu, sensörler falan derken maliyetler yükselir
    1) Yanlış biliyorsunuz. 10W-30 daki rakamlar viskozite değeri, W ise Winter demektir. Motor yağı ısınınca koyulaşır. O sayede motor soğukken kolaylıkla ihtiyaç olan yere gider. Motor ısındıkça koyulaşıp optimum koruma sağlar.

    2) Bakın çok net bir soru sordum. Bir Japon motorsikletinde enjektör, ECU bakımı, masrafı nedir? On küsür senedir biniyorum, kuruş vermiş değilim. Manuellerinde de herhangi bir bakım belirtilmemiş ne ECU, ne enjektör için.

  16. #16
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    jikle tam açık 15-20 sn çalıştırıyorum sonra yarıma indiriyorum balaklava kask eldiven dizlik derken motor ısınmış oluyor
    geçen de biriyle muhabbet ettim o da motoru hemen çalıştırıyorum diyor pcx150 var bir tane sigara yakıyormuş sigara bitene kadar ısınmış oluyor diyor
    altın kural acele etmeyeceksin

  17. #17
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Yanlış biliyorsunuz. 10W-30 daki rakamlar viskozite değeri, W ise Winter demektir. Motor yağı ısınınca koyulaşır. O sayede motor soğukken kolaylıkla ihtiyaç olan yere gider. Motor ısındıkça koyulaşıp optimum koruma sağlar.

    2) Bakın çok net bir soru sordum. Bir Japon motorsikletinde enjektör, ECU bakımı, masrafı nedir? On küsür senedir biniyorum, kuruş vermiş değilim. Manuellerinde de herhangi bir bakım belirtilmemiş ne ECU, ne enjektör için.
    Yanlış mı biliyorum diye kontrol ettim ve yanlış bilmediğimi gördüm. Yağ ısındıkça incelir, dediğiniz kısmen doğru ama yağ bir sıcaklıktan sonra kalınlaşmıyor.

    Masraf muhabbeti bakım için değil olası arızalar ve tıkanıklık gibi sıkıntılar için.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış mı biliyorum diye kontrol ettim ve yanlış bilmediğimi gördüm. Yağ ısındıkça incelir, dediğiniz kısmen doğru ama yağ bir sıcaklıktan sonra kalınlaşmıyor.

    Masraf muhabbeti bakım için değil olası arızalar ve tıkanıklık gibi sıkıntılar için.
    Nasıl siz yanlış değilsiniz ama ben kısmen doğruyum anlamadım. Siz yağ ısınınca incelir dediniz, ben kalınlaşır dedim. Bunlardan biri doğru, biri yanlış. Herhangi bir sıcaklık değeri falan konuşmadık.

    Soru: Misal 10W30 yağ 0 derecede mi kalındır, 100 derecede mi? Bu sorunun tek cevabı var. Araştırdıysanız doğrusunu öğrenmişsinizdir. Cevap 100 derecede.

    Diğer meseleye gelince, arkadaş enjeksiyonlu motorun bakım maliyeti fazla demiş. Ben böyle bir şey yaşamadım şimdiye kadar. Sorunsuz çalıştı tüm enjeksiyonlu araçlarım.

  19. #19
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl siz yanlış değilsiniz ama ben kısmen doğruyum anlamadım. Siz yağ ısınınca incelir dediniz, ben kalınlaşır dedim. Bunlardan biri doğru, biri yanlış. Herhangi bir sıcaklık değeri falan konuşmadık.

    Soru: Misal 10W30 yağ 0 derecede mi kalındır, 100 derecede mi? Bu sorunun tek cevabı var. Araştırdıysanız doğrusunu öğrenmişsinizdir. Cevap 100 derecede.

    Diğer meseleye gelince, arkadaş enjeksiyonlu motorun bakım maliyeti fazla demiş. Ben böyle bir şey yaşamadım şimdiye kadar. Sorunsuz çalıştı tüm enjeksiyonlu araçlarım.
    bir yağ nasıl oluyorda sıcakken daha kalın oluyor? bu bilgiyi aldığınız yeri,siteyi veya forumu burda paylaşabilirmisiniz?

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir yağ nasıl oluyorda sıcakken daha kalın oluyor? bu bilgiyi aldığınız yeri,siteyi veya forumu burda paylaşabilirmisiniz?
    Yoğurdun beyaz olduğuna kaynak istemek gibi birşey bu. Siz Google'a sorun, doğru cevaba ulaşırsınız. Forumlarda ezbere konuşan insanlar dışında güvenilir tüm kaynaklar yazdığımı yazar. Motor yağları sırf bunun için özel dizayn ediliyorlar.

    İlginç. O kadar yağ muhabbeti dönüyor forumda ama birçok insan yıllardır kullandığı motor yağı nasıl çalışıyor bilmiyor. Gereksiz marka muhabbetleri dönüp duruyor sürekli.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)