Yokuşta motoru yan yatırmak hk.
-
Arkadaşlar merhaba,
Konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim.
X Max 250 Scooter aldım yeni. Daha önce 2 ay kadar scooter kullanmıştım ama bunda yaşadığım problemi pek yaşamadım.
Scooterım ABS Modeli normal kullanımda hiç bir sorunum yok.
Fakat yokuşta durmak zorunda kaldığımda bazen frenleri sıktığımda motor yan yatmaya başlıyor ve motoru taşıyamaz oluyorum.
Konuyu araştırdım fakat yokuşta nasıl kalkılacağını anlatan şeyler buldum hep.
Benim ki zaten scooter olduğu için problem yaşamıyorum kalkışta.
Ama dik yokuşta durmak zorunda kaldığımda motor azcık sola yada sağa dönük olsa freni sıktığımda hemen yan yatıyor.
Yokuşta durarak U dönüşü yapmak zorunda kaldığımda ise işkence haline dönüşüyor..
X Max 250 Yüksek ve geniş seleli olduğu için 175 cm boyumla ayaklarımın uçları değiyor yere.
Bu konuda bir püf noktası var mı? Ya da bir taktik.
Motor hafif yattıktan sonra panikle gaz kolunun hakimiyetinide yitiyorum bazen. Kaldırmak için çabalarken istemsiz şekilde çevirebiliyorum.
Tehlike oluşmaması için tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim herkese.
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Boyun yetmiyorsa yokusta frenle durdugunda ayaga kalk selede oturma ayaklarda yere rahat basar tutarsin motoru
-
ön freni kullan sadece yokuşta arkayı bırak 0 zaman yana atmayacaktır ancak, ön frende gidonun sağında olduğu için gaz verirken dikkat etmelesin bununla ilgili pratiklikler yap sürekli denemeler yapmanı tavsiye ederim...
-
Bazen ayağa kalkıyorum zaten ama ayağa kalkınca bütün motoru gidondan taşımak zorunda kalıyorum zaten ama o şekilde de denge bir gitti mi, yavaş yavaş yere bırakıyorum motoru. Hiç sert bi düşüş yaşamadım zaten. Olduğum yerde taşıyamayarak pes edercesine yavaş yavaş bırakıyorum motoru yere.
-
Sorunun abs ile alakası yok. Motosiklet önceki kullandığından daha ağır ve ağırlık merkezi de yüksek. Yokuş yukarı dümdüz durmadığın anlarda yerçekimi nedeniyle doğal olarak ne tarafa dönük duruyorsan o tarafa yatma eğilimi gösterecektir (her motosiklette olacağı gibi). Daha önce kullandığın model muhtemelen yere daha yakın ve hafif olduğu için bunu fazla hissetmiyordun. Bu durumda yokuş yukarı duracağın zaman dümdüz olmaya dikkat etmelisin. Hem yokuşa göre düz hem de yere 0 derece olacak şekilde dik durmalı, o zaman ayağının ucuyla bile hafif yere dokunuyor olman yeterli olur. Eğer dümdüz olamıyorsan, ayağa kalkııp motoru ellerinle gidondan ve sol veya sağ bacağınla da yandan destekleyerek durmalısın. Bacağınla desteklemezsen zor olur yani. Yokuşta u dönüşü yapabilmenin de bir metodu vardır. Önce motoru geri geri salarsın, bunu yaparken mesela gidonu sağa kırarsan motorun arkası kaldırıma doğru dik olacak şekilde yönelencektir. Daha sonra sol yaparak devam edersin, 2 manevrada u dönüşünü tamamlamış olursun. Direkt olarak u dönüşü düşme riski yaratır.
-
1.72 boyundayım yere yetişememek gibi bir sıkıntım yok sizinde olmaması gerekiyor. Ben ve iki arkadaşım Xmax ile durduğum yerde frene basarken yan yatma çamura batma gibi bir sıkıntı yaşamadık sorun sizden kaynaklı olabilir onun hakkında bir yorum yapamıcam. Yokuş yukarı manevra yaparken frene basmak yerine hafif hafif gaz açarak daha rahat dönebilirsiniz.
-
Gidonu tam sağa çevir geri geri inerken motoru sağ ayağının üzerine yatır. Yokuş kaç dereceyse artık ona göre ayağının üzerine yatır dik tut motoru. Geri gelip 90 derece döndüğünde gidonu tam sol yap gazı kökle U dönüşü tamamdır.
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ciddi olarak cevap veriyorum.
Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
yapabilirsiniz.
Bu da 8 sene önce yazdığım cevap.
-
ayağa kalksada bişey değişmez hatta dengesini daha çabuk yitirebilir (tekrar oturması gereceği için) en iyisi duracağın zaman selenin ucuna doğru kayman
-
benim boyum 1.81 olmasına rağmen x max kullanırken ayak tabanlarım yere tam basmıyor ve yokuş olmasa bile x-max ani duruş ve manevralarda tedirgin hissettiriyor
selesi benim motorumla hemen hemen aynı yükseklikte olsa da selenin çok geniş oluşu bu duruma sebep oluyor
kanımca kilolu olmanın da az da olsa etkisi var. tabi herşey bir noktada tecrübeye dayanıyor ama benzer 250 cc scooterlarda aynı hissi yaşamadım
-
28 Aralık 2015, 15:22
#10
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Gidonu tam sağa çevir geri geri inerken motoru sağ ayağının üzerine yatır. Yokuş kaç dereceyse artık ona göre ayağının üzerine yatır dik tut motoru. Geri gelip 90 derece döndüğünde gidonu tam sol yap gazı kökle U dönüşü tamamdır.
Bu da 8 sene önce yazdığım cevap.
Herkese cevaplar için çok teşekkür ederim. Ama bunların hepsinde düz yokuşu baz alıyoruz aşağı yukarı.
Ben motoru 2 kere yatırdım bir tanesinde keskin virajlı dik yokuşta tam virajda önümdeki araba zart diye durdu.
Haliyle bende frenleri sıktım. Frenleri sıktığım andada motor yokuşun aşağısına doğru soluma doğru yatma eğilimine girdi.
Taşıyamadım ve yatırdım :/
Bu durumda ne yapmak gerek? Seleden inmek uygulamayı denemedim ama teoride daha da zorlaştıracak gibi geliyor. Sonuçta bütün motoru ağırlığımı kullanmadan sadece kollarımla gidondan tutarak dengelemem gerekecek. Ki taşıyamayıp yatırıyorum bu durumda.
-
28 Aralık 2015, 15:28
#11
aarslan419 adlı üyeden alıntı
Herkese cevaplar için çok teşekkür ederim. Ama bunların hepsinde düz yokuşu baz alıyoruz aşağı yukarı.
Ben motoru 2 kere yatırdım bir tanesinde keskin virajlı dik yokuşta tam virajda önümdeki araba zart diye durdu.
Haliyle bende frenleri sıktım. Frenleri sıktığım andada motor yokuşun aşağısına doğru soluma doğru yatma eğilimine girdi.
Taşıyamadım ve yatırdım :/
Bu durumda ne yapmak gerek? Seleden inmek uygulamayı denemedim ama teoride daha da zorlaştıracak gibi geliyor. Sonuçta bütün motoru ağırlığımı kullanmadan sadece kollarımla gidondan tutarak dengelemem gerekecek. Ki taşıyamayıp yatırıyorum bu durumda.
oooo anladıgım kadarıyla sen bu olayı durmadan hareket halınde yapıyorsan zaten ayak falan koyma yere abs olmasına ragmen frene abanma derim ön görü yeteneğini geliştir ben mesela yokuş inerken hiç hızlı inmem kontrollu bir şekilde inerim önündeki araçlarla mesafeni arttır bir anda durabilirler en önemlise eğitim al derim yoksa eğitime vereceğin parayı motorun onarımı için harcarsın ve buda sana bir + kazandırmaz(tabi bu düşük yan yatırmalarda daha kötü sonuçlarda doğabilir)
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
28 Aralık 2015, 15:36
#12
aarslan419 adlı üyeden alıntı
Herkese cevaplar için çok teşekkür ederim. Ama bunların hepsinde düz yokuşu baz alıyoruz aşağı yukarı.
Ben motoru 2 kere yatırdım bir tanesinde keskin virajlı dik yokuşta tam virajda önümdeki araba zart diye durdu.
Haliyle bende frenleri sıktım. Frenleri sıktığım andada motor yokuşun aşağısına doğru soluma doğru yatma eğilimine girdi.
Taşıyamadım ve yatırdım :/
Bu durumda ne yapmak gerek? Seleden inmek uygulamayı denemedim ama teoride daha da zorlaştıracak gibi geliyor. Sonuçta bütün motoru ağırlığımı kullanmadan sadece kollarımla gidondan tutarak dengelemem gerekecek. Ki taşıyamayıp yatırıyorum bu durumda.
konu eğitim eğitim diye bağlanacak gibi. yokuşta kalkış için yarım debriyaj, arka fren ve gaz üçlüsü tekniğini geliştirince çok rahat. u dönüşü problemini ben de yaşadım geçenlerde. ayaklığı kapatmadan tutamazsam ayaklığa bırakırım motoru diye düşündüm. yalnız bu sefer de geri geri direksiyonu sola kırdığım için ayaklık sıkıştı. dik bi yokuştu bahsettiğim. olmadı deneme yanılma, alışana kadar.
-
28 Aralık 2015, 15:45
#13
Durunca bakışlar belki aşağı kayıyordur. Yere bakmak yerine ileriye bakmaya devam etmek belki dengenin durunca bozulmasına engel olur.
Aklıma şu amcalar geldi konuyu görünce.
https://www.youtube.com/watch?v=ZVMTaAoO7OM
-
28 Aralık 2015, 15:46
#14
ayzek adlı üyeden alıntı
oooo anladıgım kadarıyla sen bu olayı durmadan hareket halınde yapıyorsan zaten ayak falan koyma yere abs olmasına ragmen frene abanma derim ön görü yeteneğini geliştir ben mesela yokuş inerken hiç hızlı inmem kontrollu bir şekilde inerim önündeki araçlarla mesafeni arttır bir anda durabilirler en önemlise eğitim al derim yoksa eğitime vereceğin parayı motorun onarımı için harcarsın ve buda sana bir + kazandırmaz(tabi bu düşük yan yatırmalarda daha kötü sonuçlarda doğabilir)
Bu olay hızlı giderken bir anda abs ile iki frene asılarak yaptığım bi olay değil ama. Mahalle arasında çok dik bir yokuşta tin tin giderken 10 km/h hızla önümdeki araba durunca bende durdum haliyle. Hani dediğiniz gibi çılgınca giderken olacak bir şey değil olabildiğince efendi şekilde ve kurallara uyarak kullanıyorum motorumu.
Diğer yatırmam ise daha ironik. Yokuşta kaldırıma parkedecekken iki büyük saksı arasına sokayım dedim motoru. Yanaşmak için araya girmek için ileri geri manevra yaparken yatırdım. Bir anda oluyor zaten hani aha motor yatıyor diye düşünüp tedbir alamadan pat diye yatıyor motor. Yere çarpmadan hafifçe bırakacak kadar kuvvetimi kullanıyorum.
Arkadaşımda KTM Duke 390 var mesela. O oyuncak gibi geliyor bana hiç sorun yaşamıyorum onunla. Ama benim motor selesi yüksek geniş ve ağır. Bir kere denge kaybettiği zaman hakimiyeti çok zor.
Çoğu insan devasa motorlar kullanıyor Super Tenere gibi vs. Onlar sorun yaşamazken illa ki benim acemliğim var işin içinde bu yüzdende sorup tecrübeli arkadaşların birikimlerinden faydalanmak istiyorum.
-
28 Aralık 2015, 15:55
#15
Dostum, motosikletin sihiri onu devamlı olarak sıfır noktasında, ya da sıfıra en yakın noktada tutabilmektir. Bu da yer çekimine göre dik olması demektir. Her koşul ve halde bunu bu şekilde yapabilmelisin, yoksa doğal olarak yana devrilir. Bunu düşe kalka kendin de öğrenirsin. Ya da çok daha az maliyet ve moral bozukluğu ile eğitim alarak öğrenebilirsin. Bizim sana vereceğimiz tavsiye eğitim al olur. Sorunun sıfır noktasını kaçırmak, ama bunu buraya yazarak nasıl kaçırmayacağını öğretemeyiz.
-
28 Aralık 2015, 15:57
#16
capozzz adlı üyeden alıntı
Dostum, motosikletin sihiri onu devamlı olarak sıfır noktasında, ya da sıfıra en yakın noktada tutabilmektir. Bu da yer çekimine göre dik olması demektir. Her koşul ve halde bunu bu şekilde yapabilmelisin, yoksa doğal olarak yana devrilir. Bunu düşe kalka kendin de öğrenirsin. Ya da çok daha az maliyet ve moral bozukluğu ile eğitim alarak öğrenebilirsin. Bizim sana vereceğimiz tavsiye eğitim al olur. Sorunun sıfır noktasını kaçırmak, ama bunu buraya yazarak nasıl kaçırmayacağını öğretemeyiz.
Anladım tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı eğitim için?
-
28 Aralık 2015, 16:00
#17
aarslan419 adlı üyeden alıntı
Anladım tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı eğitim için?
Ben, henüz eğitim almadım, öğrendiğim kadarını 10 yıldır düşe kalka öğrendim. Zaten o yüzden diyorum, daha ucuz maliyet ve daha az moral bozukluğu ile olur eğitim alırsan diye Çok uzun olmayan bir vadede eğitim de almayı düşünüyorum. Da ben de bilmem nerden alınırsa daha iyi olur. Alan bir arkadaş mutlaka yazar buraya bir tavsiye.
-
28 Aralık 2015, 16:04
#18
Eğer şu an kullanmakta olduğunzu motor ile bir kaç bin km yapmışsanız ART, GiS veya OMM ileri sürüş paket eğitimi tavsiye edebilirim. İmzamdaki ileri sürüş eğitimi yazısı detaylıca bir açıklamadır.
https://www.artmotoakademi.com/akade...imler.php?id=6
(Fiyat bilgisi: http://www.artmotoakademi.com/bazaar...tay.php&sid=65)
http://www.gisakademi.com/index.php/...ilendirme.html
http://ommriders.com/pages/artTR.aspx?artID=2008
-
28 Aralık 2015, 16:09
#19
Frenleri sıktığınızda ayaklarınızı yere koymakta gecikiyor olabilirsiniz yani siz ayağınızı yere koyduğunuzda motor çoktan yatıyor duruma gelecektir. Bu ağırlığı taşımakta kolay olmayacaktır. Benim boyum 188 buna rağmen motoru ilk aldığımda devrilme tehlikesi atlattım 3-4 defa ancak sonra farkettim ki selenin çok gerisinde durup ayağımı yanlış yere koyuyorum. Bu motorun dengesini çözmeye çalışın ama bunu boş alanlarda deneyin derim.
-
28 Aralık 2015, 16:11
#20
Moderatör
aarslan419 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim.
X Max 250 Scooter aldım yeni. Daha önce 2 ay kadar scooter kullanmıştım ama bunda yaşadığım problemi pek yaşamadım.
Scooterım ABS Modeli normal kullanımda hiç bir sorunum yok.
Fakat yokuşta durmak zorunda kaldığımda bazen frenleri sıktığımda motor yan yatmaya başlıyor ve motoru taşıyamaz oluyorum.
Konuyu araştırdım fakat yokuşta nasıl kalkılacağını anlatan şeyler buldum hep.
Benim ki zaten scooter olduğu için problem yaşamıyorum kalkışta.
Ama dik yokuşta durmak zorunda kaldığımda motor azcık sola yada sağa dönük olsa freni sıktığımda hemen yan yatıyor.
Yokuşta durarak U dönüşü yapmak zorunda kaldığımda ise işkence haline dönüşüyor..
X Max 250 Yüksek ve geniş seleli olduğu için 175 cm boyumla ayaklarımın uçları değiyor yere.
Bu konuda bir püf noktası var mı? Ya da bir taktik.
Motor hafif yattıktan sonra panikle gaz kolunun hakimiyetinide yitiyorum bazen. Kaldırmak için çabalarken istemsiz şekilde çevirebiliyorum.
Tehlike oluşmaması için tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim herkese.
Şimdiden teşekkürler.
Şimdilik totoyu öne kaydırarak bu sorunu aşabilirsin. İlerleyen zamanlarda motosikletine alışacak, gazı daha iyi kullanıyor olacaksın.. Ondan sonra bi bakmışın, ayak baş parmağının tırnağı yere dokunsa motosiklet ayakta duruyor olacak, bunlar hep olacak ama Yavaş yavaş.. Acele etme.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)