Anket: aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
- Katılımcı sayısı
- 9. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
150cc scooter motora 125cc karbüratör takılır mı?
Reklamlar
-
merhaba arkadaşlar;
mondial 150zc scooter motorum saat gibi çalışıyor sorun yok ama geçen günlerde sübap ayarı yapıldıktan sonra düzeldi ve tamirci bu motorda 125cc karbüratör takılı dedi.
Benim motor 150cc ama çekişinden memnun değilim ve yakıt konusunda önceki 125cc motorumdan az yakıyor. 50 km/s hıza kadar iyi hızlanıyor ve düz yolda 82 km/s hızı geçmiyor. zaten 75 den sonra çok yavaş hızlanıyor.
Acaba tamirci doğrumu söyledi? bu tamirci motorda cvt sisteme debriyaj diyen bir tamirci onuda ekleyeyim, ben bu kavrama sistemine varyatör yada tahrik seti diyorum ama motorcu bu iki lafı hiç duymamış gibi bana bakıyor sonrada nasıl tamir edeceğimizi söyle öyle yapalım diyor.
ön ve arka varyatör vardır ama gittiğim çoğu motorcu bu terimler yerine debriyaj diyorlar bende sinir oluyorum.
bazı insanlarla da sibop ile sübap terimleri hakkında tartışıyorum bıktım artık :D
karbüratör hakkında aydınlatın beni lütfen.
Reklamlar
-
150'lik karbüratörle çekişi az bişey artar ama son hızı değişmez. Belirgin tek fark gereksiz yere artan yakıt tüketimi olur. 150'lik karbüratör motorunun beygir gücünü artırmayacak sadece ara hızlanmaların silindire giren benzinin artmasından dolayı biraz hızlanacak. 150'lik motoru 125'lik karbüratörle kullanmanın hiçbir zararı ve olumsuz etkisi yoktur.
-
Mengu16 bilgi için teşekkür ederim peki "platinum buji" düşünüyorum, daha ince yapısıyla var olan elektrik ile daha şiddetli çakma yapıyormuş buda daha iyi patlama ve çekiş gücü demektir ama yanlış tahmin ediyor da olabilirim. Bilgin var mı tavsiye eder misin? son sürati arttırmanın yolları nelerdir biraz araştırayım. motor 8 bin devirden sonra korkutmaya başlıyor beni.
orta sehpaya kaldırıp gaz denemesi yapıyorum ve 9 bin devire geldikten sonra direk kendini 7 bin devire atıyor. devir kesici mi var acaba? yolda giderken ise 8500 deviri geçmiyor zaten rüzgardan dolayı daha fazla hızlanmıyor.
-
Senin scooter'ın motor tipi GY6'dır. Bu motorlar yüksek performans makinesi değildir, eskiyince hele hiç değildir. Fazla canını almadan bin gittiği yere kadar
Aynı motor tipinde Kymco ve SYM'ler de var onlar çin mallarından biraz daha kaliteli ve güçlü. Özellikle şanzıman kısmı çok daha başarılı.
Platinyum bujinin bir katkısı olacağını sanmıyorum.
-
daha alalı bir ay olmadı ve motora sübap ayarı, yeni buji, yağ değişimi ve hava filtresi temizliği yaptım. şu anda saat gibi çalışıyor ama gittiğim yol uzun ve ben motoru bağırtarak uzun süre gitmek istemiyorum. varyatörler ve kayış ne durumda bilmiyorum, motor kalkışta darbeli matkap gibi arkadan vuruyor gibi biraz ama kavramaya tam geçtikten sonra düzeliyor.
son hızı arttırıp çekişi düşürmemek çok zor gibi, aslında cc yükseltmek en mantıklısı ama oda iyi masraf olur. motor bloğu 150cc değilde 200 cc yapsam dedim ama çok masraflı olur. mondial 150 hs, monero angel 150 ve mondial 151 rs motorlar güçlü benim motorumdan. ehliyet direksiyon sınavında bir arkadaş 150 hs ile gelmişti ve motoru azda olsa ön kaldırıyordu ne yaptıysa ve hızlı gidiyordu motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
bunu buldum okuyorum
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-d-i-y-/145557-gy6-scooter-motor-hacim-ve-performans-yukseltme-projesi.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
sonu kötü bitti :D
-
Bu motor için 61mm silindir var 175cc falan oluyor motor hacmi. Daha da büyütme imkanı yok. Motorun iyice eskidiyse modifiyeli silindirden takmayı düşünebilirsin. Forumda konu açmıştım GY6 silindir kapağı değişimi diye. Silindir de aynı şekilde değişiyor, fazladan 2 cıvata söküp takıyorsun.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...-degisimi.html
-
inceledim, ama kafam karıştı ben acemiyim. silindir gömleği genişletmemişsin ve daha büyük bir silindir takmamışsın, böyle cc yükselmez sanıyorum :D
üs kapak değişince daha geniş emme ve tahliye deliğimi oluyor performans artması için. gerçi karbüratörün verdiği hava yakıt karışımı sabit olunca emme ve tahliye deliği geniş olsada bişey olmaz dimi. öğrencem öğrencem
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
inceledim, ama kafam karıştı ben acemiyim. silindir gömleği genişletmemişsin ve daha büyük bir silindir takmamışsın, böyle cc yükselmez sanıyorum :D
üs kapak değişince daha geniş emme ve tahliye deliğimi oluyor performans artması için. gerçi karbüratörün verdiği hava yakıt karışımı sabit olunca emme ve tahliye deliği geniş olsada bişey olmaz dimi. öğrencem öğrencem
Ben cc yükseltme yapmadım sadece silindir kapağını yeniledim. Motoru söküp toplamaya örnek olsun diye verdim linki. Silindir değişiminde tek fark silindiri motordan ayırmak için sökülen 2 adet cıvata. Piston'u sekmanları falan da değiştireceksin ama kolay şeyler.
-
kolaydır ama teferruatlı bir iştir diye düşünüyorum. büyük çaplı silindir için daha fazla hava yakıt karışımı ve daha güçlü ateşleme bobini ve farklı bir buji ve farklı gereken bazı şeyler daha olur sanırım. param yok, bunları yapana kadar motoru satıp başka motor almam en iyisi. çalışan biri olduğum için motor bakımına vakit ayıramıyorum, ilk hedef ön ve arka varyatöre bakmak olucak. WD-40 sıkıcam varyatör bilyalarına falan.
motor vurgulu bir şekilde geçiyor kavramaya ve bazende titreme yapıyor.
-
27 Aralık 2015, 21:53
#10
fatih.met adlı üyeden alıntı
kolaydır ama teferruatlı bir iştir diye düşünüyorum. büyük çaplı silindir için daha fazla hava yakıt karışımı ve daha güçlü ateşleme bobini ve farklı bir buji ve farklı gereken bazı şeyler daha olur sanırım. param yok, bunları yapana kadar motoru satıp başka motor almam en iyisi. çalışan biri olduğum için motor bakımına vakit ayıramıyorum, ilk hedef ön ve arka varyatöre bakmak olucak. WD-40 sıkıcam varyatör bilyalarına falan.
motor vurgulu bir şekilde geçiyor kavramaya ve bazende titreme yapıyor.
Titreyerek kalkıyosa debriyaj balatan yanmıştır. Varyatör kısmında bulunan parçalara yağlı hiçbir şey sürme, kayışa bir şekilde bulaşır ve kaçırmaya başlar.
-
27 Aralık 2015, 22:28
#11
debriyaj balatası? ön ve arka varyatörün içinde bir şey mi? ben onların içinde sadece bilyalar ve yay var sanıyordum. balata derken kayışı mı demek istedin?
-
27 Aralık 2015, 22:33
#12
fatih.met adlı üyeden alıntı
debriyaj balatası? ön ve arka varyatörün içinde bir şey mi? ben onların içinde sadece bilyalar ve yay var sanıyordum. balata derken kayışı mı demek istedin?
Arka varyatörün içinde debriyaj balatası var. Hem ön hem de arka varyatörde yay var. Kayış motor çalıştığı sürece sürekli döner, kavramayı debriyaj yaptırır. CVT şanzıman sistemi böyle çalışır. Daha ilkel varyatör sistemlerinde kavramayı kayışa yaptıran, gaz verdiğinde kayışı sıkıştırıp kavrama yaptıran sistemler mevcuttur.
-
27 Aralık 2015, 22:35
#13
benim sistem kayışı sıkıştırıp çalışıyor sanıyordum. yeni bir bilgi daha o zaman arka varyatörüm sıkıntılı olabilir. motorculara gitmek istemiyorum. çok kazık yedim bir önceki motorum da.
bu arada teşekkür ederim ısrarla sorularıma cevap verdiğin için :D
ankete 3. bir şık eklesem iyi olurmuş, 3. seçenek bilmiyorum yazabilirdim ama neyse.
-
27 Aralık 2015, 22:40
#14
fatih.met adlı üyeden alıntı
benim sistem kayışı sıkıştırıp çalışıyor sanıyordum. yeni bir bilgi daha
o zaman arka varyatörüm sıkıntılı olabilir. motorculara gitmek istemiyorum. çok kazık yedim bir önceki motorum da.
bu arada teşekkür ederim ısrarla sorularıma cevap verdiğin için :D
ankete 3. bir şık eklesem iyi olurmuş, 3. seçenek bilmiyorum yazabilirdim ama neyse.
Arka varyatör için motorcuya gitmen gerekebilir, havalı tabancan yoksa arka varyatörü sökmen çok zor.
-
27 Aralık 2015, 23:03
#15
kolay abim var, arka freni sık diycem ona. sonrada alıcam yıldız anahtarı takıcam çekiçle son sürat "bam" diye yerleştirince tamamdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
kim o sibop diyen sibop değil o sübap. sibop lastikte ve şambrelde olur. motordakinin adı sübap oluyor. tamircilere aldanmayın.
-
28 Aralık 2015, 10:13
#16
fatih.met adlı üyeden alıntı
benim sistem kayışı sıkıştırıp çalışıyor sanıyordum. yeni bir bilgi daha
o zaman arka varyatörüm sıkıntılı olabilir. motorculara gitmek istemiyorum. çok kazık yedim bir önceki motorum da.
bu arada teşekkür ederim ısrarla sorularıma cevap verdiğin için :D
ankete 3. bir şık eklesem iyi olurmuş, 3. seçenek bilmiyorum yazabilirdim ama neyse.
dokuyucu.com.tr
https://www.youtube.com/watch?v=qN_4AxwyVMQ
Ön varyatör 18TL, arka varyatör 45TL kayış 17TL
Asya'nın orjinal ön varyatörünü taktırdım (18TL+ takma ücreti) 1000 küsür km'dir sorun yok, ses de kesildi.
-
28 Aralık 2015, 20:03
#17
paylaşım için teşekkürler, varyatör değişimi zahmetli ve zor değil. bende orayı ilk söktüğümde ayak marşının dişlileri elimde kalmıştı. oradaki yay elime çarpıp baya acıtmıştı.
Bizim motorcuya arka varyatörü değiştirttim ve 90 tl aldı, sıfır taktım dedi.
Sıfır bando kayış + sıfır ayak marşı dişlileri + yeni piston takımı + yeni sübaplar ve rektefe işlemi yapıldı 300 tl paraya. yani toplamda 390 lira gitti bunlara.
bir gün meraktan söktüm varyatörün olduğu yeri ve birde ne göreyim ayak marşı dişlileri yeni değil ve gergi yayı olan parça kaynak yapılıp tutturulmuş. Yeni kayış falan yok eski kayış takılı hatta püskül sarkmış bir tane. arka varyatörde sap sarı bişeydi anlaşılan baya hava yüzü görmüş pek sıfır gibi değildi.
motorda azda olsa belli bir devirde titreme yapıyordu, sanırım ikinci el arka varyatör taktı eşşooleşşek.
ekmek yemesin bu namussuzlar, kendi işinizi kendiniz yapın
-
28 Aralık 2015, 20:07
#18
Parçanı kendin götürmeyip ustaya yap dersen çıkma parça kullanabilir. Motorun başında durmadıkça aldığın parçaların takılacağının da garantisi yok gerçi.
-
28 Aralık 2015, 23:02
#19
maalesef tamirciler bunu çok yapıyor,sen yeni bile alıp getirip tak desen isterse sana çıkma temiz bitane takar,senin getirdiğinide başka birine yeni olarak takıp satar,her iki türlüde para kazanır,hele taktığı parça kapalı görünmeyen yerdeyse , başında durmadığın sürece bunları yapabilir kide yapmayan çok az tamirci vardır,yani alinin külahı temizse veliye velinin kayışı temizse aliye,nerden biliyorsun diye sorarsanız,,
ben iş hayatıma çırak olarak araba tamirciliğinde 14 yaşında başladım,askere gidene kadar piyasada çalıştığım için tamircilerin ne şekilde çalıştığını bizzat öğrendim(kendi çalıştığım yerde dahil)tamircilikte amaç para kazanmak en ufak şeyi değerlendirmek,yoksa senin motorunu en iyi şekilde yapıp uzun zaman sorunsuz binmen değil,sık sık gelip para vermen, buna inanın,yoksa para kazanamaz,kazansa bile zar zor anca geçinir,,dürüstlerde var ama az,,bu anlattıklarım araba tamiri içindi ama motor tamircisiyle arada fark sadece biri büyük biri küçük motor fark yok,,siz siz olun yapılırken başında durun tek sağlam olanı o
-
29 Aralık 2015, 14:30
#20
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
maalesef tamirciler bunu çok yapıyor,sen yeni bile alıp getirip tak desen isterse sana çıkma temiz bitane takar,senin getirdiğinide başka birine yeni olarak takıp satar,her iki türlüde para kazanır,hele taktığı parça kapalı görünmeyen yerdeyse , başında durmadığın sürece bunları yapabilir kide yapmayan çok az tamirci vardır,yani alinin külahı temizse veliye velinin kayışı temizse aliye,nerden biliyorsun diye sorarsanız,,
ben iş hayatıma çırak olarak araba tamirciliğinde 14 yaşında başladım,askere gidene kadar piyasada çalıştığım için tamircilerin ne şekilde çalıştığını bizzat öğrendim(kendi çalıştığım yerde dahil)tamircilikte amaç para kazanmak en ufak şeyi değerlendirmek,yoksa senin motorunu en iyi şekilde yapıp uzun zaman sorunsuz binmen değil,sık sık gelip para vermen, buna inanın,yoksa para kazanamaz,kazansa bile zar zor anca geçinir,,dürüstlerde var ama az,,bu anlattıklarım araba tamiri içindi ama motor tamircisiyle arada fark sadece biri büyük biri küçük motor fark yok,,siz siz olun yapılırken başında durun tek sağlam olanı o
Evet buyrun beyler bayanlar,
herkes okusun, ibret alsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)