Hasar kayıtlı motor almak?
Reklamlar
-
28 Aralık 2015, 02:46
#21
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
peki madem motorların hasarı böyle şişiriliyorsa. bir expretiz yaptırarak gerçek hasarın ne olduğunu öğrenebilit miyiz. ben de motor alma arefesindeyim benim için de oldukca önemli bir konu bu
Bu olay da şöyle oluyor kaza yapıyorsun kaza da ki kusur %50 %50
Senin motor tanıdık ustana götürdün adam sana sonuç U söylüyor sende diyorsun ki ya şimdi bu işi cepten para ödemeden nasıl yaparız oda Başlıyor fiyatı şişirmeye
Yani hasar 5000 tl o bi hesap yapıyor bi bakıyorsun 10000 tl hasar çıkmış sigorta sana yarısını ödüyor
Senin hasar 5000 di sigorta sana şişirilmiş fiyatın yarısını veriyor
Ama asıl atladığım konu hasar kaydı 5000 değil senin ustanın şişirerek çıkardığı 10000 tl gözüküyor yani sigorta şirketinden haksız yere aldığın para motoru satarken Dolaylı yoldan senden çıkıyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
-
28 Aralık 2015, 03:24
#22
Ben kazali ninja250r kullanıyorum. Kawasaki ve diğer japon markalara kaza sonunda yüksek kaza kayıtları işlenmis oluyor çünkü parça fiyatları cok yüksek. Kaydın boyutuna baksan heralde sıfırdan motor yapmışlar dedirtecek kadar yüksek. Kendi motosikletimden örnek verirsem 6 bin tl kaza kaydı var ve motosikletimin grenaj ve egsozu kaza sonrası darbe almış. BBen bunları görerek aldım motosikletimi ve neredeyse piyasasının yarı fiyatına hemde. Ama satarkende aldığım fiyatı yazarsam aynı gün içerisinde satarım diye düşünüyorum. Aksine kendini akıllı sanan bazı insanlar gibi fazla hasar kaydı olan motosiklete kaza kaydı olmayan motosiklet parası istersem satamayacagimı biliyorum.Sizde bunu bilip buna göre alıp satarkende ona göre fiyat isterseniz sıkıntı yasamazsınız diye düşünüyorum.
-
28 Aralık 2015, 03:39
#23
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Peki abiler şaside bir sıkıntı bir hata olduğunu nasıl anlarız?
iste benimde soracagim soru 😂
-
28 Aralık 2015, 09:29
#24
komple grenajlar sökülmeden bunu anlayamazsın veya doğru düzgün kaynak/işlem yapıldıysa işin daha da zor
-
28 Aralık 2015, 14:34
#25
F54 adlı üyeden alıntı
biz ciddiyiz bizim bi arkadaşa alacağız ilan ı burda paylaşama da belki bizden cesur biri çıkar gidip almasın
ama allahı var çiçek gibi
evet hasar şişirilmiş kazayı yapanın cebinden fazla para çıkmasın diye tabi
ne oldu sigorta şirketini kandırdın diyelim satarken acısı çıkar o hasar gerçek değerlerde yazılsaydı emin ol o motoru alacak çok kişi çıkardı
zaten müşteri potansiyeli az olan bi motor iyice öldürmüş adam kendi motorunu
hayırlısı diyelim
Ya yan yatmasi bile olmayan, bildigim tanidigim bi abiden full aksesuarlisini alacam (uzerindeki aksesuari alsan 13 bin, kuru motor yine 30 a gelmis oluyor) yada ustune az daha koyup az aksesuarli 2014e yeltenecem gibi.. Bakalim kafa cok karisik :D
-
28 Aralık 2015, 16:21
#26
Hasardan emin olunduğu sürece alınabilir bence. Fiyatı da bir miktar düşük olacaktır.
Kendi motorumu 8000 TL hasar kayıtlıyken aldım. Peki nasıl emin oldum? Servis mühendisi arkadaşıma servis kayıtlarını incelettim, değişenler grenaj, braket, sinyal gibi şasi-motor dışı parçalardı ve toplam fiyat hasar kaydına tutuyordu. Sonra motorun kaynaklarına vs. baktım, bir şey gözükmüyor. Satan abimizin hali tavrı da bir miktar etkili, elemiş asmış üç kuruşun çakallığına tenezzül etmeyecek birisi. Kazayı 10.000 km'de yapmış, sonra 44.000'e kadar binmeye devam etmiş, kurtulmaya çalışmamış. Aldıktan sonra daha da emin olmak için motoru tamir eden, tüm servis bakımlarını yapan, sonra kendi dükkanını açan ustaya gittim. Motoru öve öve bitiremedi. Sonra otobana çıktım. 140-150 derken ellerimi gidondan biraz gevşettim, tabiri caizse ip gibi devam etti çizgisine. Ayrıca 6000km'de bir servise götürülmüş bir motordu.
Satarken sorun çıkarabileceğini düşündüm ama ihtiyacımı karşılayacak muadil bir motor olmadığı için uzun süre satmayacağımı düşündüm. Zaten yaklaşık 100.000'e geleceği için fiyat düşecekti, hasarın etkisi fazla olmaz dedim
Güvendim aldım. Patlama payı yok muydu? Vardı, düşüktü, denk gelmedi
-
28 Aralık 2015, 16:32
#27
Hasar kayıtlı aldım , çatır çatır kullaniyorum , tramerde hasar bedeli çıkmıyor.şasede ,maşalarda vs de sorun yok ...devam...
-
28 Aralık 2015, 16:52
#28
Moderatör
yunusus adlı üyeden alıntı
Ya yan yatmasi bile olmayan, bildigim tanidigim bi abiden full aksesuarlisini alacam (uzerindeki aksesuari alsan 13 bin, kuru motor yine 30 a gelmis oluyor) yada ustune az daha koyup az aksesuarli 2014e yeltenecem gibi.. Bakalim kafa cok karisik :D
Sen parayı bana yolla.
Benim kafam hiç karışık değil zira
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
28 Aralık 2015, 17:47
#29
Lucas adlı üyeden alıntı
Sen parayı bana yolla.
Benim kafam hiç karışık değil zira
Olmazsa oyle yapalim evet :D
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
-
28 Aralık 2015, 18:32
#30
yunusus adlı üyeden alıntı
Ya yan yatmasi bile olmayan, bildigim tanidigim bi abiden full aksesuarlisini alacam (uzerindeki aksesuari alsan 13 bin, kuru motor yine 30 a gelmis oluyor) yada ustune az daha koyup az aksesuarli 2014e yeltenecem gibi.. Bakalim kafa cok karisik :D
Fiyat olarak erişilebilecek seviyede olduğundan ilgileniyoruz yani bizim için mantıklı
Güzel aksesuarlı motorlar var fakat dediğin gibi bu sefer de 45 civarı yani bize baya yüksek geliyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
28 Aralık 2015, 22:33
#31
F54 adlı üyeden alıntı
Bu olay da şöyle oluyor kaza yapıyorsun kaza da ki kusur %50 %50
Senin motor tanıdık ustana götürdün adam sana sonuç U söylüyor sende diyorsun ki ya şimdi bu işi cepten para ödemeden nasıl yaparız oda Başlıyor fiyatı şişirmeye
Yani hasar 5000 tl o bi hesap yapıyor bi bakıyorsun 10000 tl hasar çıkmış sigorta sana yarısını ödüyor
Senin hasar 5000 di sigorta sana şişirilmiş fiyatın yarısını veriyor
Ama asıl atladığım konu hasar kaydı 5000 değil senin ustanın şişirerek çıkardığı 10000 tl gözüküyor yani sigorta şirketinden haksız yere aldığın para motoru satarken Dolaylı yoldan senden çıkıyor
peki bu motoru ben durumdan habersiz bir şekilde 2. el olarak satın alıp expertiz yaptırırsam gerçek hasarın noolduğu ortaya çıkıyor mu
-
28 Aralık 2015, 22:57
#32
expertiz hizmetini herkez yapmaz
yapacak adam da pek sallamaz demedi deme
mesala hiçbir motor expertizi yapan firma boya makinasıysa mikron ayarına bakmaz
ee makina ile bakmadan boya olur olmadığını elle/gözle kimse anlayamaz
-
28 Aralık 2015, 22:59
#33
1tl hasar kaydı olmayıp birkaç parçaya bölündükten sonra toplanmış motorlar var.
park halinde vurulup düşüp 5000tl hasar kaydı olanda.hangisi alınır?
giderim bakarım güzelse gidişinde problem yoksa yemişim hasarınıda kaydınıda.....
-
28 Aralık 2015, 23:58
#34
Kazanın yada kaydın fotoğrafı yoksa yalan. Geri geri gelirken çarptı devirdi diyor 5.000TL hasar kaydı. Zaten tutanak için foto mutalk çekmiştir gösterebiliyorsa ne ala.
-
29 Aralık 2015, 00:41
#35
Kazalı olupta şehirdışına çıkartıp plaka değişikliği yapinca tramerde birşey cikmiyor diye biliyorum eger alınacak motor ilk motorsa kazasız olmasını tercih ederim ama tanıdık bir arkadas kullanmis ve kazasını biliyorsam o da alınıryakin zamanda akrabam kazasi olan ön maşa hafif egik 2014 yeni kasa cbr250 r i bana 8000 e satacakti o ara madden toparlanmayi beklerken elemanın biri 9000 e aldi motoru 2 hafta sonra malum sitede 11650 den ilana çıkartmış
-
29 Aralık 2015, 00:46
#36
F54 adlı üyeden alıntı
expertiz hizmetini herkez yapmaz
yapacak adam da pek sallamaz demedi deme
mesala hiçbir motor expertizi yapan firma boya makinasıysa mikron ayarına bakmaz
ee makina ile bakmadan boya olur olmadığını elle/gözle kimse anlayamaz
yani yine herşey bizim iç sesimize kalıyor desenize abi :D
-
29 Aralık 2015, 01:13
#37
potasyum adlı üyeden alıntı
Kazalı olupta şehirdışına çıkartıp plaka değişikliği yapinca tramerde birşey cikmiyor diye biliyorum eger alınacak motor ilk motorsa kazasız olmasını tercih ederim ama tanıdık bir arkadas kullanmis ve kazasını biliyorsam o da alınıryakin zamanda akrabam kazasi olan ön maşa hafif egik 2014 yeni kasa cbr250 r i bana 8000 e satacakti o ara madden toparlanmayi beklerken elemanın biri 9000 e aldi motoru 2 hafta sonra malum sitede 11650 den ilana çıkartmış
Hasar kaydı şase numarasına işleniyor.
-
konuyu hortlatmak istiyorum.
epeydir peşinde koşturduğum bir marka model (yamaha xj6) motorsiklet var. ha aldım ha alıcam derken fiyatlar aldı başını gitti.şimdi yeni bir ilan var motorsiklet istanbulda bir arkadaşta.yaklaşık 58bin tl gibi hasar kaydı var arkadaşın söylediğine göre motorunda ve şaşesinde hiç bir işlem yok. güzel bir ekspertiz ile motorun durumu şu günlerde net bir şekilde anlaşılabilir mi yoksa illa motorlardan iyi anlayan bir eş bir dost yada bir ustayla gidip beraberinde bir ekspertiz mi yapmak gerek. yani ekspertiz muhakkak olacakta yani 58 bin ( parça parça) hasar kayıtlı sigorta şirketinden alınmış bir motorsiklet satın alınıp binilir mi . kafam allak bullak
-
sanzutu adlı üyeden alıntı
konuyu hortlatmak istiyorum.
epeydir peşinde koşturduğum bir marka model (yamaha xj6) motorsiklet var. ha aldım ha alıcam derken fiyatlar aldı başını gitti.şimdi yeni bir ilan var motorsiklet istanbulda bir arkadaşta.yaklaşık 58bin tl gibi hasar kaydı var arkadaşın söylediğine göre motorunda ve şaşesinde hiç bir işlem yok. güzel bir ekspertiz ile motorun durumu şu günlerde net bir şekilde anlaşılabilir mi yoksa illa motorlardan iyi anlayan bir eş bir dost yada bir ustayla gidip beraberinde bir ekspertiz mi yapmak gerek. yani ekspertiz muhakkak olacakta yani 58 bin ( parça parça) hasar kayıtlı sigorta şirketinden alınmış bir motorsiklet satın alınıp binilir mi . kafam allak bullak
Belki faydam olur diye birkaç kelam edeyim. yıllardır hasar kayıtlı motosiklet alır satarım. bu nedenle tavsiyelerime kulak asman da fayda var.
hasar kayıtlı motorun önce sahibine bakmalısın. fırıldak yalan söyleyebilecek bir tipmi. ekspertiz yaptırmak istediğinde sana abi gelemem işim var. uzak yere getiremem yetkili servise gelemem. lurada benim ustam var oraya gidelim. abi zaten motor hasar kayıtlı neyini baktıracan yaa diyorsa, hiç vakit kaybetme arkanı dön ve uzaklaş.
ya da arkadaş dürüsttür elinde kazalı fotografları vardır onarım fotografları vardır. seninle paylaşır. istediğin yere de ekspertiz için tabiki gelebilirim diyorsa, bu işin oluru var demektir. ilk aşama bu bence.
sonraki aşama ise şaseden kaza bilgileri değişen parça bilgileri. motosikletin servisine gidip değişen parça listesi işçilik tutarı vs. ve en önemlisi ptt avm den muayeneye her girdiğin de kaç km rede girmiş bilgisini öğrenmeslisin. güvenilir işinin ehli bir ustaya da motoru gösterirsin. hayati organların da bir sorunu yoksa alıp binersin. hayrını gör hayırlı olsun.
dipnot: satıcının önerdiği gidelim dediği bir servise gitme. motosikleti de piyasa ederinin en az %33 altına almalısın.
-
Bir arkadaş yazmış eğer piyasanın çok altında hasar kayıtlı varsa alınır, bu lafa ne denir bilemem, ne kadar hasarı var önce bu bilinir, peşinen çok altında alma mantığı bana göre satana yapılacak en büyük hakaret ben asla bu tip insanlara satmıyorum. Adam üç liralık hasarı bile hemen konu ediyor hem de serviste değişmiş etmiş umurunda bile değil.
İki sene önce 3000 tl civarı hasar kaydı olan motorumu aldım alırken hasar kaydından istinaden en ufak pazarlık "ölücülük ya da fırsatçılık" yapmadım. Çünkü servis kaydı vardı, ben de klasik pazarlık yaptım o kadar, konu bile etmedim. Halen o zamana ait grenajda ufak çizikler var.
Satarken ya da alırken iki taraf da bu hasar konusunda soru işareti bırakmıyorsa motor piyasa fiyatlarına satılıp alınmalı, kendi adıma daha önce kaza yaptığım motoru satarken kaza ile ilgili en ufak ayrıntıyı alıcıyla paylaştım. Fotoğraflar, servis kayıtları, ekspertiz raporu, değişen orijinal parçaları her şeyi ile paylaştım asla çıkma, muadil bir şey kullanmadığımı gösterdim. Bu evrak foto vs. motorla birlikte verdim ki kendisi de yarın bir gün satarken aynı sıkıntıyı yaşamasın diye.
Aslında sorun dürüst olmayanlardan kaynaklanıyor, düşünün 3bin km'de satıştan 2.5 sene önce kaza yaptığım motorumu 28bin km'de satıyorum adam utanmadan halen sorguluyor, bu ahlak mı, ben üstüne her bakımını yaptırmışım eksiksiz her işlemin faturası her şeyi var, motorla birçok uzun yol yapmışım, on binlerce km olmuş, utanmadan yıllar önceki kazayı fırsat bilip ölücülük yapıyor. En sinir olduğum durum bu. Ben de kapıyı gösteriyorum bunlara güle güle.
Bir diğer tarafta da tabi yine ahlak yoksunu satıcılar var, bunlar da mesela şişirilmiş kaza tutarı diyor, arkadaş sigortadan fazla para almak için bunu yapıyorsan zaten işin başta ahlak boyutu konuşulur senin motoruna hiç kimse de güvenmez, ayrıca ölü fiyatı da hak edersin, senin gibiler yüzünden de piyasada her kazalı araca güven kalmaz.
Diğer bir mevzu kazasız deyip plakayı değiştirenler, tramer plakaya yazılınca sigorta tarafında adam uyanıklık yapıp plakayı değiştirip kazasız diyor, yok garaja girerken sürtmeler, yok sadece durduğu yerde yana yattılar, bunların bir kısmı külliyen yalan, motor aldıysan kazaysa söylersin, herkeste telefon var çek fotoyu tut bir kenarda kaydını, asıl motoru aldıysan kaza, bakım vs. durumunda yetkili ya da bilinen bir servisine götürmek senin yapman gereken. Paran buna yetmiyorsa git daha düşük bir model al ya da kullanma.
Kısacası karşımdaki dürüst ise ve bunu ispat edebiliyorsa her türlü hasarlı motoru ederi kadar ve ölücülük olmadan asıl pazarlık değerleri olan km değerleri ve model yılının hakkı eden fiyattan almayı düşünürüm. Çünkü bende satarken her türlü kaydını alıcıya gösteriyorum, kafasında soru olmasın aracımın gerçek hakkı olan değerden satılsın isterim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)