Arka lastik kitlenirse Ön fren sıkmaya devam etmelimiyiz etmemelimiyiz?_
-
sizin fikirlerinizi alacağım.
evet anket açıyorum. !!!
Yolda ortalama 80 km hız ile , 70 60 km hızlada olabilir örnek verdim.
ilerlerken karşınıza bir engel çıktı ,
ve kaçacak hiç biryer kalmadı. acilen durmanız gerek.
abs de yok
ve asıldınız panikle arka ön fren kombine ile sıkmaya başladınız.
ve arka lastik kaymaya başladı genelde kayar yada kaydırırız pratik yapmadığımız için
motosiklet altınızda zigzak çiziyor kuyruk bi o tarafa gidiyor bi diğer tarafa
arka teker yanınıza kadar geldi diyelim.
evet başlıyoruz arka lastik 20 25 30 metre boyunca kaymaya devam ederken bir yandanda motosikleti zaptetmeye durmaya çalışıyorsunuz. ve tehlikeye yani engele çarpmaya az bir mesafe kaldı.
Bildiğiniz gibi ön fren düz bir zemin üzerinde motosiklet dik konumda iken sıkılır.
seçenekler bol.
Reklamlar
-
Arka tekeri kitlediğinizde kuyruğun yanınıza gelmesi tamamen sizinle alakalı bir durum. Trafiğe kapalı bir alanda çalışarak arka tekeri yanınıza getirmekten kurtulabilirsiniz.
-
Arka teker kaymaya başladığı için frenleme yapamaz ve ön tekere daha çok yük biner, sıkmaya devam edersen ön de kayacaktır ve kontrolsüz biçimde sürüklenmeye başlarsın. Yapacak bir şeyin kalmadıysa kasten motoru yatırmak son çare gibi duruyor
-
İki ayaklığada ağırlığını olabildiğince eşit verirsen arka teker kitlenince bile çok küçük zigzag yapar o esnada ilk olarak ağırlığını geriye vermen ve motoru bacaklarınla tutmalısın ki öne daha da yük binmesin arka teker zigzag yaparken(arka teker hala kitli) gidonu her seferinde zigzağın tersi yöne çevirerek ön frene basmaya devam edebilirsin hızın düştükçe zigzag küçülecektir.
-
anketi açamıyorum şıklar vardı
-
Ön frene basarsın ama abartmıcak şekilde virajdaki gibi düşün.
-
anket açamıyorum maalesef . buraya yazıyorum şıkları .
1. ön freni sıkmaktan vazgeçerim
2. debriyajı bırakır vites düşürür hafif gaz verip ağırlığı arka tekere aktarıp kitlenme biter bitmez ön arka kombineye devam ederim
3. kayma süresince ön freni yinede sıkarım . çünkü motosikleti ön fren durdurur arka fren yavaşlatır mantığıyla hareket ederim
4. sadece arka freni sıkmaya devam ederim
5.vites düşürür hiç bir freni kullanmam motor freni ile durmaya çalışırım
6.ön arka kombine yaparken ağırlık öne çok çıktığından hafif gaz verip ağırlığı arkaya verip arkanın kaymasını engellemek için ön arka freni kombine yaparım.
7.Hiçbiri
-
ABS'siz motorda öğretilen şudur: Arkayı kilitle unut. Önü artan basınçla sık. Ön kayarsa maneti bırakıp yeniden artan basınçla sıkmaya devam et.
Normalde bunu becerebilen insanlar iki freni sıktıkları zaman sadece ön freni sıkmaya kıyasla daha çabuk durabilirler. Ancak ben ABS'siz MT-03'üm ile bunu beceremiyordum. Sadece ön frenle stoppie yapacak kadar sert ve çabuk durabiliyordum. Bakışım dizlerimle depoyu sıkışım bozulmuyordu. Ama iki freni birden uyguladığım denemelerde ise arkanın kayışı dikkatimi dağıtıyor, hayatta kalma iç güdülerimi harekete geçiriyor ve bakışım ile depoyu dizlerimle sıkışım bozuluyordu. Bu da fren mesafemi uzatıyordu. Bir türlü iki freni birden kullandığım zamanki durma mesafemi sadece ön frenle durma mesafemin altına çekemedim. O yüzden ABS'siz MT-03'üm ile ben sadece ön fren ile acil durum freni yapıyordum. Bir yıl ve 17 bin km boyunca toplamda iki kere yapmam gerekmemiştir muhtemelen. Çoğunluğu sadece deneme ve pratik amaçlı yapmışımdır.
ABS'li bir motor olunca arkanın kayması derdi ortadan kalkıyor. O sebepşe VStrom kullanırken acil durum freni yapmam gerektiğinde iki freni birden kullanabiliyordum. Onu da sanırım bir ya da iki kere yaptım.
Şu anki durumum ise çok büyük rahatlık içeriyor. Motor yok, arka tekerin kayma derdi yok.
-
en güzeli abs li motor alıp bu düşünceleri aklımızdan çıkarıp keyfimize bakmak
veya fazla atraksiyona girmeden sağdan sağdan gitmek
yok öyle hem ekşın yapayım hem hayatta kalayım
-
25 Aralık 2015, 23:46
#10
1- genelde kombine fren kullanırım diyelimki arka kaydı
2- arka frenden ayagımı kaldırır yeniden frenleme yaparım ön freni hala kullanırım ( eğer arka saga sola kaçmaya başlamıssa anlık freni bırakır motor dengesini toparlayınca devam ederim)
3- bunları yaparken motor frenini kullanmak içinde vites küçültür daha sert bir motor freni yaparım (motor freni her durumda olmayabilir )
4- Ön frenin dozunu arttırırım mesafe çok kısalmıssa kitleme evresine gelmeden ön freni seri bir şekilde tokatlar abs misali fenlemeyle motoru dengede tutmaya çalışırım
-
26 Aralık 2015, 04:51
#11
Arka kilitlendiğinde motor kıçı sağa sola oynuyorsa, gidonu düz tutmuyon demektir. O arkanın sağa sola oynaması esnası arka freni salarsan highside yeme ihtimlain yüksek değil midir? Sen gidonu düz tuttuğun müddetçe sıkıntı olmamalı; isterse arka lastik erisin hatta jant erisin...
-
26 Aralık 2015, 05:09
#12
-
26 Aralık 2015, 05:34
#13
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Biraz mantık hatası yok mu sizce
80 km hızlasınız ve 30 m kadar kaydınız ee bu motor kaç metrede duruyor
Orhan abi hızı arttır
adam buzda dans yarışmasına motorla katılmış
tamam rakkamlar farazi yazılmış olabilir de bugün 30 metre yere yapışmadan kayan eleman ilerde drift in kralını çıkarır yahu
-
26 Aralık 2015, 05:44
#14
tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan, hadi bakalım..
-
26 Aralık 2015, 05:58
#15
Lastikler iyiyse, zemin kaygan değilse vs. zaten kombine panik frende arka tekerleğin kilitlenmesi kaçınılmaz. Ön tekerleğe yük gittikçe arka tekerlekten kalkıyor, bu da çok çok az bir fren basıncıyla bile tekerleğin kilitlenmesi demek.
Şimdi gelelim ön tarafa: Lastik iyi, zemin kaygan değil, daha önceden çok fren alıştırması yaptık ve nasıl progresif fren yapılır (limon sıkar gibi) biliyoruz, dizler depoyu sıkıyor, selede depoya yapışık değiliz, kollar kırık, kollara olabildiğince az yük bindiriyoruz, ön tekerlek kilitlenirse freni bırakıp tekrar sıkmayı biliyoruz vs. vs . Arka tekerlekte kilitlendi, ön frene devam, ama panik yok, limon sıkar gibi basıncı arttırmaya devam ediyoruz. Durmadan önce stoppieye bile gelebilirsiniz. Ama illa kaza olacaksa da zaten bir nesneye çarpıp pert olacağınıza varsın ön lastik kaysın lowside olun, daha iyi.
Tarif 3. şıkka uyuyor.
Varsayımsal senaryolar için söylenebilecek en iyi şey ise sürüşümüzün bu gibi moktan durumlarda kalmayacak şekilde kontrollü ve öngörülü olması gerektiği.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)