Motoruma serviste yamalube koydular ama pek memnun kalmadım ben bu yağdan vites geçişleri sertleşmeye başladı kilometre yaptıkça sizce en ideal yağ nedir bu motosiklet için ?
Motoruma serviste yamalube koydular ama pek memnun kalmadım ben bu yağdan vites geçişleri sertleşmeye başladı kilometre yaptıkça sizce en ideal yağ nedir bu motosiklet için ?
Motul 5100 10w40.Üatüne tanımam.
Motul 5100 cüler gelmeden yazayım dedim ama yetişemedim hemen ezbere yazılmış. Yamalube zatrn motul 5100 ün aynısıdır. Kendisidir. İki yağ kutusundan içeriğe kadar aynıdır. Motulun daha pahalı yağları 7100 veya üstü olabilir, fakat benim önerim Castrol power1 serisi olacaktır. Fiyat olarak motul 5100 den ucuz, ve bana göre daha dayanıklı
castrol power1 tavsiye ederim
castrol power1 çok verimli
Castrol mü? yapmayın dostlar castrol ne ya yağ bin kilometrede kararıyor.Bizim burdaki cgciler bretoncular bile castrol kullanmıyor ucuz diye aldanmayın abi ne aynısı motulla aynısı olabilir mi gözünüzü seveyim ben ybrye 5100 koyuyorum piston şiir okuyor resmen
Hahahah Yapıştırr :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
dostum Motul 300v 10-40 kullanmanı öneriyorum bizim burda bir çok arkadas bunu kullanıyor bugün bi arkadaş girdi bakıma 20 bin km oldu her bakımda 300v kullanıyor cocuk bende yarn gidicem bakıma motul 300v ler hazır
http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
Bak hocam bu sitede bu motorun kendi özel sayfası var , bu bölüme girersin yazarsın derdini tasanı.
Bu motora sahip olan , kullanmış olan yada bilgisi olan herkes sana cevabını verir .
Yağ erken mi kararıyor. Kararması ne anlamı gelir. CG ciler mi koymıyor. Yarı sentetik 5100 ile Piston şiir mi okuyor. İnanmıyosak abiye de soralım mı
Güzeldi dostum ama ne olursa olsun koyma.Ben o yağdan içtim elimi bile yağladım.Castrol 13 bin devire yetişemez karteldan pistonun gidip gelişini izler böm böm.
yurtdışında insanlar türkiyede ismini dahi duymadığınız yağları koyup geçiyorlar. 4 silindir, sıkıştırması yüksek motosikletler hariç. Siz burada castrolu motoruna bile koyma diyorsunuz. İki yağı da kullandım ve tecrübelerim diyor ki castrol daha iyi. en azından 5100 serisinden. Motul motul diyen arkadaşıma da kullandırdım, o da aynı fikirde. Anlamıyorum yani bundan 3-4 sene önce motul yok muydu da herkes castrolcüydü. Şimdi herkes motulcu oldu. bi kaç seneye de mobile falan geçeriz heralde
Buram buram dezenformasyon kayniyor başlık helal olsun. :D
5100 tavsiyesi dışında yazılanların tamamı yanlış
A) castrol Turkiyede üretilmeye başladığından beri eski castrol değil , araba yagini basiyorlar diyen var + metro gibi grosmarketlerde 14-15 liraya mevcut bir yağ kalitesi şaibeli.
B) yamalube baya önceden motulun fabrikasında dolum yapilirdi ama sanirim 2009da bitti, aynı ipone motul fabrikasında dolum yapıldığı gibi. Yamalube ile 5100 arasinda r25 ile r1 kadar fark var. Yamalube daha cok castrol ayarinda bir yağ motul 5100 bambaşka. Keza iponeda bu iki yağın arasında bir kaliteye sahip ancak asla o fiyatın yagi değil.
C) 300v tavsiyesi, şehir içinde lastik kullanacak birisine silik lastik tavsiye etmeye benzer. Güzel ulkemin insanları en pahaliyi en iyi sanat kısmen de haklıdır ancak 300v yarış yağıdır ve tek marsliktir. Yarışcilar bile her yarıştan sonra boşaltır. Hararet- dur-kalk trafik ve düşük devirlerin yagi değildir, uçar gider. Pistte çok iyi bir yağdır ama şehir içinde tam bir cehalet, tabi yağ satan kişi en çok o yagdan ve geçirdiği için onu tavsiye eder ayrı konu.
D) illa da motul diye başka cahiller ise gidip 20 tllik motul 3000i yağ niyetine koyarlar, en iyisini isterler ama gidip en ucuzunu alırlar, motul 3000 castrolden bile kötüdür.
Bu motul 300v ler gündelik kullanım için değil diyorlardı yanlış mı biliyorum ?
bunlar yarış motoru değil her piste girişinde ince numara yağını koysun değişsin. 300v 10-40 konulacak en kalite yağdır.
evet düzeltmek gerekirse aynı fabrikada üretilen ve aynı özelliği karşılayan yağlar imiş. fakat aynı yağ değiller
fakat castrol konusunda hala katılmıyorum. 5100 çok daha çabuk özelliğini kaybediyor. Örneğin xt660 da motul kullandığımda 3 bin km den sonra motor ısınınca vitesler geçişleri sertleşmeye başlamıştı. Castrolde aynı km lerde ısınınca neredeyse hiç bir fark olmuyordu.
Aynı şekilde önceki motosikletimde de motul, motosklet ısındığında eziyete çeviriyordu işi.
İşin özü oturduğumuz yerden o kötü bu kötü demek hiç bir şey ifade etmez, hele hele çöp muamelesi yapmak tamamen saçmalık. laboratuvarda teste sokmadık, motoru açıp inceleme yapmadık Bir de castrolun türkiyede motosiklet yağı ürettiği ile ilgili bir kaynak gösterebilir misiniz duymamıştım daha önce
Geçirilen malları başlık altında kendilerini afise etmelerinden tanıyabilirsiniz ;) bu mallar var olduğu müddetce motul fabrikası kapanmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:39 ----------
"Developped for factory teams" denmis ama İngilizce yetmedi sanırım oraya.
deniyorum, kullandığımı yazdım zaten. denemesi bedava nedir ki hala. 5100 yarı sentetk, power 1 tam sentetik bir yap en başta fark var daha. ama bu kavga niye onu anlamıyorum. Ulan herkes çöptür bilmemne diyor, ben motul 5100 den iyi diyorum. Ya siz iki yağı aynı kalınlıkta kullanmadınız ya da benim vites geçişi algım tam tersi çalışıyor
Batuhank hayır arkadaşım, ne senin şahsi tecrübelerin ne de her yarış günü birlikte yagini bosalttigimiz ve boşaltırken yarısının uçtuğunu tecrübe edisimiz bir anlam ifade etmiyor. 2 günlük 250 cc motorcu en çok parayı hangisine veriyosa en iysii odur. Motorunda aldığı 2 litre yag gerçi.. Neyse
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)