yarış marış deyince aklıma gelmedi değil, motor malum çok zorlanıyor. yağ eksiltiyor veya yakıyor olmasın
yarış marış deyince aklıma gelmedi değil, motor malum çok zorlanıyor. yağ eksiltiyor veya yakıyor olmasın
İstanbul - Edirne arası git gel 650km + 1 hafta içersinde 500 km sehirici sahsi kullanimimda 4 litrenin yarısının uçtuğunu bilirim 300v nin. (Gsxr 600k7) Sene 2007 galiba gerçi o zaman çocukmuşuz
Hangi yağı önerirsiniz R25 için... bir de servisler illa yamalube koyacağız diyorlarmış varmı öyle birşey. Benim istediğim yağı koyamazlar mı...?
m.n11.com/liqui-moly-racing-4t-10w-40-motosiklet-yagi-5litre-P120509178?cid=604001&gclid=CPack9PXrtICFde6GwoduO 8OPA&gclsrc=aw.ds
Bu markayı birçok kişiden duydum genelde çok memnun olduklarını söylediler motul 5100 de kullandım birçok öarka yağda bu markayıda kısmetse 10.000 bakımında deneyeceğim LİQUİ MOLY diğer yağlarıda olabilir uygun şekilde
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
http://www.hepsiburada.com/liqui-mol...v4100420015212
Bulunduğunuz iklime göre viskozite değişebilir. Bu değer benim için 10w40
Yağ konusuna gelince güvendiğim markanın iyi serisinden şaşmam. o da Motul 7100
Ama 3000km de bir yağ-yağ filtresi değiştirmemin mantıklı bir açıklaması yok
Eğer motorunuzu çok yüksek devirlerde devamlı kullanıyorsanız, yarış motoru gibi , o zaman ful sentetik bir yağ , örneğin motul 7100 kullanmalısınız, fakat daha sakin kullanıyorsanız genelde yarı sentetik olan motul 5100 güzel yağdır, benim bir arkadaşım mobil ful sentetik araba yağı kullanıyor yıllardır, kullandığı motorlar gayet sorunsuz değişimide 10000km de bir yapıyor .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
özet olarak en iyi yağ full sentetik olandır, iklim şartlarına görede yağın kalınlığını seçersiniz.
Öncelikle motor yağı seçerken yaşadığımız iklim ve motoru kullanım şeklimini göz önünde bulundurmalı. Yağın üzerindeki sayılar 5-30/10-30/10-40 vb. yağın performansını koruduğu sıcaklık aralığını belritir.
Kendi fikrim ve ustadan aldığım tavsiyeler her zaman tam sentetik yağın daha verimli olduğu yönünde..
Serviste motoruma Yamablue koydular bir eksisini hissetmedim ama bir sonrakine motul tercih edip onu deniyeceğim.
Ayrıca 300v/7100/5100 üzerine olan kavgayı bitirmek için Motul'un kendi sayfasının linkini koyuyorum
https://www.motul.com/tr/tr/community/286
Arkadaşlar aynı marka içinde seçim yapmanız gerekiyorsa (motul için: 300v,5100,7100 vs) açın internet sitesini kullanım amacınız ne ise ona uygununu seçin. İş bu kadar basit. Markalar arasında seçim ile ilgili olarak: aynı kullanım amacına uygun olarak seçilen farklı marka yağlar arasında (bir iki tanesi hariç) dağlar kadar fark olacağını zannetmiyorum. Usta öyle dedi, tecrübeli bi abi böyle dedi olayları biraz tıraş. Emin olun bunları söyleyenlerin çoğu kullandığı ürünün özelliklerini dahi bilmeyen tipler. Marka olarak benim seçimim ise: sadece motosiklet sektörüne özel üretim yapan markaları tercih etmek bana daha mantıklı geliyor. Ana işi beyaz eşya üretmek olan vestel marka telefon yerine, HTC' yi tercih etmek gibi.
dostlar yamalubeun da degisik versiyonlari var,
servis hangisini koyayim diye soruyor ben servise gittigimde, 4r sanirim en iyisi, o yuzden onu koyduruyorum.
baska bir yag ile denemedigim icin yorum yapamiyorum , bir problemim yok calisiyor.
yagi biraz erken degistirmeyi seviyorum ilk bakim 1000 de yapildi, ikinciyi 4300 de serviste yaptirdim, 5000 de gelmis gibi islediler sisteme. simdi 6500 gibi motul 7100 deneyip farki gormek istiyorum. boylece 10.000 de yine servise goturup garantiden cikmasini engellerim.
oo Yamalube = 5100 tatavası buraya da gelmiş zamanında =))
Buna kendini inandırma düşünce şematiği çok eğlencelidir, deneyin bulun göreceksiniz. =) Ulen 7100 olamaz, o zaman bak kesin 5100'dür. :D
Ben XJ6'ya 300km'de varilden yarı sentetik yamalube koydum, 1500'de ise 5100. 5000km'ye gelince 7100'e geçebilirim veya 10bin'e kadar yine 5100 sonrasında 7100 yapabilirim. Bir kere keyfine bir 300V koyarım muhtemelen ama 2000km'de falan değiştiririm.
liqui moly en iyisi olduğunu düşünüyorum.
Satın aldığınız ürün yeterki sahte olmasın bilinen tüm markalar hemen hemen aynı korumayı sağlar , motosiklet için çok popüler bir marka olmasa bile tam sentetik yağı tercih etmek iyidir , dikkat etmeniz gereken Motul mü Castrol mü Mobil mi değil bu yağ orijinal ürün mü sorusu ! kullanılmış yağları toplayıp çeşitli kimyasallar kullanarak yeni yağ rengine getirerek piyasaya sürüyorlar ve motorun içine çok kısa sürede zarar veriyor..
Yağ fiyat ve kalitesinin bir başka göstergesi de API standartları sanıyorum. Kullanım kılavuzları SG ve üzeri der.
API SG yağlar genelde litresi 50 liralık 5100 ve power 1 gibi vasat mineral/yarı sentetik yağlardır.
SN ve SN Plus bakmaya başlarsanız ester bazlı tam sentetik Motul 300v ve Putoline Nanotech gibi litresi 140 liralık yağlara çıkarsınız. Aşağı yukarı her markada fiyat ve ürün kalitesi böyle ölçeklendirilmiş. O standart yamalube yağı koymuşlardı mt-09'uma kaç sene önce. Eve dönerken 3 lt ipone katana alıp dönmüştüm. İyi yağ kullanan insan 5100, power1 gibi yağlara bir zararı olmadığını bilse de katlanamaz.
Vizkozite konusunda da kafanıza göre iş yapmayın. Hava 10 derece ısınıyor diye -bilmemkaçyüzderecede- çalışan motosikletin içine 10w30-40 yerine 10w50-60 koyan var. Aklım almıyor. Kalın yağa başlarsanız bir daha incesini kullanamayabilirsiniz aynı motosiklette.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)