Çin malı chopper diye tamircilerin uğraşmam demesi
Reklamlar
-
Arkadaş sanki adamların hakkını yiyormuşum sanki el emeğinin karşılığını vermiyormuşum gibi tavırlarla davranması veya uğraşacak vaktim yok demesi çıldırtıyor beni. Ulan dangalak senin işin tamircilik tamirini yaparsın anlıyorsan eğer karşılığı neyse alırsın sonra devam edersin. Neyin havası bu. Anlamadım anlayan biri varsa açıklasın beyler
Reklamlar
-
Çini boykot ediyoruz, milletçe.. Düşünsene 1.000 TL 'ye aldığın motosikletin 1.000 TL masraf çıkarttığını, ve bunun kullanıcısının motosiklet tamircisine olan çemkirmesini ? Ulen biz bunu 1 liraya aldık, nası bi lira masraf çıkar..? Veya benzer mevzular Aga biz bunu yolda bulduk ne diyon sen kafan mı güzel psikolojisi.. Bu motosikletleri kullanan tiplerin (Bir çoğu) bu ayarda olduğundan bazı ustaların kafayı kırmış olmaları doğal.. böyle bakmak lazim, bir başka usta aramak yeterli gelecektir.
-
şimdi burada sende haklısın tamircide.
tamirci neden haklı dersen çıkan masraf/motorun değeri oranı diğer motorlara göre yüksek olduğundan kullanıcıların çoğu çemkirmekten bu sebeple tamircinin daha önceden ağzı yanmış olabilir.
ayrıca maddi yönden tamirciye getirisi düşük.
-
Hocam dediğin konuda haklısın da sanki ben değilde onlar müşteri gibi davranıyorlar . Neyse sıkıntısı hallet paranı al . Bende senle aynı düşüncedeyim dün kaza yaptım onun tamiri için bıraktım tamir bittiği gibi kendime yeni bi usta bulacam
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
nines adlı üyeden alıntı
şimdi burada sende haklısın tamircide.
tamirci neden haklı dersen çıkan masraf/motorun değeri oranı diğer motorlara göre yüksek olduğundan kullanıcıların çoğu çemkirmekten bu sebeple tamircinin daha önceden ağzı yanmış olabilir.
ayrıca maddi yönden tamirciye getirisi düşük.
Hocam tamirci el emeğinden kazanır zaten parçadan değil . Ama dediğiniz gibi daha önce bi gavattan dolayı ağızları yanmış olabilir.
Şöyle bi örnek verim sana mesela benim debriyaj mili kırıldı ve tornacıda yeniden yaptırmam gerekiyordu gittim dolaştım tornacıları 3 4 yer vaktimiz yok dedi ama bir tane dükkana girdim adama anlattım adam yarım saatte yaptı verdi parasını da fazlasıyla aldı.
-
Çok eski modelse haklılar aslında, özellikle motor aksamında metal yorgunluğundan cıvata yuvaları yalama olabiliyor ne kadar dikkatli olsan da. Ustalar da başına dert almak istemiyor olabilir. Bu durumda ustaya sen elinden geleni yap yine de yalama olan kırılan bir yer olursa sorumluluk bana ait dersen ikna olabilirler.
-
Çok eski değil hocam 2007 model
-
ironwolff adlı üyeden alıntı
Çok eski değil hocam 2007 model
Eski anlayışımız Bindokuzyüz80'lerden başlıyor sanırım
-
Sırf bu yüzden imkanım olsa bir atölye açıp müşteriye güler yüz gösterip tamirci olasım var
-
Japon motora bakıyorlarda ne oluyor arızayı bilmiyor adam bunun surasini iptal edelim diyor. Ulan adamlar bir halt biliyor ki bunu buraya koymuşlar diyorsun yok abi bir halta yaramıyor bunu iptal edersek düzelir diyor bir de üstüne bir ton para istiyor usta olacan bu memlekette usta
-
25 Aralık 2015, 16:18
#10
Saatçide teyze 5 liralık saatine tamircinin "teyzecim o saatler tamir olmuyor, ömrü bitti mi atıyorsun" deyişini kabullenemediydi. Tabii ki değişir, ancak pil değişimi için 5 TL'den fazla isterse n'olacak? Normal saatler pahalı silver oksit pil kullanıyorken ucuz Çin saatleri kısa ömürlü lithium piller kullanıyor. Bir de motorun kolay bakım ve tamir için dizayn edilmiş olması apayrı bir mesele. Adam iki kat uğraşıp bir de laf yediyse dili yanmıştır bi kere, risk almaz zorda kalmadıkça.
-
25 Aralık 2015, 16:54
#11
bende 92 model kartal var. geçen sene arabayı boyatmak için bir sürü dükkan gezdim sanayide hiçbiri arabayı yakından incelemedi bile bunla uğraşamam ben dediler çünkü 3bin fiyat çıkarsa zaten arabanın fiyatı o zaten diyip pazarlık yapacağımı bildiği için kimse ellemek istemedi. motor ustası ararken de aynı muhabbetler oldu en sonunda sadece eski reno ve kuş serisi arabalara bakan bi usta buldum güzel bir şekilde yaptı adam işini. özetle size tavsiyem sadece çin motorlarıyla ilgilenen atölyeler yok mu yaşadığınız şehirde. misal ankarada yiba çarşısının arkası bu şekilde bildiğim kadarıyla.
-
25 Aralık 2015, 17:00
#12
Sizinki yine iyi benim ustalardan birtanesi "birader 2007-08 den aşşa motor alırsan bana gelme demişti.
-
25 Aralık 2015, 17:09
#13
adamın ağzı yanmıştır çoğu usta gibi.
şimdi tamir eder, tamir ettiği yer üç gün sonra bozulur,üç gün sonra bozulacak şey için niye uğraşsın ,uğraşsa müşteri üç gün sonra yine gelecek bu kez bedava tamir et diyecek.Müşteri de kendince haklı gibi ama mal kötü usta ne yapsın müşteri ne yapsın,
Çinli demirden cıvata yapıyor çelik cıvata yerine.O cıvata elbette kırılacak,yalama olacak,en iyi ihtimalle sarsıntıdan gevşeyecek.Usta o cıvataya güvenmeyin yerine celik cıvata al dese müşteri "tamam bu bizi gazlıyor"diye trip yapacak.
Bende çin malı motor da var,hesapta Türk malı ama neredeyse Mao Zedung kadar çinli.tam gaz gideyim desem 18 km yolda şişiyor.USta buna ne yapsın ?.Çin malı motorun ne olduğunu bilmeyen biri olsam usta yağ değiştirdikten sonra "usta motorun a.koydu,motor 18 km de şişiyor" diye burada başlık açardım.Ha motor niye şişiyor,kalitesizlikten şişiyor tabii ki,Metalurji bilimi diye bir sey var.Sen o bilimin ortaya koyduğu kurallara uymayıp hurda alüminyumdan sahana yumurta kırar gibi silindir,piston dökersen,demirden biraz daha mukavim malzemeyle gömlek ve segman yaparsan o motor şişmezse bilim şişer,metalürji mühendisleri o motorun önünde pişmanlık tevbesine diz çöker.Kullanılan kablolar 30 yıl önceki teknolojiyle üretiliyorsa,icindeki bakırın saflığı bile şüpheliyse o motorun tesisatında bir aksaklık olacağı tartışılmaz.
Türkiye'de motor kullanmak her yiğidin harcı değil.Hele Çinde 12 yaşındaki çocukların monte ettiği motorun üzerine binmek hem yiğitlik hem verilmiş sadaka gerektiriyor.
kaldı ki malzeme kalitesizliği yüzünden iki saatte yapılacak iş tüm güne yayılırsa adam o motora elini sürmemekte haklıdır.
Usta,eğer ustalığın hakkını veriyorsa bu yukarıda bahsettiklerimin yüz kat fazlasını bilen adamdır.O yüzden yaklaşmak bile istemez Çin malı motora.Çin malı motora binecekseniz ya kendiniz söküp takacaksınız,ya da ensesine tokat atabilecek kadar samimi bir ustanız olacak.
-
25 Aralık 2015, 17:38
#14
-
25 Aralık 2015, 17:44
#15
çin motorları piyasaya çıkmasaydı, bisiklet tamirciliğinden çakma motor ustaları aç kalırdı be. şimdi de iş beğenmiyorlar.taksicilerin kısa mesafe yolcu almak istememesi gibi bir durum bu. milletin aklı hep çakallığa çalışıyor.
-
25 Aralık 2015, 20:06
#16
Hocam beni yanlış anlamayın ama burada "usta müşterinin çemkirme-sinden korktuğu için öyle der ağzı yanmıştır vs. " diyenlerin daha önce hiç 2500 tl lik motorları olamadan 5 6 bin tl lik motorlar almışlar başlangıçta. Bu arkadaşların benim nacizene görüşümde motorcu değildir sürücüdürler. Herkes için aynı şey geçerli değildir illaki ama bir adam ilk chopper ı neden çin alır çünkü gidecek yolda kalacak ve motorun arızasını gide gele öğrenecek ve kendi kendine öğrenmeye başlayacak . Benim şu an motor hakkında bir usta kadar olmasa kadar çırağı kadar bilgim oluşmaya başladı. Bunu dahada ilerletmek için elimden geleni yapıyorum.(10 kere söküp taktım motoru) K.bakmayın ama ilk chopperın amacı budur.
-
25 Aralık 2015, 20:36
#17
Yapılamaz degil, adam akıllı bi usta bulursan derdine derman bulursun.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
26 Aralık 2015, 02:34
#18
ironwolff adlı üyeden alıntı
Hocam beni yanlış anlamayın ama burada "usta müşterinin çemkirme-sinden korktuğu için öyle der ağzı yanmıştır vs. " diyenlerin daha önce hiç 2500 tl lik motorları olamadan 5 6 bin tl lik motorlar almışlar başlangıçta. Bu arkadaşların benim nacizene görüşümde motorcu değildir sürücüdürler. Herkes için aynı şey geçerli değildir illaki ama bir adam ilk chopper ı neden çin alır çünkü gidecek yolda kalacak ve motorun arızasını gide gele öğrenecek ve kendi kendine öğrenmeye başlayacak . Benim şu an motor hakkında bir usta kadar olmasa kadar çırağı kadar bilgim oluşmaya başladı. Bunu dahada ilerletmek için elimden geleni yapıyorum.(10 kere söküp taktım motoru) K.bakmayın ama ilk chopperın amacı budur.
Son motorum hariç hepsi Honda'ydi. Sadece yağını, aküsünü ve lastiğini değiştirdim ve sürdüm. Motor söküp takmadım hiç, çünkü gerek kalmadı hiç. İyi de oldu, ıvır zıvır arızayla uğraşmak yerine motorsiklet sürdüm, deneyim kazandım
-
26 Aralık 2015, 17:59
#19
BEnde onu diyorum işte hocam benim nacizane görüşümde siz sürücü bizler motorcuyuz
-
26 Aralık 2015, 18:29
#20
Forumdan olup olmadığını sorun, belki YBR aldırtmaya çalışıyordur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)