Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet ARKA Frenle Dururmuş!!

    REKLAM ALANI
  1. #21


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uykusuzluk hali işte :D 25 mi40 mi emin olamadım yani oyuzden yazmiştim 25 miş meğersem sizdemi ordaydınız girişteki motorlari hayranlıkla izleyen mavı yelekli kişide bendim
    Hocanın sol tarafındaki merdivende dikilip etrafı pis pis kesen huysuz yaşlı herif bendenizdim
    gokberk6426 bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #23
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Ducati Monster 696, Triumph street triple, Xmax 25
    Hoca doğru söylemiş.
    Arka frenlerede durur,ön fren gibi 10 metrede değil 100 metrede durur.
    Ama öyle veya böyle durur

  4. #24
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ön freni cart diye sıkan Abs olmasa motor süremeyecek insanlara önlem olarak ön freni kullandırmadıkları aklıma geliyor.
    Cavalry ve A.Türker bunu beğendiler.

  5. #25
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    10-15 yıl kadar önce scooter kullanıyordum. Kinetic Honda'da arka fren kullanarak durduğumu hatırlıyorum. Sebebi ise tüm yük arka tekerde. Motor orada, siz oraya oturuyorsunuz. Ön tekerde neredeyse hiç yük yok. Frene bastığınız anda kayması an meselesi.

    Bu yüzden ön-arka fren olayı zeminle birlikte motosiklet türüne göre de değişen birşey.
    computeus bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ironwolff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 km/sa hızla sol şeritten devam ederken biraz ilerinizde bir araç sağ şeritten sol şeride geçiyor ve siz sadece arka fren kullanarak durmak istiyorsanız arka frenle hızınızı biraz azaltıp sonra arka fren kökleyip motoru spin attırıp ters yöne doğru gaz vererek kurtulmaktan başka şansınız yok buda her babayiğidin harcı değildir (ön fren + arka fren daha kolay bir tercih bence )
    https://youtube.com/watch?v=DWKYFRDGqME

  7. #27
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10-15 yıl kadar önce scooter kullanıyordum. Kinetic Honda'da arka fren kullanarak durduğumu hatırlıyorum. Sebebi ise tüm yük arka tekerde. Motor orada, siz oraya oturuyorsunuz. Ön tekerde neredeyse hiç yük yok. Frene bastığınız anda kayması an meselesi.

    Bu yüzden ön-arka fren olayı zeminle birlikte motosiklet türüne göre de değişen birşey.
    Hocam motosiklet türü tabirinize katılmıyorum, psikolojik olarak ağır geliyor olabilir ama arka fren esnasında o yük öne iletilir, arkadaki yük bize viraj içinde lazım olur o da bu serfer hafif gaz açarak yükü geriye arka tekere aktarırarak olur ki yere sağlam bassın, ayrıca viraj girişlerinde yavaşlamamızın bir avantajı da yükün ön tekere aktarılması ve kontra sırasında tutuşun daha iyi sağlanmasıdır. Yani yük yol boyunca motorun tipinden bağımsız gezinip durur..

  8. #28
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motosiklet türü tabirinize katılmıyorum, psikolojik olarak ağır geliyor olabilir ama arka fren esnasında o yük öne iletilir, arkadaki yük bize viraj içinde lazım olur o da bu serfer hafif gaz açarak yükü geriye arka tekere aktarırarak olur ki yere sağlam bassın, ayrıca viraj girişlerinde yavaşlamamızın bir avantajı da yükün ön tekere aktarılması ve kontra sırasında tutuşun daha iyi sağlanmasıdır. Yani yük yol boyunca motorun tipinden bağımsız gezinip durur..
    Dediklerin de mantıklı.
    Fakat;
    Benim motorum SS. Oturuş pozisyonu malum. Ön freni sert sıktığım zaman arkası kolayca havaya kalkabiliyor. Arka freni sıktığımda ise anında kilitleniyor.

    Scooter yada commuter tarzı bir motorun ön frenini sert sıktığında arkasının havalanması çok zor ama ön tekerin kilitlenmesi kolay. Arka frenin ise kilitlenmesi çok zor.

    Kısacası işin en doğrusunu bilen birinin açıklamalarını merakla bekliyorum.

    Ben acemi birine motor kullanmayı öğretirken, zaten yavaşsın. Şimdilik ön freni boşver, arkayla dur. Motora alıştığın vakit ön fren ağırlıklı kombine yapacağız şeklinde öğretmiştim.
    (Kendimce sebebim ise: Ön fren kilitlenirse kesin düşer, arka fren kilitlenirse kurtarma şansı var.)
    Ducati 1198SP _ RedLove

  9. #29

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    motosiklet arka frenle yavaşlar ön frenle durur.

  10. #30
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    sözde motosiklet kültürü olan forum kullanıcılarının yarısından fazlası fren yapmayı bilmiyor. Dışarda kask takmadan gezen adamdan fren nedir bilmesini beklemek abes olur zaten.
    potasyum bunu beğendi.

  11. #31
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    o hocada bilmiyor işi. frene bile gerek yok. direk vites düşür motor yavaşlıyor zaten, birinci vitese gelincede zaten yavaş oluyor ve ayağını arka tekere koy dursun motor şaka bir yana vites düşürerek yavaşlamayın sonra motoru alırsınız kucağınıza.

    ardanın paylaştığı videodaki kadın ne yapıyor öyle allah göstermesin çok feci şeyler olabilir. o videodan sonra kaza videoları izledim biraz, arada benim motorumu da gördüm. adam bide acıklı bir müzik koymuş gözlerim doldu izlerken.

  12. #32
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    süs diye koymuşlar zaten onu

  13. #33
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    müziği baya aradım buldum, https://www.youtube.com/watch?v=omjTcExpX2M

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

    viraj dönmediğin sürece ağırlıklı olarak ön fren kullanırsın, ama viraj dönerken fren yapman gerekiyorsa arka kaymaması için arka frene hafif basarsın. zaten aklı başında bir adam frene basmak için viraja girmeyi beklemez.

    olaki viraja girdin ve yavaşlaman gerekiyor, arka frene bas çek bas çek bas çek. bas çek yapmak sana kaysan bile toparlama şansı verir mantıklı mı sizcede? ama ön kaydımı toparlayamassın.

    düz yolda ön ve arka frene asılırım ben. 80 ile giderken 4 saniye falandır benim durmam 150 zc ile, frenler fena. motorumun en çok frenini ve tipini seviyorum. ama direksiyonu falan dümdüz tutman lazım öne çok asılacağın zaman. farketmişsinizdir arkayı sıkınca ön amortisörler çöküyor o zamanda ön frene fazla yüklenmemeye çalışın sonra motorun kıçı kalkmasın yüz vermeyin motorlara sonra bir tarafları kalkıyor

  14. #34
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    s1000rr zx10 gibi motoru olan varsa artçı olarak alsın onu. yeni ve doğruyu öğrenmesi için eski bildiklerini hafızasından silmek lazım


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)