Motosiklet ARKA Frenle Dururmuş!!
-
Kurs hocası tarafından ilan edilen beyanat Kursun motoru içler acısı Ramzey bilmem ne.Yamuk olmayan biryerini bulamadım ben debriyaj kavramıyor, düz gitmiyor gidon yamuk, vites boşa geçiyor, düzgün çalışan tek şey arka fren, on fren yok motorda.Bunu söylediğimde on freni ne yapacaksın dedi, motor ön fren ile durmazmı hocam dedim şakamı yapıyorsun dedi, arka fren kullanılır deyince hiç tartışmaya girmek istemedim.
Ben ve o kadar eğitmen mi yanlış biliyor, yoksa bu Hocamı?
Reklamlar
-
Benim eğitmen de aynısını söylemişti ancak ben hem ön hem arka sıkıyorum bence en mantıklısı bu
-
haklı 40 tan aşağı hızlarda arka fren kullanılıyomuş rahmi barutçu seminerde söylemişti
sebebide jiroskobik etkiyi 40 tan sonra yakalıyormuş ön fren kullanınca dengesi bozuluyomuş gidon amasor felan sabit değilya ondan arka fren kullanılması gerekiyormuş
-
kurslar eğitim konusunda acınacak haldeler.
hoca dediğin zatı muhteremede bir hoca lazım.
-
Gecen rahmi baritcunun seminerindeyiz on fren konusu islenirken yanimda tahmini 65 yaslarinda beyaz sacli yaslica bir adam cildiriverdi , nasil bagiriyor motorda on fren kullanilmaz arka killanilir diye asabiyet yapti, yandakiler dayi sakin falan diyor olmaz on kullanilmaz kaza yaparsiniz diye bagiriyor.. derken arkadan dayi senin motor ne marka ne kullaniyorsun sen diye sordular o sira ses kesildi..
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Gecen rahmi baritcunun seminerindeyiz on fren konusu islenirken yanimda tahmini 65 yaslarinda beyaz sacli yaslica bir adam cildiriverdi , nasil bagiriyor motorda on fren kullanilmaz arka killanilir diye asabiyet yapti, yandakiler dayi sakin falan diyor olmaz on kullanilmaz kaza yaparsiniz diye bagiriyor.. derken arkadan dayi senin motor ne marka ne kullaniyorsun sen diye sordular o sira ses kesildi..
yoksa pazar günü yapılan eskişehir anadolu üniversitesindekindemiydiniz
-
ama sürücü kurslarında ilk derslerde zaten bizde ön fren kullandırmayız çünkü abanıyorlar lak diye asılıyor frene ve yerde gerek yok hanı kıvama gelince birlikte kullanmaya başlatıyoruz muhtemel ön frende sorun oldugu için demiştir ama sağlamda olsa ilk başta kullandırtmıyoruz biz ayrıca arka frenlede motor durur ama ne mesefade ön frene göre fazla mesafede
-
Hafif yokuş iniyorsun hafif yağmur yağıyor, arka frene bas bakalım fren oradamı
Arka fren tabiki yavaşlatir motoru ancak ön fren ile etkisi mukayese bile edilemez, fizik kuralları basit, diye düşünüyorum bilmediğim birşey varsa öğrenmekten mutlu olurum.
-
Ben ehliyet icin calisirkende hocam kesinlikle ön sıkmak yok demisti bende biraz şaşirmıştim ama çaliştığimız yer toprak zemindi (asfalta göre yaralanma daha az oluyormus) onun için dedigini dusundum.. Gerci bir daha toprak zemine girmedim ama toprak yola girersem tabi ki arka kullanirim .. Ön frenlerimiz arkaya göre güçlü bence sizde asfaltta çalişmıyorsanız bu sebeple söylemiş olabilir... Ön fren asfalt dışinda pek kullanılmasını önermezler egitmenlerde dahil...
-
23 Aralık 2015, 14:28
#10
Gülsem mi ağlasam mı
Sen de şanssızmışsın be dostum. Ben salcano tiger 100 ile sınava girdim, fena değildi. Fazlaca kıpraşıyordu amma o kadar da olur di mi ama.
Ön frene gerek olmadığı gibi ön tekere de gerek yok.(!) Buyrunuz:
https://www.youtube.com/watch?v=pEnw1OKyOV4
-
23 Aralık 2015, 14:32
#11
arda4 adlı üyeden alıntı
Gülsem mi ağlasam mı
Sen de şanssızmışsın be dostum. Ben salcano tiger 100 ile sınava girdim, fena değildi. Fazlaca kıpraşıyordu amma o kadar da olur di mi ama.
Ön frene gerek olmadığı gibi ön tekere de gerek yok.(!) Buyrunuz:
https://www.youtube.com/watch?v=pEnw1OKyOV4
https://www.youtube.com/watch?v=pEnw1OKyOV4
ablam napıyon sen allah aşkına ceket yok bot yok pantolon yok düştümü alev alıcak ben korktum yahu
-
23 Aralık 2015, 14:37
#12
70 km/sa hızla sol şeritten devam ederken biraz ilerinizde bir araç sağ şeritten sol şeride geçiyor ve siz sadece arka fren kullanarak durmak istiyorsanız arka frenle hızınızı biraz azaltıp sonra arka fren kökleyip motoru spin attırıp ters yöne doğru gaz vererek kurtulmaktan başka şansınız yok buda her babayiğidin harcı değildir (ön fren + arka fren daha kolay bir tercih bence )
-
23 Aralık 2015, 15:10
#13
En yakın arkadaşım ki kendisi eğitimlidir motor konusunda sınavda ön freni kullandı diye kalmıştı geçen sene. Motorun arkasına çift lamba koymuşlar sadece arkayla durması gerekiyormuş / yer ankara / sebep ön frenle takla atılırmış
-
23 Aralık 2015, 15:15
#14
Erdost adlı üyeden alıntı
Hafif yokuş iniyorsun hafif yağmur yağıyor, arka frene bas bakalım fren oradamı
Arka fren tabiki yavaşlatir motoru ancak ön fren ile etkisi mukayese bile edilemez, fizik kuralları basit, diye düşünüyorum bilmediğim birşey varsa öğrenmekten mutlu olurum.
hemen söyleyeyim yokuş inerken ön frenin kullanılmasındakı amaç ağırlık merkezinin önde olduğu içindir bu durumda arkada ağırlık olmayacağından kayması muhtemel keza bu duruma göre yokuş yukarı çıkarken veya durdugun zaman hele birde artçın varsa ağırlık merkezi arkada olacağı için ön freni sıkıp ayaklarını yere koyarsan önde ağırlık olmadığı için ön teker yola tutunmaz ve geri geri kaymaya başlar sonrasında düşersin bundan dolayı yokuş yukarı durulduğu zaman arka fren kullanılır bu da arka fren motoru durdurmaz tezini çürütür her iki frende motoru durdurur ön fren daha etkili frenleme yaptıgı için daha kısa mesafede durur arkaya nazar hele ikisi kombin yapıldığında motor frenindende faydalanıldığında frenleme mesafen müthiş kısalır
-
23 Aralık 2015, 15:15
#15
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
haklı 40 tan aşağı hızlarda arka fren kullanılıyomuş rahmi barutçu seminerde söylemişti
sebebide jiroskobik etkiyi 40 tan sonra yakalıyormuş ön fren kullanınca dengesi bozuluyomuş gidon amasor felan sabit değilya ondan arka fren kullanılması gerekiyormuş
İyi dinlememişsin dersi otur sana sıfır.
Rahmi hoca 40 değil 25 km dedi
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
23 Aralık 2015, 15:17
#16
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
ablam napıyon sen allah aşkına ceket yok bot yok pantolon yok düştümü alev alıcak ben korktum yahu
Abi ona da gerek yok, eskiden pantolon mu varmış?
ironwolff adlı üyeden alıntı
70 km/sa hızla sol şeritten devam ederken biraz ilerinizde bir araç sağ şeritten sol şeride geçiyor ve siz sadece arka fren kullanarak durmak istiyorsanız arka frenle hızınızı biraz azaltıp sonra arka fren kökleyip motoru spin attırıp ters yöne doğru gaz vererek kurtulmaktan başka şansınız yok buda her babayiğidin harcı değildir (ön fren + arka fren daha kolay bir tercih bence
)
Benim daha iyi bir fikrim var, kolları yanlara açıp rüzgar direncini artırsak:
uçaklarda da hava freni var ya
-
23 Aralık 2015, 15:21
#17
Adamlar motoru bisiklet mantığı ile düşünüyor. Bisiklette arka fren sıkarız ya ondan heralde
-
23 Aralık 2015, 15:22
#18
hangi frenin kullanılması veya ikisinin ne kadar kuvvetle kombine edilip kullanılmasının gerektiğinin motor tipi ,yol yüzeyi ,yolun eğimi ,artçı varmı ,yük varmı ,amortisör ayarı ,o anki hız ,motor kaç silindir gazı kapatınca ne kadar kompresyon yapacak ,scooter mi ,viteslimi gibi 100 lerce sebebi vardır yalnız say demeyin bana https://www.youtube.com/watch?v=nbo77wLDOdU
boş tartışmalar bunlar ön mü ,arka mı
-
23 Aralık 2015, 15:47
#19
hiç mi merak edip denememiş adam...
-
23 Aralık 2015, 15:50
#20
oocan adlı üyeden alıntı
İyi dinlememişsin dersi otur sana sıfır.
Rahmi hoca 40 değil 25 km dedi
uykusuzluk hali işte :D 25 mi40 mi emin olamadım yani oyuzden yazmiştim 25 miş meğersem sizdemi ordaydınız girişteki motorlari hayranlıkla izleyen mavı yelekli kişide bendim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)