Tutmayan fren tüketici hakları şikayeti
Reklamlar
-
Merhabalar 1 hafta evvel Beylikdüzü Hudson dan aldığım balataların montajını yaptırdım.O esna da hidrolik değişimi de gerçekleşti bu yaklaşık 1 saat sürdü ve buna rağmen ön fren asla sertleşmedi.Yapılan işlemler sonrasın da arka fren yarım tutarken ön fren maneti elciğe deyene kadar sıksakm da motor hala gidebiliyordu.Usta bunun zamanla oturacağını ve düzelmez ise kontrol ederiz şeklinde bir söylem de bulundu.1 hafta boyunca aktif kullandım ön fren ağırlıklı olarak ama hiç bir düzelme olmadı.Buna istinaden servise tekrar gittiğim de usta yerinden dahi kalkmadı dediğim gibi zamanla oturur deyip geri yolladı beni.Şimdi öğrenmek istediğim şu; Elim de ürünün faturası ve yapılan işlemlerin yazdığı servis formum mevcut,bunun ile birlik de tüketici haklarına şikayet de bulunsam sorunuma ne denli yardımcı olurlar? Şuan ödediğim bedelin karşılığın da almam gereken hizmet kusurlu ve hayati önlem taşıyan bir durum. X firmasın da lüx bir marka ve motor olsa bu şekilde ne sizler teslim alırsınız nede bu şekil de teslim edemezler zaten.
Reklamlar
-
şikayetini yap, o şikayet bildirimi ellerine gittiğinde bak nasıl yana döne seni arıyorlar gel halledelim diye
hele bir de fiş-fatura verilmedi eksik kesildi vs. bir durum varsa vergi dairesine de şikayet et bak nasıl özürler geliyor sonra. Bu kafadaki esnafa ancak bu şekilde yaklaşacaksın, o zaman akıllanıyorlar.
-
Fren hidrolik sistemine konulan sıvının DOT3 mü DOT4'mü olduğunu öğren sonra ondan bir şişe al. Fren kaliperininin üzerindeki hava alma vidasını fren kolunu biraz pompalayıp sonuna kadar sıktıktan sonra aç biraz sıvı çıksın geri kapa. Fren hidroliği eksildiyse tamamla. Bu şekilde freni pompala vidayı aç kapa işlemini 6-7 kere yapsan fren sistemindeki hava çıkacaktır. Hava alma işlemi sırasında fren hidrolik kutusu açık kalabilir ancak fren kolunu ani sıkarsan sıvı dışarı fışkırabilir. Fren hidrolik sıvısı boya sökücüdür jantlarını koruman gerekebilir. Benim çin malı motorun jantlarının boyasını fren hidroliği sökemiyordu ama ikaz edeyim yine de. Tüketici haklarıyla uğraşmaktan daha kolay bir iş frenlerin havasını almak.
-
Dostum kaç km yaptın yeni balatayla?
Bi de balatanın markası ve kodu nedir?
Hidrolik değişirken hava yapmış diye düşünüyorum...
-
Sorun balatada degil de ustada gibi, degil mi?
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Fren hidrolik sistemine konulan sıvının DOT3 mü DOT4'mü olduğunu öğren sonra ondan bir şişe al. Fren kaliperininin üzerindeki hava alma vidasını fren kolunu biraz pompalayıp sonuna kadar sıktıktan sonra aç biraz sıvı çıksın geri kapa. Fren hidroliği eksildiyse tamamla. Bu şekilde freni pompala vidayı aç kapa işlemini 6-7 kere yapsan fren sistemindeki hava çıkacaktır. Hava alma işlemi sırasında fren hidrolik kutusu açık kalabilir ancak fren kolunu ani sıkarsan sıvı dışarı fışkırabilir. Fren hidrolik sıvısı boya sökücüdür jantlarını koruman gerekebilir. Benim çin malı motorun jantlarının boyasını fren hidroliği sökemiyordu ama ikaz edeyim yine de. Tüketici haklarıyla uğraşmaktan daha kolay bir iş frenlerin havasını almak.
Hocam DOT4 uyumlu ve DOT4 koyduk bu dediğin işlemleri de orada defalarca yapmasına rağmen zaten usta halledemedi.Ama sorun şu yani sen eskiden balatalarım azaldı diye götürdüğüm motoru frenleri daha kötü teslim ederek o adamı trafiğe çıkartıyorsun kullandıkca düzelir diye ve ben o şekilde risk alarak kullanmak zorunda mıyım bu nasıl bir hata
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
cemalkd adlı üyeden alıntı
Dostum kaç km yaptın yeni balatayla?
Bi de balatanın markası ve kodu nedir?
Hidrolik değişirken hava yapmış diye düşünüyorum...
Balatanın kodunu bilmiyorum fakat markası ön arka BRENTA ve hava yaptığını sanmam belki 4-5 kere havasını almak için uğraştı ona rağmen hava yaptıysa o adam nasıl usta zaten ? Bir de yamahadan hondadan gelmeymiş oraya belli oldu o firmalardan neden geldiği sanırım.
-
Fren hidroliği değişmiş muhtemelen sistemin havasını almayı beceremediler.
Manet bir noktadan sonra el yayı gibi esniyorsa bu hava olduğunu gösterir.
Sevise gerek yok sanayide her hangi bir frenciye bile gitseniz havasını alır.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Fren hidroliği değişmiş muhtemelen sistemin havasını almayı beceremediler.
Manet bir noktadan sonra el yayı gibi esniyorsa bu hava olduğunu gösterir.
Sevise gerek yok sanayide her hangi bir frenciye bile gitseniz havasını alır.
Dediğiniz gibiyse bile bunun için tekrar sanayiye gitmeme gerek olduğunu sanmıyorum.Ben bu adamlara az bir para da vermedim bu işlemler için ve 2.ye gittiğim de yapılan harekete karşılık bu başlığı açtım.Honda-Yamaha gibi büyük firmalar da pahallı motorunuzu götürüp bu işlemi yaptıran bir arkadaş olsanız ordan çıkar sanayide mi el attırırsınız düzelmeyince ?
-
Ön frenin havasini alamayacak kadar acemi adami usta diye koymazlar. Çelik çocuk yapiyor o işi. Yanlış yağ kullanmış olabilirler
-
17 Aralık 2015, 15:49
#10
yunusus adlı üyeden alıntı
Ön frenin havasini alamayacak kadar acemi adami usta diye koymazlar. Çelik çocuk yapiyor o işi. Yanlış yağ kullanmış olabilirler
Hidrolik kutusun da DOT3-DOT4 yazıyordu bizde DOT4 koyduk vallahi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Bir de bu adamlar ortalama 35.000$ fiyatlarından başlayan indian motorlar satıyorlar.Ben oradan indian almış olsam ve sorun yaşasam götürsem aldım yere yapıcakları işcilik ve muammele bumu yani 70 milyarlık motora şaka gibi Sizce lanet olsun deyip tüm çevreme durumu anlatıp başka ustaya mı götüreyim yoksa uğraşayım mı ?
-
17 Aralık 2015, 17:25
#11
Tüketici hakem heyetine veya mahkemeye gitme hakkın tabiki var, ama işler oldukça uzar. Bu şekilde hakem heyetine gitmek için kusur veya hatanın kimde olduğunu tam belirlemen gerekebilir, Fren balatası mı hatalı, usta mı hatalı ? Muhtemelen balata da herhangi bir sorun yoktur, ustadan kaynaklı bir problemdir. O nedenle balata firmasının üzerine gitmeni tavsiye etmem, ustaya tekrar gidip yapması gerektiğini, kendisi yapamıyorsa başka bir ustaya ücretsiz yönlendirmesini söyle, yoksa ayıplı hizmet sebebiyle ilçe tüketici hakem heyetine gidebileceğin gibi, tüketici mahkemesine de başvurabilirsin.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Ayıplı Hizmetler
Ayıplı hizmet
MADDE 13 – (1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir.
(2) Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.
Ayıplı hizmetten sorumluluk
MADDE 14 – (1) Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.
(2) Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 15 – (1) Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
(2) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir.
(4) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildiği hâllerde, hizmetin niteliği ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amacı dikkate alındığında, makul sayılabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar doğurmayacak şekilde bu talep sağlayıcı tarafından yerine getirilir. Her hâlükârda bu süre talebin sağlayıcıya yöneltilmesinden itibaren otuz iş gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
Zamanaşımı
MADDE 16 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı hizmetten sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, hizmetin ifası tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.
(2) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.
-
17 Aralık 2015, 17:31
#12
Benim en sevdiğim işlerden biridir böyle adamlara haddini bildirmek. Bir örnek vereyim, ailem büyük bir bayiden 2bin liralık halı almıştı. Fakat halılarda sorun var, sürekli ipleri sökülüyordu, 1 kez değişti, 2 kez değişti 3.yü söyledik biz artık bunu istemiyoruz değişelim diye, 500 TL para istediler onu da verdik yeni aldığımızın da rengi attı hemen bu sefer işi yokuşa sürmeye başladılar. Halıları çöpe atma noktasına gelince bana söyledi ailem, gidip konuştum bak kardeşim bunları ya geri alın ya da ben gidip şikayet edecem diye ukala bi tavırla sizin kullandığınız halıları biz ne yapalım gidin istediğiniz yere şikayet edin fln diye. Ben de peki siz bilirsiniz dedim. Bi de elimizde 2bin liralık ödeme makbuzu var, çakallar bin liralık fatura kesip vermişler. Söyleyince de hayır biz fatura kestik siz kaybetmişsiniz diyorlar.
Gidip hakem heyetine başvurdum, aynı şekilde vergi dairesine online şikayet yazdım vergi kaçırıyorlar diye. Sonuç: 2 ay sonra hergün telefonla arayıp yalvarmaya başladılar, sağlam bir vergi cezası yemişler eksik fatura kesmekten, ayrıca belediyeden her hafta gelip sıkıştırıyorlarmış nolur şikayetinizi geri çekin diye. Gelip evimden halıları aldılar, parasını da kuruşuna kadar iade ettiler. Yani bizler hakkımızı aramadıkça bunların adam olacağı yok. Sizin durumunuz farklı olabilir tabi ama yine de her halükarda hakkınızı aramanızı tavsiye ederim.
-
17 Aralık 2015, 17:52
#13
Hocam öncelikle frenlerinizi kullanamadığınızı işinizin hallolmadığını belirtin oradaki mallara tekrar söyleyin. "Bu frenlerin tutmasını sağlayın benden bunun için para aldınız, tutmasını sağlayamıyorsanız paramı iade edin.Bunlar size uymuyorsa sizi tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim çok uğraşırsınız bilginiz olsun." diye belirtin.
İşinizi halletmezlerse sizde Allahından bulsunlar diyip tüketici hakem heyeti vs şikayet edin nerelere şikayet ediliyorsa.
Hiç uğraşmayın motosiklet ile.Usta yapamadıysa siz zor yaparsınız yani.
-
17 Aralık 2015, 17:53
#14
Bence balatalari ters takti ? Bi yerde gormustum ters takarsan tutmaz diye oylr olabilirmi
-
17 Aralık 2015, 18:04
#15
Zamanla geçer dediği o olayın zamanı 3-5 fren.
3-5 frenden sonra düzelmiyorsa ilgili ustanın eline maneti vermelisin.
-
17 Aralık 2015, 18:06
#16
Arkadaşlar hepinize değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim ters takıcak kadar da sanmıyorum açıkcası Ben tekrar gideceğim görüşmek için bu gün çok yağmur olduğundan çıkamadım o frenler ile sakatlık yaşamamak adına.Birde usta bana ''senin diskin bir tarafı fazla aşınmış o yüzden oraya denk gelene kadar balata zor oturur'' demişti,bende elimle kontrol ettim milimetrik bir içe doğru durum var ama bu yamukluk değil disk aşınması.Bunu bile fark ettiysen totosu kırık mahalle arası ustası dahi bu durum da bir arkadaşım vardı ona ''traşlarız istersen rotoru düzleriz yok balatanı biraz zımparalarım ona göre'' vs öneri de bulunmuştu.Balatanı zımparalarım ama fren balatan hemen biter eskiden farkı olmaz dedi bana usta eyvallah.Şimdi özetlemek gerekirse denmesi gereken şuydu bence; ''Arkadaşım ben bunu söktüm ben iyi ustayım bak gördüm böle bir şey var senden 200tl alacağım işcilik dahil ama tutmaz sen diski de değiştir'' dese ben değiştirmez miydim sanki.Ki bence bu gerçekten disk kaynaklı bir sorun değil çünkü öyle dahi olsa o fren maneti elceğe kadar deymesine rağmen hiç tutmamazlık yapmazdı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
BU FİRMA BEYLİKDÜZÜ HUDSON FİRMASIDIR ARKADAŞLAR BUNU DA BELİRTEYİM TEKRARDAN..!!
-
17 Aralık 2015, 19:45
#17
Hocam ne uğraşıyosun, git tüketici mahkemesine uzat ayaklarını onlar seni koştursun.. Düdüklü tencere kapağı uğruna tefale 100 lira telefon parası ödedim nerdeyse. sonra verdim 4 gün sonra onlar peşimde koştu.. ver gitsin..
-
18 Aralık 2015, 01:25
#18
teodor adlı üyeden alıntı
Hocam ne uğraşıyosun, git tüketici mahkemesine uzat ayaklarını onlar seni koştursun.. Düdüklü tencere kapağı uğruna tefale 100 lira telefon parası ödedim nerdeyse. sonra verdim 4 gün sonra onlar peşimde koştu.. ver gitsin..
Haklısınız hocam ne diyim.
-
18 Aralık 2015, 10:56
#19
Motosiklet Eğitmeni
İşin yasal ayağı ve evrak işleri dışında sorunun çözüldüğü zaman detayları paylaşırsan bu foruma büyük bir iyilik yapmış olursun.
Çünkü daha önce Dot III yerıne Dot IV kullansam ne olur? diye konu açmıştın ve genel kanaat daha iyi olur şeklindeydi.
Oysa netice pek iyi olmadı.
Bu nedenle gelişmeleri bizimle paylaşırsan problem çözüldüğünde biz de hidrolik sıvısının kullanımı ve tercihler hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.
Geçmiş olsun.
-
18 Aralık 2015, 11:28
#20
Mahkeme kısmında adam "biz çalışır halde teslim ettik faturasını kestik verdik eline" derse.
Bu sefer şahit olayı işin içine girebilir. Bilir kişi şudur budur iş uzar.
Ayıplı mal satma, fatura, sevkiyat, haksız kazanç gibi olaylarda evet THH 6 ayda kararı çıkarıp tebliğ ediyor.
Ama işçilik hatasında ne nasıl olur nasıl işler bilmiyorum.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)