Soğuklar Başladığından Beri Motorum Marş Almıyor.
Reklamlar
-
Herkese iyi akşamlar .
Motorum soğuk havalar başladığından beri uzun süre soğukta bekleyince marş almıyor. Marşa bastığımda akü gstergesi 0 a iniyor ve elektirik akım sesi gibi bir cızırtı sesi(tık tık) geliyor. Motorcuya götürdüm aküden dolayıdır dedi ben zannetmiyorum dedim ama ondandır o dedi akün ölmüştür dedi. Velhasıl aküyü değiştirdim ama yine aynı sorun var . Yardımcı olursanız sevinirim .
Pioneer XF 200-2A (crusier)
Reklamlar
-
aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,
evet soğuklarda akü ölür,
ama motor şarj edıyorsa bu olur,
motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
veya sargıdadır,
şarj kontrol edılmelıdır,,,
-
hava gaz karışımından (karbüratör), ortamdaki basınçdan yani yükseklikden, bujiden, akü voltajının düşük olmasından vs bir sürü şeyden kaynaklabilir, benzinden bile olabilir..
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,
evet soğuklarda akü ölür,
ama motor şarj edıyorsa bu olur,
motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
veya sargıdadır,
şarj kontrol edılmelıdır,,,
Teşekkürler bilgilendirmeniz için.
Eski aküyü şarj konrolü yapmadan çıkardı ama yeni aküyü taktıktan sonra kontrol etti.(yani şarj oluyor yeni akü)
Motor normalde ısındıktan sonra marş problemi yaşatmıyor sadece soğukta bekleyince bu durum oluyor.
-
Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
sabahı gerı tak ve tekrar dene,
eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
Yok yıne marş basmıyor ıse,
Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,
Bunu nerden çıkarttın derse,
durumu anlat,
motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,
Sanırım anlatabıldım...
-
serkanADH13 arkadaş 2 mesajında hislerime ve motoruna tercüman olmuş.
Özet ya akün şark etmiyor, ya elektrkte kaçak var.
UTS
-
o değil de o nasıl motor ustası ya?
-nolmuş usta?
-Aküdendir.. Değiştir
-İyi deiğiştirdim usta geçmedi
-iyi ondan değilmiş bak demek ki.. böle uzayıp giden körler sağırlar ülkesi misali gibi olmuş durum...
-
Hocam led farlardır, elcik ısıtmadir boyle aksesuarlarin var mi ek olarak? Aküye direk bağlandıysa bunlar ufak ufak akünden yer.
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
sabahı gerı tak ve tekrar dene,
eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
Yok yıne marş basmıyor ıse,
Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,
Bunu nerden çıkarttın derse,
durumu anlat,
motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,
Sanırım anlatabıldım...
Anladım hocam bu gün denicem onu tekrar bilgilendiririm sizleri duruma göre...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
awesomee adlı üyeden alıntı
o değil de o nasıl motor ustası ya?
-nolmuş usta?
-Aküdendir.. Değiştir
-İyi deiğiştirdim usta geçmedi
-iyi ondan değilmiş bak demek ki.. böle uzayıp giden körler sağırlar ülkesi misali gibi olmuş durum...
Aynen dostum ya sinir etti zaten beni debriyaj milinin boyutlanmasını bilmiyor diye tornacıya boşa 50 tl verdim bide kabul etmiyor kendi suçu olduğunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Hocam led farlardır, elcik ısıtmadir boyle aksesuarlarin var mi ek olarak? Aküye direk bağlandıysa bunlar ufak ufak akünden yer.
O tarz aksesuarlarım yok hocam
-
17 Aralık 2015, 11:40
#10
Arkadaşlar en olası sebepleri yazıp gerekli tavsiyeleri yapmışlar. Müsade edersen haddimi aşmayarak bi tavsiyede de ben bulunacağım. Ustanı değiştir.
-
17 Aralık 2015, 11:54
#11
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
sabahı gerı tak ve tekrar dene,
eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
Yok yıne marş basmıyor ıse,
Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,
Bunu nerden çıkarttın derse,
durumu anlat,
motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,
Sanırım anlatabıldım...
Akıllıca.... Fikrini biraz geliştirelim.
Kaçak tespiti için gece boyu beklemek yerine ampermetre kullanabilirsin.
*******
Kontak kapalı olacak
Multimetreyi ampermetre moduna getir.
Pozitif kutup başını aküden ayır.
Ampermetrenin kırmızı ucunu aküye, siyah ucunu ayırdığın kabloya değdir.
Ölçüm sıfır göstermeli. İmmobilizer vs kullanan motorlarda 5-10 miliamper akım olabilir. Ama senin motorunda immo vs yok. O halde sıfır olmalı.
Eğer okuduğun değer sıfırdan büyükse kaçak var demektir.
Hatta bira daha ileri gidip fişleri tek tek sökerek ampermetre değerini kontrol edebilir ve kaçağın yerini kendin de tespit edebilirsin.
-
17 Aralık 2015, 14:18
#12
Hocam tavsiyen için teşekkür ederim ama şu multimetreyi ampermetre moduna getiri anlamadım ?
-
17 Aralık 2015, 14:28
#13
ironwolff adlı üyeden alıntı
Hocam tavsiyen için teşekkür ederim ama şu multimetreyi ampermetre moduna getiri anlamadım ?
Multimetre; hem akım (birimi amper), hem gerilim (birimi volt), hem direnç ( birimi ohm) olçebilen bir alettir. Seçerek kullanırsın .
Çinliler sağolsun artık 20 liraya multimetreler satılıyor. Şöyle birşey
-
17 Aralık 2015, 14:36
#14
Anladım hocam bu kadar ucuz olduğunu bilmiyordum bunların . Bende yok şu an ampermetre ama 2 saat sonra motorcuya uğrucam motor orda şu an o zaman bakarım dediklerine . Çok teşekkürler.
-
17 Aralık 2015, 15:00
#15
Akün dolu,uzun süre sogukta bekleyip marş basmıyor ancak bi şekil de çalıştırıp motor hala sıcakken veya az zaman geçince çalışıyorsa marş motoruna bak.marş motorundaki enduvi nemlenmekte ve üzeri pislik kaplanmakta. Aku konjektor vsvs parça parası vermeden, kesinlikle bi kontrol edin..eski motorumda her kış başıma gelen mevzuu..marş motorunu söküp bakır sarılı olanın etrafında pislik vsvs varsa ince zımpara ile temizleyin
-
17 Aralık 2015, 18:22
#16
merianne adlı üyeden alıntı
Akün dolu,uzun süre sogukta bekleyip marş basmıyor ancak bi şekil de çalıştırıp motor hala sıcakken veya az zaman geçince çalışıyorsa marş motoruna bak.marş motorundaki enduvi nemlenmekte ve üzeri pislik kaplanmakta. Aku konjektor vsvs parça parası vermeden, kesinlikle bi kontrol edin..eski motorumda her kış başıma gelen mevzuu..marş motorunu söküp bakır sarılı olanın etrafında pislik vsvs varsa ince zımpara ile temizleyin
Hocam marş motorunda sıkıntı olsa sıcakta niye çalışır yani sizin kadar bilgili değilim ama bence sorun elektirikte .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,
evet soğuklarda akü ölür,
ama motor şarj edıyorsa bu olur,
motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
veya sargıdadır,
şarj kontrol edılmelıdır,,,
Hocam bu gün dediğiniz gibi ampermetreyi bağladım + kutbundaki kabloyu söküp o kabloya siyah ucu aküyede kırmızı ucu taktım okunan değer 0 "sıfır" değildi.
-
17 Aralık 2015, 18:27
#17
buji'de olabilir mi sıkıntı?
-
17 Aralık 2015, 19:53
#18
kardeşim aküden desem ustaya gstermişsin bence sen ustayı değiştir ben öyle yaptım mutluyum sende değiştir sende mutlu ol benim honda titana bir iki günde bir marş basıp çalıştırıyorum tabi haliyle hava soğuk olduğunda jikleli çalıştırıyorum sorun ortadan kalkıyor ama yazın tek marşta çalışıyor senin makinada soğuklardan çalışmıyo olabilir sen onu iyi bir ustaya götür senin ilacın o bence hayırlı akşamlar.
-
17 Aralık 2015, 19:57
#19
Sorun sanayi çevresinde 'taşak' diye tabir edilen marş otomatiğinde bence. Marş otomatiği marş motorunun dişlisini itemediği için 'tık tık' diye sesler geliyor kanımca. marş motoruna durduğu yerde artı verirseniz boşta çalışıyorsa ( dişli itmeden) sorun ortaya çıkmış olur. soğuk hava da bu arızayı tetikler.
saygılarrr
-
17 Aralık 2015, 22:46
#20
haydie adlı üyeden alıntı
Sorun sanayi çevresinde 'taşak' diye tabir edilen marş otomatiğinde bence. Marş otomatiği marş motorunun dişlisini itemediği için 'tık tık' diye sesler geliyor kanımca. marş motoruna durduğu yerde artı verirseniz boşta çalışıyorsa ( dişli itmeden) sorun ortaya çıkmış olur. soğuk hava da bu arızayı tetikler.
saygılarrr
Hocam öyle olsa akü göstergesindeki ibre marşa basınca 0 a iner mi? (yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler