Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Soğuklar Başladığından Beri Motorum Marş Almıyor.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Herkese iyi akşamlar .
    Motorum soğuk havalar başladığından beri uzun süre soğukta bekleyince marş almıyor. Marşa bastığımda akü gstergesi 0 a iniyor ve elektirik akım sesi gibi bir cızırtı sesi(tık tık) geliyor. Motorcuya götürdüm aküden dolayıdır dedi ben zannetmiyorum dedim ama ondandır o dedi akün ölmüştür dedi. Velhasıl aküyü değiştirdim ama yine aynı sorun var . Yardımcı olursanız sevinirim .



    Pioneer XF 200-2A (crusier)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
    akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,

    evet soğuklarda akü ölür,
    ama motor şarj edıyorsa bu olur,
    motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
    veya sargıdadır,

    şarj kontrol edılmelıdır,,,
    obarey bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    hava gaz karışımından (karbüratör), ortamdaki basınçdan yani yükseklikden, bujiden, akü voltajının düşük olmasından vs bir sürü şeyden kaynaklabilir, benzinden bile olabilir..

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
    akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,

    evet soğuklarda akü ölür,
    ama motor şarj edıyorsa bu olur,
    motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
    veya sargıdadır,

    şarj kontrol edılmelıdır,,,
    Teşekkürler bilgilendirmeniz için.
    Eski aküyü şarj konrolü yapmadan çıkardı ama yeni aküyü taktıktan sonra kontrol etti.(yani şarj oluyor yeni akü)
    Motor normalde ısındıktan sonra marş problemi yaşatmıyor sadece soğukta bekleyince bu durum oluyor.

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
    sabahı gerı tak ve tekrar dene,
    eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
    Yok yıne marş basmıyor ıse,
    Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,

    Bunu nerden çıkarttın derse,
    durumu anlat,
    motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
    fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,

    Sanırım anlatabıldım...
    obarey ve Shrieker bunu beğendiler.

  6. #6
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    serkanADH13 arkadaş 2 mesajında hislerime ve motoruna tercüman olmuş.
    Özet ya akün şark etmiyor, ya elektrkte kaçak var.
    UTS

  7. #7
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    o değil de o nasıl motor ustası ya?
    -nolmuş usta?
    -Aküdendir.. Değiştir
    -İyi deiğiştirdim usta geçmedi
    -iyi ondan değilmiş bak demek ki.. böle uzayıp giden körler sağırlar ülkesi misali gibi olmuş durum...

  8. #8
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Hocam led farlardır, elcik ısıtmadir boyle aksesuarlarin var mi ek olarak? Aküye direk bağlandıysa bunlar ufak ufak akünden yer.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
    sabahı gerı tak ve tekrar dene,
    eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
    Yok yıne marş basmıyor ıse,
    Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,

    Bunu nerden çıkarttın derse,
    durumu anlat,
    motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
    fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,

    Sanırım anlatabıldım...
    Anladım hocam bu gün denicem onu tekrar bilgilendiririm sizleri duruma göre...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o değil de o nasıl motor ustası ya?
    -nolmuş usta?
    -Aküdendir.. Değiştir
    -İyi deiğiştirdim usta geçmedi
    -iyi ondan değilmiş bak demek ki.. böle uzayıp giden körler sağırlar ülkesi misali gibi olmuş durum...
    Aynen dostum ya sinir etti zaten beni debriyaj milinin boyutlanmasını bilmiyor diye tornacıya boşa 50 tl verdim bide kabul etmiyor kendi suçu olduğunu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam led farlardır, elcik ısıtmadir boyle aksesuarlarin var mi ek olarak? Aküye direk bağlandıysa bunlar ufak ufak akünden yer.
    O tarz aksesuarlarım yok hocam
    something123 bunu beğendi.

  10. #10
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Arkadaşlar en olası sebepleri yazıp gerekli tavsiyeleri yapmışlar. Müsade edersen haddimi aşmayarak bi tavsiyede de ben bulunacağım. Ustanı değiştir.

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum motorun normal çalıştığı bir akşam motoru park et ve akü baglantı uclarından KIRMIZI artı ucu sök,
    sabahı gerı tak ve tekrar dene,
    eger sorunsuz çalısırsa TESISATINDA KAÇAK VAR AKIM ÇEKİYOR demektir,
    Yok yıne marş basmıyor ıse,
    Ustana gerı gıt ve AKÜ SORUNLU ŞARJ TUTMUYOR de,

    Bunu nerden çıkarttın derse,
    durumu anlat,
    motor kullanırken şarj edıyor dolduruyor,
    fakat park edınce akü akım kaçırıyor de,,,

    Sanırım anlatabıldım...


    Akıllıca.... Fikrini biraz geliştirelim.
    Kaçak tespiti için gece boyu beklemek yerine ampermetre kullanabilirsin.
    *******
    Kontak kapalı olacak
    Multimetreyi ampermetre moduna getir.
    Pozitif kutup başını aküden ayır.
    Ampermetrenin kırmızı ucunu aküye, siyah ucunu ayırdığın kabloya değdir.
    Ölçüm sıfır göstermeli. İmmobilizer vs kullanan motorlarda 5-10 miliamper akım olabilir. Ama senin motorunda immo vs yok. O halde sıfır olmalı.
    Eğer okuduğun değer sıfırdan büyükse kaçak var demektir.

    Hatta bira daha ileri gidip fişleri tek tek sökerek ampermetre değerini kontrol edebilir ve kaçağın yerini kendin de tespit edebilirsin.
    Shrieker bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Hocam tavsiyen için teşekkür ederim ama şu multimetreyi ampermetre moduna getiri anlamadım ?

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı ironwolff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tavsiyen için teşekkür ederim ama şu multimetreyi ampermetre moduna getiri anlamadım ?
    Multimetre; hem akım (birimi amper), hem gerilim (birimi volt), hem direnç ( birimi ohm) olçebilen bir alettir. Seçerek kullanırsın .
    Çinliler sağolsun artık 20 liraya multimetreler satılıyor. Şöyle birşey


  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Anladım hocam bu kadar ucuz olduğunu bilmiyordum bunların . Bende yok şu an ampermetre ama 2 saat sonra motorcuya uğrucam motor orda şu an o zaman bakarım dediklerine . Çok teşekkürler.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Akün dolu,uzun süre sogukta bekleyip marş basmıyor ancak bi şekil de çalıştırıp motor hala sıcakken veya az zaman geçince çalışıyorsa marş motoruna bak.marş motorundaki enduvi nemlenmekte ve üzeri pislik kaplanmakta. Aku konjektor vsvs parça parası vermeden, kesinlikle bi kontrol edin..eski motorumda her kış başıma gelen mevzuu..marş motorunu söküp bakır sarılı olanın etrafında pislik vsvs varsa ince zımpara ile temizleyin

  16. #16

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akün dolu,uzun süre sogukta bekleyip marş basmıyor ancak bi şekil de çalıştırıp motor hala sıcakken veya az zaman geçince çalışıyorsa marş motoruna bak.marş motorundaki enduvi nemlenmekte ve üzeri pislik kaplanmakta. Aku konjektor vsvs parça parası vermeden, kesinlikle bi kontrol edin..eski motorumda her kış başıma gelen mevzuu..marş motorunu söküp bakır sarılı olanın etrafında pislik vsvs varsa ince zımpara ile temizleyin
    Hocam marş motorunda sıkıntı olsa sıcakta niye çalışır yani sizin kadar bilgili değilim ama bence sorun elektirikte .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aku değişti ise motorcu şarj kontrolu yapması lazımdı,
    akü öldüğüne neye dayanarak karar verdi,

    evet soğuklarda akü ölür,
    ama motor şarj edıyorsa bu olur,
    motor sarj etmezse sorun KONJEKTOR de olur,
    veya sargıdadır,

    şarj kontrol edılmelıdır,,,
    Hocam bu gün dediğiniz gibi ampermetreyi bağladım + kutbundaki kabloyu söküp o kabloya siyah ucu aküyede kırmızı ucu taktım okunan değer 0 "sıfır" değildi.

  17. #17
    emiliosantos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Eski:Piaggio xevo 250 ie Yeni: Daelim s3 Advance
    buji'de olabilir mi sıkıntı?

  18. #18

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    kardeşim aküden desem ustaya gstermişsin bence sen ustayı değiştir ben öyle yaptım mutluyum sende değiştir sende mutlu ol benim honda titana bir iki günde bir marş basıp çalıştırıyorum tabi haliyle hava soğuk olduğunda jikleli çalıştırıyorum sorun ortadan kalkıyor ama yazın tek marşta çalışıyor senin makinada soğuklardan çalışmıyo olabilir sen onu iyi bir ustaya götür senin ilacın o bence hayırlı akşamlar.

  19. #19
    haydie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2015
    Motosikleti
    spada xray 150 efi
    Sorun sanayi çevresinde 'taşak' diye tabir edilen marş otomatiğinde bence. Marş otomatiği marş motorunun dişlisini itemediği için 'tık tık' diye sesler geliyor kanımca. marş motoruna durduğu yerde artı verirseniz boşta çalışıyorsa ( dişli itmeden) sorun ortaya çıkmış olur. soğuk hava da bu arızayı tetikler.
    saygılarrr

  20. #20

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Alıntı haydie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun sanayi çevresinde 'taşak' diye tabir edilen marş otomatiğinde bence. Marş otomatiği marş motorunun dişlisini itemediği için 'tık tık' diye sesler geliyor kanımca. marş motoruna durduğu yerde artı verirseniz boşta çalışıyorsa ( dişli itmeden) sorun ortaya çıkmış olur. soğuk hava da bu arızayı tetikler.
    saygılarrr
    Hocam öyle olsa akü göstergesindeki ibre marşa basınca 0 a iner mi? (yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler