Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

suçlu olan mt 07 mi yoksa ustundeki bizlermiyiz ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Levent68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2012
    @Lucas konuyu çok güzel açıklamış. Ehliyeti alırsın ilk iki sene 43 piyes kullanırsın sonra eğer bu süre içinde trafikte ağır kusurun yok ise istediğin makinayı kullanırsın. Ehliyetsiz araç kullanmak burada kimsenin aklına gelmiyor. Çünkü yakalanırsan ehliyeti almak için en az 3-4 sene uğraşman psikolojik teste gitmen ki bu çok zor ve de bir el arabası para harcaman lazım. Ben sürücü eğitiminde cbf 600 F kullandım 24 yaşından büyük olduğum için 72 piyes makina idi. İlk motorum fazer 1 idi sonra r1 kullandım RN 19 unu şu anda Vfr 1200 F kullanıyorum. 2012 yılında ehliyetimi aldım ondan daha önce scooter bile kullanmadım. Hiçbir zaman motora kot pantolon spor ayakkabı ile binmedim. İki parçalı deri takımı ve bot ve eldiven olmadan motoru kullanmadım. Kask olmadan burada binmek zaten imkansız polisler den önce işıklarda senin anahtarını biri alır polisi arar bu adamın canına kastı var diye. Ehliyetten sonra iki yerden daha ileri sürüş teknikleri üzerine viraj ağırlıklı eğitim aldım.

    Bizim bir lafımız var Allah Kerim diye. Ama sen önlemini almaz işen şeytan da işini yapmak zorunda.


    Motorlarda suç aramayın. Yeterli eğitim ve tecrübe sahibi olmadan güçlü makina kullanırsan sonuçları ağır olur. Bunun içinde Lucas ın yazdığı gibi sürücü kursu sistemi değişmeli. 40-45 piyeslik motorlar ile gerekli eğitim verildikten sonra ehliyet verilmeli.
    Birde lütfen kot iki spor ayakkabı ile kasksız 600-1000 lik makinalara binmeyen hatta scotter a bile binmeyin. Burada gördüğümüz her kaza hepimizi üzüyor.

    Herkese zevkli sürüşler
    gokberk6426 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    Buradan bir arkadasti..motosiklet icin soyle demisti..motosiklet yarim bir makina kullanicisi olmadan ayakta duramiyor..bir arkadasta motosiklet otomobilden daha gec durur demisti icten ice nediyor bunlar diyordum ama gercekten dogru yaklasim..motosiklet yarim bir makina ve otomobilden daha gec durur..bunlari kabul ettikten sonra sucun kimde oldugunu bulmak daha kolay oluyor..
    gokberk6426 bunu beğendi.

  3. #43
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    suç mt07'nin değil tabii ki. mt07 olmasaydı r6 ile başlayacak olanlarda suç.

    benim anlamadığım bir nokta var. adam sayıyor 20-22k parayı, daha göstergedeki jelatin dururken limitleyiciye girmeler, tek tekerler, son hız denemeleri.

    yazık ya. motora yazık. hem mal hem can bu kadar hor kullanılmamalı.
    gokberk6426 bunu beğendi.

  4. #44
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    yorum yapanlara cok tesekkurler . sanirim orantisiz guc ile bilincsiZlik birlesince olusan sonuc kaza . tekeriniz duz bassin tesekkurler .
    tinerci bunu beğendi.

  5. #45
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    bir gün deneyeceğim su aleti
    mt09'u artcı da olsam tattım
    tek basıma ıken aynı hıssettırır heralde
    gokberk6426 bunu beğendi.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    MT 07 için bir şey diyemeyeceğim, çünkü hiç kullanmadım. Ancak bazı motorsikletin suçu şu:

    İnsana aşırı güven veriyor. Mesela yüksek hızda inanılmaz stabil. Gazı verdikçe de gidiyor. İnsanın limitlerini farketmesini zorlaştırıyor. İnsan kendini yaralı yolun kenarında yerde, motosikleti de 100m ilerde yan yatmış düşünemiyor bir türlü. Eğer ABS, traction gibi elektronik yardımlar da yoksa vay haline.

  7. #47
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bi motor al da rahatlasın şu forum.
    bu yorumu yebi gordum ama kirildim . yani sonucta forum burasi kurallari delmesigim surece bilgi paylasip soru sorup anket acabilirim . troll konu acip 1000 rrla baslamak istiyorum yazsamdaha farkli bi cevap verirsiniz . neyse

  8. #48
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sizin meslek ne galiba sizde Antalyada idiniz. Otogardan organize yolunda bi mt7 çoşuyor ama ? ��☺

    O coşan arkadaş ben değilim ben genelde havaalanı, deepo önünde çoşuyorum
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  9. #49
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.

    Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.

    Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
    Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
    Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.

    MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
    "Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
    Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.



    1-Tehlike

    İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
    Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
    Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
    600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
    MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
    Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.

    2-Tehlike

    600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
    Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.

    3-Tehlike

    Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
    6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
    Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.

    4-Tehlike

    Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
    Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
    Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.

    5-Tehlike

    Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
    ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
    Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
    3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
    hocam bu tehlikeler beni daha çok tahrik etti yahu, alasım geldi canavarı.

  10. #50
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki suçlu olan mt-07. sen ne diye o kadar torku üretiyosun o kasaya 125 cc koyup 7-8 liraya daha çok satmalıydılar
    Espri yapmışsın ama bir gerçeğe parmak basmışsın.
    Bu hacimde motosikletler acemi veya yeni başlangıç makinalar.
    Bu nedenle sürücü kitlesi göz önünde bulundurularak üretilmeleri gerekiyor.
    Yani haddinden fazla güçlüyse suç gerçekten de motosikletin.
    Bunun dışında konunun açılmasına sebep olan bir kaza istatistiği bulamadım.
    Yani nerde kaza görsem MT 07 sözü biraz abartı olmuş.
    İstatistiklere bakarsak rekor scooter tiplerinde görünüyor.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)