suçlu olan mt 07 mi yoksa ustundeki bizlermiyiz ?
Reklamlar
-
14 Aralık 2015, 13:48
#21
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Yazımın başında belirtmiştim zaten bunu..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
-
14 Aralık 2015, 13:52
#22
Onu alacagima MT 07 alirim diye Facebook sayfasi bile var
Hangi arkadaş açtıysa çok güldüm
-
14 Aralık 2015, 14:25
#23
Lucas adlı üyeden alıntı
MT-07 değil, R1 de değil, sistem suçlu.
Kursa yazılıp en az 50 saat direksiyon eğitimi alana ver ehliyeti 250 cc kullansın,
2 sene sonra tekrar test sınavı ile 500 cc ehliyeti ver 2 senede onu kullansın,
4. senenin sonunda bir daha sınava tabi tut, istediği motoru kullanması için ver ehliyetini.
Ondan sonra da patlıyorsa bir yere Takdir-i İlahi diyelim.
O zaman da herkes ehliyetsiz biner😄
-
14 Aralık 2015, 15:16
#24
ZümeR adlı üyeden alıntı
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.
MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
2-Tehlike
600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.
3-Tehlike
Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.
4-Tehlike
Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.
5-Tehlike
Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
olaya nokta koycak bi yazi olmus . tecrubeye sabit . yorum yapanlara tesekkurler . su facebook sayfasi yorumunu goruncr aklima benimde bi yorum geldi . ybrmi cbfmi mt07 mi diye )
-
14 Aralık 2015, 15:34
#25
Bende MT-07 alıp düz duvara kafa atıcam lan benim ne eksiğim var arkadaşım!!!! Parasıyla değil mi!!!
-
14 Aralık 2015, 15:57
#26
Benim mt tam bir kansız, terbiyesiz sürekli i.nelik peşindeydi ama ıslak sopayla döve döve akıllandırdım şimdi her motosiklet gibi tehlikesiz sakin.
Yeni alacaklar için önerim kesinlikle şiddet uygulayın. Zamanında 'MT'sini dövmeyen daha sonra dizini döver...
Şaka bir yana motosikletin limitleri değil bence kullanıcının limitleri çok önemli. Bir çok video var MT07'yi coşturan, hayvani kullanan ama bunlar hep sürücünün kalitesi...
-
14 Aralık 2015, 16:11
#27
kısa tekerlekler arası mesafe,alt devirlerde gelen yüksek tork ve ucuz fiyat bir araya gelince Türkiye gibi memleketlerde doğal sonuç...
-
14 Aralık 2015, 16:27
#28
Acemi bir MT 7 kullanıcısı gidon tutmaktan,sıkmaktan kollarım ağrıdı der genelde.Ama bunun farkında değildir. Arkadaşlar zaten mevcut torktan bir hayli bahsetmiş. Bizlerin en büyük hatası durmayı beceremediğimiz hızlara çıkmak, bu her motor için geçerli. Sonra da ABS'ye güvenme devreye girer. ABS olsaydı dururdum zaten diye devam eder.
Güç elinin altında, durmayı kaçmayı manevra yapmayı viraj almayı biliyorsan basarsın yok daha düz yolda duracağın mesafeyi ayarlayamıyorsan scooter bile risk.
-
14 Aralık 2015, 16:39
#29
ZümeR adlı üyeden alıntı
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
Ne Honda, ne de KTM'in litrelik makinelerinde böyle bir sorun yaşamadım, ki hem güç, hem de torkları daha fazla. Ciddi bir güvenlik sorunu bu gerçekten öyleyse. Motorsiklet rolantideyken debriyaj aniden kaçarsa motorun istop etmesi gerekir, motor soğuksa bile.
-
14 Aralık 2015, 16:50
#30
Mt07'nin suçu ne
-
14 Aralık 2015, 17:44
#31
Kıskanmayın kıskanmayın maşallah deyin
-
14 Aralık 2015, 17:50
#32
ZümeR adlı üyeden alıntı
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Yazımın başında belirtmiştim zaten bunu..
Abi sizin meslek ne galiba sizde Antalyada idiniz. Otogardan organize yolunda bi mt7 çoşuyor ama ? 😈☺
-
14 Aralık 2015, 17:55
#33
Karalı adlı üyeden alıntı
Mt07'nin suçu ne
Fatmagülün suçu ne ?
-
14 Aralık 2015, 18:33
#34
sürücü yeterli olmadığında iyi motor kurtarabilir mi? sanmıyorum.
ancak mt-07 gücü ve yüksek torku nedeniyle başlangıç motoru olmaya uygun olmadığı gibi, benzer hacim ve türdeki rakiplerine kıyasla da yol tutuş açısından geride olduğunu düşünüyorum. (izlediğim karşılaştırmalar ve ilk partiden alıp rodajı bitince satan arkadaşımın yorumlarına göre)
-
14 Aralık 2015, 19:51
#35
hasmet adlı üyeden alıntı
Ne Honda, ne de KTM'in litrelik makinelerinde böyle bir sorun yaşamadım, ki hem güç, hem de torkları daha fazla. Ciddi bir güvenlik sorunu bu gerçekten öyleyse. Motorsiklet rolantideyken debriyaj aniden kaçarsa motorun istop etmesi gerekir, motor soğuksa bile.
MT 07 yüksek rolantide iken de debriyaji istedigin gibi birak o da stop ediyor. Gaz verirsen tabii ki kafana geçer. Her motosiklet gibi.
-
14 Aralık 2015, 20:09
#36
"Onu alacağıma Mt07 alırım" diyenler ölüyo bana kalırsa arkadaşlara 250cc motora 15.000TL vermek saçma geliyo 5 daha koyup mt alıyolar sonuç ortada
-
14 Aralık 2015, 20:28
#37
tinerci adlı üyeden alıntı
MT 07 yüksek rolantide iken de debriyaji istedigin gibi birak o da stop ediyor. Gaz verirsen tabii ki kafana geçer. Her motosiklet gibi.
"Her motorsiklet" yerine traction control olmayan motorsikletlerde diyelim, doğru olsun "kafana geçer" yerine "başınıza iş açar" diyelim, kibar olsun
-
14 Aralık 2015, 22:53
#38
Avrupada MT-07 başlangıç motoru olarak gösteriliyor. Adamlar bu işte bizden çok ileride olduğuna göre suç motorda filan değil.
Sadece Türkiye şartlarında MT-07 zor bir motor. Düzgün eğitim alınmıyor, asfalt çok kalitesiz, ucuz göstermelik ekipman, bilinçsiz ve sorumsuz kullanıcılar vs. Bunların hepsi Türkiye'de birleşince sonuç; MT-07 tehlikeli motor. Hayır arkadaşım motor tehlikeli filan değil, sürücü tehlikeli.
Bunun en güzel örneği de firmaların Türkiye'ye özel düşük cc motor çıkarmaları. Adamlar avrupada Türkiye'deki kadar çok düşük cc satmıyor. Bi asyada bi biz de bu kadar çok düşük cc satılıyor.
-
14 Aralık 2015, 23:24
#39
Bir konuya aciklik getirelim arkadaslar surekli yanlis bilgi tekrarlanip duruyor avrupada satilan mt 07ler restricted kit yani sinirlanmis guc ile acemi kullanicilara sunuluyor herkes bu bilgiyi aktarirken bunu gozardi ediyor.bunu unutmayalim lutfen
-
14 Aralık 2015, 23:57
#40
zeroplus adlı üyeden alıntı
Bir konuya aciklik getirelim arkadaslar surekli yanlis bilgi tekrarlanip duruyor avrupada satilan mt 07ler restricted kit yani sinirlanmis guc ile acemi kullanicilara sunuluyor herkes bu bilgiyi aktarirken bunu gozardi ediyor.bunu unutmayalim lutfen
Öyle satılsa kaç yazar o adamlar biz den daha beter adamın gözünün önünde söker o aleti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)