suçlu olan mt 07 mi yoksa ustundeki bizlermiyiz ?
-
merhaba mt uyeleri bisey tartismak istedim . nerde bi kaza olum haberi gordem hep bu mt 07 mt 07 sagimda o solumda o . nedir bu motoru bu kadar tehlikeli yapan ? . sadece egitimde bindigim 150 cclik ufak bi mondial kullandigim ve bilgim olmadigi icin soruyorum sebebi mt07 mi acaba ? . yada yaniliyormuyum sans olarakmi denk geldi ? kuzenimde oldugu icin sempatim vardi ama ne biliyim kronik problem felanmi var acaba ? sizler ne dusunuyorsunuz ?
Reklamlar
-
Kesinlikle problemsiz ve kaliteli ,yamaha uygun fiyata getirdiği için millet başlangıç motoru olarak aldı , sonra herkes bir yere patladı tecrübe ve eğitim isteyen bir motor ben kullandım baya zevkli yüksek torklu hemen tekere geliyor
-
Tamamen kişiye bağlı hangi motoru alırsan al onu tehlikeli yapan motorcudur. Örnek vericek olursak şu 100cc apaçi motorları. 16-17 yaşında ergenler yüzünden belki 1000rr dan daha çok ölüm olmuştur o motorla.
-
aynen haklisiniz sanirim bilincsizlik olduruyor . ama bu kadar mt7 olunca son zamanlarda bi tartisma konusu acayim dedim
-
Sen bi motor al da rahatlasın şu forum.
-
insanlar 250cc motorlara 15-16k masraf yapmak yerine 20 bin veririm uzun süre binerim cebimden çıkan para azalır diye düşünüyor bu sebeple yeterli tecrübesi olmayan arkadaşlar bu motoru tercih ediyor. Konu bu derece torklu kuvvetli bir makina oluncada tecrübeyle doğru orantılı olarakta yaşam süresi kısalıyor arkadaşların.
-
-
hocam 16 bıne adam 70 beygirlik tork ve teker makınası yapmış satıyor o paraya eski model 600 cc motora vereceğine adam sıfır motor alıyor dün bir gezide arkadaşımda almış yol boyunca hiç tekerden inmedi sürekli tek tekerde geziyor oyuncak motor gıbı.sebebi bu motoru suçu yok tecrübesi olmayan insanın binmesi sonucu makınada torklu oldugundan hatayı affetmıyor
-
Mumkunse ABSsiz alinmamasi gerekir hence.
-
14 Aralık 2015, 10:42
#10
hangi motora binersen bin bir kazaya karıştıysan motor suçlu olamaz. motorlu taşıtlar kendi kendilerine gitmiyor neticede.
-
14 Aralık 2015, 10:52
#11
tabiki suçlu olan mt-07. sen ne diye o kadar torku üretiyosun o kasaya 125 cc koyup 7-8 liraya daha çok satmalıydılar
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
14 Aralık 2015, 11:07
#12
Motosikletler kendi kendine kaza yapmaz.Ama bilinçsiz ve deneyimsiz bir sürücünün MT-07 üstünde kaza yapma ihtimali 125 cc sakin bir motosiklet üstünde kaza yapma ihtimalinden kat kat daha fazladır.Suçlu : yanlış tercih.
-
14 Aralık 2015, 11:19
#13
-
14 Aralık 2015, 11:56
#14
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.
MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
2-Tehlike
600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.
3-Tehlike
Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.
4-Tehlike
Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.
5-Tehlike
Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
14 Aralık 2015, 12:12
#15
ZümeR adlı üyeden alıntı
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.
MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
2-Tehlike
600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.
3-Tehlike
Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.
4-Tehlike
Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.
5-Tehlike
Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
Eline Sağlık. Bir motosiklet bu kadar net açıklanabilirdi 5. maddeye çok güldüm çünkü aynı duyguları yaşadım
-
14 Aralık 2015, 12:23
#16
ZümeR adlı üyeden alıntı
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.
MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
2-Tehlike
600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.
3-Tehlike
Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.
4-Tehlike
Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.
5-Tehlike
Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
Ahanda her şey var.
Sorusu olan?
Tamamdır. dağılalım
-
14 Aralık 2015, 12:31
#17
o kadar insan bas bas bagırırken tecrübe olmadan büyük cc'lere geçmeyin diye millet dinlemeyip geçiyor ve kaza yapıyorsa bu makinenin suçu mu ?
-
14 Aralık 2015, 12:35
#18
Moderatör
MT-07 değil, R1 de değil, sistem suçlu.
Kursa yazılıp en az 50 saat direksiyon eğitimi alana ver ehliyeti 250 cc kullansın,
2 sene sonra tekrar test sınavı ile 500 cc ehliyeti ver 2 senede onu kullansın,
4. senenin sonunda bir daha sınava tabi tut, istediği motoru kullanması için ver ehliyetini.
Ondan sonra da patlıyorsa bir yere Takdir-i İlahi diyelim.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
14 Aralık 2015, 12:46
#19
Lucas adlı üyeden alıntı
MT-07 değil, R1 de değil, sistem suçlu.
Kursa yazılıp en az 50 saat direksiyon eğitimi alana ver ehliyeti 250 cc kullansın,
2 sene sonra tekrar test sınavı ile 500 cc ehliyeti ver 2 senede onu kullansın,
4. senenin sonunda bir daha sınava tabi tut, istediği motoru kullanması için ver ehliyetini.
Ondan sonra da patlıyorsa bir yere Takdir-i İlahi diyelim.
AEA geçen Çarşamba programında anlattı. Anladığım kadarıyla yeni ehliyet yasası böyle bir şey olacak. Gelecek için umut verici. Keşke bu işler 10-15 sene önce halledilseydi, çok kişi hayatta olabilirdi bugün.
-
14 Aralık 2015, 13:42
#20
ZümeR adlı üyeden alıntı
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.
Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.
Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.
MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.
1-Tehlike
İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.
2-Tehlike
600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.
3-Tehlike
Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.
4-Tehlike
Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.
5-Tehlike
Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
anlattıklarınızın hepsi acemilik biliyorsunuz dimi?
yani KULLANICI KAYNAKLI
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)