Hadi Motorlarımızı Bir Günlüğüne Değiştirelim !
Reklamlar
-
10 Aralık 2015, 10:18
#21
peki motoru değiştiğimizz arkadaş bir yayaya çarptı kaçtı ! radara girdi kaçtı ! vb gibi bir dolu olumsuzluk sayarım. yada hız yaptı bu sırada bir arabaya arkadan sağlam sekilde girdi neler olabilir hiç düşündünmü ? motorum satılık almak isteyen arkadaş motorumu denemek isterse önce bedelini verir plakasını sökerim ruhsatsız bir şekilde 10 dakka müsade ederim . 10 dakkada gelmesse bidaha gelmesin . plakayı götürür emliyete teslim eder moturu trafikten cekerim gerisi hurda ne yaparsa yapsınlar
'' NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ''
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Reklamlar
-
10 Aralık 2015, 10:27
#22
Ben motosikletine toz konsa sinir olan biriyim. Ha onu kimseye vermiyor muyum, veriyorum ama tanıdığım ve güvendiğim, sürüşünü bildiğim kişilere veriyorum. Bir de teslim alan adam deneyecek, apaçilik için alacaksa bir daha alamayacağını ve motosikletin düşürenin olduğunu bilecek. Bence bizde tutmaz, arkadaş arasında zaten yapıyoruz biz bunu yer yer.
-
10 Aralık 2015, 10:27
#23
kardeşim ben 4 yıldır Jawa 250Classic kullanıyorum aktif olarak bu taraflardaysan Mz i denemek isterim
-
10 Aralık 2015, 10:32
#24
Elektrikli motosiklet ile takas yapan varmi,cbr 125 fiddle pcx olur
-
10 Aralık 2015, 10:38
#25
Bu iş tanıdık bildik arkadaş grubu içinde olur başkada olmaz.
-
10 Aralık 2015, 10:48
#26
Doğru düşünce, yanlış ülke..
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
-
10 Aralık 2015, 10:54
#27
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bu iş tanıdık bildik arkadaş grubu içinde olur başkada olmaz.
Katılıyorum.
Veya 2 kişi anlaşır, bir gün buluşup rota belirlenir. Gezi boyunca motosikletler değişilir.
Baktın arkadaş tehlikeli kullanıyor, ben senin motosiklete alışamadım düşebilirim bahanesiyle kendi motorun altından alınır
-
10 Aralık 2015, 11:46
#28
Tanımadığım bilmediğim birine motorumu emanet etmem.
Motosikletini değiştirmek isteyip de benim kullandıklarımla da ilgilenen yakın arkadaşlarıma motosikletlerimi denettim. Ama bunlar bile 1-2 dakikalık belli bir alan içerisindeki kısa turlardı. Bundan ötesi fikir olarak çok ters. Arabam için de aynı şeyi yaparım, bisikletim için de. Ben hatta bilgisayarımı ve enstrümanımı da kolay kolay paylaşmam. Bazı şeyler kişiye özeldir. Alınana kadar bazı çileler çekilmiştir ve gözünden bile sakınırsın. İnsanların senin verdiğin kadar değer vermeme fikrine yanaşamazsın. Tutkuyla bağlandığın şeylerin sadece sana özel olmasını istersin. Motosiklet de böyle bir şeydir.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
10 Aralık 2015, 11:50
#29
rsinan adlı üyeden alıntı
Madem güzel ama ölü doğar diyorsan ölü doğmaması için neler olmalıya kafa yor hocam,
Aslında zaten arkadaş çevresinde yapıyoruz bunu.
Çok kez motsikletimi verdim, arkadaşların motosikletlerini sürdüm.
Ama iş tanımadık birine gelince, oto kiralamacı gibi birsürü kağıt imzalatmadıktan sonra kimse kimseye güvenmez diye düşünüyorum.
Benim aklıma bir çözüm gelmiyor açıkçası. İnşallah siz bulursunuz.
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
-
10 Aralık 2015, 12:42
#30
Kendi aramızda bir pist etkinliği organize ederiz ,burada ya da trafiğe kapalı alanda ilk temas sağlanır. Karşılıklı test etmeye niyetli olanlar ile olmayanlar iki gruba ayrılırlar. Sonra da insanlar birbirine güven duyarsa kendi aralarında anlaşırlar pistte küçük turlar atarlar olmadı uzaktan gözleriyle severler en kötü çay kahve içmiş olunur beraber .
Herkesin hassas olduğu konular var , kimimiz dişinden tırnağından arttırıp almış gözü gibi bakar , üzerine kedi otursa dert eder. Kimimiz bunu çok kafaya takmaz dediğim gibi saygı duyarım .
Benimkisi bir fikir ve adı üstünde tartışma platformunda , tartışmaya açılmış bir konu . Farklı sesler ve görüşler duymak adına atılmış bir adım sadece ...
-
10 Aralık 2015, 13:14
#31
Dostum ben de 36 yaşındayım, nişanlıyım. "Eşin gibidir" deyimi eskiler tarafından kullanılır, bana da bundan 10 sene önce ilk başladığım zaman söylenmiş bir deyimdir. Burada kalkıp bir eşyayı hayat arkadaşınla kıyaslamak da değil bu deyimin anlamı. Hareketin tersliğini göstermektir. Böyle uç örnek verilir ki, bu işin ne derece risklere açık olduğu kafalara çarpsın. Burdan itibaren sana hitaben söylemiyorum, bir deyim üzerinden demogoji yapmanın, "insanlara şööyle değer veriyorum" culuk yapmanın anlamı yok. Tanıdığın bile olsa bir başkasına kendi üzerine kayıtlı motosikletini binmesi için vermek çok büyük risktir. Başına maddi manevi her türlü zarar gelebilir. Ne kadar iyi pilot olursa olsun, senin motoruna alışık değil. Fren, debriyaj, ağırlık, gaz tepkisi her şeyi farklı olan bir makineye binmiş olacak. Yolların, trafik durumunun, hatta pistlerin bile hali ortada. Yolda ceza yiyebilir, düşebilir. Pistte bile olsa düşüp kendisini ölümcül yaralayabilir. Zevk için, hobi için yaptığınız bu iş başınıza yıllar sürecek belalar açabilir. Herkesin ilah gözüyle baktığı, bunca yıl ve farklı motor tecrübeli AEA bile trafiğe kapalı alanda 2 defa düşmedi mi?
Şahsen asla böyle bir işe girişmem. Çok mecbur kalmadıkça kimseye motorumu vermem. Kimseye de böyle bir işe girmemesini tavsiye ederim. Ama memleket özgür isteyen istediğini yapar, istediğini düşünür. Fakat, "ben böyle işe yanaşmam" diyen insanlara da "eskiden insanlar önemliydi şimdi eşyalar" bıdı bıdı yapmanın manası yok.
-
10 Aralık 2015, 13:31
#32
ybr ye binmek isteyen tenere ve crostourer sahipleri özelden mesaj atın lütfen
-
10 Aralık 2015, 14:13
#33
bu geziler yada toplu sürüşlerde güzel olur bence
-
10 Aralık 2015, 14:44
#34
Bir insanın motorunu tanımadığı birine vermesi için o motoru gözden çıkarmış olması lazım
-
10 Aralık 2015, 14:48
#35
UNdocab adlı üyeden alıntı
Bazı örnekler veren arkadaşlar için "teşbihte hata olmaz" sözünün anlamı "teşbih hata kabul etmez" dir. Hani ona göre doğru yerde kullanmak lazım bazı şeyleri.
Daha önce çok duymuşuzdur "teşbihte hata olmaz" sözünü.
Üç aşağı beş yukarı anlamını da tahmin ederiz de, kendi adıma ben, bugüne kadar sözlüğü açıp da "ne demek acaba?" diye bakmamıştım.
Az önce baktım;
-
10 Aralık 2015, 15:41
#36
Ben fikri gayet başarılı buldum, uygulama esnasında motoru değişen arkadaşların aynı rotada beraber sürüş yapması bence en önemli şart,bu sürüş öncesinde de ortalama hız v.s kuralları grup sürüşlerinde olduğu gibi konuşulrsa gayet sorunsuz olabilir. Özellikle fiziksel zarar ile ilgili kısa bir değiş tokuşu özetleyen bir anlaşmaya imza atılırsa, kanuni yükümlülük için de önlem alınmış olur diye düşünüyorum.
-
10 Aralık 2015, 15:46
#37
Ben şahsen tanımadığım birisinin ne motorunu alırım ne motorumu veririm. Fikir güzel ama ülkemiz şartlarında hayata geçirilmesi çok zor.
-
10 Aralık 2015, 15:54
#38
benim mobiletiii kim surmek ister
NASIL BAKARSAN OYLE GORURSUN...
-
10 Aralık 2015, 15:58
#39
motor namustur. olaki yakın ve işi bilen bir arkadaşıma versem bile kurduğum ilk cümle "düşürürsen senindir". bunun türkçe meali ise bana sıfırını alır gelirsin oluyor.
-
10 Aralık 2015, 16:00
#40
vay be :D
sevgili arkadaşlar abilerim kardeşlerim;
benim motosikletim para karşılığında alınan bir MALdır. paraya ihtiyacım olursa satarım. çünkü karşılıklı birbirimizden etkilenmedik. ben etkilendim parasını bastım aldım. bi nevi my bike is my bitch :D
ama isteyen gelsin denesin olmaz iş.
birgün gezi sırasında mahyo nickli abimiz ile motorları değiştirdik o zaman bende freewind vardı freewind ondayken bi anda konjektörü yaktı ve ana sigorta attı.
ben de tepesine bindim bozdun motorumu banane bana yeni motor alcan diye.
ben yeni motor isterim sende bozuldu banane dedim.
o da bana dedi ki tam bozulacağı sıra bana verdin bende patladı bana iteliyon sen dedi.
sonra bi küfür kıyamet motoru tamir ettik :D eve döndük (tabi bu şaka kısmı ama motor hakkaten ondayken cortladı)
bende de olabilirdi bu problem ama onda oldu. hayati bir tehlikeye sokmadı mahyo abiyi. ama sokabilirdi de. ya da belki mahyo abinin bir hareketi benim motoruma zarar vermedi verebilirdi de..
bu da böyle bir anımdır.
şimdi şöyle düşünün uç noktalara gitmeye gerek yok. üç kullanıcı var ybr125, mt09, cbr1000rr
üç kullanıcı da aynı km tecrübesine sahip aynı zamanda motora başlamış ve aynı km tecrübelerini hep aynı motorlarda yapmışlar..
1000rr ve mt09 kullanıcıları aralarında rahat rahat dönebiliyorlar. fakat ybr ci ya versene bi deniyim dediği zaman ikisi de birbirlerine bakıyorlar. yahu neden acemiliğini benim motorumda denesin. 1 kendisine yazık 2 motora yazık. o kadar ön görüyü kazandı mı acaba? hatalarını tolere edemeyecek motorlar sürebilecek mi acaba? ben 250cc scooter kullanıcısıyım fakat vitesli motor kullanıcılarına motosikletimi vermeye çekinirim. çünkü debriyaj acemiliğini ben de yaşadım kısa bir süre. benim başıma bişey gelmemesi demek onların da gelmeyeceği anlamına gelmez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)