Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Şehir için frenleme ve ellerin konumu.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Merhaba, öncelikle herkese kazasız sürüşler diliyorum.

    Tartışmaya açmak istediğim konu, şehir içinde hızlı frenleme yapabilmek için ellerin konumu.
    Aldığım ilk eğitimde hoca ön sağ elin iki parmağının sürekli ön fren üzerinde olması şeklinde idi.
    İkinci eğitimdeki hocam ise bu yöntemin çarpma anında öndeki iki parmak için risk oluşturacağını ve ellerin normal şekilde gaz pedalını kavraması gerektiğini söyledi.

    Baktığım farklı dökümanlarda ise şehir içi kullanımda frenleri kullanan el ve ayakların her an frene basacakmış gibi pedalların üzerinde durabileceğini yazıyordu ama uzun yolda zamanla özellikle ayağın yorulacağını ve frenleme yapabileceğinden uzun yolda önerilmediğini okudum.

    Benim kaza videomu izleyen arkadaşlar vardır, adamın bana gelip çarpması 1sn lik olay. Ben bu bir saniye içinde ellerimi gaz pedalından çekip frenleme yapmışım ama bu refleks kişiden kişiye değişken olmakla birlikte zaman kaybettirmenin yanısıra özellikle sağ iki parmağım frenin üzerinde olsa idi frenleme zamanımı daha kısaltmaz mıydı?

    Bence zararı yok alışkanlık meselesi diyecek arkadaşlar için, ben sağ iki parmağım frenin üzerinde ise daha güvenli hissediyorum, sürüş teknikleri bakımından yanlış sayılır mı?

    Saygılar.
    blackfish ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    elçik koruma yoksa iki parmağın ön frende olup olmaması çarpma anında çok fark etmez diye düşünüyorum. özellikle şehir içinde iki parmağım sürekli ön frende. bi de alışkanlıktan da olabilir bu şekilde gaz kontrolü daha kolay geliyor.

  3. #3
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Bu konuda bu forumda çok sular aktı, ararsanız bulursunuz, yine de bir açıklama yazayım, bakın bu konuda kendini otorite gören herkesin kendine göre bir yorumu var.. Kimi öyle olur, böyle olmaz, öbürü böyle olur şöyle olmaz vs.vs. Ben şimdi ne otoriteyim, ne de bu camiada söz sahibi birisi.. Ben saf salak 21 senedir motosiklet kullanan bir adamım.. Skuter de kullansam, Racing de kullansam, fren kullanımım değişmez..

    Her zaman ama her zaman 2 parmağım frende, diğer iki parmağım ise debriyajdadir.. Skuter ise, arka frendedir.. Bu benim gerçekten köküne kadar inandığım ve güvendiğim frenleme şeklidir, her zaman reaksiyon sürem çok hızlı olmuştur, ve böyle kullanmaktan son derece memnunum.. Gazı da avucumun içi ile açar avucumun içi ile kaparım,.. Şimdi biraz sonra panikçiler üşüşür buraya ama, ben ona da karşıyım! Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar.. Motogp'ye bi bakınız, o 2 parmak hep oradadır.... Bir de otoritelerin izinde olan tipler vardır, onlar beni pek sevmez bu forumda... Kitap ne diyorsa odur onlar için, ama bakarsınız 2 gün sonra bi konu açılır, horoza çarpıyordum, 100 ile gidiyodum motor durmadı, allahtan horoz uçtu fln... Duramazsın tabi, fren yapmayı bilmiyorsun çünkü.. Eğitime de karşı fln değilim, asla! Herkes gidip eğitim alsın, ama yanlışı doğruyu ayırt etsin... Hem teoride hem pratikte başarılı olmadığını görmesine rağmen savunmasın... Biraz akıllı olsun.. neyse yine sinirlenmek istemiyorum bu tiplere..

    Sevgiler.
    gokberk6426, Danmark16, ardacik ve 11 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Benim mantığıma göre elin ya da ayağın fren, debriyaj üzerinde HER ZAMAN hazır beklemesi yanlış(risk görülen durumlarda hazır olmalı bence). Çünkü önüme herhangi bir şey aniden çıkınca sartlanmis olarak frene belki de kontrolsüz şekilde asılırım. Ben bu yüzden tercih etmiyorum, aksini iddia eden de olursa kanıtlamadığı sürece fikrimi değiştirmez sanırım. Parmakların manet üzerinde durması ise çarpmada pek bir fark yaratmaz gibi geliyor bana.
    mete_han bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar..
    Eğitimde "panic stop" yahut "emergency braking" diye geçiyor, aniden durma gerektiren bir durumun birden bire oluşması halinde uygulanması gereken fren tekniğine.

    İnsanlar panik fren yazınca bahsettiğiniz "acil durum freni"ni anlıyorum ben.

  6. #6
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda bu forumda çok sular aktı, ararsanız bulursunuz, yine de bir açıklama yazayım, bakın bu konuda kendini otorite gören herkesin kendine göre bir yorumu var.. Kimi öyle olur, böyle olmaz, öbürü böyle olur şöyle olmaz vs.vs. Ben şimdi ne otoriteyim, ne de bu camiada söz sahibi birisi.. Ben saf salak 21 senedir motosiklet kullanan bir adamım.. Skuter de kullansam, Racing de kullansam, fren kullanımım değişmez..

    Her zaman ama her zaman 2 parmağım frende, diğer iki parmağım ise debriyajdadir.. Skuter ise, arka frendedir.. Bu benim gerçekten köküne kadar inandığım ve güvendiğim frenleme şeklidir, her zaman reaksiyon sürem çok hızlı olmuştur, ve böyle kullanmaktan son derece memnunum.. Gazı da avucumun içi ile açar avucumun içi ile kaparım,.. Şimdi biraz sonra panikçiler üşüşür buraya ama, ben ona da karşıyım! Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar.. Motogp'ye bi bakınız, o 2 parmak hep oradadır.... Bir de otoritelerin izinde olan tipler vardır, onlar beni pek sevmez bu forumda... Kitap ne diyorsa odur onlar için, ama bakarsınız 2 gün sonra bi konu açılır, horoza çarpıyordum, 100 ile gidiyodum motor durmadı, allahtan horoz uçtu fln... Duramazsın tabi, fren yapmayı bilmiyorsun çünkü.. Eğitime de karşı fln değilim, asla! Herkes gidip eğitim alsın, ama yanlışı doğruyu ayırt etsin... Hem teoride hem pratikte başarılı olmadığını görmesine rağmen savunmasın... Biraz akıllı olsun.. neyse yine sinirlenmek istemiyorum bu tiplere..

    Sevgiler.
    Yalnız değilmişim, tam da istediğim gibi cevap. Adı panik olabilir acil fren olabilir herneyse parmaklarımı gaz manetimden kaldırıp frene basma sürem yarım saniye vaktimi harcıyor ise neden elimi orada hazır bekletip bu zamanı frenlene için kullanmayayım, bu sürede insan bakışını kaçış rotasına çevirip belki hayatını bile kurtaramaz mı? Birde bence 2 parmak daha dengeli frenliyor, panik anında ön frene tüm parmaklar ile abanmak kötü sonuçlar doğurur.

  7. #7

    Üyelik
    21 Şubat 2015
    Levent Gocmen arkadasimiz konuyu kapatmis. Saygilar.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Yillardir araba kullanan ve bir aydirda motor kullanıyorum. Aldigim eğitimlerde mantık olarak araba ile ayni debraj, fren, panik fren vs. Tabii herkesin tecrübesi kendinle alakali.gaz ile fren olayina ben bii türlü alışamadım.Araba kullanirken zaman kazanmak için ayağın sürekli frende olmadığına göre.motordada olmasına gerek yok bu zaman kazandirmaz. Benim görüşüm

  9. #9
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Şahsen benim işaret parmağım hep frendedir, gaz açarken de çengel gibi havada açık kalır. Böylece hem tepki sürem daha çabuk oluyor hem de gazla frene aynı anda basmak gibi bir durum imkansız oluyor. Ancak durmuş veya yavaş akan trafikte aralardan giderken ön freni değil arka freni kullanırım. Ön freni sıktığın zaman ön dalıp dengeni bozuyor veya hem fren yapıp hem de düzgünce manevra yapamıyorsun. Yani işaret parmağı her zaman çay içen ingilizin işaret parmağı gibi havada, trafik sıkışık ise ayak fren üzerinde. Şahsi tavsiyem budur.

  10. #10
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Sonuç nasıl rahat ediyorsan. Her turlu kullanan ve öneren olacak. En rahat sekide en güzel frenlemeyi nasıl yapıyorsan o.

    Ben Sürüş tempoma göre işaret ve orta parmağımı frenin üstünde konumlandırıyorum.

  11. #11
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    2 parmak frende durunca ben yapamıyorum öyle alışmadım. Bu alışkanlıgı nasıl düzeltebilirim yahu

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Sorun elin fren üstünde olup olmaması değildir, sorun ön görü ile en az 3 sn tehlikeden geride olmaktır. her daim periferik bakış ile tüm yolu tekerin basacağı yeri analiz etmek zorundasın, son 1 saniyeye kalırsan allah rahmet eylesin ...
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  13. #13
    VESPERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 800 GS
    2 parmağın sürekli ön frende olması [U]tamamen[/U ]doğru bir teknik olmadığı gibi bu teknikte usta olmadan güvenli olduğu söylenemez. İlk önce şu sorunun cevabını düşünmeniz lazım. Sizce ön fren neden gaz kolunun üstündedir? Neden debriyajın olduğu tarafta değil de gazın olduğu yerde? Bunu neden böyle dizayn etmişler?

    Cevabı basittir değil mi, gazı tamamen bırakıp en az 3 parmak ile fren yapıp güvenli durabilmek içindir.

    Acil bir durumda, aynı anda gaz verirken alışkanlık haline gelen 2 parmağın da ön freni sıktığını bir düşünün... Ben gaz vermeyi kesip 2 parmağımla tutabiliyorum diyenler zaten reflekslerini uzun zaman bu tekniğe yoğunlaştırmış kişilerdir. Faakat bir o şekilde deneyip elin aldığı şekli görün, bir de gazdan eli tamamen çekip en az 3 parmakla frene dokunmayı. Sizce hangisi güvenli?

    Şunu unutmayın ve mutlaka test edin. Fren manetini sonda ki topuz tarafından çok az bir güç harcayarak serçe parmağınız ile sıkmanız bile güvenli durmanıza yeterlidir fakat tam tersi sol baştan sıktığnızda çok daha fazla güç harcadığınızı göreceksiniz.


    Doğru frenlemeyi boş bi yerde günde 1 hafta çalışarak çözebilir, reflekslerinizi geliştirebilirsiniz. Hiç zor bir olay değil buna emin olabilirsiniz.

    Herkesin sürüş tarzı farklı olabilir. Ona göre refleks geliştirmiş ve çok başarılı olabilir. Fakat kesinlikle doğru bu diğerleri değil demek yanlıştır. Kitap bilgileri uzun araştırmalar, testler ve kaza oranları / sebep sonuç ilişkisi araştırılarak ortaya çıkmıştır.

    Not: Motosiklet eğitmeni değilim. Honda ve GİS Akademi'den aldığım güvenli sürüş eğitimlerinden, çok değerli hocaların ve genel motosiklet literatürünün açıkladığı bir tekniktir.
    Okan Sinan Ocan ve evural bunu beğendiler.

  14. #14
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Fren yaparken sağ eli kullanın. Bu işin tekniği budur.
    oggomoggo, potasyum, telike ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    2 neden daha aklıma geldi.

    1- Duracaksınız, elimiz hem frende hem de vites küçültmede aragaz vererek kompresyondan yararlanabiliriz. (Bu başka bir tartışma olmasın lütfen, yeterince tartışıldı)
    2- Malumunuz eldiven kullanıyoruz, kışlık yazlık eldiven değişimlerinde veya yeni eldivene alışma sürecinde ani fren ihtiyacında eldiven fren manetine takılıp gecikmeye neden olabilir.

    Fikirlerini yazan arkadaşlara çok teşekkürler.

  16. #16

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul Anadolu
    Motosikleti
    Shadow
    Kişiden kişiye cavabı değişebilecek birden fazla dogru cevabı olan bir soru.
    Rahmi Barutçu'da ellerin manet üzerinde olması gerektiği söylenirken ,Honda nın eğitim programına katıldım,orada ise ellerin kesinlikle manet üzerinde olmaması gerektiği söyleniyor.Hem gazın tam kapanmayacağı hemde kontra tekniğinin refklese bağlı kullanımı kısıtlayacağı söyleniyor.(Kontra tekniğini kazadan kaçınma taktiği olarak kullanıyorsanız diye)

    Eller üzerinde olsa hızlı tepki ,olmasa kaliteli gaz kontrolü ve kontra kullanımı.

    Karar senin ellerin üzerinde olması gerektiğine inansamda o şekilde kullanmıyorum. Honda da bu programı geliştiren Japonların bi bildiği vardır heralde.

  17. #17
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hocam normal ayarlarda bi freni debriyaj gibi köküne kadar sıkamazsınız zaten. o yüzden şehiriçinde iki parmakla kontrol etmek bana da mantıklı geliyor, çünkü şehiriçinde çok fazla risk faktörü var.
    ama şehirdışında görüş alanı daha geniş, tepki için süremiz daha fazla, o yüzden iki parmak gerek olmayabilir.
    şahsi düşüncemdir.

  18. #18
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Eğer acemiyseniz elin fren manetinde olması sıkıntı yaratabilir. En ufak bir çukurda vs. sarsılıp istemeden gazı açabilirsiniz.

    Bunun dışında manette olması sanki daha mantıklı.

  19. #19
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Ne kadar fazla parmak gidonda = o kadar fazla gidon hakimiyeti. Bunun aksi iddia edilemez. Öte yandan Türkiye ve özellikle de İstanbul gibi neyin ne zaman gerçekleşeceği kestirilemeyen bir ortamda frenleme konusunda tetikte olabilmek adına fren maneti üzerinde her zaman parmak bulundurulmalı bana göre. Peki kaç parmak bulundurulmalı? Minimum ne kadar parmak gerekiyorsa o kadar. 1 parmak yeterli oluyorsa 1, yetmiyorsa 2. Günümüzde üretilen motorlarda genelde 2 parmaktan fazlası gerekmiyor normal koşullarda.

    Manet üzerinde sürekli 2 parmak bulunduran arkadaşlara tavsiyem; fren haznenizi (master cylinder) daha küçük piston çaplı bir hazne ile değiştirin (14mm ise 12.7mm takın. 17 ise 14 takın vs... deneme yanılma içerir biraz). Master cylinder'deki piston ile kaliperlerinizdeki piston çapları arasındaki oranı değiştirerek güçten kazanım sağlayabilir ve bu sayede tek parmakla frenleme yapabilirsiniz (fren kolunuz biraz yumuşayacak ve biraz daha fazla gidona doğru hareket edecek). Kornaya basarken tek parmağınızı kullanıyorsunuz değil mi? 2 parmakla kornaya basmak saçma geliyor. Neden? Çünkü gereksiz. Tek parmakla halledebiliyorsunuz bu işi. Aynısı fren için de geçerli. Maksimum parmak gidonda, minimum parmak fren kolunda. Her koşulda optimum kontrol için en ideali budur.

    Gaz kolunuz fazla dönüyorsa fren yaparken gazı tam kapatamayabilirsiniz. Koldaki boşluğu alın. Yetmiyorsa gaz kolunu değiştirip, daha az dönecek bir kol takabilirsiniz. Quick action throttle olarak aratın internette.

    Vitesli motosiklet kullanan ve debriyaj manetini tek parmakla sıkamayan kullanıcılar da righteous stunt clutch denen ürüne bir göz atsınlar. Dizaynından ötürü güçten büyük oranda kazanım sağlıyor. Ben kullanmadım bilmiyorum ama kullanan herkes "motoruma yaptığım en iyi modifiye" diyor.
    enable bunu beğendi.

  20. #20
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    TVS JUPİTER 125
    Ben nasıl kullanıyorum diye bir düşündüm;

    Tanıdığım bildiğim bir güzergahta isem psikolojik olarak zaten motoru daha rahat kullanıyorum,

    Eğer canım sıkkın değilse ve bir nedenden ötürü gaza abanmıyorsam, hızımı yol şartlarına göre uygun belirleyip sürüyorum bu durumda ayağım neredeyse hiç fren üzerinde durmuyor, yavaşlamam gerekirse gazı kesiyorum, tamamen durmam gerekiyorsa buna zaten şartları gözlemliyerek karar veriyoruz, o zaman ayak ile kombine dört parmak ile freni sıkıyorum ve öncesinde yine üzerinde beklemiyor.

    Bazen durmak için şartlar uygunsa eğlencesine önü sürekli ve kesik olarak sıkıp bırakıp hooovv hoov brrs oğlum efekt'i diye coştuğum oluyor

    Şayet hızım yüksek ve şehiriçi otoyolda isem, ayağım frene yakın veya üzerinde, ön frendede iki/üç parmağım hazır olarak sürüyorum, debriyaj yine dört parmak, frenleme her zaman öncesinde gazı kesip yavaşlarak eğer gerekiyorsa ayak ile kombine, kullanıyorum ,sıkışık trafikte de böyle,

    Elbette sürekli bir gözlem var, ve zaten yol şartlarına göre bu refleks gelişiyor, ilk zamanlarda el ve ayak fren üzerinde dururdu ,düşünürdüm ve freni çok sık kullardım, artık kendiliğinden oluyor.

    İki defa panik/acil veya her ne halt ise.. ani diyelim, fren yaptım, ilki 40/50 km hızda ara yoldan koyun sürüsü çıkmıştı o zaman durduğumda farkettim ki, debriyaj, ön ve arka fren aynı anda sıkmış ve hayvanlara 2/4 metre mesafede durmuştum.

    Sonrasında bi inceden elektirk akımı dolaştı bündeye o ayrı

    İkincisinde ise sıkışık trafikte ve 10/20 km civarı bir hızda, seyrederken anlık bir bakış kaçırma belki bir saniye( o sırada grup nerde bekliyor diye bakmıştım) önümdeki aracın durduğunu farkedip debriyaj + ön frene abanmış ve araca bir karış durmuştum, tabi kısa bir cayk sesi ile

    Gidonu çevirmiş olsam muhtemelen yerde olurdum, tabi motor cross olunca esneme payı biraz artıyor.

    takip mesafem de en fazla 2/3 metre falandı.

    O esnada sürücü yayaya yol vermiş, arkasından kibarca iki üç deva kornaya dokunup saygılarımı ilettim, o da abi pardon demişti

    Üçüncüsü de var aslında ve orda hiç fren kullanmadım

    Sola dönülen yerde karar veremeyip ve arka sağ aynamda sola dönmek üzere aracı dibimde görünce düz gitmek ile dönmek arasında açıyı kaybedip orta göbeğe daldım

    O an çok tuhaf hissediyor insan, dönemedin, şeritte değilsin, dibinde araç,duramadın ve göbeğin taşları yere eğimli de değil öyle dikine gidiyorsun
    enable bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)