Şehir için frenleme ve ellerin konumu.
Reklamlar
-
10 Aralık 2015, 14:45
#21
yalnız şöyle bir şeyi karıştırmış arkadaş, demiş ki 2 parmak frendeyken çarpmak sakat değil mi Vs
Enable kardeş şimdi sen 2 parmak manet üstünde gitsen ve önüne bir şey çıksa fren yapacaksın duramayıp vuracaksın ve parmaklarının zarar göreceğini söylüyorsun. Peki, parmakların manet üstünde beklemediğinde ne olacak? Yine fren yapacaksın, sadece yaklaşık 0.5-1 saniye sonra.
O mesele şudur; fren 2 parmakla mı yapılmalı yoksa 4 parmakla mı? 4. Çüler der ki ;
Manete yeterli gücü veremezsin, parmakların ezilir(içeride kalan) veya maneti dibine kadar sıkamazsın. 2 ciler der ki gidon kontrolümüz daha iyi, parmaklar manet üstünde olduğundan tepki süremiz daha iyi Vs.
İkisi de haklı ve ikisi de haksız. Bu durum motordan motora ve kişiden kişiye değişir. Her yeni motorda denemek, tarafı seçmek lazım. Ha şehir içine gelirsek, her An fren yapacak gibi gitmek tepki süresini azaltır. Ben de istemeden 2 parmak manet üstünde gidiyorum. Ha birinin refleksi iyidir, sen fren yapmayı düşünene kadar parmakları manete getirir o ayrı. Zaten yavaş hızlarda büyük farklar da yaratmaz. 30-40 la giden adam 1 saniyeden az bir sürede ne kadar mesafe kat edecek?
Ama şu da var ki şehir içinde bolca ani fren yapmamız gerekiyorsa sürüşte veya trafik okumada eksik var demektir, söylemeden geçemedim
Reklamlar
-
10 Aralık 2015, 16:15
#22
ben tek parmak yapıyorum sıkıntılardan kurtuldum. iki parmak yok 4 parmak yok sol elle de destek yapmak lazım sağ ele falan tartışmaları bana ters..
mantığım şudur. evet şehir içinde üzerinde durusa tepki zamanı kısalır. bastın otobana çıktın abi gidonu bırak zaten en az 200 metreyi görebiliyorsun aniden gelecek bir tehlike 100-120km hızda değil parmağın dirseğine kadar frenin üzerinde olsan bile tehlikeye sokar seni.
velhasıl evet şehiriçi manet üstü iyidir hojdur. ama öncelikle fren yapmayı öğrenmek lazım isterseniz o manet değil parmağınızın altında kçınızın altına olsa bile sağlıklı duramazsınız.
-
10 Aralık 2015, 17:38
#23
Motosiklet Eğitmeni
Evet arkadaşlar 50. Geleneksel fren kullanma tartışmamıza hoş geldiniz.
Yeni gelenler ön sıralara otursun.
Eskiler karışmasın.
-
10 Aralık 2015, 17:43
#24
sağ el iki parmak fren maneti üzerinde, sağ ayak arka fren üzerinde, sol ayak ise asla vitesle peg arasında değil. benim olayım budur.
-
10 Aralık 2015, 17:54
#25
Ön sıralardan yerimizi aldık
Elbette sabırlı, fedakar ve vakti olan bir mod olsa, benzer konuları birleştirse hatta kimilere ip' ban verse fena olmazdı
Öte yandan bu işler hep sıkıntılı.
-
10 Aralık 2015, 18:08
#26
fren için sol elini kullanan bi tek ben miyim ya?
-
10 Aralık 2015, 18:19
#27
Her zaman işaret ve orta parmak fren üzerinde giderim. Çok faydasını gördüm. Hatta geçenlerde sağa çekmiş bir salak birden kapıyı açınça anında fren yapabildim. Abs sayesinde ön tekeri kitlemeden durabildim. Parmaklar frende olmasa kesin kapıyı götürmüştüm. Sadece otobanda giderken parmaklarımı elcik üzerine koyarım. Parmakların kaza durumunda zarar göreceği kısmına katılmıyorum. Gidondan darbe alsak parmaklarımızı fren maneti mi koruyacak ?
-
10 Aralık 2015, 18:27
#28
İki parmağın frende beklemesi gerçekten de tepki süresini oldukça azaltıyor. Ancak yanlış fren yapma riskini de arttırıyor. Yeni bir sürücü iki parmağı manetteyken ani fren yapmak zorunda kaldığında gazı serbest bırakmadan (kesmeden) fren yapabilir, ki bu da bir yandan fren yaparken diğer yandan da motora güç vermeye devam ediyor demek. Frenin etkisini azaltacaktır. Fren anında debriyaj da sıkılırsa tekere giden güç kesilir, sorun olmaz. Ben kendi adıma bir kaç defa fren anında gazı kesmediğimi debriyajı sıkıp da motor bağırmaya başlayınca farkettim.
-
10 Aralık 2015, 19:03
#29
İki parmak manette kullanmak benim bildiğim yarış tekniğidir. Bu şekilde aynı anda hem gaz hem de fren yapmaya imkan tanır. Ama şehir sürüşünde gazı tam kapatamadığın için durma mesafesini uzattığından önerilmiyor diye biliyorum.
-
10 Aralık 2015, 19:25
#30
Süper Moderatör
Şehir içinde kargaşada ben de genelde iki parmağımı manetin üzerinde tutarım, otoyolda vs ise gazı tam kavrar sadece ileride yanından geçeceğim bir araç ya da ileride bir sapak ya da başka herhangi bir tehlike oluşturacak durumdan önce iki parmağımı manete koyarım. Tehlike bölgesinden uzaklaşınca parmaklarımı geri alırım.
Olabildiğince defansif ve frene hazırlıklı olmaya çalışırım.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
10 Aralık 2015, 19:25
#31
2 parmak kullananlar
1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?
Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.
-
10 Aralık 2015, 19:28
#32
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
2 parmak kullananlar
1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?
Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.
hocam öyle bi yazmışsın ki 2 parmakla fren yapanlar sanki gaz açık durmaya çalışıyor :D kimi motor vardır 4 parmağını bırak 5 parmağınla sıksan maneti durmayacak gibi olur. Kimisini tek parmağınla arkasını kaldırırsın. değişir yani. 2 parmakla tekerlekleri kilitleyebilecek kadar güç uygulayabiliyorsan tartışma bitmiştir. uygulayamıyorsan da tartışma bitmiştir.
-
10 Aralık 2015, 19:49
#33
-
10 Aralık 2015, 19:50
#34
Scooter için konuşuyorum, benim iki parmak her zaman arka frendedir kesinlikle faydasını gördüm çok daha çabuk durabiliyorum. Kombine sistem olduğu için arka frene basınca ön frende bir miktar tutuyor ve ön amortisörlere yükleme yapıyor bu arada ön frenede gerekli miktarda bastığımda gayet iyi durduğumu düşünüyorum.
-
10 Aralık 2015, 19:58
#35
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
2 parmak kullananlar
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?
ayağımla
fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
10 Aralık 2015, 20:14
#36
telike adlı üyeden alıntı
ayağımla
fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.
eksik bilgi vermeyelim lütfen, ayakta mutlaka motosiklet botu olması lazım bu tekniği kullananlar buna dikkat etmeli...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
10 Aralık 2015, 20:23
#37
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
10 Aralık 2015, 21:31
#38
Hiç bir parmağım fren de değil. Nazikçe elciği tutmuş şekilde kullanıyorum. Eminim acil fren mesafesini uzatıyordur. Ama eldivenlerle fren ve gazı birbirinden bağımsız ne derece başarılı kullanabilirim bilemiyorum. Alışmak biraz vakit alır herhalde. Benim için fren kadar, hatta daha fazla, gaz kontrolü de önemli. Özellikle virajlarda.
-
10 Aralık 2015, 22:27
#39
Levent aynen yazdıklarının altına imzamı atarım
-
10 Aralık 2015, 23:41
#40
telike adlı üyeden alıntı
ayağımla
fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.
Dostum sol ayak mı sağ ayak mı?
Bir de kaç parmağınla basıyorsun lastiğe?
Son olarak bir de benimkiler dişli lastik, çıplak ayak bassam parmakların arasındaki kiri temizler mi?
Teşekkür ederim.
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)