Bence de boyun ve kilonun cok bir etkisi yok. Neden?
1. Motorsikletlerin ergonomileri (elcik, sele ve peg ucgeni) motor hacimlerinden bagimsiz tasarlaniyor. Bilakis, bazi buyuk motorsikletler insana kucuk gelebiliyor. Cok ilginc bir ornek vereyim: Kucuk tekerlekli oyuncak gibi 125cc Honda Grom, 1.80 biri icin 1 litre BMW S1000R'dan daha rahat mesela. Cunku BMW SS'den devsirme, ve peg'ler nispeten yuksek. Katlanip oturmak durumunda kaliyor uzun insanlar.
2. Asil onemli konu bence agirlik. Hafif motorsiklet, yuksek sele, ve agir insan; kullanimda motorsikletin on arka hareketinin artmasi demek. Bu da suspansiyon, cekis, fren, yol tutusu vs. her seyi etkiliyor. Ancak SS ve modern naked motorsikletlerin yuksek hacimlileri bile cok hafif dizayn ediliyor. 1.3 litre hacminde KTM Superduke ile CB650F asagi yukari ayni agirlikta mesela. Ducatiler de oyle.
Cruiser'larda bu cok problem olmuyor, cunku sele alcak, iki teker arasi mesafe uzun, motorsiklet nispeten agir. Aslinda adamakilli standard motorsiklet cok kullanisli ve guvenli birsey. CB1100 mesela:
http://powersports.honda.com/assets/...00_2013_05.jpg
Alet agir, iki teker arasi mesafe uzun, cetvelle cizilmis gibi dumduz bir tork egrisi var, 1.1 litre motora ragmen sadece 85 beygir, ve 8000 devir civari bitiyor gucu. Serserilige uygun degil, ancak guclu, pratik, ve kullanisli bir motorsiklet. Aklimin bir kosesinde duruyor...