Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç motoru için 500r

    REKLAM ALANI
  1. #21
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    troll gibi , şaka gibi

    yapici oldumu bilmem ama


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Açıkçası maxi scooter da düşündüm de ben şartlarımı aşağıda sıralayayım en iyisi:

    1)Boy 1.98 Kilo 97
    2)Scooter tarzı motorda rahat edemiyorum,motoru iki bacağımla tutabilmem lazım.
    3)Boyumla beraber bacak boyum da uzun,küçük motora bindiğimde ciddi anlamda bacaklarımı açmam gerekiyor.
    4)İstanbul'da kullanmayacağım,Konya'nın küçük bir ilçesinde,en kötü ihtimalle yoğun olmayan trafikte kullanacağım.
    5)Hız sevdam yok,yavaş kullanmaktan,motorun tadını çıkarmaktan,uzun yoldan keyif alırım.
    6)Önümüzdeki Mart-Nisan gibi Yamaha Riding Academy'ye gidip eğitim alacağım.
    7)İnce lastikli motosikletler gerçekten bana güven vermiyor,motordan düşme korkusu oluyor ayrıca küçük cc'ler ile viraja girildiğinde amortisötler iri cüsseliler için daha tehlikeli oluyor.
    8)Motoru Konya'dan alacağım,orada bulunan bir motor olmalı.

    Çok şey istiyorsun diyebilirsiniz ancak aradığım kriterler bunlar ve bana uyan en düşük cc'li motor CBR 500R ve muadilleri.

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Başlangıç motosikletini büyük hacimli isteyen arkadaşların büyük çoğunluğu sizin yazdıklarınızı yazıyor.
    Kiminin boyu uzun kiminin kilosu fazla.
    Hız yapmayı sevmiyorlar vs. vs.
    Ben uzun zamandır bu tip konulara yazmıyorum.
    Zamanında çok yazdım dinleyen de oldu dinlemeyen de.
    Ama benim yazdıklarımdan sonra hep tartışma çıktı.
    Tartışmanın neden çıktığını son paragrafda yazacağım muhtemelen aynı tartışma tekrar çıkacak.

    Yaklaşık 10 yıldır bu foruma üyeyim.

    Büyük cc yarış motosiklet alıp motosiklet dünyasına ilk adımı atmak istemekle ilgili yüzlerce konu açıldı.
    Bunların çok azbir kısmı bunu gerçekleştirip hayallerine kavuştu.

    Bu hayalini gerçekleştirenlerin hepsinin ortak bir yönü var.
    Artık aramızda değiller.

    Şaka gibi değil mi?


    Neden aramızda değiller?

    Büyük bir kısmı motosikletini sattı ve motosiklet dünyasından çekildi.

    Bir kısmı kaza yaptı. Kimi ufak hasarlarla atlattı kimi sakat kaldı ama netice itibarıyla motosiklet dünyasıyla ilgilerini kestiler.

    Kalan kısmının hepsi öldü.
    Yaşayan tek bir örnek bile yok.
    Kimi aldıktan bir kaç ay sonra kimi bir kaç sene sonra kaza yapıp hayatlarını kaybettiler.

    Evet yazacaklarım bu kadar.
    Uzun zaman bu tip topiclere hep yukarıda okuduğunuz metni yazdım.

    Tartışma neden çıktı peki?
    Yazının sonunda yazacağım demiştim yazayım.

    Benim bu yazdıklarımı okuyan ve ilk motosikleti 600cc ve üstü racer olan ya da böyle birini tanıyan üyeler hemen itiraz ettiler.
    " illa ölecez diye bir kural yok ben şu kadar senedir kullanıyorum"
    " benim amcamın oğlunun kayınçosunun bacanağında yarış kafazakisi var canavar gibi kullanıyor"
    bla.... bla....bla
    Gibi şeylerdi.
    Netice ne oldu?
    Onlar da öldüler.!!!!

    Kısaca özetlemek gerekirse;
    Senin yapmak üzere olduğun hatayı yapıp da hala yaşayanların hepsi şimdilik yaşıyorlar.

    İçlerinde kafası çalışanlar, altlarındaki makinayı kullanamadıklarını fark edip motosikletlerini satacaklar.
    Bazıları bir daha motosiklete binmeyecek.
    Bazıları daha yumuşak başlı modeller satın alıp uzun yıllar motosiklet keyfini yaşamaya devam edecekler.
    Kalanların hepsi ya sakat kalacak ya da ölecekler.
    Bu güne kadar hep böyle oldu.

    Şimdi seçim senin.
    Kendini hangi gruba yakın hissediyorsun?
    barodi, acayüp, kanucan ve 12 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Sen baya komikmişsin ya,harcanıyosun buralarda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

    COQ yorumunuz için teşekkürler,göz önünde bulunduracağım.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    750cc ve üzeri cruiser alın rahat rahat kullanın ama 500cc ve üzeri SS bence tehlikeli. Hele hele hız meraklısı olmayıp gezmek isteyene cruiser uygun bir seçenek. Tren yolunun üzerinden geçiyorken bile evde koltukta oturuyormuş gibi rahat etmek başka tür motorsiklette çok mümkün değil. Düşük devirde yüksek tork, ve V2 sesi de avantajı.

  6. #26
    sonalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    yamaha tracer
    İlk motorum 500r, aklı selim kullanacaksan, kesinlikle tavsiye ederim... pişman olmazsın.

  7. #27
    emreyild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GS500
    ilk motorum 250lik bir cruiserdı. inanın bende çok taktım boyum uzun,motor altımda dandik durmasın şeklim olsun uzun yola gideyim vs vs. iyi ki o cruiser varmış altımda tecrübe arttıkça o günlerde bodoslama kullandığınızı farkediyorsunuz. Resmen şans eseri hayatta kalmışım. şimdi altımda 98 model gs500 var kendisi 48bg. Motor tecrübem 20bin km kadar olduğunda aldım 5bin kmdir bende ve hala bu motor bana çok mu acaba diyorum. Bu kadar kişi alma diyorsa almayın kardeşim ! motosiklet ufak hataları kaldırabilecek bir oyuncak değildir!

  8. #28
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı emreyild adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk motorum 250lik bir cruiserdı. inanın bende çok taktım boyum uzun,motor altımda dandik durmasın şeklim olsun uzun yola gideyim vs vs. iyi ki o cruiser varmış altımda tecrübe arttıkça o günlerde bodoslama kullandığınızı farkediyorsunuz. Resmen şans eseri hayatta kalmışım. şimdi altımda 98 model gs500 var kendisi 48bg. Motor tecrübem 20bin km kadar olduğunda aldım 5bin kmdir bende ve hala bu motor bana çok mu acaba diyorum. Bu kadar kişi alma diyorsa almayın kardeşim ! motosiklet ufak hataları kaldırabilecek bir oyuncak değildir!
    Satsana o gs500 ü bana

  9. #29
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı supernova8 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası maxi scooter da düşündüm de ben şartlarımı aşağıda sıralayayım en iyisi:

    1)Boy 1.98 Kilo 97
    2)Scooter tarzı motorda rahat edemiyorum,motoru iki bacağımla tutabilmem lazım.
    3)Boyumla beraber bacak boyum da uzun,küçük motora bindiğimde ciddi anlamda bacaklarımı açmam gerekiyor.
    4)İstanbul'da kullanmayacağım,Konya'nın küçük bir ilçesinde,en kötü ihtimalle yoğun olmayan trafikte kullanacağım.
    5)Hız sevdam yok,yavaş kullanmaktan,motorun tadını çıkarmaktan,uzun yoldan keyif alırım.
    6)Önümüzdeki Mart-Nisan gibi Yamaha Riding Academy'ye gidip eğitim alacağım.
    7)İnce lastikli motosikletler gerçekten bana güven vermiyor,motordan düşme korkusu oluyor ayrıca küçük cc'ler ile viraja girildiğinde amortisötler iri cüsseliler için daha tehlikeli oluyor.
    8)Motoru Konya'dan alacağım,orada bulunan bir motor olmalı.

    Çok şey istiyorsun diyebilirsiniz ancak aradığım kriterler bunlar ve bana uyan en düşük cc'li motor CBR 500R ve muadilleri.
    Dostum saydığın bu maddelere göre hız tutkun yoksa,boyun uzun rahatına düşkünsen,uzun yoldan keyif alıyorsan senin tarzın cruiser.Racinglerin üstünde iki büklüm olursun rahat edemezsin.Bir kaç farklı cruiserın üstüne bin bir otur üstünde rahat edebiliyor musun dene.Bir de cruiserların yanında sana Suzuki Inazuma'yı bir dene derim.250 cc ye göre oldukça iri ve çok rahat oturma pozisyonuna sahip bir motosiklettir.Bir de CC yi çok dert etme 250 cc de de oldukça iri ve rahat motosikletler var.

  10. #30
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Taze bir ölümün ardından hala akıllanmama dolayısıyla kısa bir cevap olacak:

    Suzuki GW 250 Inazuma.

    Hayırlı olsun şimdiden.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  11. #31
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    650 hatta 1200 cc ile motora başlayanlar tanıyorum hepside gayet iyi gidiyorlar.

    Mesele şuki sen 500 r ile başlayabilecek olgunlukta , karakterde , kültür yapısında ,eğitim seviyesinde, egolarından sıyrılmış hayatın ve yaşamanın kıymetini bilen hayatta kalması için önemli sebepleri olan ve bu sebeplerden vazgeçemeyecek kadar aklı başında birisimisin.

    Kime sorsan tabiki öyleyim der ama o iş pek öyle olmuyor. Varsayalım öyle fakat o gücü altına aldınmı öyle kalmaya devam edebilecekmisin.

    Bunları seni küçümsemek için yazmadım sakın yanlış anlama .
    yukarıda yazdığım kriterlere uyan ve 600 - 900 - 1200 cc ile başlamış ve motosikleti hayatına gayet uygun şekilde adapte etmiş insanlar tadıdığım gibi bu kriterleri karşılayamayan ve 125 cc ile sakatlanmış hatta ölmüş insanlarda tanıdım.

    Gerisi sana kalmış.
    Hayat kıymetli.
    Azarlamadığım sert konuşmadığım için piişmanlığını yaşadığım insanlar oldu. ( şimdi yoklar yada hayatları baştan aşşağı değişti )
    O yüzden de kırılıp üzülmende umrumda değil aslına bakarsan .
    Belki silkelenip kendine gelen olur .
    Ölmesinden iyidir arkamdan iki cümle küfür etmesi bile umrumda değil. Yeterki kimse göz göre göre ölmesin artık.

    Hakkında hayırlısı olsun. Tekbaşına eğitimde yeterli dğeil. Onada çok güvenme , etrafındaki tek eğitimli sen olucaksın muhtemelen ( trafikte )
    Büyük cc sadece işini zorlaştırıcaktır.
    mete_han bunu beğendi.

  12. #32
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Hız yapmayı sevmem olayını geç kardeşim.Ben 30 yaşımdayım hız yapmam dedim mt-125 aldım.Öyle bi adrenalinle doluyosunki gazı köklüyosun.Son zamanlarda düzlüğü buldum mu yapıştırıyodum.Bi kaç olay atlattım.Sonra naapıyorum la ben dedim.Daha kontrollü oldum ama ben bile şaşırdım kendime.Otobanda arabayla 110 km'yi geçmeyen ben 130 km hızla motorla şehiriçinde gidiyordum.Kii sakin bir kişiliğe sahibim ama o adrenalin uyuşturucu gibi bir şey.Sırf abs var diye ninja300 düşünüyorum o da abs yüzünden.Yoksa 250 cc den yukarı çıkmayı düşünmüyorum.Benimde boy 1.82 kilo da bi o kadar var.Şekil diyosan z300 veya ninja 300 abs kapatıyor o eksikliği.

    Burdaki arkadaşları dinle daha dün birini kaybettik bu mevzuya...İnşallah bizi dinlersinde ölmezsin.
    taiga bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    "Yapıcı" yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.Gerçekten yaşamın kıymetini biliyorum,ölen ölür gider belki ancak arkada gözü yaşlı,kahrolmuş insanlar bırakmak isteyeceğim en son şey olur herhalde.Her şeyden önce uzun yıllar bu aleti sürüp kazasız belasız keyfini almak isterim.Kesinlikle motosiklet seçiminde karakter bile çok önemli.Yazdıklarıma bakın,siz karar verin.Halk arasında "cahil cesareti" denen olay yok bende.Mümkün olduğunca bir adım sonrasını düşünmeye çalışırım.Ama her ne kadar ben de düşük cc ile başlayıp sağlıklı şekilde ilerlemeyi istesem de fiziksel koşullar el vermiyor bazen.Cruiser ile ilgili olarak,fiyat açısından ikinci el 500r muadili hangi cruiserı önerirsiniz?Chopper tarzı düşünmüyorum bu arada.

  14. #34
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Cruiser sart degil CB500 ve ya Hornet türü motorlara bakabilirsin.
    Suzuki ve KAwasaki'nin de 600 lük makinalari var.
    Yukarida yazdiklarim spor motosikletler için geçerlidir.
    Bunlar sürüs dinamikleri farkli makinalardir.
    Ama bir ER 6 ya da gladius akli basinda bir insansan iyi bir baslangiç motoru olabilir.

    Benim söyledigim sey sudur.
    Yaris motosikletlerinden uzak durun.
    Bunlar belli tecrübelerden sonra kullanilacak motosikletlerdir.
    Ve en önemlisi Türkiye yollari bu motosikletler için uygun degil.
    Trafik de öyle.
    taiga ve keremkrmn bunu beğendiler.

  15. #35
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Bu tarz başlıklar olunca "Oo helva var dediler,geldik" yazardım kendimden örnek verdim,anlaşılan işe yaramayacak.Neyse mesajım dursun şurada...
    Darkfriairs bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    197 boy 97 kilo, 500r altında ufacık kalır. Hem 500r düşündüğün kadar büyük değil. Arka tekeri baya ince. Sen 600r ya da 1 litrelik herhangi bir R uzantılı motosiklet al.

    Eğitim işine de gerek yok, o paraya kask eldiven vs alırsın.

  17. #37

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    boyum şu kadar kilom bu kadar demeyin bence gerçekten bu işin şakası yok ben 12 senedir kullanıyorum babam 25 senedir kullanır ilk sürdüğümde bacak kadar boyum vardı ve inanmazsınız kaldırımdan binerdim yine kaldırıma yanaşıp inerdim geriye dönüp bakttığımda biraz kaba olacak ama ne salakmışım dedim fakat çocukluk aklıyla yapmıştım hepsini. ben ne diyorum sen ne diyosun diceksiniz ama şimdi size nacizane tavsiyemdir ybr 125 yada cbf 150 falan alın 30 bin km kadar tecrübe edip büyük cc ye geçin inanın kendinizi daha hazır hissedecekiniz.

  18. #38
    ozanercanakc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    xtreme max
    Yüksek cc'lik motorla başlangıç yapmak,
    tabiri caizse 1.basamaktan 3. basamağa çıkmak gibi.
    150, 200, 250 cc derken cc büyütmek, km deneyimini arttırmak daha akıllıca olur.
    Ben de 150 cc ile başladım.
    Yaklaşık 6 aydır kullanıcıyım.
    Her defasında trafiğe çıkarken
    kendime şu uyarıyı veriyorum:
    "Unutma, bugün trafiğe ilk çıkışın.
    Kendine güven, diğer insanları riske atma!
    Ve en önemlisi bugün ne tecrübe edeceksin?"

  19. #39

    Üyelik
    21 Mart 2015
    Selamlar. Kemal Tuğrul Sümer diye bir vlogger ağabeyimiz var; 1.80 boyunda, 105 kilo civarında, test için alıp CBR 125R sürmüşlüğü var. İsterseniz videosuna bir bakın, ortalama bir fikir oluşur kafanızda. 125 cc bir motosikletin bile debriyaj tepkileri bazen ne oluyoruz dedirtirken, 500r fazla olmaz mı? 47 beygir bence kontrol altına bilmem kaç saatlik eğitimle alınabilecek kadar ufak bir sayı değil. Görüntü için, kendinizi tehlikeye atmayın. Motosikletin üstünde mutluysanız, istiyorsa motosiklet altınızda gözükmesin. neden bu kadar önemi var ki? ''kendimden emin olmadan gazı köklemek gibi bir aptallık yapmam''
    o tecrübe ve cesaret konusu tam da burada araya giriyor galiba. kendinizden emin olduğunuz zaman, ya yanlış bir zamansa ve siz o yanlış zamanda okuduğum kadarıyla olmayan tecrübenizle 470 cc'lik makineyi zapt edemezseniz? Tabii seçim sizlerin.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı supernova8 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Yapıcı" yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.Gerçekten yaşamın kıymetini biliyorum,ölen ölür gider belki ancak arkada gözü yaşlı,kahrolmuş insanlar bırakmak isteyeceğim en son şey olur herhalde.Her şeyden önce uzun yıllar bu aleti sürüp kazasız belasız keyfini almak isterim.Kesinlikle motosiklet seçiminde karakter bile çok önemli.Yazdıklarıma bakın,siz karar verin.Halk arasında "cahil cesareti" denen olay yok bende.Mümkün olduğunca bir adım sonrasını düşünmeye çalışırım.Ama her ne kadar ben de düşük cc ile başlayıp sağlıklı şekilde ilerlemeyi istesem de fiziksel koşullar el vermiyor bazen.Cruiser ile ilgili olarak,fiyat açısından ikinci el 500r muadili hangi cruiserı önerirsiniz?Chopper tarzı düşünmüyorum bu arada.
    Açıkçası bu forumda sıklıkla bahsi geçen chopper nedir onu ben bilmiyorum muhtemelen... Chopper nedir biliyorum da burada yazan bir sürü insan bilmiyor anlaşılan. Chopper çok ütopik bir tarz. Acaip rahatsız, pratik olmayan, tamamen stil için üretilen bir alet. Küçücük benzin deposu, acaip alçak koltuk, çok kalın arka teker, çok yüksek gidon, ince ama büyük ön teker, ve çok yatık ve uzun bir çatal. Ekstra bilgi burada mevcut:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chopper_(motorcycle)

    Cruiser ise Harley tarzı motorsikletler. Tüm Japonlar hem küçük (500cc va altı), hem orta (1 litre civarı), hem de büyük (1.5 litre ve üzeri) modellerini üretiyorlar. Ben Honda VLX'te öğrenmiştim. 600cc V2 motor. Kawasaki'nin de 500cc'lik tek silindirli modeli var. Tavsiye ederim.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)