Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gergin zincir ile arka frenin bir alakası var mıdır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Arkadaşlar,

    Kırk yılda bir iş yapayım dedim zincir temizleme ( gaz yağı) ve yağlama ( zincir spreyi), hava filtresi temizleme v.s derken gaza geldim birde zinciri gereyim dedim.Yokuş aşağı inerken az da olsa zincirin sesini duyduğum için gevşediğini düşündüm.

    Zinciri gerdim gerdim yola çıktım her şey on numara ancak yavaşlarken arka kampana kitliyor ya da zincir çok gergin olduğu için tekerlek bir anda yavaşlıyor mu anlamadım.

    Yarın servise gideceğim ayarı düzgün yaptıracağım ama bilgim olsun zinciri çok gerdim diye arka fren çok sert basıyor olabilir mı?

    Etraf fren kokuyor.

    Arka fren ayarında sıkıntı yok bu arada neredeyse en hafif ayarda.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    planet58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    sattı...
    Tekerlek somununu iyice sıktınmı...?

  3. #3
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Zincirden değildir. Bazen kampanayi temizledigimde ilk bir kac km kıtlenme sorunu olabiliyor.
    Yokuş aşağı giderken hafif hafif kitlemeden basiyorum duzeliyor bir süre sonra.

  4. #4
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    İki tarafı da deli gibi sıktım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

    Weirdo1 : kafamda bir pencere açtın.

    Zinciri yağlarken kampanaya sıçradığından eminim çünkü kapağı açarken ağzı kırıldı ve püskürterek yağladım belki de sebebi bu.

  5. #5
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    arka tekeri gererken hali ile geri çektin.

    Kampana frene bağlı olan (ayak pedalından kampanaya uzanan) demir parçanın uzama gibi bir özelliği olmadığı için haliyle fren kendi kendine sıkıyor şu anda. Tekeri ileri geri oynadıktan sonra fren ayarı da yapman lazım.
    mozgur, ogzcngdk ve planet58 bunu beğendiler.

  6. #6
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Zuzuuw;Yani zinciri fazla gerince frenide sertleştirmiş mı oluyorum? Bu bilgiye göre sarkık bırakmak daha iyi gibi çünkü şuan yapabileceğim bir fren ayarı yok o ayar yapan yuvarlak parça en uca çok yakın yanı en hafif frenleme seviyesinde.

  7. #7
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zuzuuw;Yani zinciri fazla gerince frenide sertleştirmiş mı oluyorum? Bu bilgiye göre sarkık bırakmak daha iyi gibi çünkü şuan yapabileceğim bir fren ayarı yok o ayar yapan yuvarlak parça en uca çok yakın yanı en hafif frenleme seviyesinde.
    duruma göre değerlendirmek lazım. Eğer fen pedalında yeterli boşluk varsa, yani kendi kendine fren yapmıyorsa demek ki zinciri çok sıkmışsın, hiç boşluk kalmamış.

  8. #8
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Hocam sorunun cevabını hemen vereyim; zincir gerdiğinizde teker azda olsa kampananın demirini kasıyor ve arka lastikte kasma yapıyor.Bunu çözmek için ya kampananın teker tarafındaki somunu gevşetin ya da firenin ayakla bastığınız yerin altındaki boşluğu alın.Fren demiri ile şasi arasında ikili küçük somun var oradan ayarlayın.Boşluğu fazla almanız halinde fren pedalı yukarı kalkacak bilginize ;)

  9. #9
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Vallahi arkadaşlar akşam akşam hatta gece gece yok efenim gaz yağı,bir yandan wd 40 bir yandan zincir işleri derken hem fiziksel olarak yoruldum hemde bu kimyasal maddeler resmen kafamı güzel yaptı.

    Zinciri geriyorum,istediğim ayarda oluyor tekerlek somunlarını sıkıyorum hoop yine dümdüz taş gibi.

    Zinciri geriyorum,istediğim ayara geliyor ancak sağ ve sol referans çizgilerine bakıyorum aralarında bir diş fark ediyor.

    Bu işi sorunsuz yapabilen adamın ellerinden öperim,birde zincirimi yağladım ama aşağıdaki gibi beyaz ve yapış yapış kalan yerler olmuş,emmemiş.

    Zincir yağımda İ Pone. ( http://www.motosikletaksesuarlari.co...FQqdGwodwNAHAQ )


  10. #10

    Üyelik
    04 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli/Gebze
    Motosikleti
    NC 700 X
    Zincirin gerginliğini motorun üzerindeyken kontrol etmelisin. Zinciri hafif gevşek yaparsın sonra sen üzerine oturunca sıkılaşır. Motorun üzerinde ağırlık yani senin ağırlığında birisi varken zincir 2-3 cm esnemeli. İkinci husus zinciri gerdikten sonra tekerleği döndür tekrar kontrol et. Dişlideki ufak bir ayarsızlık zincirinin bazen bol bazen sıkı olmasına sebep olur. Zinciri ayarlarken mili çok aşırı gevşetme. Çatalın arkasındaki ayar somunlarıyla her iki tarafı da eşitle, mili hafif sık tekrar kontrol et, eşitlik bozulmamışsa iyice sık. Bu işe başlamadan önce frenin ayarını gevşet ki senin zincir ayarını yaparken yaptığın işlemi etkilemesin. Freni kampananın altında uzanan levyenin sonunda elle döndürebileceğin somunu var, o somunu gevşeteceksin. O somunun karşısında yay vardır. Fren ayarını oradan yapıyorsun. Sıra fren ayarına gelince zincir ayarını yapmadan önce gevşettiğini varsayarak arka teker havadayken serbest dönmesi gerekir zor dönmemeli. O somunu yavaş yavaş sıkıyorsun. Teker hafif zorlanmaya başlayınca bir defa geri gevşetiyorsun. Bir defadan şunu anlamalısın. O somunun yuvası vardır. Çevirirken yayı sıkar ve yuvasına tekrar oturur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)