Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yapılı olmak şart galiba

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Merhaba arkadaşlar ben 62kg 1.87 boyundayım fazla zayıf ve uzunum.

    Burada ciddi anlamda kaliteli arai kask mont giyen bir abimiz var oda benim gibi zayıf , kaza geçirdi ve ölümden döndü kaza şu şekilde gerçekleşti , otoyolda 80km hızla gidiyor ve döner kavşaktan araba sağına bakmadan cıkıyor ve bu abimiz çarpıyor , bütün ekipmanları üzerinde olmasına rağmen yere düşünce omzu bacağı ve kolu kırılıyor iç kanama geçiriyor.

    sizce motosiklet sürer iken yapılı olmak yani az kilolu olmak şartmı.

    Kendi fikrim bence şart yere düşünce kemik direk asfalta deymemeli arada yağ ve et tabakası olmalı.
    Huysuz Motorcu Kanalımıza Bekleriz.

    https://www.youtube.com/channel/UCvsLi-1RBIWxn1uPgG0t3qw


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    bence nasil dustugun onemli ekipman tamamda o hizlarda duvara arabaya vurunca ekipman inda fazla bi etkisi kalmiyor . ayni beyin sarsintisi gibi beyin kafatasi icinde eziliyor darbede ya ic organlarda eziliyor sanirim şok darbesiyle . aslinda nasil dustugunde cok onemli motogpdeki motorcular dusunce suruklenip kalkip yarisa devam ediyolar .

  3. #3
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence nasil dustugun onemli ekipman tamamda o hizlarda duvara arabaya vurunca ekipman inda fazla bi etkisi kalmiyor . ayni beyin sarsintisi gibi beyin kafatasi icinde eziliyor darbede ya ic organlarda eziliyor sanirim şok darbesiyle . aslinda nasil dustugunde cok onemli motogpdeki motorcular dusunce suruklenip kalkip yarisa devam ediyolar .
    Haklısınız arabayı otoparka çekmişler gördüm sağ ön tekerden vurmuş vurur vurmaz uçmuş ve arabayda bedeni temas etmemiş ve sırt üstü düşmüş , gerçekten düşmek ayrı birşey biyere çarpmak ayrı birşey.

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Söylediklerinizin tıbben veya fiziken bir geçerliliği var mı bilemem ancak hiçbir ekipman sizi ölümden korumaz. Ekipmanları kullanma sebebimiz herhangi bir kazada alabileceğimiz minimum darbeyi vücuda aktararak daha ciddi sonuçlardan bizleri korumasıdır. Sadece bu kazadan sonra ekipman olmasaydı bu kırıkların dışında daha kötü şeyler olabileceği iç kanamadan ziyade daha da ciddi bir organ hasarı olabileceğini düşünmeniz lazım.

    Otoparkta park edip motordan inerken paçasını gidona takıp kendi motorunu üzerine devirerek bacağı kırılan arkadaşım da var. O sırada ayağındaki botları çıkarıp günlük ayakkabısını giymişti. Korumalı botu çıkarmamış olsa mesela bu devrilmede kırık yaşar mıydı ? Belki evet, belki hayır. Unutmayın ki her korumanın belli bir darbe dayanımı vardır. Bu optimum değeri aşabilecek darbelerde de bu korumalar işe yaramaz. Ona göre kendi süratimizi ve dikkatimizi uygun şekilde ayarlamamız da gerekiyor. Sadece ekipman ile hayatta kalamazsınız.
    mehmetenis bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kilo ile alakası yok ama kasların ne kadar kuvvetli olursa o kadar az zarar görüyosun. 4 aydır spor yapıyorum, geçen hafta üzerimde bi tek bornoz ile merdivenden düştüm sırtüstü. Hiç bişey olmadı desem yeridir, düşmenin üzerine spora bile gittim

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Adelesiz ve kilolu olmak da kaburgaları çok kolay kırılır hale getiriyor. O kadar ağırlık yalnızca yere düşmeyle bile çatır çutur bir kaç kaburgayı kırıyor. Bende öyle olmuştu.

  7. #7

    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Kemikleri kıran kinetik enerjidir. Bir insanın kütlesi ne kadar fazla olursa kinetik enerjiside o kadar artar. Sonuçta kazanmış olduğu enerjiyi bir yere boşaltması gerekir. Genelde bu ya sürtünme ısısı olarak yada darbe olarak ortaya çıkıyor.

  8. #8
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Kilolu olmak ile kaslı olmak aynı şey değildir dostum. Şişman biri de aynı kazada kolayca iç kanama geçirebilir.

    Önemli olan zayıflık veya şişmanlık değil vücudundaki kas kütlenin miktarı ve yapısının sağlamlığı. Eğer zayıflıktan çok dert yanıyorsan ve vücudunu beğenmiyorsan yakınında bulunan bir vücut geliştirme (body building) salonuna gidip 3 aylık kayıt oluyorsun. Salon sahibine durumu anlatıp kas kütleni geliştirmek istediğinden bahsediyorsun ve sana verilen talimatlarla 3 ay spor yapıyorsun. Sorun çözüldü...
    Sakın ama sakın antrenöre veya salon sahibine gidipte "öyle aşırı kaslı olmak da istemiyorum" falan deme, sinirli anındaysa döver

    Neden öyle dememen gerektiğini 3 ay sonunda zaten anlıyacaksın. Adamlar o azman vücudu yapmak için inanılmaz bir emek ile birlikte yıllarını harcıyor...

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Aşağıdaki eşitlik hemen hemen doğrudur.

    Kanguru derisinden korumalı tulum giyip full ekipman üzerine kuşansanız bile bu haliniz = Yumurtayı koruyan zarı ve üzerindeki kabuğu kadardır.

    Motor üzerindeyken korumamız bu kadardır.
    Kaza sırasında herhangi bir ekleminiz ters dönerse kırılır. Bacak kol omuz boyun farketmez. Ekipmanlar buna engel olamaz.

    Full koruma ile 90 km/h giderken motor üzerinden atıyor sürücüsünü uçarak yol kenarındaki reklam panosuna giriyor sonuç ölüm.

  10. #10
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Hava yastıklı mont kullanırsan (fiyatları uygundur sanılanın aksine) hayati organlarını koruyabilirsin...




  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Dostum yapılı olmak tabiki dediğin gibi kemikleri korumak açasından faydalı olabilir ama allah ın dediği olur ne yapılı adamlar var ayağı kayıp düşüyor can veriyor bazen bakıyorsun ufacık bebek en üst kattan düşüyor sıyrık bile yok. Çok fazla takılma kilona ekipmanı üstadların dediği gibi profesyonel ve kaliteli malzemelerden üzerine tam olacak şekilde seç birazda dikkatli mantıklı kullan gerisi senin eceline kalmış. Benim amca oğlum enine boyuna dağ gibi insandı ortalama 60 km hızla geçirdiği bir kazada hayatını kaybetti allah rağmet eğlesin tüm ölenler için.Ama şu bir gerçek motora biniyorsak bacak bel sırt omuz ve boyun kasları özellikle sağlam olmalı hamsa eğer çekilen ağrılar güçsüzlükler sürüş dikkatinide konforuda mahvedior buda her an kazaya sebeb verebilir. İdmanlara spora devam etmeliyiz bence.

  12. #12
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Hep merak etmişimdir bi karıncayı 3. Kattan aşağı atsak ne olur diye

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kemikleri bir arada tutmada kas miktar ve yoğunluğunun bir etkisi varsa bu sorunun net cevabı yoktur derim Bilen biri var mı?

    bu arada sürtünme ile kemik kırılmaz. darbe ile kırılır, yağ ve kas kütlesi o darbeyi ne kadar absorbe edebilir? Ediyorsa da, kas ve yağ dokunun kattığı ekstra ağırlıkla birlikte gelen ekstra enerji dolayısıyla bu absorbe etme olayı gerçekten işe yarar mı

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hep merak etmişimdir bi karıncayı 3. Kattan aşağı atsak ne olur diye
    Hiçbir şey olmaz hatta daha büyük uçamayan böcekleri de atabilirsin. Gövde genişliğine göre çok hafif olduklarından hava sürtünmesi ile çok yavaş düşüyorlar.

  15. #15

    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Hocam en iyisi düşmemek, çarpmamak, devrilmemek, kaymamak, daha gider bu.... Ne yazdım ben ya?

  16. #16
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bir motor parası ayırıp en pahalı koruma ekipmanlarını ve montunu alırsan seni kimse düşüremez. düşsen de iki bacak üstüne düşersin mala verdiğimiz değeri kendimize vermiyoruz çünkü..
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  17. #17
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    60km ustu hızlarda duvara bariyere carpıp anında 0 a düştüğünüzde, İsterseniz çelik zırh olsun full iç kanamadan gidiyorsun. İç organlar yerlerinden çıkıyor, ve iç kanama geçiriliyor. Aman kazasız belasız.

  18. #18
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Güçlü olmak ve kas oranın yüksek olması tabiiki önemlidir,
    Düşme anı ve şiddetine gore maalesef ne kadar kaslı olursan ol, üzerindeki ekipmanın sağlamlığı,
    düşmenin ne şekilde olduğu, motorunda ki koruma demirinin bacaklarını koruyabilirliği,
    yani senin alacağın önlemlerde bir o kadar önemli, zayıfsındır ama güçlüsündür, şişmene gerek yok fikrimce,
    dengeli bir güç iyidir, ben gayet güzçsüzüm, bende düştüm üzerimdeki montun konuyla ilgili önemini gördüm,
    x bir montum olsaydı, yırtılmış, şu anda derim yerinde olmazdı sanırım...

  19. #19
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    Yazın haberlere çıkmıştı adam çok yapılı vücut şekil üstelik esnek jimnastik filan da yapıyor. Motorla bir kaza geçirmiş ve şuan tekerlekli sandalyeye mahkum.
    Motor kazası Allah düşmanıma vermesin.

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    İlginç bir soru. Sigorta şirketleri 70 kilonun üzerindeki insanlarda kaza durumunda daha fazla kalça kemiği kırılma riski olduğunu tespit etmişler. Aynı şekilde çocuklarda ve zayıflarda kemik kırılması riski şişmanlara göre çok daha düşük. Kinetik enerji doğrudan kütle ile ilişkili olduğundan zayıfların kaza durumunda daha az zarar göreceğini söyleyebiliriz. Yani senin savının tam aksine zayıfların daha güvende olduklarını düşünüyorum. Belki de kaza yapan arkadaşın daha şişman olsa şimdiye aramızda olmayabilirdi.
    BatuhanK bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)