supermoto
Sormaktan ziyade biraz ne var ne yok inceleseydin hem senin için daha faydalı olurdu hemde ne demek istediğimi anlardın. Alacağın tipte bi çok çinli var. Hepsi birbirine çok benzer. Genelde karbüratörlü güçleri haliyle daha zayıf haliyle enjeksiyondan daha verimsiz. Çinli için en çok tutan onerilen mondial. Servisi de yaygın. En önemli özelliği de bu zaten. Parçası bol ucuz, yanlış hatırlamıyorsam cg motor var, hatta kurcalayıp cc yükseltenler var forumda kendi kullanıcı sayfasına bakarsan daha ayrıntılı bilgi bulursun.
Japonlarda da kawasaki klx yamaha wr honda crf var. Asfaltta sureceğin için en ideali honda. Diğerlerinden daha hesaplı. Asfaltta kullanırsan ne olur hiç bir şey olmaz. Araziye sokma gibi zorunluluğun yok. Araziye girmezlerse küsmezler. Dediğin şartlarda sadece lastiği değiştirip marşa basacaksın. Belki seleye ihtiyaç duyabilirsin. Çünkü ince olurlar cross motorlarda. Harala gurele yollarda ayağa kalkıp rahat gitmek için. Başka da sıkıntın olmaz. Hatta para dert değil dersen crf ye cbr jantı takıp gorunuş olarak da daha cadde motoru gibi görünüş sağlayabilirsin. Kasten supermoto demedim çünkü bazıları tek jantla supermoto mu olur diyebilir. Senin bakman gereken konular forumdaki kullanıcı sayfaları. İstediğin şartlarda da butçe dert değilse crf ucuz yollu olsun dersen mondial x-treme 150 var.
Egerki crf kadar para bulabilirsen sana tavsiyem orjinal super moto olan wr125x,bide tiger egzoz tak miss crf zaten kross motoru,onu sm ye cevirmek ekstra maliyet olucak ve orjinalligi bozulacak,ama olmayacak diye bisey yok,birisi 250cc biriside 125cc arada farkedilir bi fark vardir tabiki,tercih senin
Sadece jant değişimi ile tabii ki süpermoto olmaz ancak en azından başlangıç olur. Sanırım oturuş pozisyonu, atikliği ve manevra kabiliyeti için cross motosiklet istiyorsun ve bunu şehir içinde istiyorsun. O zaman sana oturuş-atiklik-manevra üçlüsünün, neden sadece crosslarda olduğunu anlatayım.
Oturuş pozisyonu diğer tarzlara göre en yüksek olan tarzdır cross. Çünkü cross motor ayakta kullanılır. Sadece düz yolda ve dönüşlerde oturuyoruz seleye. Bu yüzden sele yüksekliği 90cm ile 100cm arasında değişir. Daha yüksek versiyonlarda var. Ayrıca sele ince uzundur çünkü motoru sağa sola yatırıp kendimiz dik dururuz, bunu yapabilmek için sele ince olmadır ki bacaklarımız arasında daha fazla hareket edebilsin.
Atiklik, arazide hıza ihtiyaç pek duymayız hatta hiç duymayız. Bunun yerine TORK yani tekerin çevirme gücüne ihtiyaç duyarız. Sebebi malum dik yokuşlar, engebeli ve yorucu arazi koşulları. Bu yüzden hızdan ödün vererek, arka lastikteki gücü arttırmak adına arka dişlerimiz daha büyük olur hemde baya büyük.
Manevra, malum arazide ayakta kalabilmek için kıvrak olmak gerekir, motorunuza keskin manevralar yaptırabilmeniz gerekir ve motorunuzunda buna cevap verebilmesi tabi ki. Arazi motosikletleri bu ihtiyacı karşılayabilmek adına hafif ve esnek(aşırı uzun amortisör) tasarlanırlar. Yani; ağaçlık yada kayalık bir arazide ilerlerken motoru bir sağa bir sola çevirip dururken sürücüsünü fazla yormamak adına hafif, atlama zıplama engel aşma gibi hareketlerden oluşan şoku sürücüsüne yansıtmamak adına hareket mesafesi 35cm leri bulan amortisörler.
Bunların dışında ön teker cross makinelerde daha büyük olur, arazi koşullarında daha kolay kontrol ve rahatlık açısından.
Neyin neden olduğunu anlatmaya çalıştım basitçe. Şimdi birde bu tarzın dağdan indim şehre modu var:SUPERMOTO(MOTARD). Farkları dedir? Öncelikle en gözle görünür fark lastik tipi ve çapları. İkinci olarak frenleme sistemi ve üçüncüsü ise aktarma. Bunun dışında daha farklı profesyonel değişiklikler de var ama onları yarışmayacaksanız yapmanın anlamı yok bence. Ben kısa bir test sürüşü yapma fırsatı bulmuştum bir tanıdığım sayesinde. Kesinlikle bambaşka bir dünya. Ne cross ne racing ikisinin arası bir eğlence. Tavsiye edermiyim? Yani o tarz sağlam bir makineye bineceksen önce arazide 60 70 beygirlik crossları kontrol etmeyi öğrenmek gerek tahminimce. Birazda 150 200 beygirlik racingler ile viraj alıp ikisini süpermoto da birleştirecen. Yani demem o ki; bu supermoto bu iki dünyayı birleştirmiş ama her ikisinden de tehlikeli onu bilesin.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...46899114/detay
keşke bu kadar bi bütçem olsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...42519486/detay
ASlında tamda bu
WR125X gayet düzgün ve kontrol etmesi kolay bir versiyon. Tehlikeli derken standart bir supermoto şöyle olur diye bir kalıp yok ama fabrika üretimi olan makinelerin büyük kısmı 250cc den başlıyor 700cc ye kadar gidiyor ve hepsi tek silindir. Örneğin fabrikasyon en uç noktası KTM 690SMC-R 65hp dir. Yanlış hatırlamıyorsam 144 kg dı ağırlığı. Bunu modifiye ederek yarışlara katılıyorlar. Duyduğum kadarı ile suzuki'nin de böyle yüksek güçlü bir makinesi varmış.
NORMAL SÜRÜŞ
https://www.youtube.com/watch?v=QIN7ujK7qBQ
YARIŞ
https://www.youtube.com/watch?v=BRhzvxWbNpo
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Bak bu link atikliğini anlamak açısından oldukça iyi
https://www.youtube.com/watch?v=8cOblGBCKsE
Dağda taşta kullanmayacaksan cross motor almak hiç mantıklı değil. Amortisörleri çok yumuşaktır öyle yüksek hızda viraj falan dönmek zor olur. İlla ki yüksek motor almayı düşünüyorsan asfalt endurolarına bakman gerek.
Cross motorların asfaltta pek yararı olduğunu düşünmüyorum. Aksine ağırlık merkezi yurakıda olduğu için insanı gereksiz yere tedirgin edecektir. Asfaltta ani frenlerde yumuşak amortisör yüzünden takla atıp uçmak çok olası. Adamlar virajları rahat dönsün kontrolü güvenli olsun diye ağırlık merkezini olabildiğince aşağıya almaya çalışıyor sen yerden yüksek olsun diyorsun.
Cevap icin tesekkur ederim,linkleride izliycem,atikligini biliyorum,yurt disinda takip ettigim bi sm ci var wr450f sanirim motoru 1. Viteste gazi acip teker havada gidiyo,quickshifter yapip 2 ye atiyo yine tekerde 3 e atiyo yine tekerde,okadar kafa kaldirmaya meyilliki,adam teker yaparken bazen gazi komple kapatip ön tarafin asagi inmesini bekliyo ve cok ufak bi gaz tepkimesiyle ön taraf tekrardan gök yuzuyle bulusuyo :D ama sehir icinde ve virajlarda ufak ufak yanlamak icin cok uygun bi makina bence,ne dersin 0-100 de ss alirmi :D
Cross u asfalta çeviren adamın bence öyle çok bi aman aman yanlıyım derdi olduğunu sanmıyorum. "Motorcu Muhabbeti" adlı motovlogger bir ara XR125R kullanmıştı çok meraklısı adama mesaj atıp direk tecrübelisinden konu hakkında bilgi alabilir.
Video da belki fikir verir dedim...
İşte tam istediğim. X treme maxa super moto uygulaması acaba çekiş vs. nasıl vıdeosunu felanda bulabılırsem tam olucak
Benim merak ettiğim; Honda CRF 250 L yi asftalta uyarlamak için neler değişmeli ve maliyeti ne kadar olur?
Rks sini sm ye ceviren birisi vardi forumda,ama kendisi daha bi kac degisiklik daha yapacagini belirtmisti,benim tahminimce (umarim) 5 bin tl yi gecmez sanirim,cunku 250cc de sm yok ve crf ilerisi icin benimde aklimdan gecmiyo degil onun haricinde,frenleri vs guclendirmeye gerek varmi bilmiyorum,belki disli degisir,lastikler olabilir,belki camurluklar,benim aklima gelen ve degisecegini dusundugum seyler bunlar,ki bunlarda 5 bin anca tutar sanirim
Edit:Motorcu muhabbeti bu aralar sorulara cok seri cevap veriyo,benim bi ay once sordugum soruyu cevaplamamisti,dun soruyu yineledim ve cok gecmeden cevap verdi,tavsiyem bisey soracaksan bu aralar sorman
https://youtu.be/vEXMteDjRC8
Cbr 1000rr vs drz400sm?
Saka maka aradaki 600cc ye ragmen cok iyi gitti (iki surucununde esit tecrubede oldugunu ve surekli gaz actiklarini dusunursek)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
Zaten hemen yanlama derdine dusulmez yav,biyerden sonra motosiklet altinda oyuncak haline geldiginde olur ancak yanlama isi,bana gore kullandigin motordaki son noktadir zaten,ama sehir icinde bence super bi nimet bu sm ler atikligi,hafifligi,yol tutusu gayet yeterli,ki virajda yapiyolar bunlarla
Cross alırsam CRF 250L alırım boyutu olsun hızı olsun çok hoşuma gitti alet. Ufak tefek oynamalarla tam bir şehir içi canavrına dönüşür. Uzun yolda da çok sıkıntı çıkarmıyormuş. Bir sürü konu gördüm adamlar motoru yükleyip koyulmuşlar yola. Şehir içi için %100 asfalt lastiği alırım, şehirler arası içinde biraz daha dişli bi lastik alırım diye düşünüyorum. Yolda giderken kafamıza atar patikaya filan gireriz belki
Kısaca ben;
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)