Merhaba merak ediyorumda 50 60 bin kilometreli japon motorsıkletımı yoksa sıfır çin motorsıkletımı almayı tercih edersiniz ( fiyat farksız yakın cc li )
Merhaba merak ediyorumda 50 60 bin kilometreli japon motorsıkletımı yoksa sıfır çin motorsıkletımı almayı tercih edersiniz ( fiyat farksız yakın cc li )
Kardeşim şöyle söyliyeyim ben başlangıç motoru olarak YBR-125, CBF-125 ve RKS 150 Titanic arasında kalmıştım ama ilk motorum olacak sıfır almak istiyorum 4.500 lira Rks tercih ettim hem diğer ikisinden daha karizma (benim fikrim).Hemde anıyorum ki yarın birgün sıkıntı cıkacağında honda yada yamahadan daha uyguna tamir ettiririm. Benim fikrim.
Ride to live,Live to ride
Honda CBR 125R (2015) > Yamaha YZF R25 (2016)
Bence Herzaman Sıfır Olan İyidir Tabi İstisnalar dışında Mesela Neden 0 focus Parasına 300 kusur bınde bır mercedes almıyoruz
Çok km'li alet ne olursa olsun sıkıntılı. 50-60 bin km'ye kadar kim bilir neler yaşadı? Hangi parçalar değişti? Parçalar çıkma mı orjinal mi? Ne tür sorunlar yaşadı? Bunlar tamamen piyango. Ancak 0 alınan bir alet çinli bile olsa en azından motor nedir ne değildir biliniyor. Ben olsam 0 çinli alırdım.
Sorunum nedenı tanıdık olduktan sonra 50 60 bin bence onemlı degıl temız kullanıldı dıyelım el degistirmedi sonucta bi çinli kadar seni yarı yolda bırakmaz japon
50- 60 bim km sağlam bir motor için hiç bişi... Allah aşkına bırakın şu motor 20 bine geldi eskidi laflarını.Tabi bizim memlekette motoru alıp canını çıkartarak kullandıkları için 10 bin km deki motor 100bin km deki motor gibi oluyor. adam gibi bakılan motorların ömürleri en az 200 bin km civarında. Tabi bu demek değildir ki hiç bir parçası değişmicek o zamana kadar. Ömrü gelen parçalar değişicek.
Az önce 68 bin km'de 2010 model bir VFR 1200 için el sıkıştım.
Motosikletin ufak tefek taş vs. gelen yerlerine karbon kaplama yapmak istiyordum.
Satın almak için bugün bir motosiklet mağazasına gittim.
Satılık ikinci el motosikletlere bakarken VFR'yi gördüm.
Çıktığı günden beri bu motosiklete hevesim var.
Kullandım da.
Ama elimde tutamadım.
Makina çıktığında 17 bin Euro'ya satılıyordu.
Bende o zaman CBR vardı ve 14.900 Euro'ya almıştım.
Kullanmaktan zevk aldığım bir motosikletten daha fazla bir paraya ne olduğunu bilmediğim bir motosiklete o kadar para vermek istemedim açıkçası.
Üstelik 17.500 Euro'ya Ducati 1098 alabiliyorsun.
Bu nedenle çok hoşuma gittiği halde alamadım VFR'yi.
Ama bugün 4900€ etiketi görünce getirin dedim şunun evraklarını.
Temiz, bakımları yapılmış lastikler gıcır gıcır daha ne isteyeyim.
İçinde ne kadar sıvı varsa boşaltıp değiştirin dedim.
Salı akşamı hazır olur dediler.
Yarın benim motorun karbon işlerini halledeceğim.
Salı günü de ona girişirim.
Şimdi niye anlattım bunu.
Aynı paraya 600cc japonların sıfırını alabilirim.( veya az bişey ekleyerek)
Yine aynı paraya sıfır km ve çok hoşuma giden Royal Enfield'in Cafe racerini de alabilirim.
Ama ben VFR'yi istiyorum ve bütçeme uygun olanını buldum aldım.
Bu motosiklet için yıllık 15 bin km normal kabul edilir ve eski sahibide hakkını vermiş motorun.
Kısacası beğenileriniz önemli.
Bütçeniz de...
Ama bu motor dökülüyor olsaydı bedava verseler yine almazdım.
Sıfır diye hoşuma gitmeyecek bir motosiklete binmektense hiç binmesem de olur. Çünkü motosiklet benim için bir ihtiyaç değil, zevk aracı.
Motosikletinden zevk alırsan çıkardığı problem çokta dert değil o da ayrı konu...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
50-60.000 km diyorsunuzda kim bilir o motosiklet nasıl kullanıldı?Her parçasının ömrü ve kalitesinde azalma olmuş olmuyor mu Japon, Alman, İtalyan her ne ise artık
Şahsen geçen sene ybr esd bakıyordum.Ybr ye sorunsuz hatasız kaliteli demelerine rağmen 10.000 km üzerine bakmıyordum kim bilir nasıl kullanıldı diye içim rahat etmedi.
Motosikletin üzerinde mi zıpladı, 10.000 km redline mi yaptı? Soğuk motoru kesiciye mi soktu kim bilir naptı?Yağını 5.000 km de bir mi değiştirdi?
O yüzden km çok önemli benim için.
Yüksek km'de Honda lardan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. 32 bin km'de CB900F alıp, bir sürü de ben kullandım. Motor sesi alıyor en de, satıyorken de, sıfır CB900F'den farksızdı. Hiç yağ eksilmedi. Sahip olduğum süre zarfında sadece yağ, filtre, lastik ve zincirleme değiştirdim.
En son yeni KTM aldım. Fren sürtüyor. Sadece bakmak için motoru 1 saat uzaktaki bir yere birkaç gün bırakmamı istiyorlar. Eminim Çin daha iyi değildir.
cihan kardeş en iyi cevabı yazmış zaten ikinci bir japon bir çinliden oldukça sağlamdır bendede honda titan var şu an 23 binde olukça memnunum beş aydır kullanıyorum beni üzmedi sadece soğuk havalarda çalıştırırken bazen zorlanıyorum okada jikleyi çektiğim zaman o sorunuda hallettim çok şükür ama mct 250 iyi çıkmıştı baya memnundum ama yinede terciğim japon
Motosikletten anlayan (binici degil mumkunse tamirci) biriyle gidilirse 100 bin km ye kadar japon alinir.
20.000 km 5 senelik ybr alcağıma 3000 km de 3 aylık çinli z-one-s 180 aldım ve 8.000 km dir pişman değilim.Totalde 12.000 km ye az kaldı
Bir japon atasozu der ki.
Cin mali alicagina yuksek kmli japon al
şuna dikkat et yıkanmış allanmış pullanmış makineleri çok kakıtıyorlar
daha yağ değişiminin ne olduğunu bilmeyen japon kullanıcıları var motorun ömründen ömür yiyor
cok guzel konusmussun valla aynen ole zevk ısı bende hosuma gıtmeyen motora bınmek ıstemıyorum gercı ama arızası bı ogrencı ıcın onemlı nabar ne eder hallolurda yolda kalmak ıstemıyor ınsan
Çin candır. Parçası ucuz, bulması kolaydır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)