NASIL YOK KARDEŞİM ARAMA BÖLÜMÜNÜ KULLANMADIN SANIRIM
Burada var Cevabı
http://www.motosiklet.net/forum/moto...l-yapilir.html
İyi forumlar.
Selam delağanlı.
Mondial Drfitin arka fren tesisatı bi acayip. Senin istediğin frene basınca çakar yansın, başka zaman yanmasın. Bu drfitte mümkün değil. Geçen sene denedim ve yapamadım. Çünkü drfitte fren lambasını ayrıca bir kablo yakmıyor. Arka stop led olduğu için aynı kablo üzerinden gelen akım gücü artıyor ve daha parlak yanıyor.
Kısacası drift için senin takacağın çakar şu şekilde çalışacak;
ya sadece hep sönük yanacak yada hep güçlü yanacak.
ya hep düşük modda çakar yapacak yada hep yüksek modda çakar yapacak.
Senin istediğin gibi normalde hiç yanmasın yada az yansın, frene basınca çakar yapsın gibi bir mod olamıyor maalesef.
Eğer elin elektrik işine yatkınsa yapabilmenin 2 yolu var.
1. yol diyot kullanarak fren lambası gücünü artıran kablodan çakara kablo çekeceksin ve aynı zamanda park lambasıncan çakara kablo çekeceksin. Çakar modunu tetikleyen kabloya diyot koyacaksın ki kısa devre yapmasın.
2. yol fren müşirinden çakara tetikleme çekeceksin ki sıkıntılı mevzular bunlar
Denemediğim ama çalışacağına inandığım bir yol var.
kısaca bir kere daha tekrar edeyim. Çakarda 3 tane kablo var. 1 tanesi - ; 1 tanesi +. bunlar bir kere kesinlikle sürekli olarak tesisata bağlı olacak. Çakara bağlı olan 3. kablo ise kendisine elektrik gelmesi durumunda çakarı tetikliyor. Ama driftin arka stop lambasında park lambasını ve fren lambasını aynı kablo tetikliyor. Yani ekstradan bir kablo yok ki o çakarı tetiklesin. Bu durumda çakar kablosunu fren kablosuna bağlarsan eğer sönük bir biçimde çakarlı yanıyor, frene basınca kablodan geçen akım arttığı için daha güçlü yanıyor. Yani yani hiç yanmasın ama frene basınca çakar yapsın modu yok. Farı açınca yansın ama frene basınca çakar yapsın modu da yok. Ya hep çakar yapacak ya da hep yanık kalacak şekilde ayarlanabiliyor.
yukarıdaki durum arka fren tesisatından lektrik almak sureti ile yapılan işlem. direk kontaktan yada başka bir yerden elektrik alırsan ve fren ile çakarı tetiklemeyi başarabilirsen o zaman normal olur.
MH 125 drfit başlığında hangi renk kablonun neyi tetiklediğini 2014 yılının mayıs - haziran aylarında yazmış olmalıyım. Orada yeterince uzun bir yazı var.
Amma kısa anlatıttım haa
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
edit:
aküden direk - den aldığını - ye bağlarsın. Akünün + sından 2 tane kablo çıkışı alırsın. Bu + çıkışlı olan 2 kabloya da anahtar bağlarsın. bu kablolardan bir tanesini çakarın düz modunu yakmak için kullanılan üzerinde ------- sekli olan kabloya bağlarsın, öteki + dan aldığın ve yine çakarın çakar modunu devreye sokan üzerinde +-+-+-+-+-+-+ işaretleri olan kabloya bağlarsın.
Bu anahtarı da gidona bağlarsın. Sen düz yansın istersen düz yakan kablonun anahtarını yakarsın, çakarlı yansın istiyorsan onun anahtarını açarsın.
Ayrıca bu çakar 35 watt. Senin motorun gücü bunu kaldırmaya yetmeyebilir. 2014 yılının yaz ayında 1 haftalık bir tura çıkmıştım. Dağ yolunda 3-4 araba uzun uzun korna çalarak yanımdan geçti. Daha sonra bir tanesi beni durdurdu ve arka lambamın yanmadığını söyledi. Ama ön far yanıyordu. Durdum baktım, arka lamba ve çakar yanmıyordu. Yani motorun ürettiği güç arka lambayı yakmaya yetmedi 1 ay sonra. Çakarın kablosunu kesince, normal stop lambası yanmaya başladı. Çakarı 1 hafta açık bırakıp tura çıkmam neticesinde akü kurudu, çalışmaz hale geldi. Yeni akü almak zorunda kaldım çünkü akü şarj tutmaz oldu. Çakarı da söktüm o zaman.
Uzun lafın türkçesi motorun tesisatı çakarı kaldırmadı vesselam.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)