Sanziman sagligi icin ara gaz ile vites dusurme
Reklamlar
-
Arkadaslar son zamanlarda cogu kisi tarafindan yanlis uyarildim gerek burda gerek yolda surerken..sebebini bilmiordum neden herkes ayni seye inanior diye sonra birisi soyledi AEA videosunda oyle diyor diye..
Neyse konuya geciyim.. vites dusururken aragazi vites dusurmeden once vermem gerektigini solediler (ben ikisini ayni anda yapiorum genelde) boylece vites daha rahat gecermis ve sanziman omru uzarmis..
Arkadaslar bu bir yanlis bilgidir bu konuyu aciorum bi kac yanlis duzeltmek icin..
Altin elbiseli adam deilim ve hatta motosiklette ustalasmis profosyonel de deilim... fakst mekanik bilgim iyidir senelerdir araba topladim baktim rektifiye ettim
Benim bildigim motosiklet soyle isler..
Motor--debriyaj--sanziman--lastik(on disli yada diferansiyel ile)
Mantiken debriyaji cektiginiz anda motorun gucu veya cektikten sonra verdiginiz ara gazlarin hicbiri sanzimana aktarilmaz.. vites gecislerinde bir etkisi olmaz..
Su video motosiklet debriyajin nasi calistigini gosterio
https://youtu.be/agLa0A8GAfc
Reklamlar
-
İcat var dediler geldik
-
Aleyküm Selam, konuyu kenardan takipteyim
-
Hocam ondan değil o araba şanzımanı sıralı şanzıman değildir
Motosiklet şanzımanı sıralı (sequantil) mı öyle bişey işte ralli araçlarında kullanılan şanzıman tipi dikkat ettiyseniz ralli araçlarında vitesi çekince büyür itince küçülür
Aragaz vermenin sebebi şu içindeki örn 2.viteste gidiyorum şanzıman içindeki 1.dişli hızıyla 2.dişli hızı aynı değil o yüzden vitesi 1e alınca dişlilerin üzerindeki dişler zamanla aşınma yapacak köpek dişleri diye de geçer onlar aşındıkça da şanzıman arızası meydana gelecektir aragaz denmesinin sebebi mekanik açıdan budur yani şanzıman dişlilerinin uygun hıza getirmek için
-
Bu videoda burada bulunsun. AEA'nın videosunu bilmeyenler var ise.
-
Ygz adlı üyeden alıntı
Hocam ondan değil o araba şanzımanı sıralı şanzıman değildir
Motosiklet şanzımanı sıralı (sequantil) mı öyle bişey işte ralli araçlarında kullanılan şanzıman tipi dikkat ettiyseniz ralli araçlarında vitesi çekince büyür itince küçülür
Aragaz vermenin sebebi şu içindeki örn 2.viteste gidiyorum şanzıman içindeki 1.dişli hızıyla 2.dişli hızı aynı değil o yüzden vitesi 1e alınca dişlilerin üzerindeki dişler zamanla aşınma yapacak köpek dişleri diye de geçer onlar aşındıkça da şanzıman arızası meydana gelecektir aragaz denmesinin sebebi mekanik açıdan budur yani şanzıman dişlilerinin uygun hıza getirmek için
Dedigim gibi debriyaja bastiginiz an verdigiz gaz dislilerim hizini degistirmiycektir..
Aragaz vermenin sebebi debriyaji geri birakirken motor hizi sanzimanin dondugu hizda esit olsun ki debriyaj kaymasin hizli bir sekilde debriuaj birakilsin..
Attigim videoda gorebilirsiniz bunu adam eliyle piston kolunu assagi yukari iterken sanziman dislileri donmuyor bile
-
peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
-
kıvancem link verdiğin video epey iyiydi
nedense aklıma bir anda elektromanyetik aktarım organları var mıdır? yapılmıştır mutlaka diyerek bakmaya başladım
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
bende izledim ama arabada bi deniyim dedim 1 den 2 ye ittiriyom derken katir katir ses gelince cektim oek mumkun oldugunu sanmiyorum :D:D
-
Arkadaşlar ara gazı arabalarda boş vitesde verildiği zaman rahatlıkla vites düşürmeye sebeb olur (şanzıman dişlilerinin hızı eşitlendiğinden),genelde ağır vasıtalarda bu şekil vites düşürülür(gerçi benim hyundai era da da 1. vitese o şekilde düşüyor başka türlü vitesi yerinden söksen hareket halinde düşmüyor)ancak motosiklette her vites arasında boşa alamayacağımızdan nasıl ara gazı verilir bilemiyorum.Gerçekten gereklimidir gerekliyse nasıl yapılır bilen biri etraflıca anlatırsa memnun olurum.
-
kivancern adlı üyeden alıntı
Dedigim gibi debriyaja bastiginiz an verdigiz gaz dislilerim hizini degistirmiycektir..
Aragaz vermenin sebebi debriyaji geri birakirken motor hizi sanzimanin dondugu hizda esit olsun ki debriyaj kaymasin hizli bir sekilde debriuaj birakilsin..
Attigim videoda gorebilirsiniz bunu adam eliyle piston kolunu assagi yukari iterken sanziman dislileri donmuyor bile
olayı yanlış yorumluyorsun bence dostum. dikkat edersen adam eliyle piston kolunu hareket ettirdiği sürece şanzımandaki dişliler dönüyor. bu da motor çalışmaya başladığından itibaren motor viteste olduğu sürece debriyaja bassan da basmasan da o dişliler dönecek ta ki sen boş vitese atana ya da motoru durdurana kadar. debriyaj sadece zincire aktarılan hareketi motordaki bu dişlilerin hareketinden ayırmak içindir. işte bundan dolayıdır ki sen vites düşürürken arka tekerden zincir aracılığıyla debriyajın bağlı olduğu tarafına gelen dönme hızını yüksek vitestekiylen aynıyken, sen vites küçülttüğünde debriyaj balatasının diğer tarafının dönüş hızı dişli oranlarının değişmesinden dolayı yüksek vitestekine göre azalacak. eğer debriyajı bırakmadan aragaz verip motorun devrini ve haliyle debriyaj balatasının bahsettiğim tarafındaki dişlinin dönüş hızını arttırmazsan, o köpek dişleri zamanla aşınır çünkü vites küçültürken birbirlerine geçme esnasında daha hızlı bir şekilde çarpışmış olurlar. aragaz vermek bu köpek dişlerinin birbirlerine geçiş anındaki çarpışma hızını oldukça azaltır.
mekanik bilgin iyi olabilir ama bence attığın videoyu yanlış yorumlamışsın. anlattıklarım içine sinmediyse bence videoyu bir kaç kere daha izleyip hatta farklı videolar da izleyip iyice bi emin ol. boşuna şanzımanının ömrünü kısaltma.
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
bende izledim ama arabada bi deniyim dedim 1 den 2 ye ittiriyom derken katir katir ses gelince cektim oek mumkun oldugunu sanmiyorum :D:D
hocam otomobil şanzımanı ile motosiklet şanzımanı birbirinden çok farklı.
otomobilde 3 ten 5 e, 5 ten 1 e vites değiştirebilirken, motosiklette ise 1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 şeklinde sıralı değiştirebiliyorsun.
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
Izledim evet debriyajsiz degistiririmde fakat dusurmem
potasyum adlı üyeden alıntı
kıvancem link verdiğin video epey iyiydi
nedense aklıma bir anda elektromanyetik aktarım organları var mıdır? yapılmıştır mutlaka diyerek bakmaya başladım
Ben hic duymadim hocam benim bildigim mekanik tork degistiricileri ile aktarim yapiliyir
nazım19 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ara gazı arabalarda boş vitesde verildiği zaman rahatlıkla vites düşürmeye sebeb olur (şanzıman dişlilerinin hızı eşitlendiğinden),genelde ağır vasıtalarda bu şekil vites düşürülür(gerçi benim hyundai era da da 1. vitese o şekilde düşüyor başka türlü vitesi yerinden söksen hareket halinde düşmüyor)ancak motosiklette her vites arasında boşa alamayacağımızdan nasıl ara gazı verilir bilemiyorum.Gerçekten gereklimidir gerekliyse nasıl yapılır bilen biri etraflıca anlatırsa memnun olurum.
Motosiklette aragaz bosa atilmadan yani arabalardaki tek debriyajli vites dusurmeye benzer.. amsci da assadaki bitesin hizi ile motor hizini sabitlemek
akjenas adlı üyeden alıntı
olayı yanlış yorumluyorsun bence dostum. dikkat edersen adam eliyle piston kolunu hareket ettirdiği sürece şanzımandaki dişliler dönüyor. bu da motor çalışmaya başladığından itibaren motor viteste olduğu sürece debriyaja bassan da basmasan da o dişliler dönecek ta ki sen boş vitese atana ya da motoru durdurana kadar. debriyaj sadece zincire aktarılan hareketi motordaki bu dişlilerin hareketinden ayırmak içindir. işte bundan dolayıdır ki sen vites düşürürken arka tekerden zincir aracılığıyla debriyajın bağlı olduğu tarafına gelen dönme hızını yüksek vitestekiylen aynıyken, sen vites küçülttüğünde debriyaj balatasının diğer tarafının dönüş hızı dişli oranlarının değişmesinden dolayı yüksek vitestekine göre azalacak. eğer debriyajı bırakmadan aragaz verip motorun devrini ve haliyle debriyaj balatasının bahsettiğim tarafındaki dişlinin dönüş hızını arttırmazsan, o köpek dişleri zamanla aşınır çünkü vites küçültürken birbirlerine geçme esnasında daha hızlı bir şekilde çarpışmış olurlar. aragaz vermek bu köpek dişlerinin birbirlerine geçiş anındaki çarpışma hızını oldukça azaltır.
mekanik bilgin iyi olabilir ama bence attığın videoyu yanlış yorumlamışsın. anlattıklarım içine sinmediyse bence videoyu bir kaç kere daha izleyip hatta farklı videolar da izleyip iyice bi emin ol. boşuna şanzımanının ömrünü kısaltma.
Hocam siz bana debriyaj sanzimandan daha sonra gelir diyorsunuz? Ve sanziman debriyaj basili olsun olmasin viteste iken doner diorsunuz kusura bakmayin ama bunlar yanlis bilgiler..
Devriyaj sanziman ile motor arasindaki gucu keser.. zincirle sanziman arasindaki bagi koparan bir eleman yokdur lutfen daha dikkatli izlerseniz videodaki donen disli sanzimanin dislisi deil videoda sanziman gozukmuyor sadece sanzimana giden shaft gozukuor oda donmuyor
Bilimde yorum yokdur hocam kendi gozunuzle gormek istiorsaniz buyrun acik bir sanzimana bakin.. halen kabullenmek istemiorsaniz ciddi bir sorun var bence
-
Takipteyim, çok ilgimi çekti..
-
Videoda motosiklet vites kutusunun nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Ara gazı herzaman yararlı diye birşey yok, motosiklet hızlı giderken vites düşürmek isterseniz arka tekerin dönme hızı ile motorun devrini eşitlemek birbirine yaklaştırmak için ara gazı veririz. Bu durumlarda ara gazı vermek motor sağlığı için iyidir.
Şöyle bir deney yapabilirsiniz. Dik bir rampada motorunuzu boşta salın hızlansın. 30-40 gibi bir sürate çıktğında debriyaja basıp 1 vitese geçirmeye çalışın. Büyük ihtimalle geçmeyecektir. Ama ara gazı verip devrini yükseltirseniz çok rahat bir şekilde geçer.
-
gaz fren şanzıman halim duman
-
Iyice arastirdim ve kivancem in hakli oldugunu gordum. Aragazi sanzimanla alakali degil. Lakin ara gaz hala vites kuculturken gerekli ama sansimanin sagligindan cok debriyaj balatalarinin sagligi icin gerekli. Aslinda sansimani da rahatlatir bence. Vites kuculturken olusan rpm farklarindan dolayi debriyaji birakirken gaz verilip debriyajin ic ve dis dislileri birbirine yakin hizlara getirilirse hem debriyaj balatalari daha az zorlanir hem sanzimandaki disliler daha az zorlanir hatta hatta hem de zincir ve sprocketler daha az zorlanir. Barkinin aciklamasi yanlis olsa da sonuc buyuk oranda dogru bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
Vites kuculturken aragazi verirsek anlasliyor zaten aktarim organlarinin daha az zorlandigi.
-
akjenas adlı üyeden alıntı
Iyice arastirdim ve kivancem in hakli oldugunu gordum. Aragazi sanzimanla alakali degil. Lakin ara gaz hala vites kuculturken gerekli ama sansimanin sagligindan cok debriyaj balatalarinin sagligi icin gerekli. Aslinda sansimani da rahatlatir bence. Vites kuculturken olusan rpm farklarindan dolayi debriyaji birakirken gaz verilip debriyajin ic ve dis dislileri birbirine yakin hizlara getirilirse hem debriyaj balatalari daha az zorlanir hem sanzimandaki disliler daha az zorlanir hatta hatta hem de zincir ve sprocketler daha az zorlanir. Barkinin aciklamasi yanlis olsa da sonuc buyuk oranda dogru bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
Vites kuculturken aragazi verirsek anlasliyor zaten aktarim organlarinin daha az zorlandigi.
Barkın gayet doğru açıklama yapmış. Nesi yanlış ki ?
-
sonuç nedir gençler, özet geçen?
-
Sonuç özet şudur. Birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine bağlamak aktarım organlarına zarar verir.
Bunun önüne geçmeninde yolu dişlileri birbirine yakın hızlara getirmektir. Nasıl mı yapılır, ara gazı verirsin yada fren yapıp iyice yavaşlarsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)