Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Sanziman sagligi icin ara gaz ile vites dusurme

    REKLAM ALANI
  1. #61
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Canı istemeyen vermesin tecrübeyle alakalı bişey sonuçta. Herşey kağıt üstünde yazdığı gibi olmaz. Aragaz gerekliliktir. Teker kitlendiğinde veya vites girmediğinde anlarsınız. 3 ay motor sürüp rossi olmayın ve YANLIŞ bildiğiniz şeylerle YANLIŞ yönlendirmeyin insanları.
    Hocam rossinin zaten quickshifteri auto blipperi var bunlara ihtiyaci yok


    Herkes ne isterse onu uygular tabiki ben sadece motor debriyaj sanziman ve guc aktarimi nasil isler bunun teknik bilgisini verdim vede bilgi kirliligini ortadan kaldirmak icin size kaynak verdim..

    Okuyup anliyabilirsiniz gercekten bu meret nasil calisior diye.. yada baskalarini dinleyip oyle surebilirsiniz size kalmis bu tercih..

    Versigim bilgiler yanlis olduguna inaniorsaniz bunu konusmaya hazirim ben sadece kaynaginiz olmasi gerekir neden oyle dusundugunuze dair..

    Bana inanmiosaniz verdigim videolara da inanmiosaniz bu sizin seciminiz herkes istedigi gibi kullanir..

    Benim sadece amacim cogu insanin yanlis bildigi bir olayin size tam olarak izah etmekdi.. kimseyi uzmek istemem arkadaslar benim yol dogru demiorum sadece olayin mekanigini ortaya sunuorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------

    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığın aynen şu bak "Yanlis cunku motosiklet viteste iken verdiginiz gaz sanzimana aktarilmaz" ne zaman aktarılır ?

    "sanzimana zarar vermek istemiorsaniz sanziman yuk almadigi zaman vites degistirin"

    Şanzımana da yük ya gazlarken biner, yada tersine motor freni ile yavaşlarken. Bu iki durumunda olması için motorun viteste olması gerekir. Bende vites değişimi yaparken gazı salar debriyaja basar vitesi değiştirir debriyaja basarım herkes gibi. Daha ne yapalım :D
    Burda ilk kisimda bahsettigim olay debriyaja basip motor vitesdeyken gaz vermekden bahsedior

    Peki gazi kapatip debriyaji cektigin zaman sanziman cikis shaftini kim cevirior? Arka teker.. sanziman uzerinde guc aktarimi varmi? Evet vites degistirmek ideal mi? Hayir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Debriyaja bastığımızda motor hareketini vites kutusuna iletmeyi kesiyoruz.
    Ancak vites dişlisi dönmeye devam ediyor.
    Onu döndüren arka tekerleğe bağlı olması ve arka tekerlekten gelen güç.
    Bir alt vitese geçerken ara gazı ile devri eşitlemeye çalışıyoruz.

  3. #63

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Arkadaş demişki, vites düşüreceğin zaman debriyaja bas vitesi düşür sonra debriyajı bırakırken güzelim dişlilerin sağlığı ve tekerleğin kitlenmemesi için aragaz ver öyle debriyajı bırak. Bizde biliyoruz ki debriyaja bas aragaz ver öyle vites düşür ve debriyajı bırak. Ben mekanikten çakmadığım için videodan çok bir şey anlamadım. Ama yılların tecrübesi abilerde video 'yu tam olarak algılamadan tecrübelerini sert bir dille savunuyor gibi gözüktü gözüme. Barkın abiyi bende çok severimde oda hatalı olabilir. Belkide arkadaşın dediği gibi vitesi düşürdükten sonra gaz verip debriyajı bırakmak en sağlıklısıdır yokmu delilli bi karşıt görüş. Biz acemilerin kafası karışıyor..

  4. #64
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Sonuç ne oldu

  5. #65

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam rossinin zaten quickshifteri auto blipperi var bunlara ihtiyaci yok


    Herkes ne isterse onu uygular tabiki ben sadece motor debriyaj sanziman ve guc aktarimi nasil isler bunun teknik bilgisini verdim vede bilgi kirliligini ortadan kaldirmak icin size kaynak verdim..

    Okuyup anliyabilirsiniz gercekten bu meret nasil calisior diye.. yada baskalarini dinleyip oyle surebilirsiniz size kalmis bu tercih..

    Versigim bilgiler yanlis olduguna inaniorsaniz bunu konusmaya hazirim ben sadece kaynaginiz olmasi gerekir neden oyle dusundugunuze dair..

    Bana inanmiosaniz verdigim videolara da inanmiosaniz bu sizin seciminiz herkes istedigi gibi kullanir..

    Benim sadece amacim cogu insanin yanlis bildigi bir olayin size tam olarak izah etmekdi.. kimseyi uzmek istemem arkadaslar benim yol dogru demiorum sadece olayin mekanigini ortaya sunuorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------


    Burda ilk kisimda bahsettigim olay debriyaja basip motor vitesdeyken gaz vermekden bahsedior

    Peki gazi kapatip debriyaji cektigin zaman sanziman cikis shaftini kim cevirior? Arka teker.. sanziman uzerinde guc aktarimi varmi? Evet vites degistirmek ideal mi? Hayir
    Dikkat edersen motor freni diyorum. Yani debriyaja basılmadan gazı kapattığında arka tekeri momentumu motoru çevireceği için şanzıma üzerinde bir yük olur. Debriyaja bastığında balatarı ayırırsın, arka tekerin salınımı motoru tam kuvvette çevirmemiş olur. Yani debriyaja bastığında şanzıman üzerinde karşı bir kuvvet olmaz, vitesi geçirirsin. Debriyajı saldığında motor devri ile arka tekerin dönme hızı birbirinden çok farklıysa (debriyaja basma süren uzunsa böyle olur) şanzımanı zorlarsın, arka tekeri kitleyebilirsin. Bunuda ara gazı ile yada debriyajı salmadan motoru (arka tekeri) yavaşlatarak önlersin.

  6. #66
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Debriyaj a bassan bile sanzimani arka teker cevirir buda bir kuvettir..

    Su video herseyi anlatio bencehttps://youtu.be/7EMIdGgsQ68

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------

    https://youtu.be/Ab3cevrg_1k

    1 dakika 20 saniyeden sonra izleyebirsiniz..

    Piston yukari assagi inmesine ragmen sanzimanda hicbir hareket yok.. debriyajin cekilmesini stimule edio

    Bulabildigim en iyi anlatan video

  7. #67

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Bak canım kardeşim,

    Şanzıman üzerindeki baskı, strest kuvvet zorlama adına ne dersen 2 şekilde oluyor.

    1) Gazı açtığında motorden gelen güç arka tekeri çeviriyor. Burada kaynak güç motor, karşı kuvvet arka teker. Gazı kapattığında motordan gelen gücü kesmiş oluyorsun, yani arka tekerin uyguladığı karşı kuvvet boşa çıkıyor. Yani şanzıman üzerindeki baskı zorlama kayboluyor. Bu noktadan sonra debriyaja basmazsan durum iki başlar,

    2) Gazı kapattığında arka tekerin mevcut dönüş hareketi, momentumu krank dişlisini ve pistonları hareket ettiriyor. Yani motorun kompresyonu arka tekerin momentumuna karşı kuvvet. Debriyaja bastığında karşı kuvvet olan motor kompresyonunu devre dışı bıraktığın için, arka tekerin çevirdiği şanzıman üzerinde bir baskı zorlama kalmıyor.

    Geçmedi mi filtreden ?

    So there are two type of stress on the transmition.

    1) When you open the throttle the power from the engine turns the back wheel. Here the source of power is the engine, counter force is the back wheel. When you cut off the throttle, you no longer send any power from the engine, the counter force from the back wheel is freed. Therefore the stress on the transmition disappeares. After this moment if you don't pull the clutch lever, the situation 2 (explained below)starts to happen.

    2) When you cut off the throttle the momentum of the back wheel turns the crank shaft and moves the pistons up and down. So the compression of the engine is the counter force to the back wheel's momentum. When you pull the clucht lever you free the counter force, so there is no longer stress on the transmition.

    Still didn't get it?

    Таким образом, существует два типа стресса на transmition .

    1 ) Когда вы открываете дроссель питания от оборотов двигателя заднее колесо . Здесь источником власти является двигатель, счетчик сила заднее колесо . Когда вы отрезали газ , вы больше не отправлять любые мощность двигателя , счетчик сила от заднего колеса освобождается. Поэтому напряжение на transmition disappeares . После этого момента , если вы не тянуть рычаг сцепления , ситуация 2 ( описано ниже ) начинает происходить .

    2 ) Когда вы отрезали газ импульс заднего колеса поворачивает коленчатый вал и перемещает поршни вверх и вниз. Таким образом, сжатие двигателя счетчик силой импульса задней колеса. Когда вы тянете рычаг clucht вы освободить противодействующую силу , так что больше не является напряжение на transmition .

    Тем не менее , не получить его ?

    Takim obrazom, sushchestvuyet dva tipa stressa na transmition .

    1 ) Kogda vy otkryvayete drossel' pitaniya ot oborotov dvigatelya zadneye koleso . Zdes' istochnikom vlasti yavlyayetsya dvigatel', schetchik sila zadneye koleso . Kogda vy otrezali gaz , vy bol'she ne otpravlyat' lyubyye moshchnost' dvigatelya , schetchik sila ot zadnego kolesa osvobozhdayetsya. Poetomu napryazheniye na transmition disappeares . Posle etogo momenta , yesli vy ne tyanut' rychag stsepleniya , situatsiya 2 ( opisano nizhe ) nachinayet proiskhodit' .

    2 ) Kogda vy otrezali gaz impul's zadnego kolesa povorachivayet kolenchatyy val i peremeshchayet porshni vverkh i vniz. Takim obrazom, szhatiye dvigatelya schetchik siloy impul'sa zadney kolesa. Kogda vy tyanete rychag clucht vy osvobodit' protivodeystvuyushchuyu silu , tak chto bol'she ne yavlyayetsya napryazheniye na transmition .

    Tem ne meneye , ne poluchit' yego ?

    因此,有兩種類型的壓力對傳歷程。

    1 )當您打開油門從發動機的動力轉向後輪。這裡動力源是發動機,反力是後輪。當您切斷油門,你不再從發動機發 出的任何權力,從後車輪的反力被釋放。因此在傳歷程disappeares的應力。在此之後,如果你不拉離 合器桿,情況2 (下文解釋)開始出現。

    2)當切斷油門後輪的動量轉動的曲柄軸和推動活塞向上和向下。所以在發動機的壓縮是計數器力給後輪的動力。 當你拉clucht桿你釋放反力,所以不再強調傳歷程。

    仍然沒有得到它呢?

  8. #68
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak canım kardeşim,

    Şanzıman üzerindeki baskı, strest kuvvet zorlama adına ne dersen 2 şekilde oluyor.

    1) Gazı açtığında motorden gelen güç arka tekeri çeviriyor. Burada kaynak güç motor, karşı kuvvet arka teker. Gazı kapattığında motordan gelen gücü kesmiş oluyorsun, yani arka tekerin uyguladığı karşı kuvvet boşa çıkıyor. Yani şanzıman üzerindeki baskı zorlama kayboluyor. Bu noktadan sonra debriyaja basmazsan durum iki başlar,

    2) Gazı kapattığında arka tekerin mevcut dönüş hareketi, momentumu krank dişlisini ve pistonları hareket ettiriyor. Yani motorun kompresyonu arka tekerin momentumuna karşı kuvvet. Debriyaja bastığında karşı kuvvet olan motor kompresyonunu devre dışı bıraktığın için, arka tekerin çevirdiği şanzıman üzerinde bir baskı zorlama kalmıyor.

    Geçmedi mi filtreden ?

    So there are two type of stress on the transmition.

    1) When you open the throttle the power from the engine turns the back wheel. Here the source of power is the engine, counter force is the back wheel. When you cut off the throttle, you no longer send any power from the engine, the counter force from the back wheel is freed. Therefore the stress on the transmition disappeares. After this moment if you don't pull the clutch lever, the situation 2 (explained below)starts to happen.

    2) When you cut off the throttle the momentum of the back wheel turns the crank shaft and moves the pistons up and down. So the compression of the engine is the counter force to the back wheel's momentum. When you pull the clucht lever you free the counter force, so there is no longer stress on the transmition.

    Still didn't get it?

    Таким образом, существует два типа стресса на transmition .

    1 ) Когда вы открываете дроссель питания от оборотов двигателя заднее колесо . Здесь источником власти является двигатель, счетчик сила заднее колесо . Когда вы отрезали газ , вы больше не отправлять любые мощность двигателя , счетчик сила от заднего колеса освобождается. Поэтому напряжение на transmition disappeares . После этого момента , если вы не тянуть рычаг сцепления , ситуация 2 ( описано ниже ) начинает происходить .

    2 ) Когда вы отрезали газ импульс заднего колеса поворачивает коленчатый вал и перемещает поршни вверх и вниз. Таким образом, сжатие двигателя счетчик силой импульса задней колеса. Когда вы тянете рычаг clucht вы освободить противодействующую силу , так что больше не является напряжение на transmition .

    Тем не менее , не получить его ?

    Takim obrazom, sushchestvuyet dva tipa stressa na transmition .

    1 ) Kogda vy otkryvayete drossel' pitaniya ot oborotov dvigatelya zadneye koleso . Zdes' istochnikom vlasti yavlyayetsya dvigatel', schetchik sila zadneye koleso . Kogda vy otrezali gaz , vy bol'she ne otpravlyat' lyubyye moshchnost' dvigatelya , schetchik sila ot zadnego kolesa osvobozhdayetsya. Poetomu napryazheniye na transmition disappeares . Posle etogo momenta , yesli vy ne tyanut' rychag stsepleniya , situatsiya 2 ( opisano nizhe ) nachinayet proiskhodit' .

    2 ) Kogda vy otrezali gaz impul's zadnego kolesa povorachivayet kolenchatyy val i peremeshchayet porshni vverkh i vniz. Takim obrazom, szhatiye dvigatelya schetchik siloy impul'sa zadney kolesa. Kogda vy tyanete rychag clucht vy osvobodit' protivodeystvuyushchuyu silu , tak chto bol'she ne yavlyayetsya napryazheniye na transmition .

    Tem ne meneye , ne poluchit' yego ?

    因此,有兩種類型的壓力對傳歷程。

    1 )當您打開油門從發動機的動力轉向後輪。這裡動力源是發動機,反力是後輪。當您切斷油門,你不再從發動機發 出的任何權力,從後車輪的反力被釋放。因此在傳歷程disappeares的應力。在此之後,如果你不拉離 合器桿,情況2 (下文解釋)開始出現。

    2)當切斷油門後輪的動量轉動的曲柄軸和推動活塞向上和向下。所以在發動機的壓縮是計數器力給後輪的動力。 當你拉clucht桿你釋放反力,所以不再強調傳歷程。

    仍然沒有得到它呢?
    Hocam ingilizcemde turkcemde iyi seviyede dier dilleri bilmiorum

    Attigim videoda goruldugu gibi debriyaja basildigi an donen moturun sanziman uzerinde hicbir etkisi kalmiyor sanzimanin hicbir dislisini dondurmuyor..

    Boylece debriyaji cektikten sonra verdiginiz ara gaz hicbir disli uzerine rtkisi olmiycagi icin hicbir sekilde dislilerin hizini ayarlamada etkisi olmiycaktir..

    Videoda acik ve net gozukuyor anlamadim daha neyi tartisiosun?

  9. #69
    pulsar_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    PULSAR 200 NS
    Suan işyerinde olduğum için kendim deneyemiyorum da birisi sunu test edebilir mi?
    Motoru orta sehpaya kaldırıp vitesi 1 atsın eli debriyajda basılı iken motor devrini artırsın arka teker donmeye baslayacak mi baslamayacak mi?
    Benim kanaatim şu; debriyaj, evet motor ile sanzuman bağlantısını keser ama bu tamamen kopartır anlamına gelmez çok çok azda olsa hareketi iletmeye meyillidir ki bunun amacıda motor hareket ederken hiç bir dişlinin durmamasını sağlamaktır. Ara gazı verdiğimizde bizde ayrıyeten dişlilere destek vermiş oluruz ve vitesi kolayca düşürürüz

  10. #70

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Şimdi iki üstteki mesaja cevap olarak yazıyorum çünkü konu dağıldı. Olayın yani yük binmesinin gerçekleşme zamanı debriyajın çekildiği değil, bırakıldığı an... Debriyaj çekilince tabi ki dişli kutusunda yük olmuyor, yük bırakıldığında oluşuyor, o yüzden motoru önceden gaz vererek ayarlayıp debriyajı bırakıyoruz ve sadece motorun torkunu vites kutusuna bindiriyoruz. Diğer türlü tüm motosikletin yükü de kısmen biniyor üzerine...

  11. #71
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Debriyaji cekince sanziman ile motor arasindaki baglanti kesilir. Burada anlastik. Ama arac hareket halinde oldugu icin sanzimandaki hareket devam eder. Siz aragaz verip vites dusurdugunuzde" sprocket dediginiz dislileri ve kopekdisi dediginiz sekromecleri" donmekte olan dislilerden bir alt vitesin dislisinin hiziyla motorun hizini denk getiririz, getirmeye calisiriz. Boylece dislilerin uzerine binecek yuku de bertaraf etmis oluruz. Dolayisiyla "sanziman sagligi" icin olumlu bi davranis sekli.

  12. #72
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı pulsar_42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suan işyerinde olduğum için kendim deneyemiyorum da birisi sunu test edebilir mi?
    Motoru orta sehpaya kaldırıp vitesi 1 atsın eli debriyajda basılı iken motor devrini artırsın arka teker donmeye baslayacak mi baslamayacak mi?
    Benim kanaatim şu; debriyaj, evet motor ile sanzuman bağlantısını keser ama bu tamamen kopartır anlamına gelmez çok çok azda olsa hareketi iletmeye meyillidir ki bunun amacıda motor hareket ederken hiç bir dişlinin durmamasını sağlamaktır. Ara gazı verdiğimizde bizde ayrıyeten dişlilere destek vermiş oluruz ve vitesi kolayca düşürürüz
    Merhaba hocam.. bahsettigoniz olay wet clutch drag denilen islak kavramalarda olan bir fenomen.. yukarida makalesi var..

    Devriyaj tabakalari birbirinden ayrilir fakzt debriyaj sepeti bir yag icinde yuzdugu icin bu sifi donen tabakalar tarifindan dondurulur ve donmiyen tabakalari da donsurmeye baslar..

    Fakat buna guc aktarimi denir mi? Maximum amtaricagi tork 0.1nm tork kadardir.. yani srka tekeri 1. Vitesde yuksek devirde iken bile 2 yada 3 cm cevirir..

    Hocam soyle dusunun.. peki ya eyer lastik havada deil de yerde olsaydi? Istediginiz kadar deviri verin o arka teker donmezdi neden mi cunku 0.1 nm tork yetmiyor motosikleti itmeklen..

    Iste burda anlasilmiyan nokta sudur ki motosiklet herhangi viteste iken butun vitesler ve arka teker birbirine baglidir yani siz 2. Vitesi sadece hizini degistiremessiniz bu yuzden DEBRIYAJI BASIP ARA GAZ VERDIGINIZDE yolda giderken arka teker bir degisiklik olmadoysa emin olun sanziman dislilerindede hicbir degisiklik olmiycaktir..


    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaji cekince sanziman ile motor arasindaki baglanti kesilir. Burada anlastik. Ama arac hareket halinde oldugu icin sanzimandaki hareket devam eder. Siz aragaz verip vites dusurdugunuzde" sprocket dediginiz dislileri ve kopekdisi dediginiz sekromecleri" donmekte olan dislilerden bir alt vitesin dislisinin hiziyla motorun hizini denk getiririz, getirmeye calisiriz. Boylece dislilerin uzerine binecek yuku de bertaraf etmis oluruz. Dolayisiyla "sanziman sagligi" icin olumlu bi davranis sekli.
    Hoca. Sanzimanda senkromesh yokdur.. birde motoeun hizi zaten devriyajin 2 ayri tabakasinda dengelenir

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi iki üstteki mesaja cevap olarak yazıyorum çünkü konu dağıldı. Olayın yani yük binmesinin gerçekleşme zamanı debriyajın çekildiği değil, bırakıldığı an... Debriyaj çekilince tabi ki dişli kutusunda yük olmuyor, yük bırakıldığında oluşuyor, o yüzden motoru önceden gaz vererek ayarlayıp debriyajı bırakıyoruz ve sadece motorun torkunu vites kutusuna bindiriyoruz. Diğer türlü tüm motosikletin yükü de kısmen biniyor üzerine...
    Hocam sunu dusunun siz debriyaji cektiginiz zaman sizin sanziman dislileriniz donemeye devam ediyor.. motora bagli olmasalar bile ve bu da bir kuvvettir... sanzimanin bosa ciktigi zaman sudur ki motordan gelet kuvvet kesilip arka tekerden kuvvet baslamadan once yarim saniyeden az bir zaman sureci... burda sanziman dislileri bir miktar rahatca oyniyabilir

    Bunh kendi motorunuz uzerinde denemek istiosaniz.. dik bir yokus bulun vites 1 deyken debriyaji cekip yokus assa ivme kazananin iyice... sonra 2 ye takmayi deneyin bakin nasi takurduycak... hatta sonra debriyaj basili iken ara gazinizi verip 2 ye takin bakin burda goruceksiniz verdiginiz o gazla bile gene takurduycak..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------

    Alıntı pulsar_42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suan işyerinde olduğum için kendim deneyemiyorum da birisi sunu test edebilir mi?
    Motoru orta sehpaya kaldırıp vitesi 1 atsın eli debriyajda basılı iken motor devrini artırsın arka teker donmeye baslayacak mi baslamayacak mi?
    Benim kanaatim şu; debriyaj, evet motor ile sanzuman bağlantısını keser ama bu tamamen kopartır anlamına gelmez çok çok azda olsa hareketi iletmeye meyillidir ki bunun amacıda motor hareket ederken hiç bir dişlinin durmamasını sağlamaktır. Ara gazı verdiğimizde bizde ayrıyeten dişlilere destek vermiş oluruz ve vitesi kolayca düşürürüz
    Merhaba hocam.. bahsettigoniz olay wet clutch drag denilen islak kavramalarda olan bir fenomen.. yukarida makalesi var..

    Devriyaj tabakalari birbirinden ayrilir fakzt debriyaj sepeti bir yag icinde yuzdugu icin bu sifi donen tabakalar tarifindan dondurulur ve donmiyen tabakalari da donsurmeye baslar..

    Fakat buna guc aktarimi denir mi? Maximum amtaricagi tork 0.1nm tork kadardir.. yani srka tekeri 1. Vitesde yuksek devirde iken bile 2 yada 3 cm cevirir..

    Hocam soyle dusunun.. peki ya eyer lastik havada deil de yerde olsaydi? Istediginiz kadar deviri verin o arka teker donmezdi neden mi cunku 0.1 nm tork yetmiyor motosikleti itmeklen..

    Iste burda anlasilmiyan nokta sudur ki motosiklet herhangi viteste iken butun vitesler ve arka teker birbirine baglidir yani siz 2. Vitesi sadece hizini degistiremessiniz bu yuzden DEBRIYAJI BASIP ARA GAZ VERDIGINIZDE yolda giderken arka teker bir degisiklik olmadoysa emin olun sanziman dislilerindede hicbir degisiklik olmiycaktir..


    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaji cekince sanziman ile motor arasindaki baglanti kesilir. Burada anlastik. Ama arac hareket halinde oldugu icin sanzimandaki hareket devam eder. Siz aragaz verip vites dusurdugunuzde" sprocket dediginiz dislileri ve kopekdisi dediginiz sekromecleri" donmekte olan dislilerden bir alt vitesin dislisinin hiziyla motorun hizini denk getiririz, getirmeye calisiriz. Boylece dislilerin uzerine binecek yuku de bertaraf etmis oluruz. Dolayisiyla "sanziman sagligi" icin olumlu bi davranis sekli.
    Hoca. Sanzimanda senkromesh yokdur.. birde motoeun hizi zaten devriyajin 2 ayri tabakasinda dengelenir

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi iki üstteki mesaja cevap olarak yazıyorum çünkü konu dağıldı. Olayın yani yük binmesinin gerçekleşme zamanı debriyajın çekildiği değil, bırakıldığı an... Debriyaj çekilince tabi ki dişli kutusunda yük olmuyor, yük bırakıldığında oluşuyor, o yüzden motoru önceden gaz vererek ayarlayıp debriyajı bırakıyoruz ve sadece motorun torkunu vites kutusuna bindiriyoruz. Diğer türlü tüm motosikletin yükü de kısmen biniyor üzerine...
    Hocam sunu dusunun siz debriyaji cektiginiz zaman sizin sanziman dislileriniz donemeye devam ediyor.. motora bagli olmasalar bile ve bu da bir kuvvettir... sanzimanin bosa ciktigi zaman sudur ki motordan gelet kuvvet kesilip arka tekerden kuvvet baslamadan once yarim saniyeden az bir zaman sureci... burda sanziman dislileri bir miktar rahatca oyniyabilir

    Bunh kendi motorunuz uzerinde denemek istiosaniz.. dik bir yokus bulun vites 1 deyken debriyaji cekip yokus assa ivme kazananin iyice... sonra 2 ye takmayi deneyin bakin nasi takurduycak... hatta sonra debriyaj basili iken ara gazinizi verip 2 ye takin bakin burda goruceksiniz verdiginiz o gazla bile gene takurduycak..

  13. #73
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Sekromec: manuel vites kutularinda vites dislilerinin birbirini sarsintisiz ve sessiz kavramasini saglayan sanziman parcasi. Demissiniz ki" yokus asagi 1. Viteste ivme kazaninca..." Bahsettiginiz ornekte Siz aracinizda aragazi vermeden 1. Vitesten 2. Vitese atarsaniz ve debriyaji birakirsaniz araciniz one dogru yigilacaktir. Bu da tum aktarma organlarina gereksiz asiri yuk bindirmek anlamina gelir. Aragaz vermezseniz hiz kazanan teker kendisine gore yavas donen tekeri kendi hizina esitlemeye calisir. Basit bir kuraldir bu. Aragazi verirseniz bu hiz dengesizligini en aza indirmis olursunuz.

  14. #74
    M.Cankurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 (2013)
    Buralarda yerimi alayım motor alınca lazım olacak
    Ride to live,Live to ride

    Honda CBR 125R (2015) > Yamaha YZF R25 (2016)

  15. #75
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Bu tür başlıklara bakınca milletin neden kaza yaptığı anlaşılıyor. Biri ön fren sakat der, öbürü yokuş nasıl çıkılır der, biri virajda gaz verir.

  16. #76
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sekromec: manuel vites kutularinda vites dislilerinin birbirini sarsintisiz ve sessiz kavramasini saglayan sanziman parcasi. Demissiniz ki" yokus asagi 1. Viteste ivme kazaninca..." Bahsettiginiz ornekte Siz aracinizda aragazi vermeden 1. Vitesten 2. Vitese atarsaniz ve debriyaji birakirsaniz araciniz one dogru yigilacaktir. Bu da tum aktarma organlarina gereksiz asiri yuk bindirmek anlamina gelir. Aragaz vermezseniz hiz kazanan teker kendisine gore yavas donen tekeri kendi hizina esitlemeye calisir. Basit bir kuraldir bu. Aragazi verirseniz bu hiz dengesizligini en aza indirmis olursunuz.
    Tekrar soyliyim.. sirali sanziman kutularinda senkromesh yokdur.. hatta eski kamyonlarda arabalardada yokdur..

    1. Vitesten 2 ye atarken debriyaji cektigin an devir dusucek.. vites disli oranina gore 2. Vitesin dusuk devirine indiginde debriyaji atarsan one dogru yigilmaz..

    Motosiklette senkromesh oldugunu savunman bu sanziman konusunda ciddi anlamda temel eksiklik var bence biraz ac oku veya yukarda videolar var onlari izle

  17. #77
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Fazla benzin sarfiyatı başkada bişe değil. Konu güzel ele sağlık

  18. #78
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Cok haklisiniz, ben birsey bilmiyorum. Hatta burada okuduklarimi ezberleyip burada ahkam kesiyorum. Videolari mobilde eski bir telefondan baglandigim icin izleyemedim. Yoksa onunla da ilgili ahkam keserdim. Ben, 4 yil teknik lise motor bolumu sonrasinda otomotiv ogretmenligi okuduktan sonra sizin kadar bilgi sahibi olmadigimi anladim. Yine 17 yili askin suredir envai cesit araclari kullanirken de hata yaptigimin farkina vardim. Beni parlak isiginizla aydinlattiniz. Buyuksunuz, hocamsiniz, erbapsiniz...

    Duzeltme: bir onceki mesajimda vites degistirme siralamasini yanlis yazmisim. Simdi okudugumda farkettim. Hocam buyuksunuz. Bir hatami daha sayenizde anladim.

  19. #79
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok haklisiniz, ben birsey bilmiyorum. Hatta burada okuduklarimi ezberleyip burada ahkam kesiyorum. Videolari mobilde eski bir telefondan baglandigim icin izleyemedim. Yoksa onunla da ilgili ahkam keserdim. Ben, 4 yil teknik lise motor bolumu sonrasinda otomotiv ogretmenligi okuduktan sonra sizin kadar bilgi sahibi olmadigimi anladim. Yine 17 yili askin suredir envai cesit araclari kullanirken de hata yaptigimin farkina vardim. Beni parlak isiginizla aydinlattiniz. Buyuksunuz, hocamsiniz, erbapsiniz...

    Duzeltme: bir onceki mesajimda vites degistirme siralamasini yanlis yazmisim. Simdi okudugumda farkettim. Hocam buyuksunuz. Bir hatami daha sayenizde anladim.
    Estafurullah anlamaniza sevindim

  20. #80
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Mekanik bilginiz iyidir elbet ona laf etmeyelim ama debriyaj konusunda iyice düşünmelisiniz. Özellikle yukarıda da yazıldığı gibi yüksek devirde iken debriyajı bıraktığımızda teker kitlenmesi durumu sizin söylediklerinizin tersini ispat ediyor. Vitesi küçülttüğünüzde devir yüksek olacak ise, siz debrijayı sıktığınızda devri düşen motoru tekrar yüksek devre getirmelisiniz ki tekerleklerle uyum sağlaması sürecini rahatlatın. Ya da bunu yapmazsanız debrijayı yavaş yavaş bırakırsınız ki motor ani yığılmasın veya teker kitlemesin. Neden böyle oluyor? Çünkü gazı açmadığınızda sistemi zorluyorsunuz. Tekerden gelen yüksek devir, rölantideki motor devri ile karşılaşınca ikisi arasında uyum sağlamak dişlilerin iman kuvvetine kalıyor.


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)