Kesinlikle katiliorum..
Bahsettiginiz olay clutch drag denilen islak kavramalarda olan bir fenomendir.. acikliyim..
Debriyaja bastiginiz an plaklar tamamen birbirinden ayrilior.. fakat kavrama islak oldugu ve yag icinde yuzdugu icin.. plaklarin yarisi donunce (motora bagli olan) icindeki yag da donmeye baslio ve donen bu sivi da donmuyen plaklari da dondurmeye baslior... peki ne kadar ? Cok az..
Bu yuzden motora oturup sanzimani 1 e takip debriyaj basili iken 10 bin devir vevirirsen motosiklet ilerlemez (cunku o sivi motoru itecek kadar guc uretemez)..
Fakat motoru arka sehpaya alirsan ayni islemde motor 10 bin devirde donerken goruceksin ki arka lastik bole 2 3 santim oynar
Evet vites bosta iken debriyaji cekip basarsan sanzimanin motora bagli olan dislisini cok guzel dondurebilir (ne kadar bilmiorum cunku bunu olcmenin bir yolu yok)... AMA eyer bu disli vitese ve arka tekere bagli iken hicbir sekilde yeterince kuvvet ve torq olusturamaz...
Eyer bahsettiginiz gibi debriyaj basili iken disliler donuyo olsaydi ara gaz verirken (vites dusurmeden once) guc aktarilir ve hizlanirdik..
Bahsettigimiz islak kavrama fenomeni bazi ducatilerde yok bile (kuru kavrama kullabiolar) bole olmasina ragmen vites degistirme proveduru ayni
Islak kavrama drag olayi bu arada vites 1 deyken tak sesinden sorumlu olan olaydir bunu engellemek icin tek care motosikleti ayakla bosta iken itip vitese takmak